Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten kotivärjäys markettiväreillä. Miksi?

haalistunut viininpunainen
01.06.2017 |

Mitä tummempaan jouduttu, sitä pidemmällä ollaan kierteessä.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään itse Castingilla pari astetta vaaleammaksi joten juurikasvu ei juuri näy mutta oma väri on tummanvaalea highway eli aika tylsä. Viime syksynä olin syystuulella ja laitoin mielestäni hienon punaruskean sävyltään Havanna. Ombre trendikin on testattu. Kampaajalla saisi ehkä hienomman tuloksen mutta onhan tässä muitakin menoja.

Vierailija
22/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä värjään Prisman Cameleo-väreillä, maksavat 2,95€ ja pysyvät hyvin paksussa, karheassa tukassani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on myös aina kiinnostanut tämä kampaamovärin ja halveksitun markettivärin ero. Enpä usko isoa eroa olevan.

Minun on keski-ikäisenä pakko värjätä, koska harmaata suortuvaa pukkaa. En todellakaan laita 150€ euroa 4-6 viikon välein hiusten värjäykseen kun osaan tehdä sen itse kymmenesosa hinnalla :).

Miten niin pakko värjätä kun tulee harmaata? Olipa outo heitto.

Miten niin outo heitto? Jos ei tykkää harmaasta hiuksissaan, niin ei tykkää. Vaimokulta on samaa mieltä ja siksipä taas värjään kolmen viikon kuluttua.

M45v

Vierailija
24/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää enää millään väreillä. (No en ole niin aktiivisesti muutenkaan värjäillyt muutamaan vuoteen ). Niin karseat oli ne kuvat jonkun tytön päästä joskus, kun paloi puoli päätä värin takia. Ihan sama oliko marketti- vai kampaamoväri tai asialla ammattilainen tai amatööri.

Vierailija
25/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole aikaa mennä kampaajalle kun en saa lapsenvahtia koskaan muutenkaan niin mieluummin sit laitan kotona.

Vierailija
26/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kampaajia kokeiltuani palaan takaisin kotivärjäykseen. En tunnu saavan sieltä juuri mitään mitä ei itse tekisi yhtä hyvin tai joskus jopa paremmin. Huonoihin "markettiväreihin" ei tarvitse tyytyä kun samat kampaamo kamat saa Saksan netistä muutaman kympin hintaan. Melkoinen säästö.

Joskus taas kun on kaipaavinaan vaihtelua käyn sitten kampaajalla. Joka kerta joutuu tosin käymään sen noin kolme kertaa (kuluja minulle noin 300- 600 € näistä käynneistä) ennen kuin uskovat mitä sanon ja ovat harjoitelleet mun tukalla mikä toimii. Pari poikkeusta löytynyt. Parikymppisen kampaajamimmin usko omiin taitoihin on niin kova. Itsellä kuitenkin 50v kokemus omasta hiuslaadusta ja siitä miten kemia ja värit niissä toimii. Ei se värjääminen rakettitiedettä ole, mutta kuuntelu tuntuu usein olevan.

Eli saan olla melkoisen vaihtelunhaluisella tuulella mennäkseni käyttämään tuon rahasumman kampaamoon.

Vierailija
27/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketti- ja kampaamoväreissä ei ole mitään eroa kemiallisesti. Ne tulevat samoilta valmistajilta ja samoilta tehtailta. Niissä on ne samat myrkyt, samat allergisoivat sekä herkistävät kemikaalit.

Vierailija
28/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja värinvaihto markettiväreillä värjätyillä hiuksilla... ei välttämättä tuukaan sitä mitä piti.

Minä pyysin kampaajalla ruskean pohjan ja vaaleita raitoja. Yllätyin, kun pesun jälkeen katsoin peiliin ja näin vaaleiden raitojen sijasta punaisia raitoja. Kampaaja sanoi, että kun hän itse tykkää enemmän noista punaisista mutta ei se haittaa kun punainen väri lähtee kuitenkin parin pesun jälkeen pois.

Kun itse ostaa värin ja värjää, tietää ainakin, mitä saa.

Vierailija
29/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on myös aina kiinnostanut tämä kampaamovärin ja halveksitun markettivärin ero. Enpä usko isoa eroa olevan.

Minun on keski-ikäisenä pakko värjätä, koska harmaata suortuvaa pukkaa. En todellakaan laita 150€ euroa 4-6 viikon välein hiusten värjäykseen kun osaan tehdä sen itse kymmenesosa hinnalla :).

No enpä vielä 40-vuotiaana halua olla mummonharmaa.

Vierailija
30/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mulla ei ole mitään uskontoa värjäämistä kieltämässä.

Vierailija
31/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä! Pitää vanheta arvokkaasti.

Vierailija
32/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö itse sitten harmaista hiuksistasi? Jos pidät, ookoo, mutta älä vaadi samaa meiltä muilta. Me kyllä tiedämme, mitä haluamme omalta ulkonäöltämme, ei siinä sinun mielipidettäsi kaivata.

Vierailija
33/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ammoniakit ja vetyperoksidit on ihan räjähdysaineita! niistä sais pommin jopa aikaan. Taas mennään kauneuden takii. :d

Vierailija
34/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmiako? Jos ei, niin hiusten värjäämisen kielto pitää sitten ulottaa luonnollisesti myös muihin elämänalueisiin. Eli nelikymppinen ei saa käydä kuntosalilla, ei saa vahtia syömisiä, ei saa käydä muissa konserteissa kuin kirkkokonserteissa, ei saa käyttää korkokenkiä, vaatteiden väritys vain mustan ja harmaan välillä. Ja ennen kaikkea: ulos mennessä nelikymppisillä pitää olla hiusten peittona huivi - joko musta tai harmaa - ja leuan alta kiinni, niin kuin mummoilla on vuosisatoja ollut tapana.

Kiitos ja hyvää yötä.

Vierailija
35/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sanotut maantienväriset hiuksetkin ovat olleet muodissa jo useamman kerran. Nätillä kampauksella ja / tai leikkauksella saa kivaa vaihtelua hiuksiin kuten myös hiuskoruilla.

En ole vielä kenelläkään nähnyt maantien värisiä hiuksia.

Mulla on juuri sellaiset. Vanha epätaisainen maantienharmaa on oma väri, kun sen kasvatin vuosien värjäämisen jälkeen takaisin. Se ei ole aivan niin vaalea kuin miltä se tyvikasvussa aina näytti, vaan vähän tummempi, mutta maantie on oikea sana kuvaamaan värisävyä.

Sama täälläkin. Toinen luonnehdinta tälle värille on märkä pahvilaatikko.

Leikkasin hiukset lyhyeksi ja kasvatin parissa vuodessa oman värin takaisin havaitakseni vain että tää on muuten ihan kauhea väri eikä sovi mulle, sitten värjäsin ne takaisin edes jonkin väriseksi. Ja värjään nykyään itse kaupan väreillä, tätä ennen kävin kampaajalla. Säästän paljon, tulos hyvä.

En muuten ymmärrä näitä kotivärjääjien morkkaajia, pitäiskö teidän morkata ennemmin niitä tahoja jotka kehtaavat laskea markkinoille ihmisten ulottuville sellaistakin moskaa kuin hiusväri? Jos se kerta on niin hirveen kamalaa että pitää ihan vouhottaa?

Annetaan lisäksi ymmärtää että se värin levitys päähän on jotain ydinfysiikkaa, mitä ei voi oppia muualla kuin jossain salakoulussa. Joko olen äärettömän lahjakas ihminen, tai ehkä sitten koitetaan vaan syyllitää ihmiset kampaajalle.

Vierailija
36/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmiako? Jos ei, niin hiusten värjäämisen kielto pitää sitten ulottaa luonnollisesti myös muihin elämänalueisiin. Eli nelikymppinen ei saa käydä kuntosalilla, ei saa vahtia syömisiä, ei saa käydä muissa konserteissa kuin kirkkokonserteissa, ei saa käyttää korkokenkiä, vaatteiden väritys vain mustan ja harmaan välillä. Ja ennen kaikkea: ulos mennessä nelikymppisillä pitää olla hiusten peittona huivi - joko musta tai harmaa - ja leuan alta kiinni, niin kuin mummoilla on vuosisatoja ollut tapana.

Kiitos ja hyvää yötä.

Kyllä kunnosta pitäminen on luonnollista. Musta ja harmaa ovat muuten teinien vaatevärejä. Mutta irtoripset ja tekorusketus ja sen sellaiset eivät kuulu arvokkaaseen vanhenemiseen. Korkkareita voivat puolestani käyttää vaikka seitsemänkymppiset, kunhan ne eivät ole halvan näköiset, enkä nyt tarkoita hintaa. Minihame muulla vanhalla kuin Aira Samulinilla on myös pahan näköinen.

Vierailija
37/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla samanväriset hiukset, niitä on vain muutama kategoria. Miksi haluaisi näyttää samalta kuin muut? Väri saa myös hiukset tuntumaan epäaidoilta, eikä se luonnolliselta näytäkään. Saattaa vaatia jopa meikkiä.

Itsehän värjäysten välillä ylläpidän väriä Colormaskeilla (pigmenttipitoinen hoitoaine), jota saatan laittaa samaan aikaan useaa eri sävyä, esim kahta ruskeaa ja yhtä punaista. Elävöittää, lisäksi jos vaan sen pigmentin antaa jäädä hiukseen, on se seuraavan varsinaisen värjäyksen alla antamassa sävyä.

Vierailija
38/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on kampaajan värillä ja markettivärillä?

Ainakin kampaajan väri huuhtoutuu usean pesun ajan pois. Tuntuu olevan liukenevampaa so. heikommin päässä pysyvää.

Et voi olla noin tollo? 

Kampaamoväri on suunniteltu värjäämään se kaikkein paksuin ja karhein tukka. Luuletko todella, että hento suomihius tai edes paksu suomihius kuuluu värjätä samalla hapetteella kuin paksu ja karhea Etelä-Euroopan hius? hius kärsii siitä todella paljon, vaikka terve hius sen kerran pari kestääkin. Liian vahvat hapetteet kuitenkin aukaisevat hiussuomuja liikaa, mikä taas kuivattaa hiusta. Ongelma tästä tulee varsinaisesti silloin, jos väriä haluaa vaihtaa tai jopa vaalentaa... hiukset voi olla äkkiä entiset. 

Lisäksi värien sekoittaminen on kaiken a ja o. Itselleni ei ainakaan valmissekotteiden mittasuhteet useinkaan toimi vaa lämmin on liian lämmin (vaikka kaipaisi lähinnä extra peittoa) jne. Ja ei, en ole kampaaja vaan ihan perus kuluttaja. 

Kyllä kaupanväreilläkin voi saada kivoja tuloksia, kunhan tekee kaikkensa, ettei tule täyspeittävää "värikypärää", epäsopivia suhteita kylmän ja lämpimän välillä, väärä hapete jne. Suomalaisen kannattaa myös usein suosia kevytvärejä.

Vierailija
39/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja hyvää yötä.

Kyllä kunnosta pitäminen on luonnollista. Musta ja harmaa ovat muuten teinien vaatevärejä. Mutta irtoripset ja tekorusketus ja sen sellaiset eivät kuulu arvokkaaseen vanhenemiseen. Korkkareita voivat puolestani käyttää vaikka seitsemänkymppiset, kunhan ne eivät ole halvan näköiset, enkä nyt tarkoita hintaa. Minihame muulla vanhalla kuin Aira Samulinilla on myös pahan näköinen.

"arvokas vanheneminen" :D ei nyt on säännöt siitäkin, miten pitää vanheta? haha

Rusketus on kyllä hyvännäköinen ihan kaiken ikäisillä harmaavaleeanpunaisen ihon sijaan. Itseruskettavia on niin monenlaisia eikä esim. kevyistä kuivasuhteista voi mitenkään nähdä, onko kyseessä tekorusketus, sillä niillä ei saa aikaiseksi edes epätaisaisuuksia. 

Ripsipidennyksiäkin on hyvin kevyitä, jotka lähinnä avaavat katsetta. Ei tarvitse laittaa pituutta, kun voi laittaa vain tuuhennusta. Monelle suomalaiselle on hyvin positiivinen muutos, kun omat ripset voivat olla iän myötä tosi rumat. 

Vierailija
40/86 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaajia vituttaa kun ihmiset värjää itse? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi