Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko, että syväjäädytetyt vainajat voidaan joskus herättää?

Vierailija
30.05.2017 |

http://yle.fi/uutiset/3-9635331

"Venäläisyritys syväjäädyttää kuolleita siinä toivossa, että ne voitaisiin tieteen kehityttyä elvyttää henkiin. Yritykselle riittää asiakkaita, vaikka sen lupauksille ei ole tieteellistä näyttöä."

Uskotteko, että vainajat voidaan herättää henkiin? Olisitteko itse valmiita syväjäädyttämään itsenne?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä bisnes. Asiakkaat eivät ainakaan tule valittamaan.

Vierailija
42/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo oman tietoisuuden katoaminen itseäni "pelottaa".

Kuvitelkaapa seuraavanlainen tilanne:

Minun kehoni, aivoni, ja kaikki mahdollinen kloonataan/kopioidaan 100%:sti, ja meitä on kaksi. Minä olen silti minä oman tietoisuuteni kanssa. Jos puolisoni juttelisi kumman tahansa kanssa - minun tai kloonini - hän ei kokisi tilannetta yhtään erilaisena, koska olemme identtisiä. Kuitenkin minä, tietoisuuteni, on vain tässä alkuperäisessä kehossa. Se kopio on uusi ja erillinen tietoisuus.

Jos aivoni skannattaisiin täydellisinä tietokoneelle, se entiteetti eläisi omaa elämäänsä, enkä minä sitä elämää pääsisi kokemaan. Minä kuolisin kun tämä keho kuolee. Toki jos tämä tietoisuus pystyttäisiin jotenkin siirtämään, niin asia olisi toinen. Samaa puhutaan esimerkiksi teleportaation kanssa, jossa alkuperäinen data skannataan, ja luodaan identtisenä toiseen paikkaan, ja alkuperäinen data tuhoutuu. Teknisesti ottaen tämä on teleportaatiota, mutta se on silti kopio. Toki ulkopuoliselle tarkkailijalle minä en olisi muuttunut mihinkään, mutta tämä minun alkuperäinen tietoisuuteni - minä - olisi kadonnut, enkä tietäisi siitä teleportaation jälkeisestä elämästä tuon taivaallista.

Tuota "coin toss":ia on pohdittu ainakin elokuvassa The Prestige ja kauhupelissä SOMA. Molemmissa tehdään kopioita itsestä, toisessa taikatempun vuoksi ja toisessa kopioidaan tietoisuutta uuteen robottiruumiiseen. Ennen kopiointia ei voinut mitenkään tietää onko oma tietoisuus seuraavana sekuntina siinä kopiossa vai alkuperäisessä ruumiissa, mahdollisuudet oli aina 50-50. Toisaalta alkuperäisen tietoisuuden olettaisi jäävän aina siihen vanhaan ruumiiseen mutta toisaalta eroa ei voi mitenkään huomata jos toteaakin olevansa siinä uudessa ruumiissa.

Kylmäävää pohdittavaa kyllä. Voin kyllä suositella sekä tuota elokuvaa että peliä jos genret kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tulevaisuudessa taistellaan puhtaasta vedestä. En usko että kukaan alkaa sulattelemaan lisää rajallisten resurssien käyttäjiä jo olemassaolevien lisäksi.

Vierailija
44/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes uskaltaisi antaa syväjäädyttää itseäni. Mistä mä tietäisin millaiseen maailmaan mut herätettäisiin ja miksi ja ketkä. Tuo olisi todella pelottavaa. Mä olisin joku friikki menneisyydestä. Ties mitä mulle tehtäisiin. Riski joutua kamaliin ihmiskokeisiin ja rappioituneeseen maailmaan on olemassa ja siksi en ikinä suostuisi tuollaiseen.

Vierailija
45/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että se on jonain päivänä mahdollista. Ihan eri asia on sitten, että halutaanko silloin jotain ajat sitten kuolleita herättää, joilla ei ole enää edes omaisia elossa. Ehkä ihan uteliaisuuttaan jonkun herättävät.

Vierailija
46/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että se on jonain päivänä mahdollista. Ihan eri asia on sitten, että halutaanko silloin jotain ajat sitten kuolleita herättää, joilla ei ole enää edes omaisia elossa. Ehkä ihan uteliaisuuttaan jonkun herättävät.

Jos nykyään olisi mahdollista herättää vainajia vaikka 2000 viimeisen vuoden ajalta, eri aikakausilta, niin kyllä mä luulen, että niitä herätettäisiin. Miksi emme haluaisi tietää, millaista oli elää vaikka 1200-luvulla tai 1500-luvulla ja niin edelleen? Historia heräisi eloon.

Vierailija
47/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I want to believe.

The food is out.

Vierailija
48/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään uskonasia ole. Sitähän tapahtuu jo nyt. Katri Helenallekin jo kolme kertaa. Kaksi kertaa hukkunut kalareissulla ja kerran kuollut vanhuuteen.

Vierailija
49/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tulee just siinä että nykyään ei osata jäädyttää siten että solut ei tuhoutuisi joko jäätyessä tai viimeistään sulattaessa. Toimivat pakkasnesteet on myös myrkyllisiä. Yhtä hyvin voisi laittaa kehon/pään säilöntäaineeseen purkkiin ja toivoa että tulevaisuudessa ne säilöntäaineen myrkkyjen vaikutukset saadaan jotenkin putsattua ja keho herätettyä henkiin.

Olen itse ainakin onnistunut jäädyttämään soluja niin että niistä osa säilyy hengissä normi pakastimessa glyserolin(ei myrkyllistä) avulla eli ei aivan täysin pidä paikkaansa mitä kirjoitat.

Ei se riitä että osa säilyy ehjänä vaan niiden pitäisi säilyä ehjänä ja muuttumattomana liki kaikkien.

Vierailija
50/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes uskaltaisi antaa syväjäädyttää itseäni. Mistä mä tietäisin millaiseen maailmaan mut herätettäisiin ja miksi ja ketkä. Tuo olisi todella pelottavaa. Mä olisin joku friikki menneisyydestä. Ties mitä mulle tehtäisiin. Riski joutua kamaliin ihmiskokeisiin ja rappioituneeseen maailmaan on olemassa ja siksi en ikinä suostuisi tuollaiseen.

Samaa ajattelin. Ja entäs jos tuo aivojen skannaaminen joskus onnistuisi ja oma tietoisuus säilyisi, ja joku ihan v*ttumaisuuttaan pitäisi minua "hengissä" jossain virtuaalilaitteessa ikuisesti. En voisi kuolla. Hyi kamala. Joku hullu laittaisi minut vaikka tyhjään huoneeseen viettämään iankaikkisuutta yksin ja hylättynä. Tulee mieleen leffa Johnny Got His Gun, mutta hän sentään oli kuolevainen. Tuohan olisi helvetti.

Vierailija
51/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät halua kuolla? Kun miettii oikeasti ikuista elämää.. kuka haluaa elää ikuisesti? Toki olisi kiva elää mahdollisimman pitkään, mutta miksi joku haluaisi olla kuolematon?

Vierailija
52/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelin. Ja entäs jos tuo aivojen skannaaminen joskus onnistuisi ja oma tietoisuus säilyisi, ja joku ihan v*ttumaisuuttaan pitäisi minua "hengissä" jossain virtuaalilaitteessa ikuisesti. En voisi kuolla. Hyi kamala. Joku hullu laittaisi minut vaikka tyhjään huoneeseen viettämään iankaikkisuutta yksin ja hylättynä. Tulee mieleen leffa Johnny Got His Gun, mutta hän sentään oli kuolevainen. Tuohan olisi helvetti.

Olisi muuten tosiaankin kamalaa, jos jäisi vaan jonnekin tietoisena lojumaan vailla toinintakykyä.

Mulla oli kerran unihalvaus, jossa olin siis hereillä, mutta en pystynyt liikkumaan ja näin vain loputonta tyhjää valoa. Ajattelin, että vaikkei ookaan kipua tms, niin iäisyys tuollaisessa tilassa olisi kamalaa. Huonointa oli se, ettei silmat kiinni laittamalla päässyt edes pimeään. Eli ei voinut tavallaan vaipua lepäämään.

Vierailija
53/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääköhän   olla mitään elintoimintoja jos jäähdytetään, eihän kuollut enää herää??

Vierailija
54/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Muuten en säilyttäisi pakastinta sisältöineen kellarissa.

Vierailija
55/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sielu enää voi palata kuolleeseen ruumiiseen.

Vierailija
56/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sielu enää voi palata kuolleeseen ruumiiseen.

Miksi ei? Mihin perustuu, että sielu voisi matkustaa vain ruumista pois muttei takaisin?

Vierailija
57/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut kirjan nimeltä "Jäätynyt mies". Siinä löydetään jäävuoresta jäätynyt nuori mies. Jäästä leikataan sen kokoinen pala, että mies on kokonaan sen sisällä. Sitten se viedään johonkin laboratorioon sulatettavaksi. Mies saadaan elvytettyä ja herätettyä. Hän palaa kotimaahansa ja kotikaupunkiinsa, jossa hän päätyy omalle haudalleen. Siellä hän tapaa entisen morsiamensa, joka on nyt yli 90 vuotias. Itse mies on vähän yli kaksikymppinen ulkonäötään, mutta aivot ovat vanhuksen aivot. Ei ihan synkkaa tällä nuorellaparilla enää. Kirja loppuu siihen, että mies katoaa uudestaan jäätikölle.

Vierailija
58/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset eivät halua kuolla? Kun miettii oikeasti ikuista elämää.. kuka haluaa elää ikuisesti? Toki olisi kiva elää mahdollisimman pitkään, mutta miksi joku haluaisi olla kuolematon?

Kyllähän uskonnossa on se kuolemattomuus taivaassa juuri se toivetila ja tavoite.

Mutta siellä taivaassa onkin täydellistä toisin kuin täällä.

Vierailija
59/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän uskonnossa on se kuolemattomuus taivaassa juuri se toivetila ja tavoite.

Mutta siellä taivaassa onkin täydellistä toisin kuin täällä.

Joo, mutta miksi kukaan haluaisi olla kuolematon täällä maan päällä?

Vierailija
60/67 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tulee just siinä että nykyään ei osata jäädyttää siten että solut ei tuhoutuisi joko jäätyessä tai viimeistään sulattaessa. Toimivat pakkasnesteet on myös myrkyllisiä. Yhtä hyvin voisi laittaa kehon/pään säilöntäaineeseen purkkiin ja toivoa että tulevaisuudessa ne säilöntäaineen myrkkyjen vaikutukset saadaan jotenkin putsattua ja keho herätettyä henkiin.

Olen itse ainakin onnistunut jäädyttämään soluja niin että niistä osa säilyy hengissä normi pakastimessa glyserolin(ei myrkyllistä) avulla eli ei aivan täysin pidä paikkaansa mitä kirjoitat.

Ei se riitä että osa säilyy ehjänä vaan niiden pitäisi säilyä ehjänä ja muuttumattomana liki kaikkien.

Katsoppa se tarkoittaa vastausta tuolle joka väitti niiden tuhoutuvan viimeistään sulatettaessa ja tämähän ei pidä paikkaansa korjasin ettei hänen tarinansa ole totta vaan niistä osa säilyy hengissä. Sinä raukka oletit että puhun syväjäädytetyn ihmisen sellaisenaan henkiin herättämisestä ja tässä teit virheen. Mutta jos kysyt mitä moukka et tee niin voin vastata että riittää kun kantasolu/soluja on hengissä niin kyseisen henkilön voi kloonata jos on rahaa. Eli siinä mielessä sekin on mahdollista. Osa täälä ei näytä tietävät tieteestä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä