HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?
Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.
Kommentit (1454)
testamentti tehty kirjoitti:
näillä juhliin kutsujoilla on aina joku tarkoitus perä. RAHA. minä vanha poikana olen huomannut. aina otetaan esiin no mites petri noi sun nais hommat. nyt perintö kiimaiset ovat olleet aivan äimistyneitä kun olen sanonut VOI EI SILLOIN tulee thaimaasta se ja se. siä on jo moneen kertaan minunkin omaisuus jaettu en todella ole tilannut kuponki uutisista rakoa.. minun käynnit loppui kun kutsussa oli lahja toivomukset.
Korona-aika toi omat rajoituksensa, mutta nyt en enää uskalla olla iäkkääseen ja varakkaaseen vanhapiikatätiini yhteyksissä, kun luullaan minun olevan perintöä kärkkymässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä on pakko käydä ja työpäivän jälkeen en halua jättää koiraani yksin jonkun tylsän sukulaisen takia.
Suosittelen ampumaan tuollaisen rakin.
Miksi, henkilöhän pitää koirasta. Miksei voisi ampua tylsää sukulaista?
Onko tekosyy jos ilmoitan että priorisoin valitettavasti muuta.
Se muu voi olla mitä tahansa treeneistä sohvalla makaamiseen.
Häihini ei isoäitini tullut, koska piti mennä ihailemaan isoveljeni uutta ruokailuryhmää. Samainen isoäiti ei tullut lapseni ristiäisiin, koska meille olisi pitänyt kiivetä 8 rappusta.. 😁
Mulle anoppi suuttui kun en päässyt hänen synttäreilleen. Hän itse siirsi juhlat yhtäkkiä lyhyellä varoitusajalla eri viikonlopulle. Olin jo varannut sen alkuperäisen viikonlopun niitä juhlia varten ja olin menossa. Sitten tuli ilmoitus, että juhlat peruttu koronan takia. Seuraavana päivänä uusi ilmoitus, että pidetäänkin juhlat pienemmällä porukalla js eri viikonloppuna. Kerroin, että en pääse tulemaan sinä uutena ajankohtana, koska olin sopinut jo työasioita siihen, mikä oli totuus.
Mikä järki siirtää ajankohtaa ja sitten syyttää tekosyyn keksimisestä, mulla on ihan oikea ura, joka vaatii työntekoa joskus viikonloppuinakin. En ole mikään kotirouva joka voi koska vaan pomppia anopin aikataulujen mukaan.
Muistan kun anoppi täytti pyöreitä vuosia. Kakkua, kahvia, kuoharia ja muutama kymmenen vierasta kutsuttuna kotiin.
Ihmetteli, missä veljensä + veljen perhe on, koska olivat sanoneet tulevansa. Anoppi huolestui ja soitti juhlien hiipuessa, että ei kai mitään ole sattunut. Veljensä sanoi, että eivät tulleetkaan koska on lauantai ja kävivät saunassa.
Äitini kieltäytyi veljensä vaimon hautajaisiin menosta, kun ei ollut kenkiä.
Naapurimme kieltäytyi meidän juhliin tulosta,
koska koiralla juoksuaika.
Koira oli hyvä tekosyy jos mihin vaivaan.
Kaveri ei ole tullut juhliini juuri koskaan ja aina syy on se, kun miehensä ei pääse. Miehellä töitä tms. Miten aikuiset ihmiset eivät pysty tekemään mitään yksin. Aina pitää olla mies mukana.
Joskus sitten jätin tuon kaveri kutsumatta, niin suuttui. Kysyin sitten vaan, että olisitko tullut, jos olisi kutsuttu? Meni aika hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
testamentti tehty kirjoitti:
näillä juhliin kutsujoilla on aina joku tarkoitus perä. RAHA. minä vanha poikana olen huomannut. aina otetaan esiin no mites petri noi sun nais hommat. nyt perintö kiimaiset ovat olleet aivan äimistyneitä kun olen sanonut VOI EI SILLOIN tulee thaimaasta se ja se. siä on jo moneen kertaan minunkin omaisuus jaettu en todella ole tilannut kuponki uutisista rakoa.. minun käynnit loppui kun kutsussa oli lahja toivomukset.
Upea ulosanti sinulla. En ymmärtänyt sanaakaan.
Eipä tuo kovin hääppöinen ole sinullakaan.
Tämä ei ole tekosyy vaan syy. Täytin 30 vuotta ja järjestin pienet juhlat sen kunniaksi. Olin varannut kabinetin yhdestä ravintolasta alkuillaksi ja kutsunut kymmenkunta lähintä ystävää/ sukulaista,
Ystäväni on erittäin pihi. Toki hänellä on myös syitä olla pihi ja haaveita, joita varten kerää rahaa. Hän soitti ennen juhlien alkua, että ei tule, siellä sataa. Yritin puhua ympäri, että tilaa vaan taksi, jos busseja ei illalla kulje, mutta hän ei taksiin suostunut, koska maksaa rahaa.
Kaveri ei tullut juhliimme, koska oli kiirettä kotona vastasyntyneen vauvan kanssa. Lisäksi hänen täytyi olla juuri läheisensä menettäneen vaimonsa tukena. Täysin ymmärrettäviä syitä, ei siinä mitään. Kaveri lähti kuitenkin juhlia edeltäväksi viikonlopuksi Lappiin vaeltamaan ja jätti vaimonsa yksin kotiin hoitamaan vauvaa. Että niin kiire oli sen vauvan hoitamisen ja vaimon tukemisen kanssa.
Hui kirjoitti:
Kaveri ei ole tullut juhliini juuri koskaan ja aina syy on se, kun miehensä ei pääse. Miehellä töitä tms. Miten aikuiset ihmiset eivät pysty tekemään mitään yksin. Aina pitää olla mies mukana.
Joskus sitten jätin tuon kaveri kutsumatta, niin suuttui. Kysyin sitten vaan, että olisitko tullut, jos olisi kutsuttu? Meni aika hiljaiseksi.
Mulla on yksi tällainen kaveri, 6-kymppinen nainen. Asumme aika lähekkäin ja pääsääntöisesti kun tapaamme, niin hänen miehensä on mukana. Esimerkiksi kerran ehdotin ravintoillallista, hän vastasi, että odota täytyy kysyä Pekalta ja vastasi sitten hetken päästä iloisesti puhelimeen, että joo kyllä se sopii meille, Pekalla ei ole menoa silloin. Mä mietin, että missä vaiheessa kutsuin sen miehen myös. Hän on siis sinällään ihan miellyttävä mies, hyvin hiljainen kylläkin, mutta mukava ja hyväkäytöksinen. Minä kuitenkin haluaisin joskus pälpättää ihan vaan "naisten juttuja" eli meikeistä, käsitöistä, terveydestä tai omasta rakkauselämästäni. Ei tollasista asioista vaan tunnu luontevalta jutella kaverin miehen läsnäollessa.
Miksi oletetaan että joidenkin juhlat kiinnostaisivat muita, olivat sitten sukua tai ei? Kankeaa pönöttämistä jonkun Pekka-Markun rippijuhlien tai Kerttu-Sipriinan amistutkinnon takia. Iänikuisen kermakakun äärellä sitten kohteliasta kuulumisten vaihtoa, kunnes kehtaa lähteä pois. Kiitos ei, ei inspiroi, käytän vapaa-aikani mieluummin toisin.
Ei ollut juhla, vaan kuukauden päästä oleva metsäreissu ja tämän sanoja oli noin 11-vuotias. Selitys oli "mulla on varmaan nuha".
Vierailija kirjoitti:
Häihini ei isoäitini tullut, koska piti mennä ihailemaan isoveljeni uutta ruokailuryhmää. Samainen isoäiti ei tullut lapseni ristiäisiin, koska meille olisi pitänyt kiivetä 8 rappusta.. 😁
Olitko huonoissa väleissä veljesi kanssa, koska häntä ei kutsuttu häihin ja isoäiti valitsi puolensa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletetaan että joidenkin juhlat kiinnostaisivat muita, olivat sitten sukua tai ei? Kankeaa pönöttämistä jonkun Pekka-Markun rippijuhlien tai Kerttu-Sipriinan amistutkinnon takia. Iänikuisen kermakakun äärellä sitten kohteliasta kuulumisten vaihtoa, kunnes kehtaa lähteä pois. Kiitos ei, ei inspiroi, käytän vapaa-aikani mieluummin toisin.
Sinä varmaan olet siis kertonut paljon tekosyitä, ettet joutuisi juhliin. Kerrohan nyt, mikä oli törpöin tekosyysi?
Tykkään pitää juhlia ja illanistujaisia. Minulle on aivan sama, millä syyllä olet tulematta, mutta ilmoita se ajoissa, jotta osaan ottaa huomioon tarjoiluissa. Itseäni sylettää nämä viime hetken perujat, joilla ei ole siihen mitään syytä. Itse teen nykyään niin, että kun tulee 2 kertaa peruutus 1-2 vuorokautta ennen, karsin kyseisen henkilön kutsuttavien listalta.
Nämä eri erän kutsut ovat myös hieman ongelmallisia. Olin yksissä rippijuhlissa, joihin kutsuttiin vieraat kolmessa erässä. Ensimmäisessä erässä olivat ne, jotka oli pakko kutsua, toisena tärkeät vieraat ja kolmantena ne, joiden kanssa istuttiin iltaa ja muisteltiin menneitä. Tunsin väkeä muistakin ”eristä”, olisi ollut mukava tavata vanhoja tuttuja, mutta kun olin ”rupuerässä”, niin en oikein voinut eivätkä ne tutut niin läheisiä olleet, että heidän kanssa muuten olisi yhteyksissä. Näillä mennään. Kolmen kerroksen väen kyllä huomasi.