Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Lauri Ylösen suunnittelemat talot on niin matalia?

Vierailija
30.05.2017 |

Katsoin eilen Laurin talot ohjelmaa. ihmettelin ensin miksi asunnot oli kuvattu kameralla lähes maan tasolta, kunnes tajusin, että asunnothan on suunniteltu n.1,50 pitkälle ihmiselle. Itselleni tulisi ainakin ahtaanpaikankammo noissa asunnoissa. Jarpin asunnon makuhuoneet oli myös järkyttävän pienet. Asunnoissa oli muutenkin turhia käytäviä siellä täällä mikä tuntuu varsin epäekologiselta. Asunnot näytti ulkoapäin ihan 60-luvun omakotitaloilta. Mustan värin käyttäminen makuhuoneessa ihmetyttää.
Ihmettelin kuinka miehet kilpaa kehuivat asuntoja ohjelmassa ilman pienintäkään kritiikkiä.
Mitä mieltä olitte taloista?

Kommentit (571)

Vierailija
401/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kattomassa maikkarin sivuilta esittelyt noista lähes valmiista asunnoista ja vähän kulmikkaita tyyliltään, mutta muuten ihan tyylikkäitä. Eli ihan päinvastoin kuin täältä saanut kuvan. Kyllä kelpaa elellä.

Vierailija
402/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kauheita kämppiä. Tulee mieleen 70-luvulla rakennetut hotellit, puuttuu vain kaikkialla leijuva tupakansavu. Miten lapsi voi viihtyä niin ankeassa huoneessa, mikä siinä yhdessä talossa on, parvisänky siinä oli ja joku kamala tuoli? Ja se rumien yksityiskohtien ylistäminen kun ne kuljeskelevat katselemassa paikkoja, tosiaan se outo ikkunaan vievä käytävä, WTF? Lisäksi Elastisen talossa ne hirvittävän pitkät portaat joista tulee mieleen yökerhon rappuset. Tosi käytännöllistä pienen lapsen kanssa...

Samoja ajatuksia. Ihmettelen todella kuinka pienten lasten vanhemmat(isät tässä tapauksessa), panostavat omiin man caveihin yms. harrastetiloihin lastenhuoneiden kustannuksella. Lapset ahdetaan tuollaisiin muutaman neliön loukkoihin jotta itsellä olisi mahdollisimman kivaa olla, vai oisko kyse vaan tietämättömyydestä, tiedä häntä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kattomassa maikkarin sivuilta esittelyt noista lähes valmiista asunnoista ja vähän kulmikkaita tyyliltään, mutta muuten ihan tyylikkäitä. Eli ihan päinvastoin kuin täältä saanut kuvan. Kyllä kelpaa elellä.

Asiaan vaikuttaa varmaan  tapa miten asuntoja esitellään ohjelmassa. Täällä keskustelu on näyttänyt siirtyvän enemmän ja enemmän  Alvardagin Tuusulan kämppiin. Kenen kämppään ihastuit eniten?

Vierailija
404/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousukasmaista estetiikkaa. Matalasta korkeudesta huolimatta, kaiken pitää olla isoa, paitsi lastenhuone on pieni koppi.

Voisin kuvitella Patrick Batemanin viihtyvän Laurin suunnittelemassa talossa, siellä olisi mukava jahdata mimmejä pitkin käytäviä moorttorisaha kädessä.

Pitää nyt kysyä kun en ole jaksanut asiaa tutkia, olin kuulevinani että Lauri ja naispuolinen sisustussuunnittelia (?) puhuivat Elastisen talossa E:n muotoisesta poreammeesta. Minusta se oli kuitenkin suorakaiteen muotoinen. Kuulinkohan sitten väärin? 

Vierailija
405/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousukasmaista estetiikkaa. Matalasta korkeudesta huolimatta, kaiken pitää olla isoa, paitsi lastenhuone on pieni koppi.

Voisin kuvitella Patrick Batemanin viihtyvän Laurin suunnittelemassa talossa, siellä olisi mukava jahdata mimmejä pitkin käytäviä moorttorisaha kädessä.

Pitää nyt kysyä kun en ole jaksanut asiaa tutkia, olin kuulevinani että Lauri ja naispuolinen sisustussuunnittelia (?) puhuivat Elastisen talossa E:n muotoisesta poreammeesta. Minusta se oli kuitenkin suorakaiteen muotoinen. Kuulinkohan sitten väärin? 

siitä porealtaasta. samaa ihmettelin. en kyllä E kirjainta siinä nähnyt ,vaikka miten yritin sitä katsoa

Vierailija
406/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan niin, että tässä on mietitty, että kun teeveessä tekee muutaman talon julkkiksille, niin kohta niitä Laurin taloja tavan kansakin oikein jonottaa että saa ylihintaan sen suunnitteleman talon? Että näin saa kätevästi itselleen taattua hyvät tulot.

Oletko jo jonossa?

Vierailija
407/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laurin paras suunnitelma ja tilataideteos on hän itse. Lähtökohtaisesti ulkonäöltään niin vaatimaton: pieni, päiväkotipojan pullakasvot, pienet silmät syvällä päässä.

Mutta stailaus: mustaa, yksinkertaiset vatteet, musta tukka sulkineen ja mustat kajalit. Vähin vedoin on saanut habituksensa ihan ok ja mielenkiintoisenkin näköiseksi.

Myös ex-rouvansa on hienosti stailattu, kun tavis ulkonäkö hänelläkin.

Onkohan heillä stylisti vai ovatko itse tyylin takana?

Mielestäni Paula on todella nätti!

Vierailija
408/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Lauri Ylönen yleisnero?

Vierailija
409/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
410/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo, jonka makkareissa ei oo ovia on "täydellinen talo lapsiperheelle" ... :D no varmaan jos vanhemmilla ei oo tarkoitus olla mitään seksielämää..

Vierailija
411/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo, jonka makkareissa ei oo ovia on "täydellinen talo lapsiperheelle" ... :D no varmaan jos vanhemmilla ei oo tarkoitus olla mitään seksielämää..

Tarkoitatko Valavuorten kämppää? 

Vierailija
412/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mageita taloja on jäbät disainannu. Sairaan innovatiivista ja ekologista. Oli kans kiva tsiikaa ku puolet ohjelmast oli niingu kipeen hienoo slow motionii ja samalla Lauri sulka lepattaen  lääppii kaikkia taloja ja pintoja siirappisen mahtipontisen musiikin soidessa taustalla. WAU.

Vierailija
413/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi mageita taloja on jäbät disainannu. Sairaan innovatiivista ja ekologista. Oli kans kiva tsiikaa ku puolet ohjelmast oli niingu kipeen hienoo slow motionii ja samalla Lauri sulka lepattaen  lääppii kaikkia taloja ja pintoja siirappisen mahtipontisen musiikin soidessa taustalla. WAU.

.. mut sit ku mä visioin sillä 3d ohjelmalla noit juttui ni mä oli tosi fiiliksis ja mun idis oli duunaa sellasii leijuvii pintoi ni niistä tuli kyllä siga magei juttui kuten toi määster beedruum johon mä toin noit rimaelementtei..

Vierailija
414/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne tuusulan kämpät oo ulkopuolelta mustia, tai ainakin hyvin tummia? Mitä ite oon nähnyt ulkopuolelta tosi tummia jopa mustia väriltään olevia asuntoja, niin en tykkää. Tääkin on tietty mielipidekysymys, mutta mä en tykkää. Ja sit yks tällaisessa asuva kertoi, kun on talon tumma seinä ja lasit parvekkeella/terassilla, niin ei tarvii olla kovinkaan aurinkoista, niin ei tarvii saunaa eriksen lämmittää, senverran hyvin tarkenee terassilla. En tiedä minkä verran se tumma seinä lisää sitä lämpöä, mut vois ajatella että vähän ainakin. Eli oisko sen takia niistä tuusulan kämpistä ne terassin lasit jätetty pois? Mut sinne terassille kyllä sataa ja tulee talvella lunta ym, niin en tiedä, mitä ois kannattanut tehdä. Vaaleemmat ulkoseinät? Lasit kuitenkin?

Vierailija
415/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laurin paras suunnitelma ja tilataideteos on hän itse. Lähtökohtaisesti ulkonäöltään niin vaatimaton: pieni, päiväkotipojan pullakasvot, pienet silmät syvällä päässä.

Mutta stailaus: mustaa, yksinkertaiset vatteet, musta tukka sulkineen ja mustat kajalit. Vähin vedoin on saanut habituksensa ihan ok ja mielenkiintoisenkin näköiseksi.

Vielä nätinpi on, kun ei ala rääkymään sitä jollotusta..."mullon sotkunen takapiha, älä droppaa mun tunnelmaa." Soittais suoraan Laurille niin sais sen takapihan järjestykseen, eikä rääkkäis radiokuuntelijoita sillä vinkumisella, töissä kun ei voi vaikuttaa radiokanavaan, mikä soi, tai laittaa ääntä pois sen ajaksi.

Ja mä tykkäsin pmmp:stä, mut tuo rallatus wtf???

Vierailija
416/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä nätinpi on, kun ei ala rääkymään sitä jollotusta..."mullon sotkunen takapiha, älä droppaa mun tunnelmaa." Soittais suoraan Laurille niin sais sen takapihan järjestykseen, eikä rääkkäis radiokuuntelijoita sillä vinkumisella, töissä kun ei voi vaikuttaa radiokanavaan, mikä soi, tai laittaa ääntä pois sen ajaksi.

Ja mä tykkäsin pmmp:stä, mut tuo rallatus wtf???

mä kyl tykkään

Vierailija
417/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne tuusulan kämpät oo ulkopuolelta mustia, tai ainakin hyvin tummia? Mitä ite oon nähnyt ulkopuolelta tosi tummia jopa mustia väriltään olevia asuntoja, niin en tykkää. Tääkin on tietty mielipidekysymys, mutta mä en tykkää. Ja sit yks tällaisessa asuva kertoi, kun on talon tumma seinä ja lasit parvekkeella/terassilla, niin ei tarvii olla kovinkaan aurinkoista, niin ei tarvii saunaa eriksen lämmittää, senverran hyvin tarkenee terassilla. En tiedä minkä verran se tumma seinä lisää sitä lämpöä, mut vois ajatella että vähän ainakin. Eli oisko sen takia niistä tuusulan kämpistä ne terassin lasit jätetty pois? Mut sinne terassille kyllä sataa ja tulee talvella lunta ym, niin en tiedä, mitä ois kannattanut tehdä. Vaaleemmat ulkoseinät? Lasit kuitenkin?

ei niitä laseja tietty voi laittaa sinne ku ei oo sitä kattoakaan. ei ois lasit luultavasti kauan ehjät ku tuuli pyöris terden sisällä syysmyrskyllä

Vierailija
418/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siitä porealtaasta. samaa ihmettelin. en kyllä E kirjainta siinä nähnyt ,vaikka miten yritin sitä katsoa

En tiedä, näinkö oikein, mutta minusta näytti siltä, että lattiaan oli upotettu kaksi suorakaiteen muotoista poreammetta rinnakkain ja niiden päädyssä ja välissä oleva tumma laatoitus muodosti e-kirjaimen pitkän pystyviivan ja keskimmäisen vaakaviivan. Itse poreammeet olivat ne kaksi muuta vaakaviivaa. Minusta se oli hyvä idea.

Vierailija
419/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, näinkö oikein, mutta minusta näytti siltä, että lattiaan oli upotettu kaksi suorakaiteen muotoista poreammetta rinnakkain ja niiden päädyssä ja välissä oleva tumma laatoitus muodosti e-kirjaimen pitkän pystyviivan ja keskimmäisen vaakaviivan. Itse poreammeet olivat ne kaksi muuta vaakaviivaa. Minusta se oli hyvä idea.

pitääpä kattoo jakso uudestaan. täytyy vaan laittaa äänet pois ;)

Vierailija
420/571 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei niitä laseja tietty voi laittaa sinne ku ei oo sitä kattoakaan. ei ois lasit luultavasti kauan ehjät ku tuuli pyöris terden sisällä syysmyrskyllä

Siks ihmetyttää, ettei oo vaik valokatetta siinä, niin ei satais siihen terassille. Kun en tiedä, mitä on ajatellut sitä suunnitellessaan, että miks ei niin oo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme