HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?
Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.
Kommentit (1454)
Voi mennä vähän ohi aiheesta, mutta kirjoitan silti. Meillä on neljän hngen naisporukka. Kokoonnumme vuorotellen toistemme luona, ennen kerran kuussa,nyt harvemmin. Vimeksi yhteisen illan löytömnen oli haasteellista,mutta päivämäärä sovittion hyvissä.ajoin. Oli minun vuoron laittaa ruokaa. Pari tuntia ennen sovittua aikaa yksi porukasta ilmoitti ettei tulekaan. Syytä ei kertonut. Olin harmissani, mutta muiden mielestä syytä ei tarvinnut kertoa. Some paljasti, että oli ilmeisesti päättänyt tehdä mökillä etätöitä, maanantai oli kyseessä. Miten te reagoisitte vastaavassa tilanteessa?
Netflixistä tulee hyvä leffa justiin silloin.
Mun sisko jäi pois äitini järjestämältä illalliselta, koska hänen piti pestä sinä iltana tukka, ja molemmat aktiviteetit olisivat olleet liikaa yhdelle illalle. Kerran ei päässyt auttamaan vanhempiani muutossa, koska hänen piti pestä pyykkiä.
Ihan täyspäinen 35 v. koulutettu ja työssäkäyvä ihminen on, mutta loputtoman itsekeskeinen.
No itse just mietin minkä syyn keksisi, että voisi vastata kieltävästi pikkujoulukutsuun. Olen toki iloinen ja kiitollinen kutsusta.
Syy miksi en jaksaisi osallistua on se, että en haluaisi ottaa alkoholia. (Olisin ainoa tipaton henkilö juhlissa).
Olen myös töissä tuona samaisena päivänä. Eli vireystaso ei olisi paras mahdollinen.
Ja lisäksi en raaskisi laittaa euroakaan likoon sitä varten. Juhlat on nyyttäriperiaatteella ja täytyisi kuitenkin ostaa jotain juomaa, esim limsaa, itselle. Lokkeilua en harrasta.
Mut kutsuttiin vauvakutsuille, jonne en halunnut mennä. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitkään vauva/äitiys jutut. Olin siis "kipeä". Ei kaduttanut pois jääminen.
Mahatauti on sellainen syy, jota on helppo käyttää. Se kun voi iskeä odottamatta yhtäkkiä. Itsellä on silloin tällöin selkä kipeä. Tätä käytän myös syynä, vaikka sillä hetkellä ei mitään vikaa olisikaan. Selkäkipua olen käyttänyt syynä osallistumatta esim. talkoisiin.
Vierailija kirjoitti:
Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.
Herranjestas mikä asenne! Ei häät ole mikään lahlajuhla (kuten lapsilla), vaan tarkoituksena on jakaa tärkeä päivä itselle tärkeiden ihmisten kanssa. Jos tarkoituksena on jättisuuret häät ja juhlijoiden ruokkimisen maksamiseen tarvitsee juhlijoiden rahaa, sen voi ilmoittaa esim. ruokailumaksuna.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen voinut esittää sellaisia. Anteeksi, ehkä sitten ensi kerralla vastaan, että en tule, koska ei kiinnosta.
Mikä yllätys, että et vastannut kysymykseen. Minulla tämä: En ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Mut kutsuttiin vauvakutsuille, jonne en halunnut mennä. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitkään vauva/äitiys jutut. Olin siis "kipeä". Ei kaduttanut pois jääminen.
Mahatauti on sellainen syy, jota on helppo käyttää. Se kun voi iskeä odottamatta yhtäkkiä. Itsellä on silloin tällöin selkä kipeä. Tätä käytän myös syynä, vaikka sillä hetkellä ei mitään vikaa olisikaan. Selkäkipua olen käyttänyt syynä osallistumatta esim. talkoisiin.
Miksi pelkäät sanoa rehellisesti, ettei sinua kiinnosta?
Äiti sanoi ettei voi tulla (esikois)poikansa häihin, koska hänellä on heinätyöt kesken. Kyseinen poika on ainoa, joka perheen lapsista meni naimisiin ja joka pitää äitiin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sanon että en halua tulla koska en pidä juhlista, kutsuja loukkaantuu. Vihaan kaikkea turhaa draamaa, jossa joudun perustelemaan ja selittelemään sitä, että haluan elää elämääni omalla tavallani. En itse järjestä koskaan juhlia.
Pakko siis yrittää keksiä joku tekosyy, koska totuuskaan ei kelpaa. Mahatauti on hyvä, sitä ei kukaan halua itselleen.
Valehteletko muuten usein? Eihän mahatautiasi kukaan usko.
Palelee niin paljon ehkä tulossa flunssa.
Mulle tuli kutsu perjantaiksi johonkin kynttiläjuttuun. Ei vois vähempää kiinnostaa. Pakkohan sieltä olis joku ylikallis kynttilä ostaa, koska ei kehtais olla ostamattakaan.
Mulla on perjantaina kurkku kovin kipeä ja päätäkin vähän jyskyttää... Kukaan ei halua ottaa riskiä koronasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kutsun vastaanottajalla on oikeus kieltäytyä juhlista ilman mitään erikoisempia perusteluita sen lähettäjälle. Kutsu ei ole mikään velvoite osallistua juhliin tai selitellä miksi ei osallistu. Kyllä tai ei riittää.
No ei aivan joka tilanteessa riitä. Olen katkaissut muutamiin välit ohareiden takia. Ovat valinneet mm. häiden sijasta kotiin jäämisen. Ei vaan kiinnostanut. On vaan sitä koomisten kakaroidensa ylisuojeleva. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Yksi entinen kaveri ei päässyt tulemaan juhliin, koska autonsa oli rikki. Asui kilometrin päässä juhlapaikasta...
Toinen jätti tulematta samoihin juhliin, koska hänellä alkoi kesäloma samana päivänä. Ei ollut edes mitään muita suunnitelmia sille päivälle, ja hänkin asui ihan lähellä juhlapaikkaa. Olisi voinut edes pyörähtää niissä juhlissa ja levätä koko loppupäivän.
Ystäväni, tai entinen sellainen, ei tullut syntymäpäivilleni, sanoi että näkee mieluummin sit joku kerta kahden. No, ei hän ole tullut senkään jälkeen. Johonkin koko ystävyys lopahti.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kutsu perjantaiksi johonkin kynttiläjuttuun. Ei vois vähempää kiinnostaa. Pakkohan sieltä olis joku ylikallis kynttilä ostaa, koska ei kehtais olla ostamattakaan.
Mulla on perjantaina kurkku kovin kipeä ja päätäkin vähän jyskyttää... Kukaan ei halua ottaa riskiä koronasta.
No ei ole pakko ostaa mitään. "Voin tulla, mutta varmasti EN osta mitään"
nhohhhoh kirjoitti:
Äiti sanoi ettei voi tulla (esikois)poikansa häihin, koska hänellä on heinätyöt kesken. Kyseinen poika on ainoa, joka perheen lapsista meni naimisiin ja joka pitää äitiin yhteyttä.
Tää on jo paha.
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi vastata että "kiitos kutsusta, mutta nämä myynti kutsut ei ole mun juttu, mutta käydään vaikka kahvilla tässä joku päivä! "
Ei ole oikeasti vaikeeta.
Isovanhempani eivät tulleet isoveljeni lakkiaisiin, koska heidän piti sulattaa pakastin :D
Ei muutenkaan meidän asiat heitä paljon kiinnostaneet, eikä siinä mitään. Mutta nyt lähemmäs ysikymppisinä ihmettelevät, miksi me lapsenlapset emme koskaan käy kylässä tai soita heille.
Jos sanon että en halua tulla koska en pidä juhlista, kutsuja loukkaantuu. Vihaan kaikkea turhaa draamaa, jossa joudun perustelemaan ja selittelemään sitä, että haluan elää elämääni omalla tavallani. En itse järjestä koskaan juhlia.
Pakko siis yrittää keksiä joku tekosyy, koska totuuskaan ei kelpaa. Mahatauti on hyvä, sitä ei kukaan halua itselleen.