Kertokaa tarinoita k-päisistä naapureista!
Kertokaa millaisia teillä? V***ttaa oma nyt niin paljon ettei veri kierrä. Ehkä pystyn kertomaan syyn kun raivo tasaantuu.
Kommentit (212)
Meidän pihapiirissä oli taannoin ehkä noin 2-3-vuotias tyttö, joka ei osannut sanoa mitään muuta kuin "voi v*ttu!". Lapsi laskettiin irti pari kertaa päivässä, ja saapumisen leikkikentälle kuuli jo kaukaa, kun toisen talon takaa alkoi kaikua railakas "VOOOOIIIII.... V*TTUUUUUUU!!!!". Siinä se sitten möllisteli ikkunani alla usean tunnin päivässä huutaen samaa lausetta, eikä muuta. "VOOOOOIIIIII..... V*TTUUUUUUUU!!!!"
Yläkerrassani asuu lapsiperhe, joka tömistää, paukuttaa ja ryskää aamusta iltaan niin kovaa, ettei asunnossani pysty edes puhumaan puhelimessa, kun ei kuule sen toisen puhetta kaiken melun yli. Meteli vastaa voimakkuudeltaan ihan jotain jatkuvaa remonttia, en voi käsittää miten yksi ainoa perhe voi saada tuollaisen mekastuksen aikaan, lapsiakin on vain kolme. Olen muuttamassa pois ja sääliksi käy sitä, joka tähän seuraavaksi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Naapureina koiranomistajia, jotka ovat hankkineet räksyttäviä koiria.
Kykyä ja halua kouluttaa koiria ei tietysti ole ja järkyttävää melusaastetta joka päivä. Laittavat ne räksyttämään pihalle ja joka auto, kävelijä, perhonen ihan mikä tahansa on haukunnan aihe.
Sitten kun joku päivä luette lehdistä, että naapuri lahtasi naapuruston koirat niin se olen minä, joka olen lopullisesti kilahtanut.
Tähän voin samaistua täysin. Naapurilla räksyttävä pikkupiski, jota pidetään irti rivitalon pihalla. Ja ei, ei todellakaan kestä omalla pihallaan. Viime aikoina piski on kyllä ollut takapihalla narussa (liekö rouva kyllästynyt jahtaamaan sitä), mutta se naru on niin pitkä, että piski ylettää takapihamme puolelle räksyttämään. Joo, menee hermot ja mielenterveys!
Vierailija kirjoitti:
Meikäläisen naapurissa asuvalla nuorella naisella (24-vuotias) on varmaan jotain mielenterveysongelmia kun hän jatkuvasti huutaa puhelimessa omia asioitaan niin että kaikki naapurit kuulevat ne. Ja ne ovat myös aika henkilökohtaisia asioita (sukulaisistaan, sairauksistaan ja käyttämistään lääkkeistä lähtien kaikki asiat kertoo...). Ja hän huutaa asiansa vielä niin, että vaikuttaisi ihan siltä kuin hänellä olisi meneillään joku paniikkikohtaus. Ja sitten häneltä pääsee sellaisia hysteerisiltä kuulostavia naurunpurskahduksia.
Välillä hän saattaa huutaa asioitaan jopa kolmekin tuntia yhteen menoon niin kovalla äänellä että tuntuu kuin hän huutaisi minun keittiössäni eikä omassaan. Ja välillä koko rappukäytäväkin kaikuu hänen huudostaan. Mielessäni on käynyt, että hän taitaa myös olla jotenkin kehitysvammainen vaikka omien sanojensa mukaan ei ole kun kerran kuulin hänen sanovan jollekin puhelimessa siihen tyyliin että häntä ei oikeastaan haittaa vaikka muut kuulevat mitä hän huutelee.
Hänelle on asiasta huomautettu pari kertaa asukkaiden toimesta ja isännöitsijäkin on ollut yhteydessä kerran. Isännöitsijälle hän lupasi, että hillitsee ääntään, mutta näin ei kuitenkaan ole tapahtunut. Touhua on jatkunut jo lähes kolme vuotta. Alkuun huutoa kuului vain satunnaisesti, korkeintaan parina päivänä viikossa, mutta viimeisen puolen vuoden aikana touhu on muuttunut päivittäiseksi.
provooo 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikäläisen naapurissa asuvalla nuorella naisella (24-vuotias) on varmaan jotain mielenterveysongelmia kun hän jatkuvasti huutaa puhelimessa omia asioitaan niin että kaikki naapurit kuulevat ne. Ja ne ovat myös aika henkilökohtaisia asioita (sukulaisistaan, sairauksistaan ja käyttämistään lääkkeistä lähtien kaikki asiat kertoo...). Ja hän huutaa asiansa vielä niin, että vaikuttaisi ihan siltä kuin hänellä olisi meneillään joku paniikkikohtaus. Ja sitten häneltä pääsee sellaisia hysteerisiltä kuulostavia naurunpurskahduksia.
Välillä hän saattaa huutaa asioitaan jopa kolmekin tuntia yhteen menoon niin kovalla äänellä että tuntuu kuin hän huutaisi minun keittiössäni eikä omassaan. Ja välillä koko rappukäytäväkin kaikuu hänen huudostaan. Mielessäni on käynyt, että hän taitaa myös olla jotenkin kehitysvammainen vaikka omien sanojensa mukaan ei ole kun kerran kuulin hänen sanovan jollekin puhelimessa siihen tyyliin että häntä ei oikeastaan haittaa vaikka muut kuulevat mitä hän huutelee.
Hänelle on asiasta huomautettu pari kertaa asukkaiden toimesta ja isännöitsijäkin on ollut yhteydessä kerran. Isännöitsijälle hän lupasi, että hillitsee ääntään, mutta näin ei kuitenkaan ole tapahtunut. Touhua on jatkunut jo lähes kolme vuotta. Alkuun huutoa kuului vain satunnaisesti, korkeintaan parina päivänä viikossa, mutta viimeisen puolen vuoden aikana touhu on muuttunut päivittäiseksi.
provooo 😂😂
Kuulostaa minusta ihan uskottavalta. Mieheni on samaa sorttia. Mikään ei haittaa tai hävetä. Välillä huutaa mitä sattuu puhelimessa parvekkeella, niin että itse häpeän silmät päästäni. Hän tosin on mamu - ei me suomalaiset kestetä tuollaista.. öh.. avoimuutta :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
provooo 😂😂
Kuulostaa minusta ihan uskottavalta. Mieheni on samaa sorttia. Mikään ei haittaa tai hävetä. Välillä huutaa mitä sattuu puhelimessa parvekkeella, niin että itse häpeän silmät päästäni. Hän tosin on mamu - ei me suomalaiset kestetä tuollaista.. öh.. avoimuutta :P
Olet varmaankin oikeassa. Leimataan heti kehariksi, kun on avoin ja kova suustaan. Suomalaiset kerrostalonaapurit ohjelma vois olla upea ja hulvaton. Idea ilmoille??
Naurettavaa ettei voi olla oma itsensä ja saa osakseen vain kakkaa. Miten tämän alkup.kirjoittaja iänkin niin tarkasti tietää? Taitaa itse olla aika kyylä tai vain harhainen, kun niin paljon kulee. Meillä ei edes huutamalla erota sanoja tässä talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
provooo 😂😂
Korson siideri valas??
Vierailija kirjoitti:
En koskaan saanut selville kuka naapuri oli, mutta edellisessä kerrostalossa missä asuin oli outo varkausepisodi. Nuorena ja tyhmänä mulla ei ollut lukkoa kylmävaraston ovessa, kun ei siellä mitään rahanarvoista ollut (jotain hillopurkkeja ja lisäksi säilytin siellä muutamia vanhoja työkaluja yms. roinaa), ja talokin oli pieni ja siinä asui lähinnä vanhuksia ja muuten rauhallista porukkaa. Varastotilojen ovessa oli kuitenkin lukko, eli talon ulkopuoliset ei sinne päässeet. No, yhtenä päivänä kylmävarasto oli sitten pengottu läpi, tavarat pudoteltu hyllyiltä ja työkalut sun muut kadonneet. Otti niin paljon päähän, kun tiesin että varas oli joku naapuri, että laitoin ilmoitustaululle lapun tapahtuneesta varoituksena muille naapureille. Pyysin lapussa myös palauttamaan tavarat, vaikka en tietysti uskonut että näin kävisi. Yllätys oli suuri, kun palasin mökkireissulta kotiin, ja kadonneet tavarat oli tuotu asuntoni ovelle! Ei tosin kaikkea, kaikki työkalut puuttui edelleen (näille varas oli ilmeisesti nähnyt käyttöä), mutta sen sijaan ovelle oli ilmestynyt myös kamoja joita en ollut koskaan nähnytkään, ilmeisesti muiden varastoista pöllittyjä... Oli siis tavallaan "huomaavainen" varas! :D
Oudointa minusta oli se, että viimeistään tuo tavaroiden palautuminen osoitti varmasti että varas asui samassa talossa. Kuka viitsii tonkia naapureidensa varastokoppeja läpi jonkun euron toivossa?? Tosi hyvät naapurisuhteet varmaan sitten kun jää kiinni kyseisestä toiminnasta... ei ole koskaan kuullut sanontaa omaan pesään paskomisesta tuo tyyppi :D
Varmaankin jonkun kakara(t) mellastaneet ja vanhemmat sitten palauttaneet tavarat yhteyden tajutessaan. Isäni rauhallisessa kerrostalossa oli käynyt samoin - (tosin lukittuun) kylmävarastoon, oli jonkun toisen lapset jotenkin onnistuneet murtautumaan. Söivät siellä ollutta kakkua minkä jaksoivat, loput sotkettiin seinille.
Toimittaja9 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
provooo 😂😂
Olet varmaankin oikeassa. Leimataan heti kehariksi, kun on avoin ja kova suustaan. Suomalaiset kerrostalonaapurit ohjelma vois olla upea ja hulvaton. Idea ilmoille??
Naurettavaa ettei voi olla oma itsensä ja saa osakseen vain kakkaa. Miten tämän alkup.kirjoittaja iänkin niin tarkasti tietää? Taitaa itse olla aika kyylä tai vain harhainen, kun niin paljon kulee. Meillä ei edes huutamalla erota sanoja tässä talossa.
Kyllä! Suomalaiset kerrostalonaapurit. En katso realityä, mutta tätä katsoisin :D
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut muutamaan otteeseen pyykit kuivaushuoneeseen kuivumaan ja pikku hiljaa vaatteitani alkoi sieltä kadota. En tiedä onko jolu vahingossa ottanut matkaan mutta luulisi että palauttaisi ne huomatessaan takaisin... Enään en laita pyykkejäni sinne.
kyllä joillekin kelpaa, minulta varastettiin ulkomailla maksetussa pesulassa alushousut.
Naapurissa asui aluksi kauan vanhempi pariskunta, kunnes myivät asuntonsa pois johon muutti Suomen naapurimaasta mies ja hänen (muualta) tullut naisensa. Pian heillä olikin täysillä karjuva ja huutava vauva, jolla oli myös myöhemmin Adhd ja muita kuuluvia käytösongelmia. Mies ei juurkaan viihtynyt kotona, mitä nyt sen verran kun nainen oli ulkona mies toi kotiinsa muita naisia p*ntavaksi käsi kädessä kulkivat siis. Nainen kauhean tympeä ja ilkeä, alkoi kohdistaa vihaansa muihin talossa asuviin. Mies viihtyi yhä vähemmän ja vähemmän kotosalla, mutta ei ihme. Myös heidän sukulaisensa lopettivat vierailun.
Naisella jäi hyvin aikaa naapurien kyttäämisen ja piinamiseen. Nainen ei käynyt enää ulkona huutavien lastensa kanssa, vaan huudatti kotona lapsiaan 24h putkeen eikä vienyt lapsiaan lääkäriin. Huuto alkoi aamulla ja kesti yöhön saakka. Pari kertaa väsyneenä ärsyynnyin ja laitoin musiikin täysille. Sitten tuli täysin hiljaista, nainen kuulosteli mistä musiikki kuului.
Nainen täytteli kaikenlisia Heippa-lappuja ja yhteen oli syynä mm. "koko taloa hakkaava" ovikoriste josta kuului kuulemma aivan karmea melu. Niin, toki pieni äänetön ovikoriste oli aivan hirveää verrattuna siihen hänen kotoaan kuuluviin lasten karjuntaan 24h ja bileisiin. Nainen järjesti välillä bileitä ilmeisesti siksi että menevä mies olisi viihtynyt paremmin illat kotona. Bileisiin osallistui suuri joukko ulvovia ja karjuvia nistejä/juoppoja. Naiselle ei tietenkään saanut mistään sanoa, sillä hän luuli olevansa talon pomo ja vain hänellä oikeus valittaa. Nainen soitteli pysäköintivalvojia ja yritti hommailla sakkoja kaikille ko.talossa asuneille jos auto oli 5 minuutin ajan oven vieressä. Naisen miehellähän oli alunperin ollut aina tapana tupakoida rapussa ja jättää autonsa suoraan oven eteen. Mutta se tapa loppui kun ilmeisesti joku mummo teki ilmoituksen, naisen mielestä syynä olivat tietysti muut naapurit. Myös pois muuttaessa nainen asettui rattaidensa kanssa käytävälle eteen tahallisesti ettei olisi päässyt ulos muuttolaatikoiden kanssa. Ja hän yritti myös toki hommata sakon siitä että muuttoauto oli oven lähellä.
Välillä nainen näytti niin vihaiselta että hän olisi voinut hyökätä kimppuun. Ilmeisesti naisella oli monenlaisia mielisairauksia ja kuvitelmia päässään. Ehkä hän luuli että naapureilla olisi suhteita hänen mieheensä, vaikka lasten tulon myötä mies meni omia menojaan naisten luo.
Minulla oli joskus yläkerrassa naapurina nuori poika, joka tykkäsi juhlia monta kertaa viikossa. Jostain syystä, luultavasti vain siksi että satuin asumaan alapuolella, alettiin bileiden aikana tehdä kaikkea ihme jäynää.
Hänen parvekkeeltaan muunmuassa virtsattiin makuuhuoneeni avoimesta ikkunasta sisään. Virtsaa oli pitkin ikkunoita, ikkunalaudalla lätäköittäin, lattialla ja sängyssä roiskeita. Myös juomia kaadeltiin ikkunoihini.
Jotenkin onnistuivat myös oksentamaan parvekkeelleni omaltaan, mikä kulman huomioiden on ollut varsinainen taitolaji.
Monesti päiväsaikaan työpöytäni ääressä näin kun joku roikkui parvekkeelta kurkistellen asuntooni sisälle. Tee siinä sitten töitä kun aina jonkun nuppi ikkunassa. Makuuhuoneessakin oli aina oltava verhot kiinni. Edes päiväunia ei voinut ottaa ilman että joku töllisteli.
Saunavuoro hänellä tietenkin oli heti minun jälkeeni. Saunaan tuli aina 8-10 tyyppiä kerralla, ja ovea potkittiin 10 minuuttia ennen vuoroa.
Taloyhtiö ei lukuisista valituksistani huolimatta tehnyt asialle mitään - hulluksi varmaan luulivat. Kuka sitä nyt toisten ikkunoista sisään pissailisi?
Vuoden taistelin asiasta, poliisinkin soitin useamman kerran, mikä kyllä lopetti metelin aina hetkeksi, muttei muuten näyttänyt säikäyttävän. Muutin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran naapuri imuroi päivittäin 1-2 tuntia 30 neliön yksiötä.
Naapurisi sukulainen asuu varmaan minun seinänaapurissani. Asunto on pieni kolmio, ja naapuri imuroi sen noin joka toinen päivä. Ei siinä mitään, mutta kun se imurointi kestää joka kerta 2-5 tuntia! Kaiken lisäksi naapurin imuri ujeltaa niin kovaa, että se ääni kuuluu oven läpi viidennestä kerroksesta talon alaovelle asti, ja se imurointi on muutenkin ihan käsittämätöntä paukutusta ja mäiskintää. Purkaa varmaan jotain aggressioita imuroimalla pakkomielteisesti...
Yläkerrassa taas asuu painajaismainen kusenlorottaja, jolla on välillä kaljanjuontibileet kavereiden kanssa, ja silloin siellä lorotetaan kymmenen minuutin välein läpi koko yön korviahuumaavalla metelillä. Jokaisella on tietysti oikeus kusta kotonaan, mutta yritäpä siinä sitten nukkua alapuolella.
Nyt asutaan kyllä aivan varmasti samassa talossa! Täälläkin joku lorottelee kaiken aikaa, miehen kanssa aina naureskellaan ettei se ole vielä oppinut pissaamaan oikein.
Ja se karmaiseva imuroija olen varmaan minä :D Se ujellus joka tuosta halpisimuristani lähtee on ihan toiselta planeetalta. Raivoan aina siivotessani, enkä pelkästään pskan imurin, vaan siivoamisen itsensä ja selkävaivojeni takia. Näistä syistä kolmioni imurointiin kuluu hyvinkin useampi tunti.
Tule kahville ensi kerralla kun kuulet ujellusta :P
Tää naapuri ei ole ollut itsellä, vaan kaverin naapurina. Oli nuorimies muuttanut taloon vankilasta ja pian oli sitten lähtenyt juomingit lapasesta. Musiikkia luukutteli niin, että koko talo valvoi öisin. Naapurit kun ihan ymmärrettävästi tästä hermostuneina ilmoittivat sekä poliisille, että isännöitsijälle, tämä sankarihan hermostui. Oli kuulemma juossut pitkin rappua moottorisahaa kaasutellen ja huutanut: "V*tun k*sipäänaapurit, mä vihaan teitä kaikkia!" Sai lopulta häädön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin nuoripari ei rasvaa vessan ovea. Elävät öisin ja käyvät 20 kertaa yössä paskalla ja aina kuuluu vessan oven skriiiiiiiiii. Eikö ne itse tajua?
Mistä päättelit että käyvät juuri paskalla?
Jos asia on tosiaan näin, niin on täysin ymmärrettävää, että nuo ihmiset eivät jaksa/pysty miettimään saranoita. :(
No totta kai vessassa saa käydä kun tarve on. Mua henkilökohtaisesti ihmetyttää saamarin saamattomat ihmiset, kun ei mitenkään voi rasvata saranoitaan, vaikka se vonkuna halkoo koko taloa.
Mulle kävi joskus seinänaapurissa asuva mummeli laittelemassa käsittämättömiä uhkausviestejä postiluukusta, pimpotteli ovikelloa ja alaoven summeria keskellä yötä ja laitteli usein purkkaa mun ovisilmään!? Sitten ilmoitteli jatkuvasti isännöitsijälle, että häntä häiritään yms. Kesti niin kauan, kunnes muutin pois, vaikka toki tästä ilmoitin. Ilmeisesti seniili, mutta ei paljon empatiaa heru kun muistelee tota piinausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran naapuri imuroi päivittäin 1-2 tuntia 30 neliön yksiötä.
Naapurisi sukulainen asuu varmaan minun seinänaapurissani. Asunto on pieni kolmio, ja naapuri imuroi sen noin joka toinen päivä. Ei siinä mitään, mutta kun se imurointi kestää joka kerta 2-5 tuntia! Kaiken lisäksi naapurin imuri ujeltaa niin kovaa, että se ääni kuuluu oven läpi viidennestä kerroksesta talon alaovelle asti, ja se imurointi on muutenkin ihan käsittämätöntä paukutusta ja mäiskintää. Purkaa varmaan jotain aggressioita imuroimalla pakkomielteisesti...
Yläkerrassa taas asuu painajaismainen kusenlorottaja, jolla on välillä kaljanjuontibileet kavereiden kanssa, ja silloin siellä lorotetaan kymmenen minuutin välein läpi koko yön korviahuumaavalla metelillä. Jokaisella on tietysti oikeus kusta kotonaan, mutta yritäpä siinä sitten nukkua alapuolella.
Nyt asutaan kyllä aivan varmasti samassa talossa! Täälläkin joku lorottelee kaiken aikaa, miehen kanssa aina naureskellaan ettei se ole vielä oppinut pissaamaan oikein.
Ja se karmaiseva imuroija olen varmaan minä :D Se ujellus joka tuosta halpisimuristani lähtee on ihan toiselta planeetalta. Raivoan aina siivotessani, enkä pelkästään pskan imurin, vaan siivoamisen itsensä ja selkävaivojeni takia. Näistä syistä kolmioni imurointiin kuluu hyvinkin useampi tunti.
Tule kahville ensi kerralla kun kuulet ujellusta :P
Heh, et se varmaan ole sinä, koska tuon viestin kirjoittamisen jälkeen (minähän vuonna olen sen kirjoittanut?) tuo imurinhuudattaja sai työpaikan ja sen jälkeen naapurista ei ole kuulunut imurointia kuin tunti-pari viikossa. Tylsistymistään siis selvästi vain imuroi! :D
Sen sijaan kusenlorottoja jatkaa lorotustaan yhä, ja nyt olen muuttamassa pois sen takia. En kerta kaikkiaan enää jaksa kuunnella naapurin vessaääniä yötä päivää, pahimmillaan montakymmentä kertaa päivässä. Onnea vaan sille joka tähän muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Asun kerrostalon alimmassa kerroksessa, tässä on parveke maan tasalla talon etupihalle päin. Koskapa rappukäytävän ovet on lukossa ja mun parveke lähimpänä ulko-ovea, aina silloin tällöin joku idiootti kuvittelee, että on sopivaa tulla pyytämään mua avaamaan sen oven. Tätä tapahtuu näin kesäaikaan ehkä pari kertaa kuussa, lievästi v***ttaa kun heräät kahdelta yöllä siihen, että joku hakkaa parvekkeen ovea. >:(
Siis terassi?
Vierailija kirjoitti:
Tuo lastensuojelulla uhkailu muuten nykypäivänä ei välttämättä ole ihan turhaa. Tavallinen lapsiperhekin voi saada yllätysvisiitin, jos naapuri on päättänyt ärsyynytä lasten kiljumisesta. Pientä liioittelua ja joudut puhutteluun, koska naapurisi ei pidä lapsista tai elämisen äänistä. Auta armias, jos puolisosi kanssa olette lasten mentyä nukkumaan nauttimassa yhdet saunakaljat makkaranpaiston ohessa.
Yhdelle naapurille soitettiin poliisit paikalle, kun teinit olivat raivostuneet pelikiellosta ja nukkumaanmenokäskystä.
Minäkin mieluummin soittaisin poliisit kuin kuuntelisin nukkuma-aikaan teinien riehumista. Ihan riippumatta siitä miksi ne raivoaa.
Tää nyt on vähän asian vierestä, mutta mulla oli vuokraemäntä, jolla oli tapana tulla kyttäilemään onko kerrostaloasunnossani ikkuna auki. Hän ei edes asunut lähellä, vaan toisella puolella kaupunkia. Jos ikkuna oli vähänkin raollaan, ja sattui tihuttamaan pari pisaraa vettä, niin auta armias sitä ovikellon rimputtelua ja pälä pälä vesi tulee sisään asunto menee pilalle älämölö pälä. Vesi ei siis tullut sisään pienestä raollaan olevasta tuuletusikkunasta, enkä toki kovalla sateella sitä auki pitänytkään. Jossain vaiheessa lakkasin avaamasta ovea, jolloin se siirtyi tekstarihäirintään (aina caps lock päällä tottakai) vinkuen että ikkuna auki enkä ole EDES KOTONA!, kerraten järjestyssääntöjä joita en todellakaan ollut rikkonut, uhkaillen häädöllä ym kivaa.
Asunnossa oli halpa muovimatto lattiapäällysteenä, todella pehmeää materiaalia, sukkasiltaan kävellessä jäi painaumat. Muutin pois vuokraemännän häiriköinnin takia jo parin kuukauden asumisen jälkeen, ja huomasin että työpöytäni jalka oli jättänyt kyseiseen muovimattoon pienen reiän. Ilmoitin asiasta vuokraemännälle, joka sanoi että ottaa korjauksen hinnan vuokratakuustani. Sanoin nou problem, ei sen korjaaminen varmaan paljoa maksa. Oli sitten ottanut koko kahden kuukauden vuokratakuun miinus jonkun 13 euroa. Kuittia korjauksesta ei suostunut toimittamaan, ja joka kerta kun sitä kehtasin pyytää, alkoi huuto siitä miten olen "myöntänyt vahingot" ja kuinka hänen miehensä omistaa lakifirman. Kysymykseni kuitista, siitä miksi en voi sitä saada, mikä firma teki korjaukset jne hän jätti täysin huomiotta, aina vastauksena vaan sama huuto lakifirmasta ja vahinkojen myöntämisestä. Olin nuori, hiljainen ja suht arka tuohon aikaan joten en tehnyt asialle lopulta mitään. Nykyään harmittaa, kun tiedän että olisin voinut viedä asian oikeuteen ja todennäköisesti voittanut, oli mies sitten lakimies tai ei. Kyllähän tuollaisesta kuuluu kuitti toimittaa.
Hieman myöhemmin kävi ilmi että koko asuntoon oli laitettu aitopuuparketti, ja näin korjattu se pieni aiheuttamani muovimaton reikä. Ilmeisesti minun rahoillani siis.
Nyt kun miettii asiaa, tuntuu että koko juttu oli suunniteltu. Varmasti olivat huomanneet että muovimattoon jää jäljet pelkästään kävelystä. Miettineet että otetaan joku tyhmä opiskelija pariks kuukaudeks niin, että mattoon ehtii jäädä pysyvä jälki, tai kyttäillään sitä ja keksitään muu syy häätöön, niin että saadaan lattiaremppa sen vuokratakuilla. Joku mummo oli kuulemma tehnyt minusta valituksenkin, luultavasti tämä vuokraämmäntä soittanut isännöitsijälle esittäen jotakuta muuta (mitään syytä minusta ei ollut valittaa. Olin todella hiljainen, en kuunnellut musiikkia, edes kavereita ei käynyt. Nukuin yöaikaan, en tupakoinut jne). Kerran vuokran ollessa pari päivää myöhässä Kelan sekoilujen takia ilmoitin asiasta vuokraämmännälle ja pahoittelin kovasti. Taas alkoi caps lock laulaa ja häädöllä uhkailtiin. Ahdistelu ikkunan raollaan olosta alkoi myös heti muutettuani asuntoon, ilmeisesti tahtoivat ottaa vuokratakuuni lattiaremppaansa vesivahingonkin perusteella. Saivat todellisen syyn kun muovimattoon tuli reikä.