Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?

Vierailija
01.06.2017 |

Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.

Kommentit (1454)

Vierailija
1201/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tarvitse tekosyytä - voin kyllä ihan kertoa jos ei kiinnosta

Oletko oikeasti noin rohkea. Pääset varmasti elämässä helpolla, kun ei tarvitse mielistellä ja kielistellä ihmisille. Haluaisin pystyä samaan, mutta kiltteyttäni en voi. Pakko keksiä joku syy, koska en halua aiheuttaa mielipahaa toisille. Sen vuoksi joudunkin monesti itse kestämään mielipahaa.

Vierailija
1202/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käyttänyt varmaan kaikki mahdolliset "kissaa ei viitsi jättää päiväksi yksin" -syyt ihan vaan siksi, että en kerta kaikkiaan jaksa juhlia. Enkä oikeastaan jaksa edes ihmisiä. Oikeastaan tuossa kissakortissa oli aina edes se totuuden siemen, että olin kieltämättä paljon mieluummin kissan kanssa kotona. Joskus tietyissä juhlissa oli/on ollut sellaista porukkaa, että eihän ne edes olisi välttämättä huomanneet minun poissaoloa kun se ryhmädynamiikka on sen verran äänekästä jo muutenkin. Mutta kissa huomaa poissaolon. <3

Kissa ajaa kyllä koska vaan ohi työkavereista. Niitä näkee töissä ihan tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla esteenä.Avekin iltapuku pesulassa  eikä vuokraamosta löytynyt tarpeeksi hoikkaa

Vierailija
1204/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kutsunut muutamia sukulaisia ja kavereitani glögille. Kutsuviestiin laitoin jotenkin, että tervetuloa terveinä, oli korona-ajan loppupuolella. Yksi sukulaisista laittoi aamulla viestin, että on illalla aivastanut eikä voi siksi tulla :)

Vierailija
1205/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri vuosia sitten murjotti kun ilmoitin, että olen lapsen kanssa päivystyksessä (jäätiin lopulta keuhkokuumeen takia sairaalaan pariksi päiväksi), enkä päässyt hänen tupareihinsa. Kuulemma olisi pitänyt 4 vuotias jättää yksin sairaalaan ja tulla hänen juhliinsa. Mies oli hoitamassa 2 vuotiasta kotona. 

Oli ilmeisesti huono syy missata tuparit. Ei olla hirveesti sen jälkeen nähty.

Vierailija
1206/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitti olevansa kipeä eikä pääse tupareihin. Lähdettiin sitten tupareiden jälkeen baariin ja törmättiin siellä hieman ennen pilkkua. En oo sen kummemmin pitänyt yhteyttä tai pyydellyt mihinkään. 

Vierailija
1207/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyitä ei ole olemassa. Kaikki syyt ovat aidosti yhtä hyviä, sillä jokainen vieras saa aivan itse päättää mihin osallistuu. Jokaisella, joka ei ole paikalla on siis riittävän hyvä syy, kertoi hän sitä teille tai ei. 

Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää tämä, eikä kiukutella kuin lapsi jos joku ei tulekaan. 

Vierailija
1208/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen sisar aikoinaan ilmoitti, etteivät voi tulla tyttäremme lakkiaisiin, koska poika valmistuu ammattikoulusta ja pitävät juhlat.

En sitten tiedä pitivätkö juhlia, koska ketään miehenpuolen sukulaisia ei ollut sinne kutsuttu.

Luulen, että eivät vain halunneet tulla . Matka ei olisi ollut ongelma koska välimatkaa on vain alle 10 km.

Minä laitoin tähän alapeukun, koska eihän tuo ole tekosyy, jonka miehesi sisar kertoi. Olisihan se ollut aika outoa, jos he olisivat sivuuttaneet oman lapsensa valmistujaiset tullakseen teidän lapsenne juhliin.

Ja ymmärrän senkin miksi he eivät olleet kutsuneet miehesi sukulaisia juhliinsa, koska teillä oli juhlat samaan aikaan. He tiesivät, että" kaikki" arvostavat enemmän ylioppilasta, kuin amiksesta valmistunutta, ja haluavat paremmin tulla teidän juhliinne. (Minä olen toista mieltä.)

Ehkä jättivät kutsumatta ihan huomaavaisuuttaan,eikä haitannut vaikka vieraita ei kävisi kovin monia.

Meillä serkukset pääsi ripille samaan aikaan.

Toinen on Helsingissä, rippijuhlat olivat 1,5 kk päästä leiristä ja toisella leirin jälkeen.

Sukulaiset jakautui kahtia, välimatka 300 km. Etänä skoolattiin.

Meidän suvussa juhlitaan yhtä paljon yo ta ja valmistujaisia

Vierailija
1209/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras oli ehkä se syy, että tv:stä tuleekin urheilua, ei voi tulla. Kyseessä ei ollut tyyliin jääkiekon kultapeli tai olympiamitali vaan jotain ihan perusurheiluohjelmaa.

Yksi sanoi kerran, ettei inspiroi tulla juhliin.

Mulla riittää kun sanon pikkukakkosen tulevan.

Vierailija
1210/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitääkin mennä vaihtamaan äidin kiukaaseen uudet kivet." 

Vierailija
1211/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto hajosi. Toki joo hajosi kun täräytin sen ojan kautta jonkun äijän pellolle katolleen, mutta se oli jo kuukausi ennen pönötysbileitä. Olisi sinne juhliin päässyt vaikka taksilla, mutta en mennyt. Taktisesti hankin auton vasta niiden hankalien juhlien jälkeen.

Vierailija
1212/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri vuosia sitten murjotti kun ilmoitin, että olen lapsen kanssa päivystyksessä (jäätiin lopulta keuhkokuumeen takia sairaalaan pariksi päiväksi), enkä päässyt hänen tupareihinsa. Kuulemma olisi pitänyt 4 vuotias jättää yksin sairaalaan ja tulla hänen juhliinsa. Mies oli hoitamassa 2 vuotiasta kotona. 

Oli ilmeisesti huono syy missata tuparit. Ei olla hirveesti sen jälkeen nähty.

No ehkä ei uskonut sua, koska olet vuosikaudet keksiny ties mitä tekosyitä .

Vierailija
1213/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyn aina kun mahdollista kaikista kutsuista. Yleensä kerron jonkun tekosyyn, koska en viitsi kuuluttaa maailmalla todellista syytä: olen masentunut ja väsynyt, ja vähäinenkin sosiaalinen kanssakäyminen aiheuttaa usein päivien uupumuksen.

Vierailija
1214/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras oli ehkä se syy, että tv:stä tuleekin urheilua, ei voi tulla. Kyseessä ei ollut tyyliin jääkiekon kultapeli tai olympiamitali vaan jotain ihan perusurheiluohjelmaa.

Mulla riittää kun sanon pikkukakkosen tulevan.

Luulisi kyllä synnytyksen olevan riittävä este.

Vierailija
1215/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on koko elämän aikana ollut niin vähän kutsuja minnekään, että varmasti menen.

Ei ole ollut kaverien tupareita, polttareita tai häitä. Sukukin on niin pieni ja vanhaa väkeä, että kutsut alkaa olla hautajaisia. ( itse olen lähellä keski-ikää)

Vierailija
1216/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yksi sanoi kerran, ettei inspiroi tulla juhliin."

No eihän tuo mikään tekosyy ole, vaan ihan suoraan sanottuna, että ei kiinnosta! Vai minkä aattelit tässä muka olevan sitten se "oikea" syy?

Vierailija
1217/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimeentuleva ihminen ajaa ikivanhalla autonrotiskolla, jota on korjattu. Ei raaski jättää sitä kerrostalon parkkipaikalle edes tavallisessa lähiössä, koska se saattaa kolhiintua. Pitäisi olla vielä vanhempi ja huonompi auto, jotta voisi huoletta ajaa sukulaisten luo.

Vierailija
1218/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kieltäytymistä muka perustella jotenkin?

Vierailija
1219/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. En tarvitse syytä, enkä ilmoita syytä.

Pääasia, että kiitän kutsusta ja ilmoitan, etten pääse.

Vierailija
1220/1454 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.

"Vaan pati kymppiä" = 5 päivän ruuat.

"Kaikki jotka kutsutaan, ostavat lahjan" tästä lähin käsken kaikkien kutsua kaikki serkkunsa kummin kaimatkin juhliin jotta saisivat lahjoja mahdollisimman paljon :)

Monen viikon ruoat

T. Sari S.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi