Naiset, loukkaantuisitteko tällaisesta tarjoiluista, onko liian "miehekäs" ?
Olen tapaillut yhtä naista nyt ulkona syömisen merkeissä muutaman kerran ja haluaisin kutsua hänet kotiini syömään. Ravintolassa tämä nainen on tilannut aina salaattia tai kanaa.
Bravuurini on kuitenkin pippuripihvi ja bataatti-lohkoperunat, lisäksi kylkeen sopiva erikoisolut.
Ajatteleeko nainen mahdollisesti, että pidän häntä jotenkin miehisenä tms.? Kanaa en oikein osaa valmistaa muuten kuin perusreseptillä eli tarjoilusta tulisi tylsä ja salaatin teen kyllä tietysti myös. Perus vihreä salaatti-kurkku-paprika-fetasalaatti.
Olen hankkinut varalta myös viiniä, mutta ainakin suosittelen kokeilemaan tuota olutta, sillä sopii todella hyvin pippuripihville.
Kommentit (112)
Ihan älytöntä olisi jos löytyisi mies, joka osaa kokata muutakin kuin valmispitsaa uunissa.
No mitä miehekästä tuossa on? Ihan normiruokaa ja juomaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin edelleen sillä bataatilla ei ole mitään tekemistä perunan kanssa. Samalla logiikalla lohta voi kutsua naudaksi ja sitruunaa päärynäksi.
Ei. Tuolla logiikalla voi lohta kutsua ahveneksi. Liian kaukaa haettu tuo lohi ja nauta vertaus. Eihän bataatti ole peruna mutta aina mainostetaan että voi käyttää kuin perunaa ja valmistaa kuin perunat. Oletko kuullut että lohesta olisi sanottu: kypsennä se kuin naudanpihvi?
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä olisi jos löytyisi mies, joka osaa kokata muutakin kuin valmispitsaa uunissa.
Niinpä, kävistitte naiset entistä turhemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies sitten haluaisi tarjota naiselle ruokaa jos hän on ihan turha?
Minulle kyllä maistuisi erinomaisesti, mutta olenkin lähes kaikkiruokainen ja pidän oluesta. Mikset voisi kysyä naiselta etukäteen?
En minä siitä sinun tapailemastasi naisesta osaa sanoa. Minulle kyllä kelpaisi pihvi ja olut, juon itsekin mielelläni erilaisia oluita. Bataatista sen sijaan en pidä, ja feta lisäkesalaatissa on yhtä omituista kuin jos siellä olisi savukalaa, eli sen jättäisin pois. (Jos pääruoka on proteiinipitoista kuten tässä tapauksessa pihvi, lisäkesalaattiin ei kuulu proteiini. Ja jos lisäkkeenä on tärkkelysta eli perunaa, riisiä tai pastaa, niin lisäkesalaattiin ei kuulu niitä enää laittaa.)
Omassa ystäväpiirissäni on vain yksi nainen, joka söisi sen pippuripihvin, ja hän söisi sen hyvällä ruokahalulla. Kaikki muut ovat joko kasvissyöjiä tai syövät vain valkoista lihaa. Useimmille ei myöskään maistu olut, edes se pihvinsyöjä ei juo olutta. Bataatti sen sijaan kelpaisi varmasti kaikille.
Jos aloittajan naisystävä tilaa ravintolassa aina salaattia tai kanaa, pippuripihvin tarjoaminen osoittaa itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä toisen mieltymyksien suhteen. Jos tapailu olisi jatkunut pitempään, voisin olla jopa hieman loukkaantunut siitä, että eikö mies ole tuon vertaa oppinut minua tuntemaan. Tuoreelle tuttavuudelle antaisin armoa ensimmäisellä kerralla, mutta jos pippuripihvien tyrkytys jatkuisi, siitä tulisi miehelle todella iso miinus.
Itse en tiedä mitään tylsempää ruokaa kuin pippuripihvi, eikä se edes ole minusta hyvää, vaan maistuu lähinnä sille miltä lehmä haisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies sitten haluaisi tarjota naiselle ruokaa jos hän on ihan turha?
Saa paremmin painaa pillun päälle ja huokasta. Jos tarjoaa ruokaakin niin eukolla ei ole varaa vittuilla lyhyestä panosta.
Onko nainen silloin sinulle turha? Miksi ei ole varaa? Mitä tapahtuu jos vittuilee silti?
Onks pakko, jos ei taho? Siis syödä fetaa ja juoda kaljaa? En taho, en! En oikein sitä pihviäkään. Taitaisi tulla aika vaatimaton illallinen, salaattia ja lasillinen kylmää vettä. Fetat jättäisin lautasen reunalle.
Millaista olutta ajattelit? Itse en pidä makean maltaisista, vaikka niitä usein pihvin seurana tarjotaan. Jos on paljon mallasta, pitää olla myös kunnolla humalaa antamaan kirpsakkuutta. Saahan vettä myös? Olut ei vie janoa, vaan pikemmin pistää janottamaan. Pihvin mausteeksi se sopii, mutta ei varsinaisesti juomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Salaattiin panostaisin, ei mitään kastikkeita, juustoja ym, vaan monipuolisesti kasviksia ja vaikka avokadoa ja paahdettuja pähkinöitä.
Minusta taas salaattiin kuuluu öljy-viinietikkakastike. Ja tietysti öljynä kylmäpuristettu oliiviöljy, ei mitään rypsihömpötyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tehdään treffit täällä vaikeaksi. Heti tulee pitkiä listoja selitysten kanssa, miten ei saa olla sitä tai pitää olla tätä ja pitää tehdä niin tai näin. Ei käy punainen liha, ei pihviä, ja jos niin pitää olla oikein paistettu eikä ällöä bataattia, vaan parsaa ja kanaa, tai kalaa ja salaattia paljon mutta huomioitava allergiat, ja leipää että on jotain syötävää, mutta varoiksi gluteenitontakin eikä olutta vaan punaviiniä, tai sittenkin kivennäisvettä eikä saa olla liian täyttävää, ettei turvota ja ettei tarvitse vessassa käydä, kun voi hävettää ja taksi pitää tilata odottamaan suunnilleen ovelle valmiiksi odottamaan poislähtöä varten, ettei painosteta yöksi jäämään..
Näitä lukiessa tulisi illallispihivitreffejä järjestävänä miehenä jo mieleen, että pitäköön tunkkinsa...
Kun aloittaja kerran kysyy että mitä tykkäisitte, niin eikö silloin ole asiallista kertoa juuri se, mitä tykkäisi? Vaikka sitten joutuisi nyrpistelemään tarjoilulle.
Ruoka on aika herkkä asia nykyään. Minulle ainakin on ihan luontevaa kysyä "onko sinulla jotain ruokarajoituksia", jos olen kysymässä uutta tuttavaa kylään. Noin kun sen kysyy, ei vastaajan tarvitse edes ryhtyä selittämään, miksi ei jotakin tiettyä ainesta syö tai juo. Samoin minusta on isäntää/emäntää kohtaan kohteliasta vastata rehellisesti, mutta sen kummemmin asiasta numeroa tekemättä. Ei tarvitse ryhtyä saarnaamaan vakaumustaan tai yksityiskohtaisesti kuvailemaan suolistovaivojaan.
Fetasalaatti ei sovi pihvin kanssa. Pihvin kanssa aterialla ei tarvita muuta proteiininlähdettä.
Aika kliseinen menuhan tuo on, mutta tietysti myös turvallinen. Ennen tätä ketjua olisin väittänyt että kaikki paitsi veget ja allergikot tykkäisivät tuosta menusta kun on niin perusneutraalia. :)
Allergikot yleensä ymmärtää muuten itse sanoa jos eivät voi syödä jotain, esim. minä kyllä sanoisin hyvissä ajoin etukäteen että olen keliaakikko enkä voi syödä kalaakaan. Ettei tule ikäviä yllätyksiä.
Älä ainakaan paljasta naiselle, että luulet miehille ja naisille olevan eri ruuat. Tulee kuva sovinistista, jonka mielestä miehille pitäisi olla kallista ja yäyttävää ruokaa ja naisille halpaa ja kevyttä, jotteivät liho, vaan miellyttävät miegen silmää. En tapailisi sellaista kaksoisstandareja viljelevää miestä miestä uudestaan vaikka alku olisi sujunut kuinka hyvin. Hän varmaan ajattekee esim myös, että cain miesten kuuluu nauttia seksistä ja heillä on oikeus pettää ja naisilla ei ole. Ja että kotityöt kuuluvat baisille vaikka he tienaisivat ja maksaisivat yhteisistä kuluista yhtä paljon kuin miehet jne
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan paljasta naiselle, että luulet miehille ja naisille olevan eri ruuat. Tulee kuva sovinistista, jonka mielestä miehille pitäisi olla kallista ja yäyttävää ruokaa ja naisille halpaa ja kevyttä, jotteivät liho, vaan miellyttävät miegen silmää. En tapailisi sellaista kaksoisstandareja viljelevää miestä miestä uudestaan vaikka alku olisi sujunut kuinka hyvin.
Mulle tuli kyllä ihan vain mielikuva, että aloittajan mielestä mies ja nainen voivat hyvin syödä samaa ruokaa, mutta hän haluaa ottaa huomioon sen mahdollisuuden että tapailemansa nainen ajattelisi toisin. Ei mitenkään junttia tai sovinistista.
Vierailija kirjoitti:
Olen tapaillut yhtä naista nyt ulkona syömisen merkeissä muutaman kerran ja haluaisin kutsua hänet kotiini syömään. Ravintolassa tämä nainen on tilannut aina salaattia tai kanaa.
Bravuurini on kuitenkin pippuripihvi ja bataatti-lohkoperunat, lisäksi kylkeen sopiva erikoisolut.
Ajatteleeko nainen mahdollisesti, että pidän häntä jotenkin miehisenä tms.? Kanaa en oikein osaa valmistaa muuten kuin perusreseptillä eli tarjoilusta tulisi tylsä ja salaatin teen kyllä tietysti myös. Perus vihreä salaatti-kurkku-paprika-fetasalaatti.
Olen hankkinut varalta myös viiniä, mutta ainakin suosittelen kokeilemaan tuota olutta, sillä sopii todella hyvin pippuripihville.
Miten tuosta voisi loukkaantua? Tuohan kuulostaa aivan mielettömän hyvältä -paitsi toi olut ja viini. Eli loukkaantuisitko sinä, jos minä treffikumppaninasi jättäisin sen oluen ja viinin juomatta? En ole absolutisti, mutta en vaan tykkää alkoholista, se vaan maistuu pahalta suussani. Toki voisin maistaa sitä olutta, mutta pelkäisin koko ajan, että illallisen valmistaja suuttuu, kun en voisikaan juoda juomaa loppuun asti.
Hyvät safkat mielestäni, olisin onnellinen :) Mutta ihmisiä on tietysti erilaisia, ja jos nyt nainen sattuu kuulumaan niihin, jotka eivät punaista lihaa syö, niin toivottavasti se on etukäteen tiedossa. Muutoin pidän kyllä ruoan kanssa nirsoilua (varsinkin kun sen tarjoaa joku muu ja tarkoituksena miellyttää) moukkamaisena.
Vierailija kirjoitti:
Pieni vinkki: varmista, syökö hän punaista lihaa. Minä en syö.
Varmista, syökö hän bataattia. Bataatti on mielestäni kuvottavan ällömakea juures.
Salaatin fetan laittaisin tarjolle erikseen. Kaikki eivät pidä fetasta tai haluavat valita, paljoko fetaa laitetaan.
Kai hän olisi jo huomannut, jos vastapuoli olisi noin nirso!
Niin edelleen sillä bataatilla ei ole mitään tekemistä perunan kanssa. Samalla logiikalla lohta voi kutsua naudaksi ja sitruunaa päärynäksi.