Hiusten kotivärjäys markettiväreillä. Miksi?
Mitä tummempaan jouduttu, sitä pidemmällä ollaan kierteessä.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on kampaajan värillä ja markettivärillä?
Ainakin kampaajan väri huuhtoutuu usean pesun ajan pois. Tuntuu olevan liukenevampaa so. heikommin päässä pysyvää.
Et voi olla noin tollo?
Kampaamoväri on suunniteltu värjäämään se kaikkein paksuin ja karhein tukka. Luuletko todella, että hento suomihius tai edes paksu suomihius kuuluu värjätä samalla hapetteella kuin paksu ja karhea Etelä-Euroopan hius? hius kärsii siitä todella paljon, vaikka terve hius sen kerran pari kestääkin. Liian vahvat hapetteet kuitenkin aukaisevat hiussuomuja liikaa, mikä taas kuivattaa hiusta. Ongelma tästä tulee varsinaisesti silloin, jos väriä haluaa vaihtaa tai jopa vaalentaa... hiukset voi olla äkkiä entiset.
Lisäksi värien sekoittaminen on kaiken a ja o. Itselleni ei ainakaan valmissekotteiden mittasuhteet useinkaan toimi vaa lämmin on liian lämmin (vaikka kaipaisi lähinnä extra peittoa) jne. Ja ei, en ole kampaaja vaan ihan perus kuluttaja.
Kyllä kaupanväreilläkin voi saada kivoja tuloksia, kunhan tekee kaikkensa, ettei tule täyspeittävää "värikypärää", epäsopivia suhteita kylmän ja lämpimän välillä, väärä hapete jne. Suomalaisen kannattaa myös usein suosia kevytvärejä.
Juu kiitos vaan ilkeästä henkilöön käyvästä vastauksesta!
Tähän mennessä "marketväreillä" on tullut riittävän hyvä lopputulos. Ymmärrän kyllä, jos kampaajia kenkuttaa kun asiakkaat itse värjäävät ja ovat tyytyväisiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on kampaajan värillä ja markettivärillä?
Ainakin kampaajan väri huuhtoutuu usean pesun ajan pois. Tuntuu olevan liukenevampaa so. heikommin päässä pysyvää.
Et voi olla noin tollo?
Kampaamoväri on suunniteltu värjäämään se kaikkein paksuin ja karhein tukka. Luuletko todella, että hento suomihius tai edes paksu suomihius kuuluu värjätä samalla hapetteella kuin paksu ja karhea Etelä-Euroopan hius? hius kärsii siitä todella paljon, vaikka terve hius sen kerran pari kestääkin. Liian vahvat hapetteet kuitenkin aukaisevat hiussuomuja liikaa, mikä taas kuivattaa hiusta. Ongelma tästä tulee varsinaisesti silloin, jos väriä haluaa vaihtaa tai jopa vaalentaa... hiukset voi olla äkkiä entiset.
Lisäksi värien sekoittaminen on kaiken a ja o. Itselleni ei ainakaan valmissekotteiden mittasuhteet useinkaan toimi vaa lämmin on liian lämmin (vaikka kaipaisi lähinnä extra peittoa) jne. Ja ei, en ole kampaaja vaan ihan perus kuluttaja.
Kyllä kaupanväreilläkin voi saada kivoja tuloksia, kunhan tekee kaikkensa, ettei tule täyspeittävää "värikypärää", epäsopivia suhteita kylmän ja lämpimän välillä, väärä hapete jne. Suomalaisen kannattaa myös usein suosia kevytvärejä.
Juu kiitos vaan ilkeästä henkilöön käyvästä vastauksesta!
Tähän mennessä "marketväreillä" on tullut riittävän hyvä lopputulos. Ymmärrän kyllä, jos kampaajia kenkuttaa kun asiakkaat itse värjäävät ja ovat tyytyväisiä...
Hah! Tuo edellinen on kyllä kettuuntunut kampaamoyrittäjä.
Vaimokullan hiuksia olen värjännyt itse ainakin kymmenen vuotta niillä marketväreillä.
Ei merkkiäkään mistään haurastumisesta.
Mutta annas olla kun tehdään permanentti siellä kampaamossa!
Sen jälkeen kyllä alkaa kakshaarasia ilmestyä. Ne kiharat olivat kaiken huippu...
Nykyään on Hänelle onneksi riittänyt pelkkä tukan leikkuu
M45v
13 TYLYÄ FAKTAA HIUSVÄREISTÄ
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/27/13-tylya-faktaa-hiusvareista
HIUSVÄRIEN KEMIKAALIT VOIVAT TAPPAA
http://www.lily.fi/blogit/halo/hiusvarien-kemikaalit-voivat-tappaa
HIUSTEN VÄRJÄÄMINEN ON AINA RISKI!
http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/tiedatko-todella-mill…
Lue miksi värjääminen voi olla jopa hengenvaarallista.
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/kauneus/valta_hiusvarien_haitat
Vierailija kirjoitti:
13 TYLYÄ FAKTAA HIUSVÄREISTÄ
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/27/13-tylya-faktaa-hiusvareista
"Mitä nuorempana aloittaa hiustenvärjäyksen, sitä suurempi on herkistymisen ja allergisoitumisen riski. EU:n komissio ei suosittele alle 16-vuotiaille hiusten värjäystä lainkaan. Tanskassa hiusten värjäystä ei suositella myöskään raskaana oleville ja imettäville naisille."
Miksei tästä juurikaan puhuta Suomessa? Miksi Suomessa vaikka pikkulapset saavat ostaa kaupasta hiusvärejä? Entäs jos värjää useamman kerran hiuksensa alkuraskauden aikana eikä vielä edes tiedä olevansa raskaana?
Pitäisi aina ajatella myös omaa ihonväriä, kulmakarvoja, silmienväriä, ettei kontrasti värjätyn tukan kanssa ole luonnoton. Harvoin näkee hyvännäköisiä värjättyjä hiuksia, ne ovat vain värjättyjä. Joillekin ilmeisestyi se onkin itsetarkoitus, ei hyvältä näyttäminen?
Miksi ylipäätään pitää värjätä hiuksia, kun värjäämiseen liittyy niin paljon todellisia vaaroja?
Aika moni Suomessakin antaa alle 16-vuotiaiden värjätä hiuksiaan, koska "kaikkihan niin tekevät".
Hiuksia on näin laajassa mittakaavassa värjätty vasta muutama vuosikymmen (jos sitäkään). Vielä ei ole riittäväti tutkimustietoa siitä, miten vaarallisia hiusvärit ovat oikeasti. Nuo artikkeleissa kerrotut ongelmat ovat todennäköisesti vain jäävuoren huippu. Syöpäkuolemat lisääntyvät koko ajan. Toki kaikesta ei voi syyttää pelkästään synteettisiä hiusvärejä, mutta miksi niillä pitäisi lisätä jo nytkin järkyttävän suurta kemikaalicoktailia?
jos mustalla värjää niin siinä on aika vaikea mennä vikaan... vastakysymys on: miksi ei? mitä se kampaaja tekee sellaista sen mustan kanssa mitä minä en osaa (kampaajillakin menee huom. iholla joskus sitä väriä, uskomatonta kyllä - minä sentään voin välttää sitä esim. rasvaamalla hiusrajan ensin)
nimim. 20v markettiväriä kotona
Vierailija kirjoitti:
jos mustalla värjää niin siinä on aika vaikea mennä vikaan... vastakysymys on: miksi ei? mitä se kampaaja tekee sellaista sen mustan kanssa mitä minä en osaa (kampaajillakin menee huom. iholla joskus sitä väriä, uskomatonta kyllä - minä sentään voin välttää sitä esim. rasvaamalla hiusrajan ensin)
Onko tuo jokin kompa? Mustallahan nimen omaan voi mennä vikaan, ja lisäksi siinä ollaan jo kierteen ääripäässä. Siinä tummimmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo jokin kompa? Mustallahan nimen omaan voi mennä vikaan, ja lisäksi siinä ollaan jo kierteen ääripäässä. Siinä tummimmassa.
Miltä musta näyttää suomalaista ihoa vasten?
Vierailija kirjoitti:
"Mikä kemikaali on sitten tämän uutisoidun nuoren naisen kuoleman takana, siitä kertoo Iltalehden artikkeli seuraavin sanoin:
Vaikka tutkimukset ovat yhä kesken, lääkärit ovat molemmissa tapauksissa vakuuttuneita siitä, että taustalla on hiusväreissä käytetty kemikaali, parafenyleenidiamiini (PPD).
Mitä PPD sitten on ja miksi sitä käytetään? PPD on lyhenne sanasta parafenyleenidiamiini. Kyseessä on synteettinen kemikaali, jota käytetään tummissa kevyt-, ja kestohiusväreissä, sillä se saa hapettuessaan aikaan värjättävän kohteen tummumisen. Sivuvaikutuksiin kuuluu kutina, ihottuma, turvotus, vesirakot, hengenahdistus, virtsarakkosyöpä — ja näillä näkymin listaan täytyy lisätä myös kuolema."
"PPD on ollut Suomessa kieltolistalla ennen EU:n liittymistä vuonna 1995. Liittymisen jälkeen PPD on ollut jälleen sallittu aine hiusväreissä ja tekstiileissä (sama juttu on muuten atsovärien suhteen), valitettavin seurauksin. PPD:n sijaan hiusväreissä käytetään PPD:n sukulaisyhdisteitä, jotka vaikuttavat samalla tavalla kuin PPD.
Ranskassa ja Saksassa PPD on kielletty eikä olisi pahitteeksi saada tuo kielto koko EU-alueelle — tuntuu hirveältä, että kemikaalien haittavaikutuksiin kiinnitetään vakavaa huomiota vasta menetetyn ihmishengen myötä. Ongelmatonta ei tosin ole sekään, jos vain PPD kielletään, koska yhtä pahoja korvaajiakin löytyy — niistä yhtenä esimerkkinä ovat bentseenin sukulaiset, tolueenit. "
http://www.lily.fi/blogit/halo/hiusvarien-kemikaalit-voivat-tappaa
Ei ole leikkimistä hiusvärien kanssa, ei...
Tunnen tytön, jolla oli jo 4-vuotiaana värjätyt hiukset. Eikö vanhemmat vain tajua näitä värien vaaroja.
Miten ripset voivat olla rumat?