HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?
Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.
Kommentit (1454)
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kutsu perjantaiksi johonkin kynttiläjuttuun. Ei vois vähempää kiinnostaa. Pakkohan sieltä olis joku ylikallis kynttilä ostaa, koska ei kehtais olla ostamattakaan.
Mulla on perjantaina kurkku kovin kipeä ja päätäkin vähän jyskyttää... Kukaan ei halua ottaa riskiä koronasta.
Minäkin olen joutunut ostaa partiolaisten ja jonkun jengin joulukalenterin, mutta kun myyn omiani, samat ihmiset ei ole raaskineet.
Onko he kuvitelleet et se partiolaiskalenteri kiinnosti...
Kahdenpuolisuus. Kahdenpuolisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudoin oli, kun henkilö ilmoitti kolme päivää ennen rippijuhlia (vp:n oltua jo pari viikkoa aikaisemmin), että hän ei valitettavasti pääse juhliin, koska hänen piti olla matkoilla juhlien aikaan, mutta ei sitten päässytkään lähtemään. En tiedä, miten tämä esti hänen juhliin tulemisen kolmen päivän päästä, mutta niin vaan esti. Oli pahoillaan, kun ei päässyt ja olisi niin mielellään osallistunut ja joskus toiste sitten.
Rippijuhlat joskus toiste? Seuraavalla kerrallako :)?En ymmärrä mäkään näitä joskus toiste jankkaajia. Ne juhlat on silloin kuin on, ei kukaan mitään viiden viikon avoimet ovet-juhlia ole järjestämässä. Eikä ko. tekosyitä kertovat edes ymmärrä että kuulija/kutsuja todellakin loukkaantuu enemmän siitä että "syy" on noin pimeä, sillä sen sanomalla kutsuttu vain viestittää pitävänsä toisen juhlia, järjestelyä ja vaivannäköä turhanpäiväisenä ponnistuksena. Että no onhan näitä koko ajan, sähän voit väsätä kakun vielä ensi viikonloppunakin.. Parempi se on keksiä edes loogisempi syy tai olla sanomatta mitään syytä.
Serkkuni perhe ei halunnut juhliini. Menivät mieluummin mökille. Kuitenkin tilauttivat itsensä jälkijuhliin toisena ajankohtana, mikä ärsytti ja teki kaikesta työläämpää meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kutsu perjantaiksi johonkin kynttiläjuttuun. Ei vois vähempää kiinnostaa. Pakkohan sieltä olis joku ylikallis kynttilä ostaa, koska ei kehtais olla ostamattakaan.
Mulla on perjantaina kurkku kovin kipeä ja päätäkin vähän jyskyttää... Kukaan ei halua ottaa riskiä koronasta.Minäkin olen joutunut ostaa partiolaisten ja jonkun jengin joulukalenterin, mutta kun myyn omiani, samat ihmiset ei ole raaskineet.
Ei näihin kannata kohteliaisuuttaan osallistua. Pelkkää rahastusta.
Itse ainakin pystyn sanomaan suoraan, että ei ole rahaa, vaikka olisikin.
Joltain kummilapseltani voisin ostaa kannatuksen vuoksi. Mutta naapurin mukuloiden on turha tulla soittamaan ovikelloa.
"Ei ole kenkiä". Itse olen käyttänyt "Ei ole vaatteita", eikä tosiaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sanon että en halua tulla koska en pidä juhlista, kutsuja loukkaantuu. Vihaan kaikkea turhaa draamaa, jossa joudun perustelemaan ja selittelemään sitä, että haluan elää elämääni omalla tavallani. En itse järjestä koskaan juhlia.
Pakko siis yrittää keksiä joku tekosyy, koska totuuskaan ei kelpaa. Mahatauti on hyvä, sitä ei kukaan halua itselleen.
Valehteletko muuten usein? Eihän mahatautiasi kukaan usko.
Minua ei oikeastaan kiinnosta, uskooko joku vai ei. Minulle riittää, että en joudu kuuntelemaan turhia loukkaantumisia siitä, jos sanon että en halua tulla. Mahatautia ei ehkä uskota mutta kukaan ei ole toistaiseksi kehdannut sitä ääneen epäilläkään.
Te kutsujat olette rasittavia: teille ei kelpaa syyksi se että en tahdo tulla juhliinne, mutta mikään muukaan syy tai tekosyy ei kelpaa. Olette niin pohjattoman itsekästä minäminä-sakkia, että ette välitä siitä, miten muut teidän painostuksenne ja tivaamisenne kokevat. Minäminäminä ja minun juhlat.
Minua kutsuttiin joskus kaikkialle. En mennyt kun kotona on kivempaa. No nykyään ei kutsu monikaan, mikä harmittaa...ja mietin et aikamoisia mahdollisuuksia tuli jätettyä myös käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen voinut esittää sellaisia. Anteeksi, ehkä sitten ensi kerralla vastaan, että en tule, koska ei kiinnosta.
"Kiitos kutsusta. Tulisin mielelläni, mutta en voi koska ei huvita."
Mä en käytä tekosyitä, sanon suoraan että en tule koska en halua. Etenkin lastenjuhlista sanon suoraan että ne on niiiiiin tylsiä juhlia että jätän väliin, mulla on parempaakin tekemistä. Miksi keksiä jotain tekosyitä? Sanokaa suoraan mitä ajattelette ja sanokaa suoraan se syy. Sanokaa suoraan että ette halua mennä eikä kiinnosta.
Mielestäni kutsujaa kuuluisi arvostaa sen verran, että ilmoittaa hyvissä ajoin, pääseekö osallistumaan. Kuuluu ihan asiallisiin käytöstapoihin.
Vieras jätti saapumatta viikonloppuna juhliin, koska en ollut kuulemma kertonut kellonaikaa. Kutsu lähti tekstiviestinä, ja kas kummaa, kyllä siinä kaikki tarvittavat tiedot oli. Kyseinen tapaus on piheistä pihein, joten ei vaan halunnut käyttää rahaa lahjaan, mutta tuli sitten alkuviikosta kutsumatta käymään ja tietty ilman mitään tuomisia, kun meinasi, että näin hän pääsee ilman investointeja rääppimään loppuja tarjoiluja, hän tietää kyllä, että meillä varaudutaan reilusti vieraita varten.
Koska hän valehteli itse poisjättäytymisen syystä, niin minäkin ilmoitin, että ollaan just lähdössä sovittuun tapaamiseen ja käännytin ovelta pois, vaikka oltiin kotona koko ilta. Eikä olla enää tätä lokkia kutsuttu juhliimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on perjantaina kurkku kovin kipeä ja päätäkin vähän jyskyttää... Kukaan ei halua ottaa riskiä koronasta.Minäkin olen joutunut ostaa partiolaisten ja jonkun jengin joulukalenterin, mutta kun myyn omiani, samat ihmiset ei ole raaskineet.
Ostin kannatuksen vuoksi elämäni viimeisen partiolaisten joulukalenterin, siin 10€ pahviläpyskästä.
Vierailija kirjoitti:
Minua kutsuttiin joskus kaikkialle. En mennyt kun kotona on kivempaa. No nykyään ei kutsu monikaan, mikä harmittaa...ja mietin et aikamoisia mahdollisuuksia tuli jätettyä myös käyttämättä.
Niin makaa kuin petaa tai päinvastoin.
Näin ihminen, jolla on omat rajat kunnossa, ottaa "huonot" tekosyyt:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua oikeastaan haittaa mitkään huonot tekosyyt. Mielelläni hyväksyn huononkin selityksen, koska jos henkilö ei ole tulossa, ymmärrän, että hänen täytyy säilyttää kasvonsa jollain tavalla. Jos hän ei halua kertoa todellista syytä, sitten pitää kuitenkin kieltäytyä jollain tavalla. Minulle riittää mikä tahansa syy.
Ei päässyt, koska piti vahtia kaverin kissaa. Eikä siinäkään vielä mitään, mutta hän päätti ilmoittaa tästä esteestä useamman tunnin juhlien jälkeen.
On syntymäpäivät samana päivänä. Sikisi ei voi pistäytyä toisissa juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä vähän ohi aiheesta, mutta kirjoitan silti. Meillä on neljän hngen naisporukka. Kokoonnumme vuorotellen toistemme luona, ennen kerran kuussa,nyt harvemmin. Vimeksi yhteisen illan löytömnen oli haasteellista,mutta päivämäärä sovittion hyvissä.ajoin. Oli minun vuoron laittaa ruokaa. Pari tuntia ennen sovittua aikaa yksi porukasta ilmoitti ettei tulekaan. Syytä ei kertonut. Olin harmissani, mutta muiden mielestä syytä ei tarvinnut kertoa. Some paljasti, että oli ilmeisesti päättänyt tehdä mökillä etätöitä, maanantai oli kyseessä. Miten te reagoisitte vastaavassa tilanteessa?
Ekana harmittaisi, mutta koska itsekään en aina jaksa ihmisiä ja preferoin muuta, arvostaisin, että ne 2 muuta tuli.
Yksi tuttu ei tullut yhteisen kaverimme syntymäpäiville, koska samana päivänä juhlittiin tämän tuttavan koiran synttäreitä. Kyllä, koiran, joka ei ymmärrä syntymäpäivän konseptista hölkäsen pöläystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdenpuolisuus. Kahdenpuolisuus.Ostin kannatuksen vuoksi elämäni viimeisen partiolaisten joulukalenterin, siin 10€ pahviläpyskästä.
Joillekin pahviläpyskä. Joillekin perinteinen ja hyvin kuvitettu kalenteri, josta ilahtuu joka päivä (ja jo 3 päivää ennen joulukuuta toisin kuin muissa kalentereissa). Kaupan päälle pakettikortteja ja hyvä mieli kun voi auttaa partiotoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu ei tullut yhteisen kaverimme syntymäpäiville, koska samana päivänä juhlittiin tämän tuttavan koiran synttäreitä. Kyllä, koiran, joka ei ymmärrä syntymäpäivän konseptista hölkäsen pöläystä.
Tietysti ymmärtää. Tää on toistaiseksi paras syy kieltäytyä!
Jos haluaisin mennä juhliin mutta en saisi kyytiä rikkoutuneen auton vuoksi niin kyllähän matka taittuisi vaikka taksilla. Mutta en mäkään kilometriä kävelisi mihinkään juhliin, juhlavaatteet päällä, korkokengät jalassa. Ei kiitos.