Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?

Vierailija
01.06.2017 |

Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.

Kommentit (1454)

Vierailija
101/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on mennyt ketjun pointti ohi. Kysyttiin huonoimpia tekosyitä, joille voidaan vaikka ketjussa nauraa. Miksi siis tivata sitä, mikä olisi hyvä tekosyy. Hyvä tekosyy on sellainen, jota ei tekosyyksi tunnista, vaan se menee läpi. Jos haluaa kaikesta huolimatta pitää välit kutsujaan, niin yrittää vähän enemmän kuin jotain "mulla on kahden viikon päästä päänsärky, en voi tulla"

Lue vaikka vitsikirjaa, jos vapaan keskustelun formaatti ja sosiaalinen interaktio käy hermoille.

Hyvää tekosyytä tivataan siksi, että osa keskustelijoista tivasi, että miksi pitää keksiä tekosyitä. Ja kaikista loukkaavin "tekosyy" täällä on totuus, eli se, että ei kiinnosta.

Vierailija
102/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei päästä, kun vanhemmat tulee viikon lomalta Thaimaasta ja pitää lämmittää niille sauna ja leipoa mustikkapiirakka"

Viikon lomalla onkin varmaan tullut niin ikävä mustikoita, että niitä on saatava heti Suomeen päästyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä tenttaamista kieltäytymisen syistä . Miksi kukaan olisi muka velvollinen kertomaan kutsujalle aidot syynsä miksi ei halua tulla? Minun tietääkseni ystävyyteen ei kuulu tällainen velvollisuus  avautumaan henkilökohtaisista syistä. Esimerkiksi jos joku pitää kutsut ja minulla on juuri alkanut menkat, niin en kai nyt kerro että en jaksa tulla koska mulla alkoi juuri menkat eikä huvita lähteä mihinkään. Keksin mielummin tekosyyn.

Niinpä. Tekosyy vain voisi olla järkevä ja uskottava, eikä sellainen jonka tunnistaa tekosyyksi jo kaukaa. Sellainen loukkaa ja saa tuntemaan, että toi pitää nyt ihan tyhmänä.

Sinulle ei taida kelvata mikään.

No mieti nyt itsekin, kumpi loukkaisi enemmän:"Hei! Emme voi tulla, koska olemme varanneet matkan juuri silloin kun juhlat olisivat"

Vai: "Hei! Emme voi tulla, kun pitää juuri silloin silittää jouluverhot ja laittaa ne varastoon. Lisäksi salkkareiden uusinnat ja saunavuoro on silloin"

Ymmärrän, ettei aina vain huvita tulla tai todellista syytä ei voi kertoa, mutta vähän voisi edes yrittää siinä valheessakin. Sellainen, joka kuulostaa vain tekosyyltä pahoittaa kutsujan mielen.

Onko tuo varattu matka nyt sitten sellainen klassinen ja hyvä tekosyy?

Riittääkö, että sanon noin, vai pitääkö minun myös piilotella kyseisen ajankohdan läpi ja jälkikäteen esittää oikeasti käyneeni jollain lomalla? Keksiä mihin menin ja mitä tein siellä, ehkä väärentää pari lomakuvaa?

No jos pidit jouluverhotarinaa parempana ja uskottavampana, niin käytä sitä.

Olethan trolli? Totta kai jouluverhotarina on uskottavampi ja parempi. Tuo lomamatka on ihan valtava ja röyhkeä valhe, kun taas "ei huvita tulla, katson mieluummin telkkaria kotona" on uskottavampi ja yleensä realistisempikin.

Telkkaria voi katsoa milloin vaan, joten turha odottaa enää kutsuja muihin juhliin, jos tuota veruketta käyttää. Saa mun puolesta käyttää, mutta hyvä ymmärtää myös seuraukset. Turha sitten ihmetellä, miksei enää kutsuta mihinkään.

Vierailija
104/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras oli ehkä se syy, että tv:stä tuleekin urheilua, ei voi tulla. Kyseessä ei ollut tyyliin jääkiekon kultapeli tai olympiamitali vaan jotain ihan perusurheiluohjelmaa.

Yksi sanoi kerran, ettei inspiroi tulla juhliin.

Nuo eivät ole tekosyitä, vaan oikeita syitä, joten niiden sanoja on rehellinen.

Vierailija
105/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

J. Halla-ahon eilinen "muu kokous" kun olisi luvannutkin jo tulla A-studioon haastateltavaksi.

Vierailija
106/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se niin kova loukkaus, jos joku peruu tulemisensa? En ymmärrä tätä ketjua. Jokaisella on oma elämänsä, ja jokainen saa itse valita mihin haluaa mennä ja mihin ei. Aivan sama mitä muut siitä ajattelevat.

Aika itsekäs ajattelutapa. Toinen on sinut kutsunut ja haluaisi sinun tulevan, mutta sinun pitää juuri silloin saada tulla ja mennä niin kuin haluat. Miksei voisi edes käväistä juhlissa muistamassa sankaria? Toki jos aidosti on tärkeämpää peruuttamatonta menoa, niin sille ei voi mitään, mutta voisi edes vähän kunnioittaa juhlia ja kutsujaa.

Vierailija
107/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En nyt juhlapäivänä kehtaa tulla kun teillä on kuitenkin siinä on teillä niin paljon kiirettä vieraiden kanssa, käväsen sitten viikolla joku ilta kahvilla.."

Miksi vi*ussa sitä ei voida tulla silloin kun on juhlan aika ja kaikki tarjottavat valmisteltu ja kahvit keitetty varta vasten. Pitää sitten seuraava ja sitä seuraava viikko päivystää että koskakohan se ilmestyy kylästelemään vai meinasikohan oikeasti tulla.

Ärsyttää todellakin nämä rääppijät jotka tulevat sitten jälkikäteen tipoittain sotkemaan iltojen ja päivien suunnitelmia. Tarviiko niitä muita ihmisiä pelätä niin paljon että mieluummin aiheuttaa ylimääräistä vaivaa juhlien jäjestäjälle tulemalla sittem myöhemmin joku ilta..

Vierailija
108/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En nyt juhlapäivänä kehtaa tulla kun teillä on kuitenkin siinä on teillä niin paljon kiirettä vieraiden kanssa, käväsen sitten viikolla joku ilta kahvilla.."

Miksi vi*ussa sitä ei voida tulla silloin kun on juhlan aika ja kaikki tarjottavat valmisteltu ja kahvit keitetty varta vasten. Pitää sitten seuraava ja sitä seuraava viikko päivystää että koskakohan se ilmestyy kylästelemään vai meinasikohan oikeasti tulla.

Ärsyttää todellakin nämä rääppijät jotka tulevat sitten jälkikäteen tipoittain sotkemaan iltojen ja päivien suunnitelmia. Tarviiko niitä muita ihmisiä pelätä niin paljon että mieluummin aiheuttaa ylimääräistä vaivaa juhlien jäjestäjälle tulemalla sittem myöhemmin joku ilta..

Tuo on jo aika paha :) siinä samassahan nuo menisi kuin muutkin vieraat, jos tulisivat virallisena päivänä. Ajattelivatko he jotenkin pienentävänsä isäntäväen kiirettä ja taakkaa, jos eivät tule virallisena päivänä?

Vierailija
109/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.

Ei todellakaan pidä antaa lahjaa, jos ei tule juhliin. Mikä ihmeen jenkkijuttu tääkin on?

Vierailija
110/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan käy kuin lähimpien ystävien ja sukulaisten pippaloissa, muille vain kohtelias "ei,kiitos".

Vierailija
111/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.

Ei todellakaan pidä antaa lahjaa, jos ei tule juhliin. Mikä ihmeen jenkkijuttu tääkin on?

Samaa mieltä.

Ihan pätevä syy, ettei ole varaa lahjaan, koska ei monikaan kehtaa tulla tyhjin käsin.

Itse olisin varmaan vastannut, että ei tarvitse tuoda mitään, kunhan itse tulette paikalle. Vaikka olisi työstä käyvä, niin silti voi olla velanmaksua tai muuta kuluja, johon rahat hupenee. Jollekin 20€ on iso raha.

Haiskahti kyllä tuo alkuperäinen viesti pahasti trollilta.

Vierailija
112/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- toiset on juhlaihmisiä ja toiset työihmisiä.

Vierailija
113/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- oon nainut niin kovasti, etten pysty istumaan autossa matkaa juhlapaikalle

Vierailija
114/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- oon nainut niin kovasti, etten pysty istumaan autossa matkaa juhlapaikalle

Kuulostaa aika rehelliseltä, ei yhtään tekosyyltä :D

Vierailija
115/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää muista millä verukkeella kieltäydyin menemästä lapsuudenystäväni häihin. Joku tyhmä syy se oli. Todellinen syy oli se, etten tuntenut sieltä yhtään ketään muuta kuin morsiamen perheineen eikä hänen vanhempansa tykänneet musta silloin lapsena. Että mitäpä mä siellä oisin tehnyt? Tuota avioliittoa seurasi muutaman lapsen ja omakotitalon jälkeen ero, joten turhat juhlat ois olleetkin :D

Vierailija
116/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei päästä, kun vanhemmat tulee viikon lomalta Thaimaasta ja pitää lämmittää niille sauna ja leipoa mustikkapiirakka"

Viikon lomalla onkin varmaan tullut niin ikävä mustikoita, että niitä on saatava heti Suomeen päästyä.

So? Selkeästi oma perhe on hänelle tärkeämpi kuin sinä ja säälittävät juhlasi.

Vierailija
117/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin täysin erakko vaimo ei käy ikinä missään, häntä ei siis tietäisi olevankaan, ellei tietäisi, että kyllä  se vaan siellä tönössä on.

Noloa, kun mies selittää sitten kaikissa juhlissa, että vaimo ei ole mukana kun hänellä on muka "muuta menoa".

Vierailija
118/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI lahja pitää antaa jos ei tule juhliin?

Vierailija
119/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkammarinpoika setäni ei käy missään oikeastaan ikinä. Silti mummo jaksaa aina juhlissa selittää kovaan ääneen tekosyyn, että Pena ei pääse, kun vatsa on kipeä.

Vierailija
120/1454 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ole pakko osallistua mihinkään juhliin. Huonojen hätävalheiden on tarkoitus pelastaa sekä kutsujan että kutsutun kasvot.

En tykkää juhlista, haluan levätä viikonloppuisin, minulla ei ole autoa enkä halua maksaa satoja euroja vain osallistuakseni jonkun minulle merkityksettömän ihmisen tai hänen lapsensa juhliin.

Vastaan kutsuihin yleensä sanomalla, etten valitettavasti voi osallistua hänen/heidän juhliinsa. Fiksu kutsuja ymmärtää vastaukseni. Millä tavalla minun pitäisi selittää, jos kutsuja on jääräpäinen änkkääjä, joka vaatii selitystä poissaololleni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme