Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa tarinoita k-päisistä naapureista!

Vierailija
31.05.2017 |

Kertokaa millaisia teillä? V***ttaa oma nyt niin paljon ettei veri kierrä. Ehkä pystyn kertomaan syyn kun raivo tasaantuu.

Kommentit (212)

Vierailija
121/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuiita kirjoitti:

Noi on ikäviä juttuja ja joskus sama ollut omalla pihalla ongelmana.

Mutta ei hätää, kannattaa kokeilla etikkaa (ihan sellasta tavallista) ja pirskotella sitä kukkapenkkien ympärille. Auttoi ainaskin mulla.

Kissa häkkiin ja löytöeläintaloon. Muutaman hakureissun jälkeen menee ehkä perille omistajallekkin.

Vierailija
122/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, en vieläkään ole rauhoittunut. Tarinoiden lukeminen on kyllä helpottanut ahdistusta. Päällimmäisenä mielessä on, että sekopäiden kanssa ei vaan kannata keskustella koska se ei johda mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kauhunaapurit:

Saattoivat työntää auton meidän pihaan ja tulla vaatimaan bensarahaa. kun en suostunut lainaamaan, niin auto jäi siihen ja kun kävin pyytämässä työntämään auton omalle pihalle, niin uhattiin tappaa yms. En siis päässyt pihastani lähtemään omalla autolla, koska ruostekasa oli tiellä. Soitin poliisit. Poliisien asenne oli luokkaa "no, koittakaa nyt sopia vaan... nää on näitä naapuririitoja". Kun ei ollut. Olin täysin syytön ja koin, että elämääni terrorisoidaan kaikin tavoin, vaikka haluan elää vain rauhallista elämää omalla pihallani ilman huorittelua, kiroilua, tuhkakuppien tyhjennystä aidan yli.

Oikein hauskoja oli myös nämä, kun repivät rajan läheltä juuri istuttamani kasvit ja heittelivät pitkin pihaa. Kun menin istuttamaan takaisin, niin olin kusipäähuora, saisin kuolla, luuni murskataan pian yms. En vastannut ensin mitään. Lopulta kysyin, että mikseivät anna minun elää omaa elämääni. Tämä yksi nainen loikkasi meidän tontille ja tönäisi mut nurin. Huusi vaan rasistia, vaikka oikeasti oli itse ihan valkolainen.Ne miehet sentään joskus tuli hakemaan naiset haukkumasta pois, miesten kanssa jotenkin tuli sentään toimeen, mutta naiset oli todella kamalia minua kohtaan.

Tarinoita olisi loputtomiin. Kaikki alkoi siitä, kun huomautin vieraan parkkeeranneen auton meidän tontille käynnin eteen ja en päässyt siksi lähtemään. Siitä ei vielä äläkkä alkanut, mutta muutaman päivän päästä oli tuo bensaepisodi ja sitten vihaamista riittikin. Kun en siis lainannut rahaa.

Poliisit kävi täällä varmaan 10 kertaa, mutta oikeasti koen senkin pettäneet minut. Asenne oli ylimielinen ja mitään suojaa ei meille annettu tai käyty lyömässä noille riehujille luuta kurkkuun.

Kysymys oli romaneista, muuttivat sitten pois. Sen jälkeen ei ole tarvinnut tapella naapureiden kanssa, eikä ole tarvinnut ennen sitäkään.

Tässäkin tapauksessa oli kyse romaninaapureista. Vanha Karpon ohjelma kertoo.

Vierailija
124/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä mökkinaapurit, tai oikeastaan, mehän siis asumme täällä mutta nämä riemuidiootit vain mökkeilevät tuossa jossain lähellä. Saavat siis mielestään käyttäytyä ihan miten lystäävät tämä perhe. Iskällä tapana jättää jälkeensä kaljatölkkejä. Muurahaiskeon olivat hajottaneet (kuka oikeasti tekee sellaista?). Pitbull-koirien paskalla lannoittavat mustikat. Ym. Ym. Kivaa esimerkkiä näyttävät lapsilleen. Terkkuja k-päille jos tunnistitte itsenne, tervetuloa möksälle. Not.

Mulla meni tunteisiin toi muurahaisjuttu >:( miten läpimätä ihminen pitää olla tehdäkseen tuollaista.

Vierailija
125/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan saanut selville kuka naapuri oli, mutta edellisessä kerrostalossa missä asuin oli outo varkausepisodi. Nuorena ja tyhmänä mulla ei ollut lukkoa kylmävaraston ovessa, kun ei siellä mitään rahanarvoista ollut (jotain hillopurkkeja ja lisäksi säilytin siellä muutamia vanhoja työkaluja yms. roinaa), ja talokin oli pieni ja siinä asui lähinnä vanhuksia ja muuten rauhallista porukkaa. Varastotilojen ovessa oli kuitenkin lukko, eli talon ulkopuoliset ei sinne päässeet. No, yhtenä päivänä kylmävarasto oli sitten pengottu läpi, tavarat pudoteltu hyllyiltä ja työkalut sun muut kadonneet. Otti niin paljon päähän, kun tiesin että varas oli joku naapuri, että laitoin ilmoitustaululle lapun tapahtuneesta varoituksena muille naapureille. Pyysin lapussa myös palauttamaan tavarat, vaikka en tietysti uskonut että näin kävisi. Yllätys oli suuri, kun palasin mökkireissulta kotiin, ja kadonneet tavarat oli tuotu asuntoni ovelle! Ei tosin kaikkea, kaikki työkalut puuttui edelleen (näille varas oli ilmeisesti nähnyt käyttöä), mutta sen sijaan ovelle oli ilmestynyt myös kamoja joita en ollut koskaan nähnytkään, ilmeisesti muiden varastoista pöllittyjä... Oli siis tavallaan "huomaavainen" varas! :D

Oudointa minusta oli se, että viimeistään tuo tavaroiden palautuminen osoitti varmasti että varas asui samassa talossa. Kuka viitsii tonkia naapureidensa varastokoppeja läpi jonkun euron toivossa?? Tosi hyvät naapurisuhteet varmaan sitten kun jää kiinni kyseisestä toiminnasta... ei ole koskaan kuullut sanontaa omaan pesään paskomisesta tuo tyyppi :D

Ei oo totta, mun kaverille kävi sama juttu. Tosin hänellä oli lukollisesta komerosta viety nahkatakki ja tuotu tilalle moottorisaha. :D

Vierailija
126/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lastensuojelulla uhkailu muuten nykypäivänä ei välttämättä ole ihan turhaa. Tavallinen lapsiperhekin voi saada yllätysvisiitin, jos naapuri on päättänyt ärsyynytä lasten kiljumisesta. Pientä liioittelua ja joudut puhutteluun, koska naapurisi ei pidä lapsista tai elämisen äänistä. Auta armias, jos puolisosi kanssa olette lasten mentyä nukkumaan nauttimassa yhdet saunakaljat makkaranpaiston ohessa.

Yhdelle naapurille soitettiin poliisit paikalle, kun teinit olivat raivostuneet pelikiellosta ja nukkumaanmenokäskystä.

Vierailija
127/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli naapurin ulkomaalaistaustainen asuja pilaa oman kiinteistön jälleenmyyntiarvoa tai muuten vaan ottaa päähän, voi tehdä poliisille ilmoituksen epäilyttävästä toiminnasta. Kaikkien taustat tutkitaan varmuudella sitten näinä päivinä. Miksiköhän?

Vierailija
128/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran naapuri käy suihkussa joka päivä kello 22-23 välillä ja on siellä aina jotain 45 minuuttia kerrallaan, vaikka hänelle on sanottu monta kertaa, että se häiritsee erityisesti meitä alempana asuvia, koska vesi kohisee putkissa koko ajan.

Vierailija
129/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuuntunut ov kirjoitti:

Yläkerran naapuri käy suihkussa joka päivä kello 22-23 välillä ja on siellä aina jotain 45 minuuttia kerrallaan, vaikka hänelle on sanottu monta kertaa, että se häiritsee erityisesti meitä alempana asuvia, koska vesi kohisee putkissa koko ajan.

Onkohan mun ex...? Tuo tapa ärsytti siinä monen muun ohessa.

Vierailija
130/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on näitä, jotka käyvät monta kertaa päivässä suihkussa, myös talvella. Silti sinne jäädään asumaan pitkäksi aikaa. Ei mikään viiden minuutin perusnopea. Ilman mitään iho- tai erityisiä hikiongelmia. Hygienianeurootikkoja ovat.

Vierailija
131/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä mökkinaapurit, tai oikeastaan, mehän siis asumme täällä mutta nämä riemuidiootit vain mökkeilevät tuossa jossain lähellä. Saavat siis mielestään käyttäytyä ihan miten lystäävät tämä perhe. Iskällä tapana jättää jälkeensä kaljatölkkejä. Muurahaiskeon olivat hajottaneet (kuka oikeasti tekee sellaista?). Pitbull-koirien paskalla lannoittavat mustikat. Ym. Ym. Kivaa esimerkkiä näyttävät lapsilleen. Terkkuja k-päille jos tunnistitte itsenne, tervetuloa möksälle. Not.

Mulla meni tunteisiin toi muurahaisjuttu >:( miten läpimätä ihminen pitää olla tehdäkseen tuollaista.

Se muurahaiskeko poltetaan, ei hajoteta. Tarpeeksi bensaa päälle ensin. Mutta siis omalla tontilla vain, eikä ole metsäpalovaroitusta. Aina sieltä joku yksilö selviää ja siirtää pesää kauemmaksi.

Vierailija
132/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme talonyhtiön grillikatoksessa kesäiltana, grillasimme makkaraa ja mies  joi olutta, minä limsaa. Vauva oli mukana ja nukkui vaunuissa tyytyväisenä.  Tämä naapurin  noita päätti sitten soittaa poliisit, ja tehdä vielä lasunkin !  Sama nainen myös valitti siitä, että mies kävi suihkussa keskellä yötä (töiden jälkeen)ja  väitti minun  juoksentelevan korkkareissa sisällä.

Kun lapsi kasvoi, tuli aamulla kymmeneltä ovemme huutamaan että soittaa poliisit, että on tuntikaupalla kuunnellut potkumopon kolinaa ja nyt riitti.  Erikoista, jos oli kuunnellut sitä tuntikaupalla sillä poika oli herännyt vasta tuntia aikaisemmin...

Vierailija
133/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä kotitalossa naapurin ukko kolasi aina talvisin pihan edustan, missä postilaatikot oli, vain sen oman kohdan hyvin rajatusti vielä. Jos lunta oli paljon tullut, niin aina oli vain se oman lootan edusta kolattuna. Muut samalla alueella kyllä kolasi sen edustan, kuitenkin sw kohta oli sen 1,5m vain > ( 4 postilaatikkoa + 4 omakotitaloa ). Tuota tuli ihmeteltyä useampaan otteeseen.

Samainen mies saattoi vihaisesti tuijottaa pihalta jos ajoit ohitse. Kerran mies näytti nyrkkiä, kun kävin vanhempien luona - oli ilmeisesti nähnyt minun tupakoivan - siis tämä nuorempana, mutta täysi-ikäinen olin silti jo. Ymmärrän kyllä jos häiritsee tupakointi, eikän se terveellistä ole, mutta en silti vihoittelisi noin kellekkään. Ja välillä tämä sama henkilö jätti kokonaan tervehtimättä.

Vierailija
134/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korea-päisistä?

Vierailija
135/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsuuden kodissa naapurina pariskunta, joka oli vähintäänkin outo. Vanhoja ja lapsettomia. Mies paljastui nopeasti äärimmäisen pedantiksi tapaukseksi.

Talvella oli kerran yksi tapaus, kun oli satanut oikein kunnolla lunta. Meillä oli yhteinen pihatie ja he asuivat taaempana. Toki lapioimme lumet omalta alueeltamme rajalle, että pääsivät jatkamaan oman tiensä selvittämistä. Sillä kertaa lunta oli tullut erityisen paljon kerralla. Äiti oli töissä ja isä työmatkalla. Huusi minulle kun tulin koulusta, miksei tie ole auki ja lumityöt hoidettu? Siinä sitten piti lapsen jättää reppu eteiseen ja alkaa lappaa raskasta nuoskalunta. Ei ollut ihan pieni urakka. Muutenkin selkävaivaisena siitä tuli pidempi toipumisaika ja kuntoutuminen.

Vierailija
136/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mies alakerrasta oli tympääntynyt osaan nuorisosta talossa - ei sillä olin itsekkin siihen jatkuvaan metelöintiin ja yöramppaamisiin. Tämä mies asui juuri uloskäynnillä, ja voin kuvitella, että se yöllinen meteli ja oven käyminen jo häntä häiritsi.

Sain minäkin osani sitten hänen ärsyyntymisestään. Kerran kuulin meteliä sitten rappukäytävästä, ja oli pakko mennä tarkistamaan mikä oli homman nimi. Rapussa olikin sitten tämä ensimmäisen kerroksen mies raivoamassa ja isoon ääneen hepuleissa, koska taas oli pippaloinnin ääniä kuulunut. Tyyppi oli käynyt potkimassa poikien ovesta sen vuoksi postilaatikon hajalle, ja vaatinut poikia tulemaan käytävään asiaa selvittämään..?! Tulin ilmeisesti tämän tilanteen jälkeen vasta käytävään, ja mies tilittää hermostuneena tilannetta läpi ja kuinka melua on kuulunut tms, johon minä sitten erehdyn hänelle sanomaan, että soita poliisit paikalle tai tee valitus. Sanomani vinkki sai mieheltä entisestään savun nousemaan korvista, ja 'katulaki' ilmeisesti esti tätä soittoa tekemästä. Päättelin jo miehen menneisyydestä tärkeimmät. Kävelin sitten ulos, niin samainen tyyppi haukkuu minut 'narkkariksi' . Myöhemmin olin parvekkeella yksin ja olin hyvin tietoinen naapurista ja vähän varuillanikin, no sieltä taas sitten hän bongasi minut eräänä kertana ja huusi jonkun solvauksen. Kaikki edellä mainittu oli oikeasti hänen luulojen tulosta. Tuli jo vähän vainoamis fiilis koko ihmisestä. Tapahtui vielä näin lopuksi, että keskellä yötä minulla soi ovikello, ja erehdyin sen avaamaan ja oven takana oli kolme nuorta miestä alakerrasta ja selvisi, että tämä sama naapuri oli heille minua mustamaalannut ja sama tarina: narkkari.

Kuljin sitten aika varuillani päivittäin talossa, en hetkeäkään unohtanut, että tämä hullu asuu samassa talossa. Harkitsin jopa, että otan yhteyttä kohta poliisiin ja teenkö kohta rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Tyypillä oli itsellään vielä käsittääkseni lapsi, mutta ei ollenkaan hermoa käsitellä tilanteita oikein.

Vierailija
137/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista inhottavinta on, jos joutuu kuuntelemaan naapureiden parisuhderiitoja. Nytkin kuulostaa olevan yksi menossa. Sitten pitää arvioida huudon ja kolinan perusteella, soittaako poliisit vai ei. Samassa rapussa oleva tyttö vetää joskus kunnon kierrokset. On välillä kärrätty hoitoonkin. Kun huutaa, joutuu tahtomattaan osalliseksi. Nyt lentävät jo huonekalutkin. Täällä on huono äänieristys.

Vierailija
138/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa tapahtuu täälläkin! Alakerran nuoriso on sitä mieltä, että kun hiljaisuus on, niin heidän touhut pitäisi henkilökohtaisesti käydä hiljentämässä. Jos yöllä biletetään ja ryypätään perseet olalla, tai keskellä viikkoa, niin se olisi naapureiden tehtävä mennä keskellä yötä hiljentämään bileet. Tämä olisi kohteliasta siis meiltä muilta heitä kohtaan?! Mutta hiljaisuussäännöt ei päde heitä. Ja kyllä, olen soittanut kerran keskellä viikkoa poliisit taloon, ehkä tästä tämä ärsyyntyminen, mutta ei se kyllä niinkään mene, että asukkaan tehtävä on kohteliaisuuden vuoksi herätä keskellä yötä ja mennä koputtelemaam ovia. Tämä ei ole kerran kuukaudessa homma, vaan pari kolme kertaa viikossa tapahtuva asia.

Vierailija
139/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista inhottavinta on, jos joutuu kuuntelemaan naapureiden parisuhderiitoja. Nytkin kuulostaa olevan yksi menossa. Sitten pitää arvioida huudon ja kolinan perusteella, soittaako poliisit vai ei. Samassa rapussa oleva tyttö vetää joskus kunnon kierrokset. On välillä kärrätty hoitoonkin. Kun huutaa, joutuu tahtomattaan osalliseksi. Nyt lentävät jo huonekalutkin. Täällä on huono äänieristys.

Voin niin samaistua tähän, siinä muuttii itsekkin tosi levottomaksi. Mä oon joutunut soittamaan poliisit kerran kun kuulin kuinka alakerrassa naapurin jätkä riiteli huumepäissään tyttöystävän kanssa, ja uhkas purra siltä korvan irti. Huuto kuului selvästi asuntooni. Ihmettelen välillä, kun hätänrosta käsketään mennä tarkistamaan tilannetta, hei enmä haluu et mun psyko naapuri tietää, et mä ne poliisit soitin. Toki jos on joku vakavempi tilanne, niin kyllä mä meen sitte pimpottamaan ja otan sen riskin. Normaalit elämisen äänet ei haittaa yhtään, ei edes pieni melu, mut väkivallan äänet saa aistit niin herkäksi.

Vierailija
140/212 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura90 kirjoitti:

Alakerrassa asuu pari vanhempaa rouvaa, muuttivat muutama kuukausi sitten. Meille tuli heti ensimmäinen valitus 1v8kk lapsestani, kuulema leikkii liian kovasti että haittaa heidän rauhaa. Yleensä kerrostalossa kuuluu ääniä ja varsinkin jos lapsia, ovat ottaneet meidät silmätikuksi. Joka kerta kun mennään ulos tai johonkin ovat ikkunassa kurkkimassa, vaikka mitään ei olla sääntöjen vastaista tehty. Ulko-ovessa on jopa lappu missä pitää välttää liikkumista porraskäytävässä ettei heitä häiritse, en ihan ymmärrä tätä touhua.

Meillä oli samanlainen vanha akka naapurissa, valitti isännöitsijälle että 1v. lapsi metelöi, ja kun isännöitsijä ei tehnyt asialle mitään, teki naapuri lasun. Toivottavasti karman koura kouraisee häntäkin vielä.