Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?

Vierailija
01.06.2017 |

Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.

Kommentit (1454)

Vierailija
141/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan perheestä ei tullut lapsen syntymäpäiville, koska perheenäiti raskaana ja voi huonosti. Olisi tietysti voinut kuvitella, että muutaman tunnin lepo hiljaisessa talossa muun perheen ollessa juhlissa olisi ollut mukavampi vaihtoehto kuin voida pahoin monen alle kouluikäisen kieppuessa ympärillä...

Seuraavana päivänä tulivat tuomaan syntymäpäiväsankarille lahjan, ja rouva oli oikein kukoistava ja hyvinvoiva. Jostain syystä ei vain napannut tulla kun oli kutsuttu - tällä porukalla käy usein niin, epäilen rouvan kärsivän jonkinlaisesta psyykkisestä ongelmasta tai sitten on ihan vaan muuten vähän omituinen kun on kyse miehensä suvusta.

Vierailija
142/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa mammat, jotka rehvastelevat ja uhkailevat, että NO MEJJÄN JUHLIIN EI SUA ENNÄÄ KUTSUTAKKAA...

Voi kuulkaa, jos joku jättäytyy pois juhlistanne saunavuoron tai telkkarin takia, niin tuskinpa hän nauttii seurastanne niin kovasti, että haluaisi uutta kutsua. Eikä tämä tarkoita, että häntä ei enää kutsuttaisi mihinkään ikinä; ihan hyvin tyyppi voi käydä mukavampien ystävien kekkereillä, vaikka mikä toiveuusinta jäisi näkemättä.

Vaikka ei kutsujasta pitäisikään, niin aika loukkaavaa sanoa syyksi telkkariohjelma. Jotain käytöstapoja voisi aikuiselta ihmiseltä edellyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa mammat, jotka rehvastelevat ja uhkailevat, että NO MEJJÄN JUHLIIN EI SUA ENNÄÄ KUTSUTAKKAA...

Voi kuulkaa, jos joku jättäytyy pois juhlistanne saunavuoron tai telkkarin takia, niin tuskinpa hän nauttii seurastanne niin kovasti, että haluaisi uutta kutsua. Eikä tämä tarkoita, että häntä ei enää kutsuttaisi mihinkään ikinä; ihan hyvin tyyppi voi käydä mukavampien ystävien kekkereillä, vaikka mikä toiveuusinta jäisi näkemättä.

Vaikka ei kutsujasta pitäisikään, niin aika loukkaavaa sanoa syyksi telkkariohjelma. Jotain käytöstapoja voisi aikuiselta ihmiseltä edellyttää.

Jep - kuten sen, että "ei kiitos" kelpaa eikä aleta tentata ja tiedustella että mikset pääse, onko se jalka muka oikeasti kipeä, tuotko lääkärin todistuksen, jne. Ihmeellinen suhtautuminen joillain ihmisillä. Ei se ole mikään liikkatunti, saa vapaasti jäädä vaikka katsomaan sitä telkkaria jos siltä tuntuu. Ei, en aio väittää varanneeni lomamatkaa teidän juhlien päälle, kun en ole.

Vierailija
144/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kukaan on oikeassa elämässä kertonut tekosyyksi telkkariohjelman. Tässä ketjussa vaan spekuloidaan huonoja tekosyitä. Luulen että kuka tahansa osaa keksiä paremman kuin tuo. Tuo taisi olla vain vertaus tai heitto.

Vierailija
145/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaahan se olla niinkin että mies kielsi menemästä. Ei ollenkaan harvinaista. 

Ei niin. Minullakin on tuollainen tossukka miehenä, joka ei uskalla suoraan sanoa ystäville ja suvulle, ettei kiinnosta, vaan selittelee kaikille miten Maija ei halua.

Vierailija
146/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella ujo ihminen ja kaikki juhlat ym, joissa on puolituttuja ja tuntemattomia ihmisiä ahdistavat niin paljon, etten halua mennä teeskentelemään nauttivani juhlista. Ärsyttäähän se keksiä aina tekosyitä, mutta vaikka eräällekkin ystävälle olen asian kertonut ihan suoraan, hän silti kutsuu viiden lapsensa kaikkiin mahdollisiin kutsuihin, vaikka aina olen kieltäytynyt. Joskus kohteliaiduudesta olen kysynyt voinko poiketa jonain toisena päivänä kahville tuomaan lahjan. Eihän se sitä tarkoita, että minulla juuri hänen juhliaan vastaan jotain on, en vain pidä juhlista ylipäätään.

Vierailija
147/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kummitädiltä tuli kahta päivää ennen rippijuhlia kortti jossa kertoi ettei voi tulla juhliin koska hänen kesälomansa alkaa silloin. 

Just. Terveisiä vaan Keravalle.

Vierailija
148/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä on pakko keksiä tekosyitä ettei tarvitse lähteä juhliin, sillä niin monet jankkaavat syytä poisjäännille. Itse en ainakaan halua lähteä mihinkään juhliin joihin kutsutaan vaan lahjan toivossa, tai jos juhlien järjestäjät ovat lähes tuntemattomia. Tuntuu olevan yleistä nykyään kutsua iso määrä vieraita ihan vaan siinä toivossa että saa ison kasan lahjoja. Itse en ainakaan keksi yhtään järkevää syytä miksi pitäisi lähteä vaikka sukulaisten häihin tai hautajaisiin tms, kun ei niitä muulloinkaan tapaa. Siis miksi kutsua kerran kymmenessä vuodessa johonkin tilaisuuteen jos normaalistikaan ei pidetä mitään yhteyttä? Silloin joku tekosyy voi olla paljon kauniimpi ele kuin sanoa että ei mua teidän elämä ja juhlat kiinnosta pennin vertaa.

Jaa, eikö se ole enemmin niin että isoja hääjuhlia pidetään juuri siksi että näkee niitäkin joita ei muuten vuosittain tapaa. Miten kukaan edes ehtisi joka vuonna nähdä kaikki kaukaisemmat serkut, isotädit jne. jos esim. asutaan etäällä. Isot sukujuhlat on juuri niitä joissa tapaa ei-niin-läheisiäkin. Toki jos ei halua tavata yhtään ketään koskaan niitä lähimpiä lukuunottamatta, niin se on sitten ihan oma lukunsa.

Vierailija
149/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.

Olet kyllä ymmärtänyt niiiin väärin tuon häälahjaetiketin. Mitään velvoitetta sellaisen antamiseen ei ole, osallistuipa hääjuhlaan tai sitten ei. Lahja on vapaaehtoinen asia ja kohtelias käytäntö, mutta todella moukkamaista sinulta odottaa, että sellaisen automaattisesti saat. 

Vierailija
150/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.

MIKSI lahja pitää antaa jos ei tule juhliin?

Koska se serkku menee naimisiin?

Vierailija
151/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut varsinaisia juhlia mutta oltiin aikaisemmin puhuttu että lähdetään baariin jne. kun olin lähdössä parin päivän päästä puoleksi vuodeksi ulkomaille. Kaverin syy miksi ei sitten lähtenytkään oli "ku Pekka tulee kohta kotiin ni aattelin mennä sen kaa suihkuun". wtf.

Vierailija
152/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun läheiset ja sukulaiset, jopa ne jotka ei ikinä tule. Ainakin kutsu on lähetetty ja viestitty että saa tulla jos haluaa. Toisenakin päivänä saa tulla, tarjoan sitä mitä juhlilta on jäänyt.

Omissa piireissäni keneltäkään ei kyllä odoteta lahjaa, eikä mitkään juhlat ole niin hienot, että pitäisi iltapukua alkaa hommailemaan.

En koe tarpeelliseksi keksiä tekosyitä, että miksi emme pääse juhliin. Jos on muuta menoa, niin ilmoitan syyn. Jos taas ei ole, niin yritämme aina päästä osallistumaan. Tähän kuuluu vastavuoroisuus, lisäksi juhlathan ovat mukava lisä arkeen.

Ärsyttävintä on tiedon panttaus, eli ei ilmoiteta vaikka olisi vastauspyyntö. Kysyttäessä kierrellään ja kaarrellaan. Vasta juhlien alkamishetkellä laitetaan viestiä, että (pahimmoillaan 6 hengen perhe) jättää tulematta paikalle, koska pitää mennä mummolaan/hoitaa koiraa/tms.

Vierailija
153/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko aiemmin sovittu illanvietto pienellä porukalla. Ystävättäreni perui koska poikaystävänsä joutuikin jäämään illaksi töihin. Poikaystävää ei ollut kutsuttu vaikka toki olisi ollut ihan tervetullut. Illanvieton sijasta istui ystävätär sitten illan yksin kotona odottelemassa miestään. Järki hoi parisuhdesymbioosissakin.

Vierailija
154/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsun läheiset ja sukulaiset, jopa ne jotka ei ikinä tule. Ainakin kutsu on lähetetty ja viestitty että saa tulla jos haluaa. Toisenakin päivänä saa tulla, tarjoan sitä mitä juhlilta on jäänyt.

Omissa piireissäni keneltäkään ei kyllä odoteta lahjaa, eikä mitkään juhlat ole niin hienot, että pitäisi iltapukua alkaa hommailemaan.

En koe tarpeelliseksi keksiä tekosyitä, että miksi emme pääse juhliin. Jos on muuta menoa, niin ilmoitan syyn. Jos taas ei ole, niin yritämme aina päästä osallistumaan. Tähän kuuluu vastavuoroisuus, lisäksi juhlathan ovat mukava lisä arkeen.

Ärsyttävintä on tiedon panttaus, eli ei ilmoiteta vaikka olisi vastauspyyntö. Kysyttäessä kierrellään ja kaarrellaan. Vasta juhlien alkamishetkellä laitetaan viestiä, että (pahimmoillaan 6 hengen perhe) jättää tulematta paikalle, koska pitää mennä mummolaan/hoitaa koiraa/tms.

Minä en kylläkään pidä näistä rääppiäisiin tulijoista. Saa erikseen taas pystyttää juhlat vain heitä. Tuossa pari vuotta sitten jouduin itse kylläkin valehtelemaan lähteväni illaksi jonnekin ettei taas tarvitsisi tälle yhdelle perheelle erikseen alkaa varustautua, kun eivät juurikaan koskaan pääse tulemaan silloin kuin muut.

Nyt tämän kesän alussa peruutin osallistumiseni eräisiin kekkereihin, joihin olin aiemmin luvannut tulla. Kutsujien käytös oli outoa minua kohtaan. Ilmoitin että mulle tuli force majeure erään harrastukseni tiimoilta ja nyt on vain paikattava eli peruutettava tämä kutsumeno. Lähetin kuitenkin rahallisen tervehdyksen päähenkilölle.

Tuo ilmoittamatta jättäminen on raivostuttavaa! Taas kävi niinkin, että eräs kutsumani ihminen perheineen ensin aprikoi tulemista ja sitten ilmoittivat, että miettivät ja ilmoittavat sitten. Ilmoitusta ei koskaan sitten tullut. Tiedän, että heillä on vaikeuksia perheessä. mutta silti! Eivät siis tulleet eivätkä huomioineet koko juhlaa. Muutama muukin tuolla tavoin käyttäytyvä juntti löytyy. Minusta minun ei pidä alkaa kysellä kutsutuilta että haloo huomasitteko kutsun ja miten on. Ajattelin jättää tämänkin perheen sitten joulutervehdysten suhteen huomiotta. Muutenkin kumma perhe. Heillä on asunto Kanarialla. Sattumoisin oltiin menossa samaan aikaan samalle saarelle enkä todellakaan odottanut että heidän asunnolleen mentäisiin bunkkaamaan. Meillä oli n 20 kilsaa matkaakin välissä. Satuin vain kuulemaan heidän lähtöpäivänsä, joka oli sama kuin meillä. Typerästi kyllä hieman odotin kahvikutsua, jota ei tullut. Oltiin tämän perheen rouvan kanssa todella hyviä ystäviä nuorempina ja pidettiin toisiamme ihan sisaruksina.

Vierailija
155/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuva kirjoitti:

Muutama viikko aiemmin sovittu illanvietto pienellä porukalla. Ystävättäreni perui koska poikaystävänsä joutuikin jäämään illaksi töihin. Poikaystävää ei ollut kutsuttu vaikka toki olisi ollut ihan tervetullut. Illanvieton sijasta istui ystävätär sitten illan yksin kotona odottelemassa miestään. Järki hoi parisuhdesymbioosissakin.

Tuli tästä mieleen, kun oltiin tyttöjen kesken iltaa viettämässä ja sanoin, että olipas kiva nähdä ja nähdään toistekin tyttöjen kesken. Kaveri siinä alkoi ihmettelemään, että miksi, kun hän ainakin haluaa seurustellessa olla koko ajan yhdessä kumppanin kanssa..

Vierailija
156/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot kun ei juhlat kyseesä mutta, mutta mun äiti (alle 60-vuotias terve ja asuu alle 3km päässä) kieltäytyy usein kutsusta tulla meille lapsenlapsiaan katsomaan ihan typerillä tekosyillä. Pitää käydä kirjastossa tai pestä hiukset tms. On työtön, joten aikaa käydä siellä alle kilometrin päässä kirjastossa olisi kyllä muulloinkin. Ei myöskään koskaan kutsu meitä kotiinsa, joten ei nää lapsia kovin usein. Sitten voi ihmetellä miksi anoppi on lapsille läheisempi... Enkä siis pyydä äitiäni lapsenvahdiksi tms. vaan ihan vaan kylään.

Vierailija
157/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeesti kärttää jotain syytä?? Ansaitsee typerän tekosyyn. Kyllä/ei riittää vastaukseksi fiksuille ihmisille.

Vierailija
158/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini ja kummitätini jättivät hääni väliin, koska siellä on niin paljon kukkia. Ovat astmaatikkoja, mutta olin etukäteen kertonut että aitoja kukkivia kukkia ei tule. Kimpussa tekokukkia ja vihreää murattia. Juhlavieraille oli myös esitetty toive tulla hajusteettomina samasta syystä ja tätä pyyntöä oli kunnioitettu. 

Pahoitin kieltämättä mieleni vaikka toki vanhuksille pitää antaa oikkunsa anteeksi. Harmitti myös se että turhaan tuli koristeltua juhlat ilman kukkia. 

Vierailija
159/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen kummitäti. 

Monta kertaa on käynyt niin että on sovittu joko kummitytön tulevan yökylään tai kummitädin vievän tyttöä jonnekin tapahtumaan. Pyyntö näihin on tullut aina kummitädiltä itseltään. 

En muista mikä oli viimeisin syy miksi perui saapumisen lapseni synttäreille viime tingassa. FB kertoi tämän olleen kuitenkin bestistään tapaamassa. 

Vierailija
160/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni ei tullut yo-juhliini, koska meni harrastuskaverinsa lapsen yo-juhliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme