Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?

Vierailija
01.06.2017 |

Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.

Kommentit (1454)

Vierailija
1041/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kutsuttiin joskus kaikkialle. En mennyt kun kotona on kivempaa. No nykyään ei kutsu monikaan, mikä harmittaa...ja mietin et aikamoisia mahdollisuuksia tuli jätettyä myös käyttämättä.

Olet siis saanut sitä mitä tilasit. Voit syyttää vain itseäsi ja elää valintojesi seurausten kanssa.

Ihmiset oppivat kyllä ja lakkaavat kutsumasta.

Ihan oikein.

Vierailija
1042/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle suututtiin kun en osallistunut läheisen sukulaisen hautajaisiin. Tosin kukaan ei viitsinyt kertoa että sukulainen oli kuollut. Olin kuitenkin kuulema kieltäytynyt kutsusta (vaikka en ollut saanut kutsua).

Mulle mutistiin samasta. Kuolinilmoitus oli lehdessä hautajaisista seuraavana päivänä, jolloin sain tietää hänen kuolleen. Minua pidetään suvun kesken vieläkin outona kun en sinne hautajaisiin mennyt. Et semmoisia. Ehkä tavallisempaa kuin luulisikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kutsunut serkkuni (jonka kanssa en sovi enää mitään kun tekee ohareita viime tipassa) illanistujaisiin ja kutsussa luki selkeästi pvm ja viikonpäivä eli Perjantai klo xx. Kun serkkua ei kuulunut laitoin viestin että missä viipyy. Vastaus oli ahaa..luulin et se oli huomenna eli lauantainahuoh!

Vierailija
1044/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opetellut kertomaan ihan rehellisesti, että ei huvita osallistua jos

kyseessä on joku tapahtuma/juhla tms mikä ei voisi vähempää kiinnostaa.

Toiset loukkaantuu ja toiset ei.

Mutta jos tunnistat itse kuuluvasi tähän loukkantujien joukkoon, niin turha ihmetellä miksi

sinulle joudutaan keksimään tekosyitä.

Vierailija
1045/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveriporukan tyyppi peruuttaa jatkuvasti yhteisiä tapaamisia "tuplabuukkausten" takia. Useimmiten hyvissä ajoin sovitaan tapaamisaika, joka sopii kaikille, ja tämän kyseisen tyypin kiireiden takia ajankohta siirtyy usein viikoilla eteenpäin. Sitten pari päivää ennen tapaamista ilmeneekin, että hänellä on jotakin muuta sovittuna siihen päälle.

Mulle olisi ihan se ja sama, jos tyyppi ihan vaan suoraan ilmoittaisi, ettei häntä huvita nähdä. Ärsyttää vaan pahimmillaan siirrellä omia menoja, jotta saataisiin tälle kyseiselle ihmiselle sopiva aika sovittua, ja sitten hän ei ilmestykään paikalle.

Ennen koronaa meillä oli naisporukka. Kaikki eronneita, nähtiin kerran kk. Vakiopäivä. Yks mimmi yritti aina samaa.

Meillä oli kiertävä vuoro, jokaisella oli n kerran kk. Kun oli tämän yhden vuoro, edellisenä päivänä alkoi peruuttamaan.

Joku oli soittanut ja sanonut tämä ei toimi näin.

Päivä on sovittu, sitä ei peruuteta, jotta pääset jonnekin muualle.

Onneksi joku toinen otti kopin ja hänen vuoro jätettiin väliin ja ihan pokkana tuli kuitenkin tänne uuteen paikkaan. Ja vielä tyhjin käsin.

Meidän ryhmän tj ilmoitti sä olet nyt tauolla, kunnes pystyt noudattamaan sääntöjä.

Ei ikinä enää tullut mukaan.

Korona lopetti kokoontumiset ja nyt minäkin asun muualla

Vierailija
1046/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus teininä, kun oli jotkut juhlat että serkkuni kieltäytyi tulemasta sillä tekosyyllä, että hänen muka piti valmistaa perunamuusia. Serkun vanhemmat siis kyllä saapuivat ja kertoivat tuon verukkeen. Oli kyllä oudoin tekosyy, jonka olen kuullut. Rehellinen ei huvittanut tulla olisi käynyt hyvin selitykseksi, kyseessä oli kuitenkin teini. Jos valehtelemaan täytyy ruveta voisi edes keksiä kunnon valheen

Vierailija
1047/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häihin yksi pariskunta jätti tulematta kummilapsen synttäreiden takia. Ja ei siinä sinänsä mitään, mutta he olivat kuitenkin ilmoittaneet tulevansa. Hääpäivänä vaan joku sanoi että niin ne ei nyt päässyt kun on se xx. Luulisi että tuommoiset synttärit olisi sen verran hyvissä ajoin tiedossa, että olisi voinut perua sen ilmoittautumisen eikä meidän olisi tarvinnut maksaa heidän ruokaansa turhaan...

Vierailija
1048/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei tullut kummankaan lapseni ristiäisiin, väitti että ei jaksa istua kolmea tuntia autossa. Ihan kuin en olisi elämäni aikana jo oppinut, että hän kieltäytyy kaikista kutsuista, koska haluaa juopotella. Huvittavaa, että kuvitteli minun uskovan samat muille kerrotut tekosyyt aikuisena, kun ne kerrotaan minulle.

Vierailija
1049/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli tulossa hakemaan sovittuun tapaamiseen ja tapansa mukaan myöhästyi reilun tunnin. Selitys tuli heti rumien sanojen saattelemana "talo oli keskellä tietä". Uskomatonta mutta totta, ajettiin sitten sitä reittiä. Oli jalasmökki liukunut lavetilta ja tien raivaamissen tuhrautui aikaa.

Vierailija
1050/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää sellainen asenne, että juhliin pitää tulla jos kutsutaan, ellei ole jotain painavaa syytä jäädä pois. Eikö ihminen saa päättää jäädä juhlimisen sijaan mielummin kotiin, jos näin haluaa? 

Mielestäni kohtelias ilmoitus siitä, tuleeko vai ei, on ihan riittävä ilman mitään syitä. Syitä saa toki avata, jos siltä tuntuu.

Itse en jaksa yleensä lähteä ystävien lasten synttäreille. Kerron että jään viettelemään kotiin rauhallista vapaa-iltaa, enkä ala antamaan "tekosyitä" eli valehtelemaan. 

Vierailija
1051/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.

Ei pidä mitään lahjaa antaa. Ei vaikka tulisikin juhliin, lahjan antaminen on täysin vapaaehtoista. Ja juhliin ei pidä ihmisiä kutsua lahjan toivossa.

Vierailija
1052/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän sukulaisilla on koira, jota ei voi jättää yksin eikä löydy koskaan hoitopaikkaa. Koira on aikuinen koira. Nämä ihmiset ovat työssäkäyviä ihmisiä, joten koiran on pakosti oltava arkisin yksin. Noin 5h matkoineen juhlien takia koiraa ei kuitenkaan voi jättää yksin, eikä sille löydy hoitajaa vaikka kuukautta etukäteen ilmoittaa juhlista.

Me ollaan varmaan nämä. Koira on aina kotona sen kanssa jolla on etätyöpäivä tai sitten joskus harvoin toimistolla. Okei ei ehkä olla nuo koska koira oli aiemmin yksin työpäivät (8 vuotta putkeen) ja menot, mutta koki niin traumaattisen tilanteen että on alkanut nyt vanhoilla päivillään oireileimaan jos ei ole meidän kanssa ja rikkomaan paikkoja, mitä ei koskaan pentuna tehnyt. Ja minä en vanhaa koiraa kiusaa oli mitkä kekkerit tahansa. (Huom ei johdu siitä että pandemian jälkeen olisi alkanut eroahdistus) 

Vierailija
1053/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.

Ei pidä mitään lahjaa antaa. Ei vaikka tulisikin juhliin, lahjan antaminen on täysin vapaaehtoista. Ja juhliin ei pidä ihmisiä kutsua lahjan toivossa.

Annoin lahjan vaikken päässyt häihin. (ei olisi pitänyt!!) Mutta bridezilla katkaisi välit silti koska peruin häihin menon niin viimetipassa (covid-19). Että sellainen ystävä. Ehkä mun lahja 100e oli liian vähän. 

Vierailija
1054/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää sellainen asenne, että juhliin pitää tulla jos kutsutaan, ellei ole jotain painavaa syytä jäädä pois. Eikö ihminen saa päättää jäädä juhlimisen sijaan mielummin kotiin, jos näin haluaa? 

Mielestäni kohtelias ilmoitus siitä, tuleeko vai ei, on ihan riittävä ilman mitään syitä. Syitä saa toki avata, jos siltä tuntuu.

Itse en jaksa yleensä lähteä ystävien lasten synttäreille. Kerron että jään viettelemään kotiin rauhallista vapaa-iltaa, enkä ala antamaan "tekosyitä" eli valehtelemaan. 

TÄMÄ! Tää on joku nykyajan juttu. Lähipiirini lapsiperheillä on varmaan oman lapsuuden juhlista ne muistikuvat että on paljon jengiä paikalla ja samaa halutaan toisintaa omilla lapsilla? Nykyään kehdataan valita oma itsensä ensin ja jäädä kotiin jos haluaa ja sitä tarvitsee. Ennen ei kehdattu. Ja siis minä ainakin kehtaan ja just toi nyppii että ennemmin pitäisi olla joku hyvä tekosyy takataskussa.. 

Vierailija
1055/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina kiitän kutsusta ja sanon, että en valitettavasti pääse paikalle kun ei oikeesti yhtään huvita tulla. Jotkut pahastuu, mut ei voi mitään. Ihmiset oppii ajan kanssa ja nykyään niitä kutsuja ei juurikaan enää tule ja hyvä niin.

Vierailija
1056/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sanonut suoraan, kun minut on kutsuttu kummilapsen synttäreille, että inhoan huonosti kasvatettuja kirkuvia lapsia, enkä syö kenenkään räkimiä kakkua tai tahmakäsillä lähmimiä leivonnaisia. Riitti viimevuonna saatu noro kyseisistä juhlista ja viikon soineet korvat.

Ei taida tämä todin olla sellainen tekosyy.

Vierailija
1057/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpariskunta sanoi että heillä on illalla taloyhtiön saunavuoro, kun pyysimme heitä puutarhajuhliin. Ei kai siinä.

Yllättäin peräkoukullisella maastoautollamme oli muuta menoa just silloin, kun he seuraavan kerran taas kyselivät, voisimmeko tulla ajamaan heille puutavaraa mökkitalkoisiin. Kuulemma pelkkä autokin olisi riittänyt lainaan jos kiireet oli vain ihmisillä...

Vierailija
1058/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"meidän lapset ei nyt halua lähteä teille, voitteko tulla mielummin meille käymään?"

kyse oli kahdesta alle kouluikäisestä - itseasiassa ei ollut tekosyy vaan rehellinen ilmoitus

mentiin sitten heille - ei ollut ongelma meidän jälkikasvulle, vietiin tarjoilut mukana

Vierailija
1059/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

+40v ystäväni ei voi sopia juuri mitään menoja kun täytyy kokoontua vanhempien kanssa syömään aina samaan aikaan tiettynä viikonpäivänä. tälle päivälle ei muita menoja mahdu, eikä ruokailua voi koskaan siirtää tai jättää välistä. Arkena ei voi lähteä mihinkään kun on vanhempien kanssa mökillä. Olisipa tämä edes tekosyy.

Vierailija
1060/1454 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tulla, koska koirani järsii häntäänsä jos ikävöi minua. (sanojana puolisoni toinen vanhempi hääkutsustamme)