Miten jotkut pystyy asumaan isoissa kaupungeissa?
Mitä olen käynyt joskus lomalla Oulussa, Tampereella, Helsingissä, niin en itse pystyisi asua sellaisissa suurkaupungeissa. Kauhiasti immeisiä joka puolella, kadut pursuaa narkkeja, en missään nimessä pystyisi asua missään isossa kaupungissa.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole yhtään isoa kaupunkia
Ollen asunut isoissa kaupungeissa kuten New York ja Lontoo ja viihtynyt hyvin. Aioa ikävä asia on asumisen kalleus, mutta silloin työnantajani maksoi asunnon eikä ollut ongelma. Suomalaisella palkkatasolla ja verojen jälkeisillä nettotuloilla noihin paikkoihin ei ole varaa
No kyllä se Helsinki on melekosen iso kuitenkin, aivan liian iso mulle.
Helposti kun on koko ikänsä asnut isossa kaupungissa. 😄
Asun Lontoossa. Tällaista on minun kaupunginosassani:
Suomessa voisi asukasmäärän perusteella olla vain 1 suurkaupunki, jos ne asutetaan samaan kaupunkiin.
Pk-seutu eli Helsingin metropoli on pienin kaupunki missä olen asunut ja olen asunut monessa. Sitä pienempään en muuttaisi.
Suomessa on yksi stadi ja ei tämäkään ole kovin iso.
Ei mikään paikka ole kaikkien mieleen. Joku haluaa asua ihan erakkona, toinen viihtyy kylässä tai pikkukaupungissa ja kolmas isomman kaupungin vilinässä. Ei kai siinä sen kummempaa.
Ei minusta Helsingissäkään ole kovin paljon ihmisiä kaupungiksi, ja narkkeja ei niin enää huomaa niihin totuttuaan. Itselle on piristävää, kun on immeisiä ympärillä, ja siten voi asua kun keskittyy omaan elämäänsä muiden ympäröimänä. Tiesithän ap että Helsingissä on myös saaria, rantapolkuja yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollen asunut isoissa kaupungeissa kuten New York ja Lontoo ja viihtynyt hyvin. Aioa ikävä asia on asumisen kalleus, mutta silloin työnantajani maksoi asunnon eikä ollut ongelma. Suomalaisella palkkatasolla ja verojen jälkeisillä nettotuloilla noihin paikkoihin ei ole varaa
No kyllä se Helsinki on melekosen iso kuitenkin, aivan liian iso mulle.
Helsinki on pinta-alaltaan suunnilleen 1/10 Kajaanista.
Narkkiongelma on kyllä räjähtämässä käsiin. Isoimmissa kaupungeissa se on tosi näkyvää. Helsinki ehkä pahin. Koko pk-seutu on ihan hirveä nykyään.
Aloittaja, fat diarran pitäisi pitää sinulle puhe millaista on asua maalla ja mennä metsään.
Kaupunkia ja asfalttia nykyvihreät rakastavat, ei kaltaistasi maalla asuvaa junttia.
Minä olen asunut Lontoossakin. Se oli ihana mutta pidemmän päälle liian iso ihmisen asua - joka paikkaan meneminen kesti niin sairaan kauan. Rakastan edelleen käydä siellä, mutta asun mieluummin Tampereella.
Tampere on aivan täydellisen kokoinen. Siinä on jo kaupungin tuntu ja se on elävä ja kasvava paikka, mutta silti varsin kompakti ja tavallisilla ihmisillä on varaa asua keskustassakin, ja sen lähellä.
Asun. Mutten pysty asumaan. Ei ole kauheasti vaihtoehtoja. Pikkukaupungissa ei lääkäreitä tai muutakaan. Ehkä sivulla on pieni pala luontoa. Moni alue on täynnä ja tulee lisää. Liikaa autoja ja rekkoja jo, huoltoautoja. Ennen oli vähän rauhallisempaa, mutta silloinkin tietyöt jyrski.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta Helsingissäkään ole kovin paljon ihmisiä kaupungiksi, ja narkkeja ei niin enää huomaa niihin totuttuaan. Itselle on piristävää, kun on immeisiä ympärillä, ja siten voi asua kun keskittyy omaan elämäänsä muiden ympäröimänä. Tiesithän ap että Helsingissä on myös saaria, rantapolkuja yms.
Kauheen zombimaisia ne immeiset siellä Helsingissä olivat, tuijottavat älykännyä ja kävelevät päin ja itse piti koko ajan väistellä. Ap
Veikkaan että moni kaupungissa viihtyvä on myös kaupungissa syntynyt. Parikymppisille maalaisille se kaupunki taas voi tuntua hetken jännältä, kunnes tyypillisesti siinä kolmekymppisenä kaivataan "takaisin luontoon"
Itse en tajua, miten kukaan voi asua pienessä paikassa. Siellä on omaan makuuni kuollutta ja lamaantunutta. Olen kotoisin n. 50 000 asukkaan kaupungista ja oli itselleni aivan liian pieni, tosi ahdistavaa.
Ei tartte silti miljoonakaupunkikaan minulle olla. Suomessa on kourallinen kunnon kaupunkeja.
No kai kaupunkeihinkin asukkaita tarvitaan. Ajattele jos kukaan ei pystyisi asumaan isoissa kaupungeissa? Autioituisivat. Mikä logiikka näissä marinoissa jatkuvasti?