HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?
Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.
Kommentit (1454)
En voi tulla koska on epäsosiaalinen olo. Kiitos kutsusta kovasti kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän sukulaisilla on koira, jota ei voi jättää yksin eikä löydy koskaan hoitopaikkaa. Koira on aikuinen koira. Nämä ihmiset ovat työssäkäyviä ihmisiä, joten koiran on pakosti oltava arkisin yksin. Noin 5h matkoineen juhlien takia koiraa ei kuitenkaan voi jättää yksin, eikä sille löydy hoitajaa vaikka kuukautta etukäteen ilmoittaa juhlista.
En ole tuo sukulaisesi, mutta koira on parempaa seuraa kuin monet minun sukulaiset, ja se joutuu olemaan yksin jo ne työpäivät, niin en todellakaan jätä sitä yksin joidenkin juhlien takia joista en edes nauti. Vietän päivän mieluummin koiran kanssa ja rentoudun.
Kutsuhan on vain ilmoitus, miksi tekosyytä tarvitaan.
Mun kaveri perui osallistumisensa Tallinnan 22h risteilyyn, joka olisimollut 2kk päästä, sillä hän oli viime aikaina ollut tosi uupunut.
Kutsuin kaverin saunomaan pari viikon päästä, sanoi heti ettei pääse koska hänellä on tuolloin päänsärkyä.
voi voi kun narsiteita ottaa otsasta kun heidän akiteerausta ei kukaan tule kuulemaan. KYLLÄ ON VIKA KUTSUJISSA ITSEISSÄÄN.
Saunailta ja oma sauna, joten en ymmärtänyt miksi ei voi joustaa ja saunoa jonain toisena iltana.
"En juo alkoholia, joten jätän väliin".
Aika ihmeellinen tekosyy olla osallistumatta alkoholin vuoksi. Minä en koskaan juo vaikkapa piimää ja se ei estä minua osallistumasta juhliin, koska eihän omilla dieeteillä ja laihdutuskuureilla ole mitään tekemistä juhlien kanssa. Muutenkin on aika tökeröä olla juomatta, koska juhlien järjestäjä on kovalla vaivalla ja hyvää hyvyyttään järjestänyt laadukkaita juomia paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Aika ihmeellinen tekosyy olla osallistumatta alkoholin vuoksi. Minä en koskaan juo vaikkapa piimää ja se ei estä minua osallistumasta juhliin, koska eihän omilla dieeteillä ja laihdutuskuureilla ole mitään tekemistä juhlien kanssa. Muutenkin on aika tökeröä olla juomatta, koska juhlien järjestäjä on kovalla vaivalla ja hyvää hyvyyttään järjestänyt laadukkaita juomia paikalle.
Olin täysin samaa mieltä lihavoituun virkkeeseen saakka. Siis miten ihmeessä on tökeröä olla juomatta juhlissa alkoholia? Mitä jos kyseessä on vaikka entinen alkoholisti tai ihminen, joka ei terveydellisistä syistä saa juoda alkoholia? Tai muuten vaan alkoholia omasta halustaan juomaton ihminen, joka ei juhlissakaan halua tehdä poikkeusta.
Oliko se Kaurismäki, kun jätti menemättä pressan linnan juhliin kertomansa mukaan kun oli meno Mellunmäkeen.
Itse en osallistunut kaverini polttari juhliin. Syy oli ihan siinä että vaikuttivat niin tylsiltä ja olisi pitänyt maksaa 50€ maksua että saavat polttarit järkättyä. Syyksi ilmoitin miksi en osallistu oli tämä kun tuli äkillistä muuta rahan menoa niin jätän välistä. Ja kun näin kuvia polttareista niin voi hyvää päivää. :D onneksi säästyi omat rahat. :D
Ei tarvitse selitellä mitenkään, voi vain lyhyesti todeta kiitos kutsusta, mutten valitettavasti pääse mukaan. Kiittää pitää kutsusta, mutta et ole velvollinen selittää,miksi ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Kutsuin kaverin saunomaan pari viikon päästä, sanoi heti ettei pääse koska hänellä on tuolloin päänsärkyä.
Ei taida olla kiinnostunut porukalla saunomisesta. Keksi parempaa aktiviteettia.
Lapsen kummit eivät koskaan tule hänen syntymäpäivilleen. Asutaan kyllä 250km päässä heistä mutta aika tökeröä ja syyt ovat aina tekosyitä. On kyllä tosi introvertti ihminen mutta ei ole normaalia nyt toikaan.
Minusta on ihan ok kieltäytyä vaikka siksi ettei huvita, kunhan sen tekee hyvissä ajoin. Nämä äkilliset mukakoronaansairastumiset yms. ne hankalia on.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan ok kieltäytyä vaikka siksi ettei huvita, kunhan sen tekee hyvissä ajoin. Nämä äkilliset mukakoronaansairastumiset yms. ne hankalia on.
No ihan kiva on jos eivät kipeänä tule paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin täysin samaa mieltä lihavoituun virkkeeseen saakka. Siis miten ihmeessä on tökeröä olla juomatta juhlissa alkoholia? Mitä jos kyseessä on vaikka entinen alkoholisti tai ihminen, joka ei terveydellisistä syistä saa juoda alkoholia? Tai muuten vaan alkoholia omasta halustaan juomaton ihminen, joka ei juhlissakaan halua tehdä poikkeusta.
Selvin päin ei jaksa Suomessa kovin kauan olla kun muut ottavat, koska he alkavat käyttäytyä aika typerästi. Itse pyrin lähtemään aika aikaisin juhlista, joissa juodaan alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.
Päivän trolli ;)
Siskoni perui viime hetkellä, koska hänellä oli paisti uunissa😂
On kyllä saanut kuulla tästä vuosien mittaan.