Avovaimo TAAS raskaana
No niin, ennen kuin saarna alkaa, että mitäs harrastitte seksiä niin eikö jokainen toisiaan rakastava pari harrasta seksiä aina välillä? Eli ne kommentit voi jättää kokonaan pois. Ja "no olisit käyttänyt kondomia", niin voi kuulkaa, olisin halunnut, mutta avovaimo halusi syödä pillereitä kun ne "pitivät ihon hyvänä" ja hän ei itse tykkää kondomeista.
Eli taas olisi vauva tulossa. Kolmas lapsi. Ensimmäisen jälkeen puhuttiin, että pidetään vähän taukoa kun silloin olin opiskeluissa loppusuoralla ja avovaimo ei edes puolessa välissä. Silloinkin käytiin keskustelua ehkäisystä, mutta ilmeisesti e-pillerit oli paras vaihtoehto.
Noo siitä meni jonkun aikaa kun tuli iloinen uutinen "meille tulee vauva". Ensin olin vähän hämmentynyt, että miten pillerit taas pettivät. Sitten tietysti olin onnellinen, koska rakastan noita riiviöitä. Taas syntymän jälkeen keskusteltiin ehkäisystä ja sanoin selvästi, että ei oikeasti pärjätä kolmen kanssa kun minä olen ainoa jolla on vakiduuni ja onhan tämä välillä rankkaa.
No nyt sitten viime viikolla taas.. Raskaana ollaan. Pillerit petti, oli avovaimon selitys. Tiedän, että täällä minut teurastetaan, mutta voikohan olla? Olen kyllä kysynyt suoraan, että onko hän muistanut/halunnut ottaa pillerit. Vastauksena on ollut tuhahtelua ja huutoa.
Toki tämäkin lapsi otetaan rakkaudella vastaan, mutta jos sieltä neljäskin tulee vielä niin... En pysty.
Pelottaa, että toinen tekee tämän tahalleen. Välillä tuntuu, että haluaa varmistaa etten ole lähdössä mihinkään.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Pillerien ehkäisyteho on 99 %. Kuinka todennäköistä on, että pillerit oikein käytettynä pettää samalla ihmisellä 2 kertaa?
Suosittelen kondomia tai vasektomiaa.
Nyt ei riitä matematiikka, pitää ottaa myös biologia avuksi. Yhdellä sadasta pillerit pettävät, vaikka niitä käytetään oikein. Pettämiseen on jokin, juuri tähän henkilöön liittyvä syy, ja siksi on todennäköistä, että ne pettävät hänellä toistamiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä vaatisin aborttia. Onhan tuo ihan hullua, ei kersoja nykyaikana vaan tehdä "vahingossa".
N42
Sama täällä! Ensisijainen vastuu on tällähetkellä olemassa olevasta perheestä, miten sen hoito sujuu, eikä siitä minlälainen porukka sit 9kk:n kuluttua on.
N34
Haiskahtaahan tuo enemmän kuin vähän sille että ap:ta vedätetään oikein kunnolla.
Pillerit eivät ole 100% varma ehkäisykeino. Vaikka nainen söisikin ne oikein koko ajan, kaikenlaista voi aina sattua: vatsatautia, yhteisvaikutuksia lääkkeiden kanssa. Eikä se unohtaminenkaan kovin vaikeaa ole. Totta on varmasti sekin, että jotkut harvat tyypit ovat superhedelmällisiä eivätkä pillerit toimi yhtä hyvin kuin yleensä.
MUTTA, se kissankokoinen mutta tässä on, että kyseessä on jo kolmas lapsi. Jos vahinko olisi käynyt kerran, olisi jo siinä paikassa pitänyt käydä ehkäisyasiat huolella läpi ja miettiä mistä vahinko johtui ja mitä voisi tehdä toisin. 2 vahinkoa on epätodennäköistä, ja viimeistään sen jälkeen ehkäisemistä haluava nainen olisi pitänyt huolen ehkäisymenetelmän vaihdosta tai tuplaehkäisyn käyttöön ottamisesta. Eihän se kortsu huippua ole, mutta jos ei halua lapsia se on ihan ylivertainen verrattuna raskautumisriskiin.
Vaikea kuvitella, millainen nainen jatkaisi tyynesti ehkäisemistä menetelmällä jonka toimimattomuus on tullut todistetuksi niinkin perusteellisesti kuin kahdella vahinkoraskaudella. Eikä mieskään kovin mies ole, jos ei vaadi naista tilille asiasta: perusteellinen lääkärintutkimus, mielellään potilastiedot nähtäväksi, retki pariterapeutille. Tai sitten ero ja yhteishuoltajuus. Kun tällaiset epäilykset heräävät, luottamuspula suhteessa on jo suuri ja sille pitää tehdä jotain. Lastensa äidistä ei varmasti haluaisi uskoa pahaa, mutta kyllä tässä tilanteessa olisi kunnon perhekriisin paikka.
Siihen asti kun asia on selvä, selibaattia kehiin. Se on ainoa täysin varma ja turvallinen ehkäisymenetelmä.
Joillakin todella on sellainen tilanne, että jokin pillerimerkki ei toimi. Siitä ei vain puhuta ja suomalaisista lääkäreistä suurin osa taitaa väittää, että se ei ole mahdollista, kuten sivuvaikutuksistakin sanotaan, että pillerit eivät aiheuta mitään koskaan. Ja lääkäri isolla todennäköisyydellä määräisi jatkamaan samalla merkillä. Mutta silti todennäköisempää on, että on oltu huolimattomia tai tarkoituksella jätetty ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän halusi juuri pillerit eikä vaikka paljon vaivattomampaa hormonikierukkaa? En mäkään ole aina muistanut ottaa pillereitä ajallaan, ja siksi vaihdoin kierukkaan mikä ei riipu mun muistamisesta. Ahdisti kun usein joutui ottamaan myöhässä jne. Kerroin kyllä yleensä miehelle, jos näin oli käynyt vähänkin kriittiseen aikaan, niin että tiesi varoa (huolettomana miehenä ei silti yleensä halunnut kondomia). Mutta jotkut tulee helpommin raskaaksi kuin toiset.
Avovaimo on halunnut pillerit juuri siksi, että niiden avulla saa huijattua itsensä paksuksi niin helposti.
Hormonikierukalla ei niin vaan huijata...toki silläkin voi tulla raskaaksi yksi miljoonasta panokerrasta, mutta pillereillä kusetus on helpompaa.
Vasektomia ei minusta ole ratkaisu, koska kun Ap toipuu tosta suhteesta niin hän voi tavata jonkun naisen, jolla on elämä kunnossa, varallisuutta ja vaikka hyvässä asemassa työelämässä eli pystyy elättämään lasta osaltaan. Vaikka Ap kantaakin vastuunsa jo olemassaolevista lapsista niin silti talous saattaa riittää vielä lapseen jos vaan nainen on toisenlainen kuin nykyinen ja hyvin toimeentuleva. Ap:lla on oikeus perustaa perhe tulevaisuudessa jonkun kunnollisen ja ihanan naisen kanssa ja elää rehellisessä liitossa. Sitä mahdollisuutta huijari ei saa viedä vaikka totta kai menee aikaa ennen kuin Ap voi luottaa ihmisiin mutta hyviäkin ihmisiä on olemassa ja Ap voi löytää jonkun. Ero nykyisestä ja voimia toipumiseen vuosien epärehellisyyden jälkeen.
Ensimmäisen kertan olisin voinut uskoa mutta todennäköisyys sille että kaikki lapset ovat saaneet alkunsa vaikka on syönyt pillereitä on häviävän pieni. Olisiko vasektomia ratkaisu? Jos avovaimosi on tähän asti päättänyt sinulta kysymättä olla käyttämättä ehkäisyä, sinulla on myös oikeus päättää omasta ehkäisystäsi ilman hänen mielipidettään.
Vierailija kirjoitti:
No niin, ennen kuin saarna alkaa, että mitäs harrastitte seksiä niin eikö jokainen toisiaan rakastava pari harrasta seksiä aina välillä? Eli ne kommentit voi jättää kokonaan pois. Ja "no olisit käyttänyt kondomia", niin voi kuulkaa, olisin halunnut, mutta avovaimo halusi syödä pillereitä kun ne "pitivät ihon hyvänä" ja hän ei itse tykkää kondomeista.
Eli taas olisi vauva tulossa. Kolmas lapsi. Ensimmäisen jälkeen puhuttiin, että pidetään vähän taukoa kun silloin olin opiskeluissa loppusuoralla ja avovaimo ei edes puolessa välissä. Silloinkin käytiin keskustelua ehkäisystä, mutta ilmeisesti e-pillerit oli paras vaihtoehto.
Noo siitä meni jonkun aikaa kun tuli iloinen uutinen "meille tulee vauva". Ensin olin vähän hämmentynyt, että miten pillerit taas pettivät. Sitten tietysti olin onnellinen, koska rakastan noita riiviöitä. Taas syntymän jälkeen keskusteltiin ehkäisystä ja sanoin selvästi, että ei oikeasti pärjätä kolmen kanssa kun minä olen ainoa jolla on vakiduuni ja onhan tämä välillä rankkaa.
No nyt sitten viime viikolla taas.. Raskaana ollaan. Pillerit petti, oli avovaimon selitys. Tiedän, että täällä minut teurastetaan, mutta voikohan olla? Olen kyllä kysynyt suoraan, että onko hän muistanut/halunnut ottaa pillerit. Vastauksena on ollut tuhahtelua ja huutoa.
Toki tämäkin lapsi otetaan rakkaudella vastaan, mutta jos sieltä neljäskin tulee vielä niin... En pysty.
Pelottaa, että toinen tekee tämän tahalleen. Välillä tuntuu, että haluaa varmistaa etten ole lähdössä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vasektomia ei minusta ole ratkaisu, koska kun Ap toipuu tosta suhteesta niin hän voi tavata jonkun naisen, jolla on elämä kunnossa, varallisuutta ja vaikka hyvässä asemassa työelämässä eli pystyy elättämään lasta osaltaan. Vaikka Ap kantaakin vastuunsa jo olemassaolevista lapsista niin silti talous saattaa riittää vielä lapseen jos vaan nainen on toisenlainen kuin nykyinen ja hyvin toimeentuleva. Ap:lla on oikeus perustaa perhe tulevaisuudessa jonkun kunnollisen ja ihanan naisen kanssa ja elää rehellisessä liitossa. Sitä mahdollisuutta huijari ei saa viedä vaikka totta kai menee aikaa ennen kuin Ap voi luottaa ihmisiin mutta hyviäkin ihmisiä on olemassa ja Ap voi löytää jonkun. Ero nykyisestä ja voimia toipumiseen vuosien epärehellisyyden jälkeen.
AP:llä pitää olla mahdollisuus jatkossakin panna ilman kortsua siis ja siittää 10 lasta? Tottakai. Oletko joku VL?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän halusi juuri pillerit eikä vaikka paljon vaivattomampaa hormonikierukkaa? En mäkään ole aina muistanut ottaa pillereitä ajallaan, ja siksi vaihdoin kierukkaan mikä ei riipu mun muistamisesta. Ahdisti kun usein joutui ottamaan myöhässä jne. Kerroin kyllä yleensä miehelle, jos näin oli käynyt vähänkin kriittiseen aikaan, niin että tiesi varoa (huolettomana miehenä ei silti yleensä halunnut kondomia). Mutta jotkut tulee helpommin raskaaksi kuin toiset.
Avovaimo on halunnut pillerit juuri siksi, että niiden avulla saa huijattua itsensä paksuksi niin helposti.
Hormonikierukalla ei niin vaan huijata...toki silläkin voi tulla raskaaksi yksi miljoonasta panokerrasta, mutta pillereillä kusetus on helpompaa.
Kondomi maksaa 30 senttiä.
Miihkali78 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mokasin näköjään lainauksen.
😂😂😂
Lueppa netistä mikä on todennäköisyys moiselle e-pillereiden kanssa.
Saati toiselle "tapaturmalle".
Joko aloittaja on trolli tai hivenen yksinkertainen.
Noita vauvakroonikko naisia vaan valitettavasti maailmassa on.
Eivät osaa olla ilman vauvaa ja siinä ei paljoa miehen mielipiteet paina.
Nosta kissa pöydälle asiasta ja kestä se,kuin mies.
Muuten naisesi pompottaa sua lopun ikääsi mennen tullen.
Hyvää kesää.
Mua inhottaa ajatus että apn avokki on vaan päättänyt että hänellä on oikeus yksin päättää koska lapset tehdään. Oishan apkin varmasti jossainkohtaa niitä ipanoita halunnut kun kerta niistä tykkää niin miten joku ihminen voi aatella että hän voi yksinään päättää ajankohdasta edes keskustelematta puolison kanssa. Miksi? En vaan pysty käsittää! Tosi noloa ees kuvitella et tollanen paska selitys menee ees läpi. Johan se ois ekan jälkeen vaihtanut ehkäisyn joka ei hänen kohdallaan toimi.
Vierailija kirjoitti:
Mua inhottaa ajatus että apn avokki on vaan päättänyt että hänellä on oikeus yksin päättää koska lapset tehdään. Oishan apkin varmasti jossainkohtaa niitä ipanoita halunnut kun kerta niistä tykkää niin miten joku ihminen voi aatella että hän voi yksinään päättää ajankohdasta edes keskustelematta puolison kanssa. Miksi? En vaan pysty käsittää! Tosi noloa ees kuvitella et tollanen paska selitys menee ees läpi. Johan se ois ekan jälkeen vaihtanut ehkäisyn joka ei hänen kohdallaan toimi.
Noloa että ap oli antanut olla vain pillereiden se ehkäisy kun ovat tosiaan pettäneet ennenkin.
Aikamoinen eukko sulle,tahtoo siis makoilla kotona lasten kanssa.Mun neuvo on,että pane omat putket poikki,tulee halvemmaksi.Lapsi on niin iso juttu,että siitä pitää oikeasti sopia keskenään.Ja onhan aina abortti jos saat hänet sustumaan.Ei kai kolmen lapsen yh:na ole kivaa? Hermothan tuollaisessa menee.
Käytä vanhaa kunnon henkari kikkaa!
9 vuotta pillereitä ja aktiivinen seksielämä, saman miehen kanssa eli vain pillerit ehkäisynä.
Silloin tällöin unohdin aina. En usein mutta vuosien aikana varmaan 10-20 kertaa. Useita antibioottikuureja, muutama mahatauti. Ei edes silloin tuplaehkäisyä.
Ei yhtään vahinkoa.
Pillerit pois kun ikää mulla 33v, yhteinen päätös. 1kk ja olin raskaana. Eli hyvinkin hedelmällinen ilmeisesti olen.
Monta vahinkoa meillä pitäisi olla jos ne hedelmällisillä ei toimi kunnolla edes oikein käytettynä?
Meillä toki minä olin se joka ei toivonut lasta, joten se vahinko olisi ollut ihan oikea vahinko.
Tietoiselta vaikuttaa. Joko nainen haluaa sitoa sinut lapsilla itseensä tai sitten häntä ei kiinnosta opiskelu eikä työelämä ja hankkimalla aina uuden lapsen hän varmistaa taas joksikin aikaa kotona pysymisen. Tavoitteet ovat niin erilaiset. Toisen tavoitteena on pysyä kotona ja hankkia lisää lapsia ja toisen tavoitteena opintojen loppuun saattaminen, työelämä ja ammatillinen ura. Poltat itsesi loppuun tuossa.
Meilläkin petti pillerit kerran. Olin vaihtanut pillerimerkkiä ja ehkäisyvalmisteita useasti koska ne eivät vain sopineet minulle. No sitten tosiaan Yasminit petti ja kun lapsi oli syntynyt, asennutin kierukan.
On sopinut mulle kuin nenä päähän eikä yhtään vahinkoa ole enää tapahtunut.
On sinunkin avovaimollasi vaihtoehtoja, se ei vain halua niitä, se haluaa vauvoja. Aika suurella todennäköisyydellä sua viilataan nyt linssiin, olen pahoillani sinun ja lastesi puolesta.
Se jo ehdotettu vasektomia taitaisi tässä olla paras ratkaisu. Ainakin nosta se avovaimon kanssa pöydälle. Hänen reaktionsa kertookin sinulle sitten kaiken tarpeellisen jatkoa ajatellen.
Pillerien ehkäisyteho on 99 %. Kuinka todennäköistä on, että pillerit oikein käytettynä pettää samalla ihmisellä 2 kertaa?
Suosittelen kondomia tai vasektomiaa.