Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli lisännyt fb-kaveriksi naisen jonka kanssa petti eksäänsä

Vierailija
30.05.2017 |

Mitä tästä oikein pitäisi ajatella? Miesystäväni on puhunut minulle hyvin avoimesti edellisestä suhteestaan ja sen ongelmista, ja aivan omasta aloitteestaan kertoi myös että oli monta vuotta kestäneessä suhteessa pettänyt eksäänsä pussailemalla toisen naisen kanssa. Myöhemmin on tullut ilmi myös kuka tämä pussailukaveri oli, ja että edellisen suhteen päätyttyä mies oli ollut ihastunut tähän samaiseen naiseen jonka kanssa petti. Hän oli myös sittemmin sinkkuna ollessaan yrittänyt saada kyseistä naista kanssaan treffeille ja olisi ollut kiinnostunut ihan seurustelumielessäkin, mutta nainen ei ollut yhtä kiinnostunut ja yhteydenpito lopahti. Sitten, aikaa kului ja mieheni löysi minut. Rakastuimme ja aloimme seurustelemaan, ja olemme nyt olleet yhdessä noin 6kk. Nyt kuitenkin huomasin, että mies on lisännyt tämän samaisen (!!!) naisen facebookissa kaverikseen jonka kanssa petti eksäänsä. He eivät ole mitään ystäviä, vaan mies on ihan suoraan myöntänyt että oli ihastunut tähän naiseen. Miksi siis haikailla enää hänen peräänsä kun uusi suhde on löytynyt? Ja toisaalta jos häntä ei kiinnostaisi olla sen kummemmin tekemisissä tai aloittaa uudestaan juttelua kyseisen naisen kanssa, miksi sitten edes lisätä häntä facessa? En oikein tiedä, miten minun kuuluisi/kannattaisi tähän suhtautua.

Myönnän että olen hieman mustasukkainen, tai siis ennemminkin huolissani; meillä menee mielestäni ihan loistavasti mutta onko mies sittenkin salaa edelleen ihastunut häneen? Mitä jos hän onkin minun kanssani vain siksi koska ei saanut tätä ensimmäistä kanssaan suhteeseen? Miten voin kysyä tästä mieheltä kuulostamatta mustasukkaiselta sekopäältä!? En halua käskeä tai kontrolloida miehen tekemisiä tai suhteita, haluaisin vain tietää MIKSI tämä nainen kiinnostaa edelleen jos hän kerran on onnellinen minun kanssani. En itse lisäilisi nykyään mitään vanhoja hoitoja tai ihastuksia edes somessa kavereiksi, varsinkaan sellaisia joiden kanssa olisin jo kerran ajautunut pettämään... Mitä te tekisitte? Ylireagoinko vai kuuluisiko hälytyskellojen soida? Ja vaikka mies ei mitään uutta pettämistä suunnittelisikaan (ei ollut ilmeisesti suunnitellut ensimmäiselläkään kerralla vaan he olivat päätyneet pussailemaan kännissä baarissa...) eikö se ole jo vähän outoa että hän haluaa kuitenkin stalkata naista netissä edelleen?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, jännähelmi. ❤

Vierailija
2/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa hulluksi, mutta minusta tuossa on jotain mätää. Ottaisin miehen puhutteluun ja sanoisin, että tuon pitää loppua. Voihan olla, että mies tajusi että tuo nainen on sellainen, joka kiinnostuu vain kielletystä eli varatuista. Nyt kun on taas varattu, haluaa liehittellä naista itselleen.

Ihan oikeasti, minusta mitään pettäjäkavereita ei ole mitään syytä lisätä fb:iin. Jokin on vinossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oih, jännähelmi. ❤

Onko tämä nyt sitten juuri sitä miestyyppiä mistä palstalla varoitellaan? Tein muutama kuukausi sitten tänne aiemminkin keskustelun, jossa kysyin mielipiteitä ja ajatuksia siitä onko sellaiseen mieheen luottamista joka on joskus menneisyydessään pettänyt... Sain aika ristiriitaista palautetta, mutta myös paljon syyttelyä ylireagoinnista ja tuomitsevuudesta. Moni oli sitä mieltä, että olen julma jos tuomitsen miehen hänen MENNEISYYTENSÄ perusteella ja todella vaativa jos vertaan nykyistä suhdetta mihinkään toiseen. Silti sitä pakosti välillä pelkää, mitä jos mies toimii samalla tapaa minunkin kanssani. Tällaiset asiat ovat juuri niitä jotka saavat sen huolen heräämään, kun on vielä samat ihmiset mielessä. Ap

Vierailija
4/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa hulluksi, mutta minusta tuossa on jotain mätää. Ottaisin miehen puhutteluun ja sanoisin, että tuon pitää loppua. Voihan olla, että mies tajusi että tuo nainen on sellainen, joka kiinnostuu vain kielletystä eli varatuista. Nyt kun on taas varattu, haluaa liehittellä naista itselleen.

Ihan oikeasti, minusta mitään pettäjäkavereita ei ole mitään syytä lisätä fb:iin. Jokin on vinossa.

Niin minustakin, mutta en tiedä, onko se enemmän oma pelkoni vai intuitioni joka näin väittää. Tekisi mieli sanoa suoraan miehelle, että minusta on outoa että olet lisännyt tuon naisen kaveriksi. Samalla kuitenkin paljastan stalkanneeni hänen kaverilistaa ja myönnän oman epävarmuuteni/mustasukkaisuuteni. Jos hän on naiseen ihastunut, eihän ne tunteet sillä poistu että hän poistaa hänet fb:stä. Silti en tiedä pystynkö olla hiljaakaan. Olisiko kypsempää sanoa suoraan että asia häiritsee ja koko kuvio haiskahtaa ja katsoa miten mies reagoi? Hän todennäköisesti sanoo vain että "älä ole mustasukkainen". Ap

Vierailija
5/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ottaisin miehen puhutteluun" - oletko tosissasi? Millainen ihminen puhuu tuolla tavalla aikuisesta, tasaveroisesta elämänkumppanistaan?

Jos minä alkaisin sanella miehelleni, kenen kanssa hän saa olla FB-ystävä ja kenen ei, niin hän ei istuisi "puhuteltavana". Sama päinvastoin; minä en tarvitse hänen lupaansa Fb-ystävien ottamiseen. Sen sijaan meillä voidaan puhua omista huolista, peloista ja epävarmuuden tunteista. Jos sanoisin miehelleni, että haluan kertoa hänelle niistä peloista ja huolista joita jokin hänen tekemänsä asia herättää, niin hän kuuntelisi ja ottaisi huoleni tosissaan. Se, mitä hän tekisi, riippuisi siitä kuinka tärkeästä asiasta on kysymys. Se on molemmille selvää, että pitkäaikaisia ystävyyssuhteita vastakkaista sukupuolta oleviin(kaan) ystäviin ei katkaista turhan mustasukkaisuuden takia, mutta pienissä asioissa voidaan hyvinkin tulla toisiamme vastaan.

Vierailija
7/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes haluais seurustella miehen kanssa joka on pettänyt aikaisempia kumppaneitaan. Eräälle annoinkin pakit tämän takia, en voisi luottaa tuollaiseen ihmiseen.

Vierailija
8/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin suoraan, että olet näköjään ottanut vanhan panokaverin facekaveriksi?  Vieläkö

olet ihastunut häneen?  

Vierailija
9/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malttanut odotella edes tämän enempää vastauksia vaan laitoin miehelle jo viestin :D Hän sanoi että tämä nainen olisi muka lisännyt hänet ja että hän voi poistaa sen kaveruuden, koska miestäni "ei kiinnosta" olla tekemisissä... Suoraan sanottuna on nyt vähän vaikea uskoa koska jos sillä ei oikeasti olisi ollut mitään väliä tai kiinnostusta, niin miksi hän olisi edes hyväksynyt sen kaveripyynnön? Ja miksi tämä NAINEN olisi muka mieheni lisännyt jos hän ei ole ollut aikaisemminkaan kiinnostunut treffailemaan? Pitäisi joo luottaa, mutta en voi mitään sille epäilylle että mieheni nyt vähän kaunistelee totuutta. Ap

Vierailija
10/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutin suusta: mustasukkaisuus suhteen alussa on normaalia. Sitä ei tarvitse hävetä tai piilotella.

Sitten asiaan: minulle ei tule mieleen yhtäkään platonista syytä miehen olla yhteydessä tuohon naiseen. Eli mielestäni sinulla soi hälytyskellot ihan aiheesta. Kyllä mielestäni voit ihan hyvin kysyä mieheltäsi, mikä hänen syynsä on. Vastauksestaan ja reaktiostaan voit päätellä aika paljon.

Ja muista, että voit toki lopettaa suhteenne milloin tahansa, vaikka sitten joidenkin mielestä "ilman syytä". Ei sinun tarvitse olla parisuhteessa, jossa joudut epäilemään toisen osapuolen uskollisuutta. Ja toisaalta, miehenkään ei tarvitse sietää hänen uskollisuutensa kyseenalaistusta. Vaikkakin teidän tapauksessanne sille on jopa aihetta.

Vierailija
11/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä lisätä, että mielestäni on vähän outoa että mies sanoi heti ensimmäiseksi että "voin poistaa sen kaveruuden". Jos olisin itse ihan kaverimielessä lisännyt jonkun ex-heilan kaveriksi tai hyväksynyt kaveripyynnön, en kyllä tarjoutuisi ensimmäisenä poistamaan kyseistä tyyppiä kavereista... Se vasta outoa olisikin, ensin lisätä ja heti perään poistaa joku "pelkkä kaveri". Jos mieheni on täysin viaton ja platonisin mielin liikenteessä niin miksei hän voinut vain todeta neutraalisti sitä, vaan alkaa heti korostomaan miten nainen ei kiinnosta yhtään tai merkkaa enää mitään? Sanomattahan se on selvää, että sillä fb-kaveruus tasolla kiinnostaa. En minä mistään pettämisestä häntä syyttänytkään. Onko tuossa reaktiossa mielestänne jotain hämärää? Sanoin miehelle että ei tarvitse poistaa, haluaisin vain tietää syyn miksi lisäsi. Ap

Vierailija
12/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trine kirjoitti:

Minä sanoisin suoraan, että olet näköjään ottanut vanhan panokaverin facekaveriksi?  Vieläkö

olet ihastunut häneen?  

Tietty sävyero siinä onko pusukaveri vai panokaveri.

Vierailija
13/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään hämärää. Ymmärsi vain, että pahoitit mielen. Vähän sama kävin minulla kun mieheni huomasi, että olen lisännyt yhden vanhan heilan ystäväksi. Mies kysyi tästä ja sanoin, että en tajunnut että häntä harmittaisi se ja sanoin että poistan heti. Ja niin siis tein. Ei ollut tunteita minun puolelta.

Vierailija
14/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään hämärää. Ymmärsi vain, että pahoitit mielen. Vähän sama kävin minulla kun mieheni huomasi, että olen lisännyt yhden vanhan heilan ystäväksi. Mies kysyi tästä ja sanoin, että en tajunnut että häntä harmittaisi se ja sanoin että poistan heti. Ja niin siis tein. Ei ollut tunteita minun puolelta.

Voi tietysti olla näinkin. Mutta toisaalta jos niitä tunteita ei kerran ollut, ei mielestäni kumppani saa sitä päättää kenen kanssa kaveeraa ja kenen ei. En halua että mieheni antaa minun vaikuttaa/päättää sitä kenen kanssa hän "saa" olla yhteydessä, halusin vain tietää mistä tuossa on kyse. Mies saa ja hänen KUULUU tehdä yksin omat valintansa ihmissuhteissa ja kaikessa muussakin, minun tehtäväni ei ole puuttua siihen vaan ainoastaan valita haluanko olla mieheni kanssa jos hän toimii niin kuin parhaaksi näkee. Mutta ymmärrän pointtisi kyllä. Aivan samalla tapaa ajattelen että minä päätän itse omat fb-kaverini, mutta minun kuuluu olla miehelleni rehellinen oikeista syistä sille miksi olen kenenkin kanssa tekemisissä. Jos en ole kiinnostunut josta kusta edes kaverimielessä, en keksi syytä miksi lisäisin sellaista tyyppiä edes somessa ystäväksi. Ap

Vierailija
15/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on A, niin joo kyl se sua pettää.

Vierailija
16/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko fb-kaveruus nyt sitten niin merkitsevä asia? Mulle ei tule mieleen entisestä tai nykyisestä elämästäni ketään ihmistä, jota en hänen sitä pyytäessään lisäisi FB-kaveriksi sen kummempia miettimättä. En myöskään poista kavereita, mutta melko helposti lakkaan seuraamasta tai laitan jopa estolistalle, jolloin ko. kaveri ei näe kuin mun julkiset (yleensä työhön liittyvät) päivitykseni. 

Vierailija
18/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tietysti olla näinkin. Mutta toisaalta jos niitä tunteita ei kerran ollut, ei mielestäni kumppani saa sitä päättää kenen kanssa kaveeraa ja kenen ei. En halua että mieheni antaa minun vaikuttaa/päättää sitä kenen kanssa hän "saa" olla yhteydessä, halusin vain tietää mistä tuossa on kyse. Mies saa ja hänen KUULUU tehdä yksin omat valintansa ihmissuhteissa ja kaikessa muussakin, minun tehtäväni ei ole puuttua siihen vaan ainoastaan valita haluanko olla mieheni kanssa jos hän toimii niin kuin parhaaksi näkee. Mutta ymmärrän pointtisi kyllä. Aivan samalla tapaa ajattelen että minä päätän itse omat fb-kaverini, mutta minun kuuluu olla miehelleni rehellinen oikeista syistä sille miksi olen kenenkin kanssa tekemisissä. Jos en ole kiinnostunut josta kusta edes kaverimielessä, en keksi syytä miksi lisäisin sellaista tyyppiä edes somessa ystäväksi. Ap

Lopeta jo, oot ihan sekasin. Mä en jaksa edes lukea sun älyttömiä tekstejä. Etkö näe että menee jo ihan hulluksi? Lähe mäkeen tai ole hiljaa ja hyväksy se mies.

Vierailija
19/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko fb-kaveruus nyt sitten niin merkitsevä asia? Mulle ei tule mieleen entisestä tai nykyisestä elämästäni ketään ihmistä, jota en hänen sitä pyytäessään lisäisi FB-kaveriksi sen kummempia miettimättä. En myöskään poista kavereita, mutta melko helposti lakkaan seuraamasta tai laitan jopa estolistalle, jolloin ko. kaveri ei näe kuin mun julkiset (yleensä työhön liittyvät) päivitykseni. 

Ei kai olekaan, mutta epäilen että mies on ihan itse lisännyt hänet eikä kehtaa vain myöntää sitä. Vähän ihmetyttää myös tuo miehen reaktio, kun kysyin asiasta. Nyt hän ei enää edes vastaa minulle, vaikka on paikalla whatsappissa ja on nähnyt viestini. En syyttänyt häntä mistään, kysyin vain mikä tämä juttu oikein on ja miksi hän sanoo ettei kiinnosta yhtään olla missään tekemisissä jos kuitenkin fb kiinnostaa? En näe mitään järkevää syytä pitää yhteyttä tyyppiin jonka kanssa on jo kerran pettänyt, miksi häntä kiinnostaa seurata hänen elämäänsä edes somessa kuvin ja tekstein jos koko ihminen ei muka kiinnosta millään tasolla? Uskottavampaa olisi, jos olisi sanonut suoraan että on kiva nähdä mitä naiselle kuuluu. Ja jos asiassa ei kerran ole mitään ihmeellistä, miksei siitä voisi puhua avoimesti hyvässä hengessä...? Tulee lähinnä mieleen että mies panikoi kun ei uskalla vastata mitään. ap

Vierailija
20/37 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo, oot ihan sekasin. Mä en jaksa edes lukea sun älyttömiä tekstejä. Etkö näe että menee jo ihan hulluksi? Lähe mäkeen tai ole hiljaa ja hyväksy se mies.

Kai mä olen sitten vähän vainoharhainen, mutta en ihan oikeasti tiedä pitäisikö tuosta huolestua vai ei. Sekin harmittaa, jos kohautan vain olkapäitäni tällaisille asioille ja sitten myöhemmin selviää että mies todella on ollut ihastunut tähän naiseen edelleen. Mutta ei sinun tarvitse älyttömiä tekstejäni lukea, kyllä täältä varmaan löytyy sellaisiakin jotka samaistuvat siihen mitä pohdin. Mielestäni ei ole järkevää vain olla hiljaa ja lähteä mäkeen, mielummin keskustelee asiat suoraan läpi ja päättää vasta sitten mitä tekee. Voi olla että tuossa ei ole kyse yhtään mistään sen kummemmasta, mutta silloinhan siitä voisi kumpikin osapuoli jutella ihan avoimesti. Tai sitten olen mustasukkainen hullu, en minä oikeasti tiedä. En haluaisi olla naiivi ja hölmökään. En itse toimisi noin kuten mieheni. Suhde on kuitenkin vielä sen verran tuore että silloin tällöin iskee epävarmuus siitä onko tämä molemmista yhtä vakavalla pohjalla. En halua olla mikään korvike. ap