Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joita ahdistaa koko ajan?

Vierailija
30.05.2017 |

Minua ahdistaa mennä kauppaan ja julkisiin kulkuvälineihin. Oikeastaan pysyn vain kotona. Yritän käydä kaupassa aikaisin aamulla että siellä ei olisi muita. Muiden ihmisten seurassa ei ole hyvä olla ja minulla ei ole ystäviä. En ole saanut mitään diagnoosia, kun en ole lääkäriin uskaltautunut. Pitäisikö varata terveyskeskuskesta aika? Ohjataanko sieltä psykiatrille ja saanko jonkin lääkkeen? Onko tämä ahdistus oikeasti jokin sairaus vai onko minulla vain jokin asennevamma?

Kiitos jos vastaatte

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sosiaalisten tilanteiden pelolta. Itse kärsin samasta vaivasta. Suosittelen hakemaan apua vaikka se vaikeaa onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. 

Pohdit hankalien ja elämää rajoittavien oireidesi takia lääkärille menoa. Mietit etukäteen, mitähän siellä tapahtuu. Rohkaisisin sinua menemään lääkärille ilman ennakkoluuloja, avoimin mielin. Lääkärisi kanssa voitte varmasti yhdessä miettiä eri vaihtoehtoja. 

Kerrot, ettei ihmisten kanssa ole hyvä olla. Kuitenkin viime kädessä ihminen tarvitsee myös toisia ihmisiä. Sosiaalisia pelkoja voidaan hoitaa. Mahdollinen luottamussuhde keskusteluavun kanssa voi lisätä luottamustasi sekä itseesi että elämään ylipäänsä.

Vierailija
4/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tippuu hevosen selästä, alkaa pelätä ratsastusta, ellei mene uudelleen ratsaille. Ihan sama sinunkin kohdallasi: kohtaa pelkosi ja ala nauttimaan elämästäsi! Täällä palstalla roikkumalla ja tuhannen eri aloituksen tekemisellä samasta aiheesta se ei varmasti parane. Eikä lääkkeillä.

Vierailija
5/5 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoSisko kirjoitti:

Hei. 

Pohdit hankalien ja elämää rajoittavien oireidesi takia lääkärille menoa. Mietit etukäteen, mitähän siellä tapahtuu. Rohkaisisin sinua menemään lääkärille ilman ennakkoluuloja, avoimin mielin. Lääkärisi kanssa voitte varmasti yhdessä miettiä eri vaihtoehtoja. 

Kerrot, ettei ihmisten kanssa ole hyvä olla. Kuitenkin viime kädessä ihminen tarvitsee myös toisia ihmisiä. Sosiaalisia pelkoja voidaan hoitaa. Mahdollinen luottamussuhde keskusteluavun kanssa voi lisätä luottamustasi sekä itseesi että elämään ylipäänsä.