Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa tarinoita k-päisistä naapureista!

Vierailija
31.05.2017 |

Kertokaa millaisia teillä? V***ttaa oma nyt niin paljon ettei veri kierrä. Ehkä pystyn kertomaan syyn kun raivo tasaantuu.

Kommentit (212)

Vierailija
141/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt kaikki kohti viikonloppua kun mennään, niin mahtava elokuva missä Drew Barrimore ja Adam Sandler näyttelee. Elokuvan nimi on Dublex. Ihan mahtava leffa siitä kun nuori pari muuttaa asumaan, niin ihanan ja mukavan mummon alakerran naapureiksi. Toivottavasti aplläkin on jo mieli keventynyt kohti viikonloppua. Hyvä elokuva ( komedia) 'häiriköstä'naapurissa.

Vierailija
142/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerrassa asuva mies parvekkeellaan nojaa kaiteeseen ja huutaa puhelimeensa, tupakkaa poltellen monta kertaa tunnissa. Ärsyttävää kuunneltavaa huutaminen. Miksi ihmiset huutavat puhelimeensa? Tätä saattaa jatkua yöhön saakka. Tästä ei palstalla pidetä, mutta mies ei ole suomalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laura90 kirjoitti:

Alakerrassa asuu pari vanhempaa rouvaa, muuttivat muutama kuukausi sitten. Meille tuli heti ensimmäinen valitus 1v8kk lapsestani, kuulema leikkii liian kovasti että haittaa heidän rauhaa. Yleensä kerrostalossa kuuluu ääniä ja varsinkin jos lapsia, ovat ottaneet meidät silmätikuksi. Joka kerta kun mennään ulos tai johonkin ovat ikkunassa kurkkimassa, vaikka mitään ei olla sääntöjen vastaista tehty. Ulko-ovessa on jopa lappu missä pitää välttää liikkumista porraskäytävässä ettei heitä häiritse, en ihan ymmärrä tätä touhua.

Meillä oli samanlainen vanha akka naapurissa, valitti isännöitsijälle että 1v. lapsi metelöi, ja kun isännöitsijä ei tehnyt asialle mitään, teki naapuri lasun. Toivottavasti karman koura kouraisee häntäkin vielä.

Vähän törkeätä. Tiedätkö mun ystäväpariskunnastakin joku sairas yksilö oli tehnyt lasun. Siis se lasun tekijä oli kuvitellut, että se mun kaveri pahoinpitelee sitä lasta yöllä, sillä lapsella oli ollut oksennustauti sillä viikolla ja öisin ei ollut nukkumaan

pystynyt, ja tottakai jos maha kipeä niin itkettää (1v myöskin oli silloin ollut). Kyllä vi**tti niin maan per**leesti sen mun kaverin puolesta, ja kyseessä yksi kilteimmistä ystävistäni, joka huomioi aina muut, eikä arvostele kerään ikinä, oli mikä tilanne tahansa. Okei, tää ystävä ei ole suomalainen, mutta ei se tee ihmisestä mitään pahoinpitelijää. Täysin turhista ilmoituksista pitäisi tulla jo sakot, jos aikuisten oikeasti joku tahallisesti niitä tekee.

Vierailija
144/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen väliin naapuri kärryytti laittomia aineita niin paljon, että oma asuntonikin haisi puoleksi kannabikselta ( käytävillä tuoksu oli 24/7, ainoastaan yksi hetki päivästä, kun tuuletukset pörräsi hyvin, niin ei haissut. Kolmas ilmoitus poliisille auttoi vasta. Tällaiset tyypit saattaa pahimmillaan kerätä ympärilleen monenmoista hiihtäjää, ja päihdeongelmaisia alkaa vilistä kerrostalossa, riippuu toki ihmisestä. Toinen riskitekijähän on tulipalo, ja kosteusvauriot. Ei harmita ilmoituksen teko yhtään, alkuun mietin vähän olenko paha ihminen, mutta vuokran maksun aikana mietin kovasti, pyydänkö vuokraan jo alennusta, koska en maksa vuokraa siitä, että oma kämppä lemppaa kukalta.

Vierailija
145/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan paljon parjatulla alueella itä-helsingissä ja ikinä ei oo mitään ongelmia ollu naapureitten kanssa. Meillä on todella hiljainen ja rauhallinen pihapiiri. Täällä paljon parjataan levottomuudesta, juopoista ynm. Itse en ikinä muuttais täältä pois. Vaikka kuulemma kamala slummi monen mielestä. Varsinkin niitten, jotka ei oo edes ikinä käynytkään.

Vierailija
146/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tää ei ole vituttava, mutta en parempaakaan ketjua löytänyt.. Mun seinänaapuri laulaa todella kauniisti, harrastaa ehkä jotain kuoroa. Kuulostaa ihan enkelten laululta :) Joka kerta vain seisahdun kuuntelemaan tätä naista kun laulua kuulen.

Jatkakaa.

Täällä myös! Asutko kenties Helsingissä?

Vierailija
147/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinänaapuriin muutti nuoripari. Vähän ajan päästä huomasin, että tämä nuoripari kulutti vapaa-aikaansa kyttäämällä muita naapureita ja erityisesti minua - olinhan heidän seinänaapurinsa. Aluksi huomasin heidän kyttäävän minua ovisilmästään, kun lähdin ulos asunnostani. Ovisilmä vilkkui ahkerasti kun lähdin asunnostani tai tulin sinne. Sitten alkoivat yhtäaikaiset tulemiset porraskäytävään eli kun lähdin esim. lähikauppaan, jompi kumpi pariskunnasta tuli asunnostaan porraskäytävään välittömästi sen jälkeen kun itse olin lähetenyt asunnostani. Heidän kasvoillaan oli aina häpeilemättömän utelias  ilme, kun he tervehtivät minua. Mainittakoon, että heidän asuntonsa oli läpitalon huoneisto, jonka ikkunoista he saattoivat seurata muiden asukkaiden liikkeitä.

Reilun kuukauden päästä he myös aloittivat metelöinnin käytävässä huoneistoni oven takana ja huoneistossaan. Joka kerta oveni ohi kulkiessaan nämä naapurit "osuivat vahingossa" joko postiluukkuuni tai muuten vain oveeni. Puhumattakaan siitä, että he tuntuivat pitävän pitkähköjä palavereja oveni takana. Heidän huoneistossaan myös ravasi silloin tällöin aamuöisin porukaa, joka aloitti kovaäänisen juttelemisen ja hetkittäisen niinikään kovaäänisen musiikin soittamisen. Tämä porukka  myös juoksi puolen tunnin välein tupakalla nuoren parin parvekkeella, joka on makuuhuoneeni seinän takana. 

Jossakin vaiheessa heidän kyttäämisensä ja metelöimisensä alkoi vituttaa, ja aloin soittaa tuntikausia klassista musiikkia siten, että siirsin kaiuttimet makuuhuoneeni seinän viereen, siis lähimmäksi heidän olohuonettaan. Itseäni klassinen musiikki ei häritse, vaan itseasissa kuuntelen sitä mielelläni. Aluksi nuoripari kuulosti naureskelevan musiikille, mutta melko pian, jo reilun viikon jälkeen, seinän takaa alkoi kuulua kiroilua ym.  äänekkäitä tunteenpurkauksia aina kun soitin musiikkia. Huipennus tässä suhteessa tapahtui eräänä lauantaiaamuna, kun classic radiosta tuli yli tunnin mittainen huilukonsertti. Kun soolohuilisti aloitti soolonsa pitkällä korkealla sävelellä, seinän takaa kuului miehen kovaääninen aargh-huuto, jota säesti kiroilu ja tavaroiden paiskomisen ääni. Hieman myöhemmin heidän huoneistonsa ovi avautui ja pariskunta kuului lähtevän ulos. Pamauttivat vielä huoneistonsa oven mielenosoituksellisen kovaäänisesti kiinni. Taisipa tämä nuorimies lyödä huoneistoni ovea nyrkillään kerran tai pari ohi mennessään.  Tästä lauantaiaamusta reilun kuukauden päästä nuoripari muutti pois asunnosta.

Suosittelen tätä väkivallatonta ja kultturellia menetelmää muillekin. Toimii.

148/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinänaapuri pitää kokoajan parvekkeen ovea auki ja kittaa kaljaa laualen karaokea koko kesän. Välillä tappelee naisystävänsä tai äitinsä kanssa joka asuu myös samassa talossa (huutelevat toisilleen parvekkeilta). On pari kertaa soittanut ovikelloa keskiyöllä pummaamaan joko röökiä tai tulta. En oo koskaan edes tavannut häntä paitsi silloin kun on käynyt pummaamassa jtn oven takana. Äijä on kuitenki joku 40-50v töissä käyvä bussikuski. Mietityttää että miten edes saa sen alkolukon puhallettua kun tuntuu että se on kännissä kokoajan...

Vierailija
149/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua kun lukee, niin alkaa ahdistaa että on muuttamassa uuteen asuntoon ensi kuun alussa. Pelottaa että siellä tulee joku hirviönaapuri riesaksi.

Vierailija
150/212 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerran huumeita käyttävä romaanimies ei pitänyt siitä että soitin maijan hänen kämppäänsä kerran. Aamulla lähdin kotoa, niin yöllä ulko-oven vastapäiseen seinään oli kirjoitettu erittäin näkyvästi ja isolla L-U-T-*-* -teksti. Kaverilla oli vielä iso sakemanni jota ei pitänyt hihnassa. Kerran lähdin kotoa, niin koira juoksee päin minua, säikähdän tästä. Yksi kerta muistan, kun kävelin tämän kaverin oho käytävällä, niin hänen silmät paistoi läpi vihaa. Tyyppi sai häädön, kuulin vuokranantajalta että ei ollut aluksi suostunut vapaa- ehtoisesti lähtemään, lähti kuitenkin kun tajus, että tulee häviämään oikeustaiston. Kunnon sekopää sanon minä. Jotenkin on sairasta, että nämä kaverit ei tajua kuinka pelottavia he ovat käytökseltänsä muille. Oon oppinut kerrostaloelämästä sen, että koti-ovelle ei koskaan kannata mennä jos kyseessä on huumeveikko tai vastaava, poliisit aina paikalle. Tottakai nämä kaverit haluaa, että kaikki selvitetään kasvokkain, liikaa riskitekijöitä muuten - voi jäädä laittomuuksista kii. Ja jos järki päässä naapuri, niin tuskin se yöt läpeensä pitäis meteliä tms, vastaavaa.

Vierailija
151/212 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin piripään ovelle uskalsin mennä, koska tunsin sen tavat suurin piirtein. Juteltiin aina törmätessä hississä ja pihalla. Silloin kun näin, että kaverit ovat kylässä tai toinen on ihan muissa maailmoissa, toimitin vain välttämättömät asiat. Kuoli aika nopeasti.

Tuntui, että sillä oli kuitenkin toive ja ote normaaliin maailmaan, vaikka olikin liian myöhäistä. Siksi oli aina kohtelias ja ystävällinen.

Vierailija
152/212 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerran naapurit - nuori pariskunta - tuntuu heräävän eloon iltamyöhään, päivisin asunnosta ei oikeasti kuulu koskaan mitään. Kiljuvat toisilleen kämpän eri päistä - siis ihan normaaleja keskusteluja kuten "otatsä leipää?" "MITÄÄ?" Sen lisäksi paukuttelevat kaapinovia, tömistelevät kantapääkävelyä ympäriinsä ja tuntuu, että he olisivat jatkuvasti muuttamassa tai remppaamassa. Oon välillä herännyt kahdentoista jälkeen siihen, kun alhaalta kuuluu sen päiväinen kolina ja huonekalujen siirtelyn ääni. Eivät myöskään säästele desibeleissä illanistujaisia pitäessään edes hiljaisuuden jälkeen, vaan silloinkin keskustelut karjutaan, vaikka se keskustelukumppani istuu vieressä samalla sohvalla.

En ymmärrä.

Vierailija
153/212 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä oikein on tapahtunut tän viikon aikana. Törmäsin omaam naapuriini, seinänaapuriin nyt viikko takaperin. Kaverista ei sinänsä mitään pahaa häiriötä oo ollut, iltaisin tai öisin saattaa kuulua matalan basson äänet tai jostain sotapelistä ampumisääniä, mutta nekin matalia, ei häiritse kuitenkaan.

Niin, minäpä reippaana tyttönä erehdyin juttelemaan täysin muista asioista naapurini kanssa, ja kysyin uteliaisuudesta, että pelaileeko hän jotain pelejä iltaisin, ja tuo kysymys siis ihan hyvällä. Nyt koko viikko on ollut täyttä hiljaisuutta..:D :D

Vierailija
154/212 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa missä asun asui todella levottomia teinejä, siis päälle parikymppinen jätkä ja hänen ystävät. Tämä porukka parkkeeras, oli yö tai päivä, niin punaisen pakunsa etupihan sisäänkäynnin eteen. Ei täysin oven teen, mutta melkein. Jokainen kerta kuuli hyvin kun lössi saapuu paikalle.

Tuntui aina siltä, että radio ois lyöty täysille

kun paku saapuu: Ulko-ovi lyödään täysillä kiinni, isoon ääneen marssitaan käytävässä, ja kun huoneiston ovi sulkeutui, niin 'sterkat' täysille! Hommassa ei ollut mitään tolkkua.

Miettikää nämä tyypit piti viikonloppuisin ulko-ovea raollaan auki ja musa oli täysillä. Musa oli täysillä, koska kuulin koko biisin sanoitukset omaan asuntoon, tämä porukka asui alakerrassa ja vielä käytävän päädyssä kaukasimmassa kulmassa mun asunnosta, silti kuulin mikä ralli oli menossa aina.

Yks ilta olin laittamassa untenmaille, kun alkoi kuulumaan jonkun teinitytön märinää aluksi, ja sitten kahden teinin ( en tiedä ikää, mutta näytti nuorela) äänkästä känniekeskustelua. Joo, tottakai kuului, kun tytöt humapäissään oli päättäneet tehdä leirin suoraan mun koti-oven eteen. Oon huomannu tän, että kun ei oo mitään kypsyyttä ja liian nuorena muutetaan, ei oo vastuuta tai tajua, niin omassa kerrostalossa nämä ihmistyypit on yleens olleet niitä jotka häiriköi, okei päihdeongelmaiset erikseen.

Tulipa vielä mieleen uuden vuoden aatto. Olin flunssassa ja menossa nukkumaan, niin yhtäkkiä suhahtaa ikkunan kautta ilmaam jotain. Nämä samat ääliöt ampuivat ulko-ovem edestä raketteja minun ikkunaa kohti, tarkoitus oli vissin ilmaan niitä ampua, mutta sihti ei voi olla hyvä, jos umpipäissään lähtee ampumaan. Koko piha on täynnä ihmisten autoja, pyöriä, että periaatteessa ei oo tilaa raketeilla ampumiseen. Aamulla kävin sitten roskat viemässä, koko uuden vuoden sonta oli jätetty pihaan. Saman jengin jäliltä saunaan kun menit, niin tyhjiä tölkkejä jokapuolella - ylläri.

Ketä nämä tyypit on?!! En oikeasti tajua, miten osa ihmisistä on noin älyvapaita. Kun muutin itse ekaan asuntooni, olin oikeesti tosi tarkka kaikista varotuksista ja hiljaisuudesta.

Vierailija
155/212 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut muutamaan otteeseen pyykit kuivaushuoneeseen kuivumaan ja pikku hiljaa vaatteitani alkoi sieltä kadota. En tiedä onko jolu vahingossa ottanut matkaan mutta luulisi että palauttaisi ne huomatessaan takaisin... Enään en laita pyykkejäni sinne.

Missä päin asut? Nimittäin multa myös on pöllitty pyykkejä kun oon pyykannut. Veikkaan, että samainen tyyppi murtautui vielä minun varastoon, lukot hakattu auki. Rikosilmo pitää tehdä.

Vierailija
156/212 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että olen itse k-päinen naapuri. Asun ylimmässä kerroksessa ja minulla on yksi seinänaapuri ja alakerran naapuri. Molemmat ovat sellaisia, että ryskäävät pitkin päivää asunnoissaan, lisäksi tömistelevät ja paiskovat ovia ja siirtelevät huonekaluja äänekkäästi. Nämähän tosin kuuluvat normaaleihin elämisiin ääniin, joista ei voi valittaa, enkä ole valittanutkaan. Mutta aamuvirkkuna ihmisenä alan sunnuntaiaamuisin siivoamaan klo 7 (hiljaisuus päättyy silloin) ja samalla laitan äänekkään pyykinpesukoneeni pyörimään. Ovathan siivoaminen ja pyykkääminen normaaleja elämisen ääniä, muuten pyrin asumaan hissukseen. Parin tunnin päästä kuuntelen, kun naapurit heräävät pahantuulisina. Mutta yhtälailla minulla on oikeus möykätä pari tuntia sunnuntaiaamuna kuin heillä JOKAIKINEN PÄIVÄ.

Vierailija
157/212 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakerrassa asuva mies parvekkeellaan nojaa kaiteeseen ja huutaa puhelimeensa, tupakkaa poltellen monta kertaa tunnissa. Ärsyttävää kuunneltavaa huutaminen. Miksi ihmiset huutavat puhelimeensa? Tätä saattaa jatkua yöhön saakka. Tästä ei palstalla pidetä, mutta mies ei ole suomalainen.

No täällä ihan suomalainen mies tekee tuota yläkerrassani. Puhuu ilmeisesti aina saman kaverin kanssa puhelimessa, koska se kaverikin kailottaa niin, että ikkunani ollessa auki pystyn seuraamaan keskustelua. Samalla mies karistaa tuhkat parvekkeelleni ja heittää tumpit kaiteen yli, mistä nekin usein päätyvät parvekkeelleni. Tyypillä on myös viikonloppulapsi, mutta puhelimeen huutaminen jatkuu silloinkin kun lapsi on miehen luona. Välillä vain kuuluu karjaisu "MEE NYT TAKAS SINNE SISÄLLE!!" ja sitten mies kiroilee puhelimeen vuolaasti miten lapsi ei yhtään tottele. Sääliksi käy pikkupoikaa.

Vierailija
158/212 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, että olen itse k-päinen naapuri. Asun ylimmässä kerroksessa ja minulla on yksi seinänaapuri ja alakerran naapuri. Molemmat ovat sellaisia, että ryskäävät pitkin päivää asunnoissaan, lisäksi tömistelevät ja paiskovat ovia ja siirtelevät huonekaluja äänekkäästi. Nämähän tosin kuuluvat normaaleihin elämisiin ääniin, joista ei voi valittaa, enkä ole valittanutkaan. Mutta aamuvirkkuna ihmisenä alan sunnuntaiaamuisin siivoamaan klo 7 (hiljaisuus päättyy silloin) ja samalla laitan äänekkään pyykinpesukoneeni pyörimään. Ovathan siivoaminen ja pyykkääminen normaaleja elämisen ääniä, muuten pyrin asumaan hissukseen. Parin tunnin päästä kuuntelen, kun naapurit heräävät pahantuulisina. Mutta yhtälailla minulla on oikeus möykätä pari tuntia sunnuntaiaamuna kuin heillä JOKAIKINEN PÄIVÄ.

Lisään vielä, että naapurit ovat sellaisia, jotka puhuvat usein huutamalla. Ei ole kiva kuunnella toisten yksityisiä keskusteluja, mutta minkäs teet.

Vierailija
159/212 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen kuinka naapuri jyystää muijaansa äänekkäästi. Se nainen ei voihki, vaan määkii ja huutaa. Todella outo kokemus herätä heidän yöjyystöaikaan. Olen niin outojen tuntemusten partaalla, en ole tiennyt että osa naisista ääntelee noin - piti oikein miettiä, että herranen aika enhän vaan kuulosta samalta - en :D - niinku sialta riistettäs henkeä, siltä se kuulostaa. :D

Vierailija
160/212 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulen kuinka naapuri jyystää muijaansa äänekkäästi. Se nainen ei voihki, vaan määkii ja huutaa. Todella outo kokemus herätä heidän yöjyystöaikaan. Olen niin outojen tuntemusten partaalla, en ole tiennyt että osa naisista ääntelee noin - piti oikein miettiä, että herranen aika enhän vaan kuulosta samalta - en :D - niinku sialta riistettäs henkeä, siltä se kuulostaa. :D

Ilmoita taloyhtiölle. Yö rauha on 22-07 tai 23-08 tai riippuen taloyhtiöstä mutta toisten yöunta ei määkimällä saa häiritä.