Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen taas tullut siihen tulokseen että ei kovin monelle ole oma eikä toisen henki kovinkaan tärkeä, sen verran sekopäistä ajamista taas tänään pääsin todistamaan. Nopeusrajoitukset eivät tunnu merkitsevän mitään ja ohi on pakko päästä heti kun on pienikin mahdollisuus.

Kun ajan vaikka satasen alueella tasan satasta tai vähän alle sen, koska minusta nopeus on melko suuri, niin koko ajan autot tulee kiinni perään kyttäämään ohi pääsyä ja heti kun on pienikin rako niin syöksytään siitä ohi vaikka rekka näkyisi jo vastaantulijan kaistalla! Rekan perässä ajaessani autot tunkivat myös minun ja rekan väliin pieneen rakoon kun eivät ehtineetkään ohi kerralla molemmista.

Aivan hurjaa touhua, hirveää ylinopeutta ajetaan koko ajan ja poliisia ei näy missään, kameratolppiin jarrutetaan. Vaikka ajaisin viisarin verran yli nopeusrajoituksen niin silti suurin osa ajaa vielä paljon kovempaa. Muutamat siviilipoliisit liikenteen sekaan niin kyllä alkaisi sakkoja rapista.

  • ylös 4
  • alas 4

Kommentit (10)

Vierailija

Saman huomannut. Nopeuskylteissä pitäisi olla pieni lisäys eli sana max.
Satasen alueella lukisi max. 100 = suurin sallittu nopeus. Ehkä se saisi ihmiset tajuamaan, että
100 kyltissä ei tarkoita, että juuri sitä nopeutta on vähintään ajettava, vaan max. 100 ajettava ja voi ajaa vähän allekkin.

Vierailija

Tilastollisesti noilla noin 1-10 km/h nopeuden ylityksillä ei ole paskankaan väliä liikennekuolemissa varsinkaan 100 km/h nopeuksissa. Tuollainen toisten kyttäys ja tahallinen hidastelu vaarantaa moninkertaisesti liikenneturvallisuutta siihen pieneen ylinopeuteen verrattuna. Tottakai on kaikkien oikeus ajaa sitä sallittua nopeutta ja vähän yli. Kannattaa välillä vaan miettiä, että miksi ei vaikka voi päästää takaa tulevia kaistapäitä ohi ajamalla pysäköintipaikalle tai bussipysäkille välillä. Näin nämä hurjastelijat pääsisivät turvallisesti ohi eikä se varmaan sinunkaan matkaasi haittaa jos ei ole niin hirveä hoppu minnekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti noilla noin 1-10 km/h nopeuden ylityksillä ei ole paskankaan väliä liikennekuolemissa varsinkaan 100 km/h nopeuksissa. Tuollainen toisten kyttäys ja tahallinen hidastelu vaarantaa moninkertaisesti liikenneturvallisuutta siihen pieneen ylinopeuteen verrattuna. Tottakai on kaikkien oikeus ajaa sitä sallittua nopeutta ja vähän yli. Kannattaa välillä vaan miettiä, että miksi ei vaikka voi päästää takaa tulevia kaistapäitä ohi ajamalla pysäköintipaikalle tai bussipysäkille välillä. Näin nämä hurjastelijat pääsisivät turvallisesti ohi eikä se varmaan sinunkaan matkaasi haittaa jos ei ole niin hirveä hoppu minnekään.

En voi olla koko ajan pysäkille pysähtymässä etenkin kun ajan suurinta sallittua nopeutta jolloin kenelläkään ei pitäisi olla mitään tarvetta mennä ohi. Joutuisin joka pysäkillä pysähtymään yhtään vilkasliikenteisemmällä tiellä jos haluaisin päästää kaikki ylinopeuden ajajat ohitse.

80 alueella jopa rekat tulee perseeseen kiinni jos ajan mittari tasan 80 vakionopeudensäätimellä. Sitten rekkojen takaa lähtee autot ohi ja eivät välttämättä näe minua edessä ja pari kertaa olen joutunut jarruttamaan voimakkaasti koska olen luullut että ohittaja ei ehdi takaisin kaistalle ja samalla myös on vaara että rekkakuski olisi ajanut perään.

Satasen nopeus on jo niin suuri etten mielellään edes aja sitä tavallisella maantiellä mutta toisille ei riitä sekään vaikka ajaisin tasan sataa vaan ohi mennään hirveällä kiireellä. Yli sataa en aja koskaan edes moottoritiellä ja sielläkin autot menee koko ajan ohi, erityisesti jos 120 rajoitus. Se ei tietysti ole niin vaarallista kuin maantiellä, joten sen vielä hyväksyn jos jollain niin kiire olevinaan on.

Minusta ohittaminen maantiellä pitäisi olla aina kielletty ellei edelläajavan nopeus ole selvästi, esim. yli 20km/h alle nopeusrajoituksen tai sopivan tilannenopeuden.

Ap

Vierailija

Hyvä kun vielä löytyy tunnollisia ja hyviä autoilijoita, jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti kuten tässä ketjussa.

Vierailija

Just ap:n kaltaset autoja, muita ihmisiä, elettyä elämää ja kiiltomatoja pelkäävät ihmiset aiheuttavat vaaratilanteita liikenteessä. Suomessa nopeusrajoitukset on suurilta osin niin alakantissa että täysin niiden mukaan (tai vähän alle!?) ajaminen tuntuu absurdilta. Tosin on poikkeuksiakin, kuten mutkaiset ja kapeat metsätiet joilla rajoitus voi olla kahdeksankymppiäkin. Suurimmassa osassa tapauksia nopeusrajoitusta hitaammin ajaminen ei kuitenkaan ole mitenkään perusteltua. Liikenne on turvallisempaa kun se soljuu mukavasti samaa tahtia eteenpäin, eikä silloin kun kokoajan joutuu ohittamaan 90km/h satasen alueella jurruttavia jännittäjiä.

Vierailija

Ohittavat autot tulivat ohittaessaan jopa sun ja rekan väliin. Et ole turvavälistä kuullut? Etäisyys edelläajavaan on pidettävä sellaisena, että mahdollinen ohittaja pääsee turvallisesti takaisin omalle kaistalleen minkä tahansa kahden ajoneuvon väliin.

Vähän hankalaksi menee ohittaminen muuten, jos rekan perässä satasen alueella junnaava ohittamista pelkäävien jono pitäisi ohittaa kerralla. Jos ei ole aikomustakaan ohittaa, niin sen rekan perässä voi ajaa sadankin metrin päässä ei kymmenen metrin.

Vierailija

Ap on varmaan pelokas naama tuulilasissa kiinni ajava rystyset valkoisena rattia puristava nainen joka kyttää nopeusmittaria enemmän kuin liikennettä eikä huomioi että autossaan on mittarivirhettä vielä 5-10km/h. Eikä uskalla ajaa satasen alueella edes sitä satasta jolloin todellinen nopeus on jossain vähän päälle 80 tietämissä. Varmaan auto vielä seilaa kaistalla puolelta toiselle ja välillä tehdään pieniä paniikkijarrutuksia kun huomataan ajavansa mittarin mukaan piirun verran "ylinopeutta". Ja sitten vielä ihmettelee miksi muut haluaa ohi?

Tämän kaltaiset kuskit on liikenteen turvallisuudelle moninkertainen riski pientä ylinopeutta ajaviin verrattuna. Jos tuntuu että ei uskalla ajaa niin parempi kulkea bussilla tai pyytää joku varmempi kuski. Jos olet vasta aloitteleva ja juuri kortin saanut niin yritä hankkia sitä varmuutta siihen omaan ajamiseen, mutta ehkä mielummin ei ruuhka-aikaan pikatiellä vaan aluksi hiljaisemmissa paikoissa. Ja hanki navigaattori tai vaikka kännykän GPS:llä tarkista paljonko oikeasti autolla on nopeutta, autojen omat nopeusmittarit näyttää lähes aina liikaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ohittavat autot tulivat ohittaessaan jopa sun ja rekan väliin. Et ole turvavälistä kuullut? Etäisyys edelläajavaan on pidettävä sellaisena, että mahdollinen ohittaja pääsee turvallisesti takaisin omalle kaistalleen minkä tahansa kahden ajoneuvon väliin.

Vähän hankalaksi menee ohittaminen muuten, jos rekan perässä satasen alueella junnaava ohittamista pelkäävien jono pitäisi ohittaa kerralla. Jos ei ole aikomustakaan ohittaa, niin sen rekan perässä voi ajaa sadankin metrin päässä ei kymmenen metrin.

Tuota vaan ihan oikeasti tapahtuu välillä liikenteessä. Ainoa keino päästä ohi sitten on ohituskaista tai pitkä suora ilman vastaantulevaa liikennettä ja painaa ohi toivoen että poliisi ei ole puskan takana tutkan kanssa partiossa. 

Nimittäin noissa ohituksissa joutuu käyttämään aika reilua ylinopeutta jotta se onnistuu turvallisesti järkevällä etäisyydellä. Tuollaisen jälkeen kaistalle palatessa kun katsoo nopeusmittaria niin kyllä usein on nopeutta sen verran että olisi ajokortti katkolla. Mutta silti turvallisempaa kuin ajaa kilometritolkulla vastaantulijoiden kaistaa ylittämättä nopeusrajoitusta. 

Vierailija

Mopoauto punaisia päin risteyksen yli ylinopeutta luuri korvalla liikenneympyrästä täysiä ilman suuntamerkkiä. Semmosta kyytiä todistettu tänään

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mopoauto punaisia päin risteyksen yli ylinopeutta luuri korvalla liikenneympyrästä täysiä ilman suuntamerkkiä. Semmosta kyytiä todistettu tänään

Olisit ajanut kylkeen, ei sinulle olisi mitään käynyt kunnollisessa autossa ja olisi mennyt mopoauton vakuutuksiin ja kuski saanut opetuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla