Miksi Lauri Ylösen suunnittelemat talot on niin matalia?
Katsoin eilen Laurin talot ohjelmaa. ihmettelin ensin miksi asunnot oli kuvattu kameralla lähes maan tasolta, kunnes tajusin, että asunnothan on suunniteltu n.1,50 pitkälle ihmiselle. Itselleni tulisi ainakin ahtaanpaikankammo noissa asunnoissa. Jarpin asunnon makuhuoneet oli myös järkyttävän pienet. Asunnoissa oli muutenkin turhia käytäviä siellä täällä mikä tuntuu varsin epäekologiselta. Asunnot näytti ulkoapäin ihan 60-luvun omakotitaloilta. Mustan värin käyttäminen makuhuoneessa ihmetyttää.
Ihmettelin kuinka miehet kilpaa kehuivat asuntoja ohjelmassa ilman pienintäkään kritiikkiä.
Mitä mieltä olitte taloista?
Kommentit (571)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talo, jonka makkareissa ei oo ovia on "täydellinen talo lapsiperheelle" ... :D no varmaan jos vanhemmilla ei oo tarkoitus olla mitään seksielämää..
Tarkoitatko Valavuorten kämppää?
Valavuoren vaimohan se oli, kuka ei halunnut ovia taloon huoneiden välille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laurin paras suunnitelma ja tilataideteos on hän itse. Lähtökohtaisesti ulkonäöltään niin vaatimaton: pieni, päiväkotipojan pullakasvot, pienet silmät syvällä päässä.
Mutta stailaus: mustaa, yksinkertaiset vatteet, musta tukka sulkineen ja mustat kajalit. Vähin vedoin on saanut habituksensa ihan ok ja mielenkiintoisenkin näköiseksi.
Myös ex-rouvansa on hienosti stailattu, kun tavis ulkonäkö hänelläkin.
Onkohan heillä stylisti vai ovatko itse tyylin takana?
Mielestäni Paula on todella nätti!
Vielä nätinpi on, kun ei ala rääkymään sitä jollotusta..."mullon sotkunen takapiha, älä droppaa mun tunnelmaa." Soittais suoraan Laurille niin sais sen takapihan järjestykseen, eikä rääkkäis radiokuuntelijoita sillä vinkumisella, töissä kun ei voi vaikuttaa radiokanavaan, mikä soi, tai laittaa ääntä pois sen ajaksi.
Ja mä tykkäsin pmmp:stä, mut tuo rallatus wtf???mä kyl tykkään
Musiikki on kyllä juttu, mistä jokaisella on oma mielipide, omat mieltymykset ja inhokit ja musiikista ei oo oikeeta tai väärää mielipidettä... mut jostain syystä mun mielestä se on ärsyttävin rallatus ikinä,(sori oikeesti) mut pmmp:llä taas on paljon tosi hyviä biisejä. Että ihan ok tuo Paula siis. Mut nää on näitä juttuja, että kaikki ei tykkää samoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laurin paras suunnitelma ja tilataideteos on hän itse. Lähtökohtaisesti ulkonäöltään niin vaatimaton: pieni, päiväkotipojan pullakasvot, pienet silmät syvällä päässä.
Mutta stailaus: mustaa, yksinkertaiset vatteet, musta tukka sulkineen ja mustat kajalit. Vähin vedoin on saanut habituksensa ihan ok ja mielenkiintoisenkin näköiseksi.
Myös ex-rouvansa on hienosti stailattu, kun tavis ulkonäkö hänelläkin.
Onkohan heillä stylisti vai ovatko itse tyylin takana?
Mielestäni Paula on todella nätti!
Vielä nätinpi on, kun ei ala rääkymään sitä jollotusta..."mullon sotkunen takapiha, älä droppaa mun tunnelmaa." Soittais suoraan Laurille niin sais sen takapihan järjestykseen, eikä rääkkäis radiokuuntelijoita sillä vinkumisella, töissä kun ei voi vaikuttaa radiokanavaan, mikä soi, tai laittaa ääntä pois sen ajaksi.
Ja mä tykkäsin pmmp:stä, mut tuo rallatus wtf???mä kyl tykkään
Musiikki on kyllä juttu, mistä jokaisella on oma mielipide, omat mieltymykset ja inhokit ja musiikista ei oo oikeeta tai väärää mielipidettä... mut jostain syystä mun mielestä se on ärsyttävin rallatus ikinä,(sori oikeesti) mut pmmp:llä taas on paljon tosi hyviä biisejä. Että ihan ok tuo Paula siis. Mut nää on näitä juttuja, että kaikki ei tykkää samoista.
Totta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne tuusulan kämpät oo ulkopuolelta mustia, tai ainakin hyvin tummia? Mitä ite oon nähnyt ulkopuolelta tosi tummia jopa mustia väriltään olevia asuntoja, niin en tykkää. Tääkin on tietty mielipidekysymys, mutta mä en tykkää. Ja sit yks tällaisessa asuva kertoi, kun on talon tumma seinä ja lasit parvekkeella/terassilla, niin ei tarvii olla kovinkaan aurinkoista, niin ei tarvii saunaa eriksen lämmittää, senverran hyvin tarkenee terassilla. En tiedä minkä verran se tumma seinä lisää sitä lämpöä, mut vois ajatella että vähän ainakin. Eli oisko sen takia niistä tuusulan kämpistä ne terassin lasit jätetty pois? Mut sinne terassille kyllä sataa ja tulee talvella lunta ym, niin en tiedä, mitä ois kannattanut tehdä. Vaaleemmat ulkoseinät? Lasit kuitenkin?
ei niitä laseja tietty voi laittaa sinne ku ei oo sitä kattoakaan. ei ois lasit luultavasti kauan ehjät ku tuuli pyöris terden sisällä syysmyrskyllä
Siks ihmetyttää, ettei oo vaik valokatetta siinä, niin ei satais siihen terassille. Kun en tiedä, mitä on ajatellut sitä suunnitellessaan, että miks ei niin oo.
Sinäpä sen sanoit. ei oo mestari tainnu paljo ajatella ku noita taloja on suunnitellu
Jos siihen terassille viet kalusteita, niin roudataanko ne sateella siitä pois, jos on semmosia pehmikkeitä vaikka tuoleissa, tai semmosia tyynyjä. Terassikalusteissakin kun niitä taitaa olla... vai muovituolitko siihen ostetaan, luksus ekotalon terassille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne tuusulan kämpät oo ulkopuolelta mustia, tai ainakin hyvin tummia? Mitä ite oon nähnyt ulkopuolelta tosi tummia jopa mustia väriltään olevia asuntoja, niin en tykkää. Tääkin on tietty mielipidekysymys, mutta mä en tykkää. Ja sit yks tällaisessa asuva kertoi, kun on talon tumma seinä ja lasit parvekkeella/terassilla, niin ei tarvii olla kovinkaan aurinkoista, niin ei tarvii saunaa eriksen lämmittää, senverran hyvin tarkenee terassilla. En tiedä minkä verran se tumma seinä lisää sitä lämpöä, mut vois ajatella että vähän ainakin. Eli oisko sen takia niistä tuusulan kämpistä ne terassin lasit jätetty pois? Mut sinne terassille kyllä sataa ja tulee talvella lunta ym, niin en tiedä, mitä ois kannattanut tehdä. Vaaleemmat ulkoseinät? Lasit kuitenkin?
ei niitä laseja tietty voi laittaa sinne ku ei oo sitä kattoakaan. ei ois lasit luultavasti kauan ehjät ku tuuli pyöris terden sisällä syysmyrskyllä
Siks ihmetyttää, ettei oo vaik valokatetta siinä, niin ei satais siihen terassille. Kun en tiedä, mitä on ajatellut sitä suunnitellessaan, että miks ei niin oo.
Sinäpä sen sanoit. ei oo mestari tainnu paljo ajatella ku noita taloja on suunnitellu
Jos siihen terassille viet kalusteita, niin roudataanko ne sateella siitä pois, jos on semmosia pehmikkeitä vaikka tuoleissa, tai semmosia tyynyjä. Terassikalusteissakin kun niitä taitaa olla... vai muovituolitko siihen ostetaan, luksus ekotalon terassille?
Mainoskuvissa terassikalusteissa on tosiaan pehmusteet. Laurihan asuu kai Kalifornian auringon alla. Tais löytää sen idean tuohon avoterassiin sieltä :) Sit ku kattoo asuntojen pohjapiirroksia ni märkätilat löytyy juurikin toisesta päästä kämppää. Kiva siinä sit roudata niitä sateessa kastuneita pehmusteita läpi talon.
charmantti kameli kirjoitti:
Olisko tossa osaomistuksessa ideana se, että pääsee pienemmällä panostukselle kiinni vähän parempaan asumiseen? Eihän toi vuokra ole todellakaan paha ton kokoisesta asunnosta, vaikka paikka ei ihan paras mahdollinen olisi. Jos tulevaisuus ei ole luotu täysin lukkoon, niin asuntoon sijoitettu pesämuna on kotiutettavissa taas kun muuttaa eteenpäin.
Tossa vertailuksi vähän kalliimpi sekä vanhempi 90 m2 vuokrakämppä samalta seudulta.
http://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/jarvenpaa/haarajoki/omakotitalo/…
Osaomistuksessa kun on se pointti, että maksat sen 10-15% asunnon arvosta ja sen jälkeen maksat pelkän yhtiövastikkeen. Vähän eri asia on, maksatko ton käsirahan jälkeen vuokraa 1500€/kk vai yhtiövastiketta 500€/kk. Jos pystyy ton käsirahan maksamaan, niin ihan järkevää on siis tuo, että maksaa yhtiövastikkeen, mutta tuota vuokranmaksua en ymmärrä.
Ja mun käsityksen mukaan vuokran määrään vaikuttaa enemmän, missä se asunto on, kun mikään muu. Toki asunnon laatu/kunto toki myös, mutta esim samanlaisissa, muutaman kilometrin päässä toisistaan olevissa asunnoissa voi olla ihan eriluokkaa vuokra.
Vai olisko tässä nyt niin, että kun asukkaat kyllästyy siihen, että terassille sataa, niin sit asukkaitten päätöksellä ja kustannuksella tilataan pakettihintaan kaikkiin asuntoihin joku firma asentamaan ne valokatteet, ja asukkaat tietysti maksaa sen korotettuna vuokrana/yhtiövastikkeena, ellei kaikki kerralla halua pulittaa sitä koko hintaa.
Tällä tavoin esim parvekelaseja asennetaan kerrostaloihin, missä on omistusasuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vai olisko tässä nyt niin, että kun asukkaat kyllästyy siihen, että terassille sataa, niin sit asukkaitten päätöksellä ja kustannuksella tilataan pakettihintaan kaikkiin asuntoihin joku firma asentamaan ne valokatteet, ja asukkaat tietysti maksaa sen korotettuna vuokrana/yhtiövastikkeena, ellei kaikki kerralla halua pulittaa sitä koko hintaa.
Tällä tavoin esim parvekelaseja asennetaan kerrostaloihin, missä on omistusasuntoja.
Ja tämäkin on sitä arjen luksusta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talo, jonka makkareissa ei oo ovia on "täydellinen talo lapsiperheelle" ... :D no varmaan jos vanhemmilla ei oo tarkoitus olla mitään seksielämää..
Tarkoitatko Valavuorten kämppää?
Valavuoren vaimohan se oli, kuka ei halunnut ovia taloon huoneiden välille.
vihjaatko siis , että heillä ei ole...
Palstalla kirjoitteli aiemmin joku Tuusulasta asunnon ostanut henkilö. Olisin utelias tietämään, mikä sai teidät valitsemaan juuri tuon Tuusulan kohteen. Minkä kokoiseen asuntoon olette muuttamassa? Onko sinulla työpaikka Tuusulassa? Onko sinulla minkä kokoinen perhe? Mitä tykkäät Laurin suunnittelemista muista taloista?
Mitähän siellä Valavuoren man cavessa oli, kun siellä ei saanut kuvata? ;) Herran makuuhuoneessa ei ole ovea ;) Olenko ainoa jonka mielikuvitus menee laukalle?
Eikö täältä todellakaan löydy ketään Tuusulaan muuttavaa? Luulisi, että nuo talot suorastaan revitään käsistä. Luksukseen kiinni pienellä rahalla ja vieläpä lähellä pääkaupunkia. Kohteen valtteina on mm. ekologisuus ja huippusuunnittelu.
Onhan noi sarjan talot ihan sika siistei. Jos mul on joskus riittäväst massii ni tilaan just tollasen.
Tässä ohjelmassa piti näyttää valmiit asunnot. Sen sijaan ihmetellään pöydän äärel, Laurin disainaamien kankaiden äärel, laatikoiden äärel, kannellaan ja ihmetellään.
Kannattais ottaa mallia Grand Design -ohjelmasta, jossa nää puuduttavan tylsiä vaiheita ei näytetä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ohjelmassa piti näyttää valmiit asunnot. Sen sijaan ihmetellään pöydän äärel, Laurin disainaamien kankaiden äärel, laatikoiden äärel, kannellaan ja ihmetellään.
Kannattais ottaa mallia Grand Design -ohjelmasta, jossa nää puuduttavan tylsiä vaiheita ei näytetä.
Sarja on ollut kyllä suuren suuri pettymys. Odotin itsekkin sellaista Grand Desings tyylistä ohjelmaa vihdoin tänne Suomeen. No ei sitten tullut!
Turun talo näyttää kadulta 70-lukulaiselta varastolta, sisällä muutama kiva yksityskohta, ei tosin paskanruskea spa.
Terassi on kiva, jollei naapuri ois siinä metrin päässä.
Naurettavia nää disainarit ja muut jotka yrittää puhua coolisti.
Jaahas. Eipä ois juuri huomannu, että nyt esitellään Jarpin asuntoa, tyyli kun on täsmälleen sama.
Vierailija kirjoitti:
Turun talo näyttää kadulta 70-lukulaiselta varastolta, sisällä muutama kiva yksityskohta, ei tosin paskanruskea spa.
Terassi on kiva, jollei naapuri ois siinä metrin päässä.
Jotenkin siitä tulee mieleen sellainen 60-70-luvun mineriittilevyllä vuorattu parakki. Tarkoitan siis rakennuksen ulkoasua.