Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, loukkaantuisitteko tällaisesta tarjoiluista, onko liian "miehekäs" ?

Vierailija
01.06.2017 |

Olen tapaillut yhtä naista nyt ulkona syömisen merkeissä muutaman kerran ja haluaisin kutsua hänet kotiini syömään. Ravintolassa tämä nainen on tilannut aina salaattia tai kanaa.

Bravuurini on kuitenkin pippuripihvi ja bataatti-lohkoperunat, lisäksi kylkeen sopiva erikoisolut.

Ajatteleeko nainen mahdollisesti, että pidän häntä jotenkin miehisenä tms.? Kanaa en oikein osaa valmistaa muuten kuin perusreseptillä eli tarjoilusta tulisi tylsä ja salaatin teen kyllä tietysti myös. Perus vihreä salaatti-kurkku-paprika-fetasalaatti.

Olen hankkinut varalta myös viiniä, mutta ainakin suosittelen kokeilemaan tuota olutta, sillä sopii todella hyvin pippuripihville.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fetasalaatti ei sovi pihvin kanssa. Pihvin kanssa aterialla ei tarvita muuta proteiininlähdettä.

Aika kliseinen menuhan tuo on, mutta tietysti myös turvallinen. Ennen tätä ketjua olisin väittänyt että kaikki paitsi veget ja allergikot tykkäisivät tuosta menusta kun on niin perusneutraalia. :)

Allergikot yleensä ymmärtää muuten itse sanoa jos eivät voi syödä jotain, esim. minä kyllä sanoisin hyvissä ajoin etukäteen että olen keliaakikko enkä voi syödä kalaakaan. Ettei tule ikäviä yllätyksiä.

voi herramunsielunisentään..  :))))    onneksi en tunne sua

Vierailija
82/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP - mitäs tykkäät --- kannattiko kysyä?    :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi. Mutta eikö kuitenkin kannattaisi kysyä onko ruokarajoitteita? Jos ei, anna palaa omat bravuurisi!

Vierailija
84/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pelaisin varmemman päälle, ja vaihtaisin bataattilohkot vihreä tankoparsa-kirsikkatomaatti-kevätsipuli-herkkusieni-paistokseen. Helppoa, silppuat ainekset isohkoiksi lohkoiksi, mausta, öljyä kevyesti laadukkaalla oliiviöljyllä ja uuniin 225C noin 10-15 min. Tankoparsan käsittelyn varmaankin osaat?

Tuolla pihvi+peruna+bisse yhdistelmällä tulee todella kylläinen olo nääs.

Ap, älä ihmeessä vaihda bataattilohkoja tällaiseen mössöön, kamalaa.

Itse en ole koskaan bataattia syönyt, joten siitä en nirsoilisi, vaan maistaisin toki. Mutta olut, viini ja feta ovat ehdoton nou nou, en tykkää. Juomana siis voisi olla kivennäisvettä tai hyvää siideriä. En myöskään välitä naudanlihasta, mutta kaipa siitä osan saisi alas, jos on täysin kypsää. Hiemankin punertavaa, niin jäisi lautaselle. 

Ja saalattiin laittaisin kurkkua, eri värisiä kirsikkatomaatteja ja parikoita, salaattia ja mielestäni tummat viinirypäleet sopisivat myös hyvin. Feta erikseen.

Vierailija
85/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin edelleen sillä bataatilla ei ole mitään tekemistä perunan kanssa. Samalla logiikalla lohta voi kutsua naudaksi ja sitruunaa päärynäksi.

Ei. Tuolla logiikalla voi lohta kutsua ahveneksi. Liian kaukaa haettu tuo lohi ja nauta vertaus. Eihän bataatti ole peruna mutta aina mainostetaan että voi käyttää kuin perunaa ja valmistaa kuin perunat. Oletko kuullut että lohesta olisi sanottu: kypsennä se kuin naudanpihvi?

En ole kuullut, mutta kypsennän lohen pannulla kyllä hyvin samalla tavalla kuin naudanpihvin.

- ohis

Vierailija
86/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tykkää ja toiset ei. Aloittaja, kysy naiselta onko hänellä ruokarajoitteita tai allergioita, ja vastauksen saatuasi tee oma bravuurisi nämä rajoitteet huomioon ottaen. :) Kuulostat ihanan huomaavaiselta! Mistään ruokien sukupuolittuneisuudesta on turha murehtia!

Vierailija
87/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni vinkki: varmista, syökö hän punaista lihaa. Minä en syö.

Varmista, syökö hän bataattia. Bataatti on mielestäni kuvottavan ällömakea juures.

Salaatin fetan laittaisin tarjolle erikseen. Kaikki eivät pidä fetasta tai haluavat valita, paljoko fetaa laitetaan.

Minäkään en syö, joten tästä kyllä saa myö nirppanokkaisuustestin. En osa kotiin punaista lihaa, en tilaa sitä koskaan missään; en syö makkaraa.

SIlti syön joka kesä ainakin yhdet grillatut makkarat. Enkä myöskään mm. 80-vuotiaalle kummitädilleni sanonut mitään, kun oli valmistanut ne naudanlihapihvit (grillatut) kun kävin kylässä. En viitsi asiasta meteliä nostaa, jos muuta ei ole tarjolla. Jos grilli-illassa on mm. kasvisvaihtoehto, otan ilman muuta sitä, tai kalaa - mutta jos on pelkkää makkaraa, syön pienen palan. En siihen kuole.

Minullahan ei ole mitään allergiaa, mikä rajoittaisi syömistäni ja mm. kanaa tosiaan myös syön.

Tutunpana sitten kerron, että en syö punaista lihaa.

Menusi sopisi minulle. Ihanalta mieheltä ok - sitten jossain vaiheessa kertoisin, että en syö punaista lihaa. ;-)

Vierailija
88/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytöntä olisi jos löytyisi mies, joka osaa kokata muutakin kuin valmispitsaa uunissa.

Niinpä, kävistitte naiset entistä turhemmiksi.

Voisitte miehet tarjoilla ne pihvit toinen toisillenne.

Vierailija
89/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa. :p

Vierailija
90/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fetasalaatti ei sovi pihvin kanssa. Pihvin kanssa aterialla ei tarvita muuta proteiininlähdettä.

Aika kliseinen menuhan tuo on, mutta tietysti myös turvallinen. Ennen tätä ketjua olisin väittänyt että kaikki paitsi veget ja allergikot tykkäisivät tuosta menusta kun on niin perusneutraalia. :)

Allergikot yleensä ymmärtää muuten itse sanoa jos eivät voi syödä jotain, esim. minä kyllä sanoisin hyvissä ajoin etukäteen että olen keliaakikko enkä voi syödä kalaakaan. Ettei tule ikäviä yllätyksiä.

voi herramunsielunisentään..  :))))    onneksi en tunne sua

Niin, minun tuttunani voisit joutua syömään oikeasti hyvää ruokaa.

Minusta muuten miehekästä ruokaa on itse kaadettu riista tai pyydetty kala. Ei muu. Kertoo aika paljon aloittajan miehekkyyydestä tämä aloitus...

Alku- ja jälkiruoka muuten puuttui aloituksesta. Olisin kovin pettynyt jos minut pyydettäisiin syömään ja tarjolla olisi vain yksi ruokalaji.

Vierailija
91/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytöntä olisi jos löytyisi mies, joka osaa kokata muutakin kuin valmispitsaa uunissa.

Moni mies osaa kokata. Onko sulla ollut vain niitä miehiä jotka eivät kokkaa?

Vierailija
92/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pelaisin varmemman päälle, ja vaihtaisin bataattilohkot vihreä tankoparsa-kirsikkatomaatti-kevätsipuli-herkkusieni-paistokseen.

Tankoparsan käsittelyn varmaankin osaat?

Kerropa, miksi mielestäsi niinkin yksinkertainen vihannes kuin parsa kaipaa mielestäsi etuliitteen tanko-? Ei muunlaisia parsoja olekaan, pelkkä parsa riittää kyllä kertomaan mistä puhutaan.

Vierailija
93/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Ajattelisin että mies ainakin osaa kokata. Ihmettelisin tosin miksi hän ei kysynyt asiasta. Ehkä sinäkin voisit tiedustella deittisi ruoka-allergioita ja mieltymyksiä?  Itse en syö punaista lihaa. Enkä juo kaljaa. Ja bataattin koen ällömakeaksi. Joten jos minulle tulisi tuollainen ateria eteeni niin pakottaisin muutaman bataatin alas ja ruokailuni olisi siinä. Tunnelma ruokadeiteillä olisi varmasti sen jälkeen aika haalea. Joku jo ehdotti että tekisit kanaa pihvin sijaan koska deittisi syö varmasti kanaa. Pelkkä vegeruokakin varmasti toimisi. Vaikka pihvi+bataatti+kalja combo on sinun bravuurisi, niin keksisin jotain tämän lisäksi ihan vaan sen takia että jos deitti ei tosiaan punaista lihaa syö. Jos pihvin poistaa tuosta sinun yhtälöstäsi niin aika baarimenu tulee bataattilohkojen+kalja/viinin kanssa.  Esim tuon menun lisäksi vaikkapa täytettyjä paprikoita tai herkksieniä uunissa.  Eihän niitä ole pakko syödä jos pihvi kelpaa...

Vierailija
94/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan, tarjoat omaa bravuuriasi...

Mä en kestä jotain kanan tilaajia ravintolassa, se on kotiruokaa... sori oli pakko sanoa!!!!

Vierailija
95/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään! Arvostaisin miehen elettä.

Tuli kyllä mieleen, että tiedätkö syökö nainen ollenkaan punaista lihaa? Jos ei oo syöny pitkää aikaa ni saattaa tulla tollasesta pihvistä vatsakipuja ym.

Tämä! Mä syön ja tykkään punaisesta lihasta, mutta joskus kuluu pitkä aika etten syö. Ja sitten kun syön, menee maha ihan kuralle.

Vierailija
96/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sitä olutta tarjota, mutta pieni lasillinen aluksi, jos ei ole oluen ystävä. Punaviini ja kivennäisvesi myös tarjolle. Hyvin se menee.

Nillittäjille tiedoksi : Bataatti on englanniksi sweet potato. Vaikka eivät ole "sukulaisia", nimitys on osuva siksi, että sitä syödään perunan tapaan ja perunan sijasta.

Vierailija
97/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arveluttavin ainesosa menussasi on bataatti, minusta se on ällöttävän makeaa. Mutta en silti tuomitsisi miestä, joka tarjoaa tietämättömyyttään minulle bataattia :) 

Vierailija
98/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit sitä olutta tarjota, mutta pieni lasillinen aluksi, jos ei ole oluen ystävä. Punaviini ja kivennäisvesi myös tarjolle. Hyvin se menee.

Nillittäjille tiedoksi : Bataatti on englanniksi sweet potato. Vaikka eivät ole "sukulaisia", nimitys on osuva siksi, että sitä syödään perunan tapaan ja perunan sijasta.

Ja valmistetaan perunan tapaan!

Vierailija
99/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Tule kertomaan mitä ajatuksia keskustelu herättää.

Vierailija
100/112 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vaikuttuisi, koska en syö punaista lihaa, enkä juo olutta. Bataattiranut ja fetasalaatti, nam! Suosittelen kysymään naikkosen mieltymyksiä ennen kokkailuja.