Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko, että syväjäädytetyt vainajat voidaan joskus herättää?

Vierailija
30.05.2017 |

http://yle.fi/uutiset/3-9635331

"Venäläisyritys syväjäädyttää kuolleita siinä toivossa, että ne voitaisiin tieteen kehityttyä elvyttää henkiin. Yritykselle riittää asiakkaita, vaikka sen lupauksille ei ole tieteellistä näyttöä."

Uskotteko, että vainajat voidaan herättää henkiin? Olisitteko itse valmiita syväjäädyttämään itsenne?

Kommentit (67)

21/67 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuollaiseen. Kuollut kuin kuollut. Valitettavasti.🙁

Voisin syväjäädyttää itseni jos se olisi ilmaista. Jos omaisille tulisi laskua niin en.

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan

Vierailija
22/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä kokoaa zombiarmeijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastusta rikkaiden ihmisten kuolemanpelolla ja tarpeella elättää toivoa oman rakkaan heräämisestä henkiin vielä joskus. 

24/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tule onnistumaan.

Vierailija
25/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuo kohta ihmetyttää, että pitäisikö jäädyttää sitten elävältä, kun eihän kuolleita pysty herättämään.

Kenen intressissä olisi enää 100 vuoden päästä herätellä niitä. Se sulattaminen vaatii paljon työtä ja lisäksi on se sairaus hoidettava.

Mutta jos herättäminen olisi mahdollista, niin voisiko joutua johonkin inhottaviin ja kivuliaisiin ihmiskokeisiin. Ei niitä ikivanhoja vainajia ole ennenkään aina kunnioittavasti kohdeltu.

Tarkoin muumioidut vainajat on myyty muumiojauheena, jota käytettiin 1800-luvulla moneen vaivaan.

Vierailija
26/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aivot pystyy tulevaisuudessa skannaamaan, niin sitten kaikki muuttuu epäoikeudenmukaiseksi. Osa ihmisistä pystyy elämään ikuisesti aivot skannattuina robottiin.

Nykyäänhän vielä elämä on sikäli oikeudenmukukaista, että kaikkien on pakko kuolla. Kaikki joutuvat unohduksiin aikanaan. Olipa millainen suurmies tahansa.

Vierailija
27/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soluthan tuhoutuvat kun jääkide sulaa. Se voitaneen hoitaa näillä erikoisilla nesteillä, joita ruumiisiin pumpataan, mutta aivoissa tapahtuvat signaloinnit ja synaptiset kytkennät varmasti menetetään. Eli ne elektronit kun lähtevät (= impulssit), niin eipä niitä takaisin saada.

Yleinen virhe on verrata aivojen sähköistä toimintaa sähköjohtoon. :) Aivoissa ei kulje elektroneja, vaan varaus siirtyy solujen pinnalla kalvopotentiaalin muutoksena. Pääasiassa tämä aiheutuu natriumin ja kaliumin pitoisuuden vaihteluista. "Sähköinen toiminta" liikkuu siis ikään kuin natriumin ja kaliumin vaihteluiden hyökyaaltona pitkin solujen pintaa. Synapsiraoissa signaalin taas siirtää eteenpäin ne kuuluisat välittäjäaineet, joita on iso liuta.

Toivottavasti selvensi. :)

M28, tkl

Vierailija
28/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joku voisi päättää, että ne vainajat joutuvatkin silvottaviksi tutkimusesineiksi, kun 100 vuotta tulee täyteen tai muuten vaan ylläpitorahat loppuvat.

Vierailija
29/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni koululainen-lehdestä tuosta 30 vuotta sitten :). Oli varmaan sen verran jännä juttu että jäi mieleen.

Vierailija
30/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aivot pystyy tulevaisuudessa skannaamaan, niin sitten kaikki muuttuu epäoikeudenmukaiseksi. Osa ihmisistä pystyy elämään ikuisesti aivot skannattuina robottiin.

Nykyäänhän vielä elämä on sikäli oikeudenmukukaista, että kaikkien on pakko kuolla. Kaikki joutuvat unohduksiin aikanaan. Olipa millainen suurmies tahansa.

Mun mielestä olisi aika kamala ajatus elää ikuisesti aivot skannattuna robottiin.

Vierailija
31/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kuollut niin on kuollut. Toivottavasti ei ja en usko. 

Vierailija
32/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää aiheesta: Googlatkaa informaatioteoreettinen kuolema. Eli aivot voidaan tulevaisuudessa skannata ja simuloida tietokoneella jne.

Mutta oma tietoisuus ei tule mukana

Vierailija
33/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tulee just siinä että nykyään ei osata jäädyttää siten että solut ei tuhoutuisi joko jäätyessä tai viimeistään sulattaessa. Toimivat pakkasnesteet on myös myrkyllisiä. Yhtä hyvin voisi laittaa kehon/pään säilöntäaineeseen purkkiin ja toivoa että tulevaisuudessa ne säilöntäaineen myrkkyjen vaikutukset saadaan jotenkin putsattua ja keho herätettyä henkiin.

Vierailija
34/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi aika kamala ajatus elää ikuisesti aivot skannattuna robottiin.

Mutta eikö tuo aivojen skannaus olisi vähän niinkuin kopiointi, vain aivoistamme saadut tiedot siirrettäisiin robottiin, mutta emme itse jäisi kokemaan ja tuntemaan tuota robotissa olemista

Vierailija
35/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kukaan haluaisi syväjäädyttää itsensä. Herätä nyt aivaan toiseen aikaan, kaikki läheiset kuolleet...

Vierailija
36/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi palata maailmaan. Olen syntynyt tiettyyn perheeseen, tiettyyn sukuun, minulla on ystäväni ja lapseni ja puolisoni. MInulla on muistoni. Rakkaat lapsuudenmummola mökkinä ja lapsuuden syntymäkoti, jossa asun.

Jos palaisin maailmaan, mitään tuosta tai minulle rakkaista ihmisistä ei olisi enää tässä maailmassa.

Hittoako mä täällä sitten enää tekisin? Itkisin menneisyyden haamuja? Olisin vain yksinäinen ja kurja enkä tajuaisi sen aikakauden maailmanmenosta yhtään mitään.

Ei kiitos.

Vierailija
37/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisikin näky. Huh huh. Ajatelkaa: tuhannen vuoden kuluttua vihdoin onnistuneesti syväjäädytyksestä herätetty menneisyyden henkilö alkaisi suoltamaan suustaan AV-tasoista juttua. Muu maailma olisi jo kehittynyt niin paljon, että todennäköisesti puistelisivat päätään ja tuuppaisivat hahmon takaisin sammioon jäädytettäväksi uudelleen.

Vierailija
38/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tulee just siinä että nykyään ei osata jäädyttää siten että solut ei tuhoutuisi joko jäätyessä tai viimeistään sulattaessa. Toimivat pakkasnesteet on myös myrkyllisiä. Yhtä hyvin voisi laittaa kehon/pään säilöntäaineeseen purkkiin ja toivoa että tulevaisuudessa ne säilöntäaineen myrkkyjen vaikutukset saadaan jotenkin putsattua ja keho herätettyä henkiin.

Olen itse ainakin onnistunut jäädyttämään soluja niin että niistä osa säilyy hengissä normi pakastimessa glyserolin(ei myrkyllistä) avulla eli ei aivan täysin pidä paikkaansa mitä kirjoitat.

Vierailija
39/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo oman tietoisuuden katoaminen itseäni "pelottaa".

Kuvitelkaapa seuraavanlainen tilanne:

Minun kehoni, aivoni, ja kaikki mahdollinen kloonataan/kopioidaan 100%:sti, ja meitä on kaksi. Minä olen silti minä oman tietoisuuteni kanssa. Jos puolisoni juttelisi kumman tahansa kanssa - minun tai kloonini - hän ei kokisi tilannetta yhtään erilaisena, koska olemme identtisiä. Kuitenkin minä, tietoisuuteni, on vain tässä alkuperäisessä kehossa. Se kopio on uusi ja erillinen tietoisuus.

Jos aivoni skannattaisiin täydellisinä tietokoneelle, se entiteetti eläisi omaa elämäänsä, enkä minä sitä elämää pääsisi kokemaan. Minä kuolisin kun tämä keho kuolee. Toki jos tämä tietoisuus pystyttäisiin jotenkin siirtämään, niin asia olisi toinen. Samaa puhutaan esimerkiksi teleportaation kanssa, jossa alkuperäinen data skannataan, ja luodaan identtisenä toiseen paikkaan, ja alkuperäinen data tuhoutuu. Teknisesti ottaen tämä on teleportaatiota, mutta se on silti kopio. Toki ulkopuoliselle tarkkailijalle minä en olisi muuttunut mihinkään, mutta tämä minun alkuperäinen tietoisuuteni - minä - olisi kadonnut, enkä tietäisi siitä teleportaation jälkeisestä elämästä tuon taivaallista.

Vierailija
40/67 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aivot USB-tikulla? Ei kiitos.

Jos koko ruumiini jäädytettäisiin ja heräisin normaalina ihmisenä eloon, niin miksei. Haluaisin kyllä kaikki läheiseni myös syväjäädytykseen niin että kaikki herätettäisiin samaan aikaan. Kyllä mua kiinnostaisi nähdä tulevaisuuteen. Jos siellä ei olisi kivaa, menisin uudelleen syväjäädytykseen odottelemaan parempaa tulevaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän