Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?

Vierailija
01.06.2017 |

Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.

Kommentit (1454)

Vierailija
121/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin piti tulla Down by the Laitureihin ja ilmoitti päivää ennen sairastuneensa kesäflunssaan "köh köh". Sitten itsekseni Auran rantoja talsiessani festaripäivänä neiti kesäflunssa istui ilmeisesti paremman kaverinsa kanssa penkilla nauttimassa siideriä. Kovin meni vaikeaksi, pihisi jotain. Toivotin neideille hauskaa iltaa. Huvitti.

Vierailija
122/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunavuoro

No ei tämä mikään tekosyy ole! Jos saunavuoro on kerran viikossa, ihan varmasti menen saunaan mieluummin kuin johonkin juhliin jotka ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sukulaisella kylässä. He soittivat jollekin tutulleen, etteivät menekään heille seuraavana viikonloppuna. Oli kuulemma auto hajonnut. Kertoivat meille syyksi ettei vain huvittanut mennä. Olivat juuri vaihdattaneet autoonsa jakopään hihnan tmv.

No tästä puolisen vuotta eteenpäin oltiin sovittu että tulevat meille. Sukulaiseni soitti minulle etteivät voi tulla, sillä autoonsa ei ole vuosiin vaihdettu jakopään hihnaa, joten auton vievät huoltoon.

Eivät tainneet muistaa, että kertoivat meille jo tuon..

Vierailija
124/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin piti tulla Down by the Laitureihin ja ilmoitti päivää ennen sairastuneensa kesäflunssaan "köh köh". Sitten itsekseni Auran rantoja talsiessani festaripäivänä neiti kesäflunssa istui ilmeisesti paremman kaverinsa kanssa penkilla nauttimassa siideriä. Kovin meni vaikeaksi, pihisi jotain. Toivotin neideille hauskaa iltaa. Huvitti.

Voi ei... Tuli paha mieli puolestasi. Kaverisi oli äärettömän törkeä.

Vierailija
125/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei... Tuli paha mieli puolestasi. Kaverisi oli äärettömän törkeä.

Kiitos, mutta kymmenen vuotta sitten ongelma ratkaisi itsensä ja lakkasin roikkumasta hänessä. En kai minäkään kympin lyyli liene mutta en minä valehtelua hyväksy.

Suvipilviä ja mansikkaheiniä,

T. N43

Vierailija
126/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haaveilen, että uskaltaisin sanoa suoraan, että ei kiinnosta ystävien lasten synttärit. Miksi sinne muita aikuisia edes kutsutaan kummien ja sukulaisten lisäksi, eivätkö ne ole lasten juhlat?! Toistaiseksi keksin tekosyitä.

Minäkin ihmettelen miksi aikuiset kutsuvat omia ystäviään lasten synttäreille. Itsellänikin on lapsia mutta en omia kavereitani kutsu, ellei heillä ole sitten suht samanikäisiä lapsia.

Vierailija
127/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunavuoro

No ei tämä mikään tekosyy ole! Jos saunavuoro on kerran viikossa, ihan varmasti menen saunaan mieluummin kuin johonkin juhliin jotka ei kiinnosta.

Mä en kehtaisi sanoa saunavuoroa syyksi, vaikka saunaan mieluummin menisinkin kuin juhliin. Keksisin jonkun muun hätävalheen.

Jos roolit olisivat toisin päin, niin pitäisin aika loukkaavana sitä, että joku ei tulisi häihini kun juuri silloin on saunavuoro.

Tietysti jos et haluaisi enää olla tekemisissä, niin silloin tuo saunavuoro on hyvä.

Vierailija
128/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on synttärit heinäkuussa. Viime vuosien aikana, kun olen järjestänyt synttärit, on tullut monenmoista selitystä. Päättelin niiden perusteella sitten, ketkä ystävistä/kavereista oikeasti haluavat juhlistaa päivääni kanssani (sukulaisia ei juurikaan ole kuin kaukaisia, olen ainut lapsi, vanhemmat jo kuolleet, serkkujakin vain yksi) ja sitten viime kesänä kun täytin 40 vuotta kutsuin ja maksoin reissulle (lennot +majoitus sekä pe illan illallinen) nämä 4 ketkä 20 kutsutusta pääsi aiempina vuosina kotiini/ravintolaan/laivalle juhlimaan.

En kyllä ymmärrä mielensä pahoittajia, ketkä jäivät sinä kesänä ilman kutsua. Eiväthän he olisi päässeet osallistumaan kuitenkaan, kun esim. yhdellä aina se tietty viikko sovittu suvun mökille että ovat pelkästään oman perheen kesken, yksi ei saa lomaa koska vanhempi työntekijä valitsee ensin, yhden mies ei pärjää yksin lasten kanssa ja nyt oli vielä nuorimmainenkin vasta vuoden jne jne.

Vietimme viikonlopun Berliinissä! 

Vierailija
129/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pestä pyykkiä.

Vierailija
130/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole sukulaisia lähellä tai ollenkaan, ketkä voisivat tulla lapsen juhliin. Silloin hyvät ystävät ovat kultaakin kalliimpia. Kyllä siinä myös ystävyyttä punnitaan.

Vierailija
131/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan juhlia ja ahdistun kun minut kutsutaan niihin. Toivon etteivät kutsuisi. Itse en pidä juhlia.

Kesäisin en käy muiden juhlissa ellei ole oikeasti joku todella läheinen ja todella merkittävät juhlat (häät tms). Sanon "tekosyyksi" olevani koko kesän mökillä. Se on totuus. Aion olla lyhyen kesän ajan kaiken liikenevän vapaa-aikani mökillä. Rentoudun ja lataudun siellä. Juhliminen ei ole mielestäni rentoa, sanon aina jotain outoa muille ihmisille, sitten ne ihmettelee, nykyään oon sitten ruvennu olemaan vaan ihan hiljaa, on vitun sama mitä ne musta ajattelee.

Kummilapsistakin olen kieltäytynyt juhla inhoni takia.

Se, että jotkut loukkaantuvat käytöksestäni vain vaikeuttaa ahdistuksen kierrettäni, en halua loukata muita haluan vain olla rauhassa. Paniikkihäiriöni takia oksennan todella herkästi ihmisjoukkiossa hälinässä.

Vierailija
132/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on synttärit heinäkuussa. Viime vuosien aikana, kun olen järjestänyt synttärit, on tullut monenmoista selitystä. Päättelin niiden perusteella sitten, ketkä ystävistä/kavereista oikeasti haluavat juhlistaa päivääni kanssani (sukulaisia ei juurikaan ole kuin kaukaisia, olen ainut lapsi, vanhemmat jo kuolleet, serkkujakin vain yksi) ja sitten viime kesänä kun täytin 40 vuotta kutsuin ja maksoin reissulle (lennot +majoitus sekä pe illan illallinen) nämä 4 ketkä 20 kutsutusta pääsi aiempina vuosina kotiini/ravintolaan/laivalle juhlimaan.

En kyllä ymmärrä mielensä pahoittajia, ketkä jäivät sinä kesänä ilman kutsua. Eiväthän he olisi päässeet osallistumaan kuitenkaan, kun esim. yhdellä aina se tietty viikko sovittu suvun mökille että ovat pelkästään oman perheen kesken, yksi ei saa lomaa koska vanhempi työntekijä valitsee ensin, yhden mies ei pärjää yksin lasten kanssa ja nyt oli vielä nuorimmainenkin vasta vuoden jne jne.

Olenko minä ainoa, jonka mielestä noiden ystävien syyt ovat oikein hyviä syitä? Nehän eivät ole ihmisen yksin päätetävissä olevia asioita. Sukumökin viikkojako saattaa olla monen monen ihmisen kompromissi, jos ei saa lomaa niin sitä ihan oikeasti ei saa, OK tuo miehen huonoon lastenhoitokykyyn vetoaminen on vähän heikko syy, mutta yksivuotiasta lasta ei oikeasti ole kovin helppo jättää. Olet aika kylmä, jos tulkitset nuo tekosyiksi.

Vierailija
133/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ei päässyt kahville tiistaisin, koska valmisti tiistaisin ruokaa. Sanoin, että jos itse en voisi ikinä tavata ruuanlaiton vuoksi, en voisi tavata maanantaina, tiistaina, keskiviikkona, torstaina, perjantaina, lauantaina tai sunnuntaina, että unohdetaan koko juttu. 

Vieläkin soittelee ja kysyy kahvittelemaan. Ehdotan aina tiistaita ja sanon, että ainiin, eipä se käykään kun laitat silloin ruokaa, rähmä! No ei muutenkaan kiinnosta hänen seuransa. 

Vierailija
134/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuuui kirjoitti:

Pitää pestä pyykkiä.

Yrittäjäperheessä tällä tarvii ottaa aikaa. Menee yksi päivä ja sen pitäminen tyhjänä vaatii sitä, että sanoo ainakin parille ihmiselle, että en voi, pesen pyykkiä. Hautajaiset ja häät toki hoidan, mutta kissanristiäiset on pakko jättää väliin, niitä kutsuja tulee niin hitosti. 

Vierailija
135/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En kehtaa pyytää juhannusta vapaaksi töistä kun oon vaan sijainen ja joudun muutenkin pyytämään niin monia kesäviikonloppuja vapaaksi, etteivät ne töissä tykkäisi"

Selvä. Turha odotella jatkossa kutsua suvun mökille.

Vierailija
136/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyin menemästä juhliin, koska olin mökillä, eikä ollut mitään juhlavaatteita mukana.

Vierailija
137/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa mammat, jotka rehvastelevat ja uhkailevat, että NO MEJJÄN JUHLIIN EI SUA ENNÄÄ KUTSUTAKKAA...

Voi kuulkaa, jos joku jättäytyy pois juhlistanne saunavuoron tai telkkarin takia, niin tuskinpa hän nauttii seurastanne niin kovasti, että haluaisi uutta kutsua. Eikä tämä tarkoita, että häntä ei enää kutsuttaisi mihinkään ikinä; ihan hyvin tyyppi voi käydä mukavampien ystävien kekkereillä, vaikka mikä toiveuusinta jäisi näkemättä.

Vierailija
138/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kiitos mutta ein pitää riittää, noloa alkaa tentata jotain syytä.

Miehen siskot järkkää aina jotain kekkereitä, sitten olivat muutaman vuoden jälkeen naama nyrpyllä kun veljensä ei kutsu heitä koskaan mihinkään istujaisiin. En sitten ajatellut etukäteen yhtään kun vastasin tähän syytökseen ettei meillä ole ollut koko aikana mitään juhlia kun meistä ei kumpikaan välitä sellaisista tippaakaan...:)

Samaiseta syystä ollaan avoparikin vielä 20v yhdessäolon jälkeen, ei ole tarvetta järjestää. Pitäisi kuulemma, suku odottaa :)

Vierailija
139/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä työpaikoilla puhutaan pikkujouluaikaan kuinka "sepon vaimo on niin mustis ettei se päästä seppoa taaskaan pikkujouluihin". Oikeasti Seppo ei halua tulla pikkujouluihin..

Mieheni ei ole koskaan käynyt työpaikan pikkujouluissa, koska ei kertakaikkiaan halua! Muissa tapahtumissa on käynyt, esim. virkistysiltapäivissä ja muissa sen kaltaisissa tapahtumissa, sekä työmatkoilla ulkomaita myöten. Minä, vaimo, olen aina auttanut matkavaatteiden ym. tarvittavien tavaroiden hankkimisessa ja pakkaamisessa. Häntä ei ole koskaan kiinnostanut työpaikan ryyppyjuhliin osallistuminen.

Vierailija
140/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan se olla niinkin että mies kielsi menemästä. Ei ollenkaan harvinaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi