Miten ilmaista hääkutsussa etteivät lapset ole tervetulleita?
Päätimme mieheni kanssa, ettemme halua pieniä lapsia häihimme, ja päätimme ikärajaksi 16. Miten ilmaista tämä kauniisti hääkutsussa? En halua loukata miehen sukua, ja ovat todella perhekeskeisiä. Minun suvussa ei alle 16-vuotiaita ole tällä hetkellä.
Kommentit (401)
Ei liity varsinaisesti aiheeseen, koska olin täysi-ikäinen, mutta serkkuni kutsui perheestäni isäni, äitini sekä veljeni (20 v). Minua (19 v) ei kutsuttu. En voi ymmärtää, miksi. Olin kuvitellut ,että olemme jopa vähän "kavereita", molemmat olimme hevostyttöjä ja ihailin muutaman vuoden vanhempaa serkkuani aina kovin.
Häihin en siis päässyt, mutta myöhempinä vuosina sain kyllä kutsuja lastenhoitajaksi. Olin niin lapanen, että jopa menin pari kertaa. Sitten jäi. AI niin, ja kun ero tuli, sain kutsun muuttoavuksi.
Mutta aloittajalle, älä jätä kutsumatta saman perheen sisaruksia, jos iät ovat vierekkäisiä vuosina.
Vierailija kirjoitti:
18 on parempi ikäraja. Laitatte kutsuun että juhlat on tarkoitettu täysi-ikäisille tai K18. Mutta järjestättehän sitten kanssa avoimen baarin.
Tolle 16 vuoden rajalle on vaikeampi keksiä tekosyytä, K18 on selkeästi alkoholiraja. Varsinkin jos osa suvun nuorista on 15v ja osa 16v ja haluatte näin rajata ketä henkilökohtaisesti ei haluta juhliin.
Samaa olisin ehdottanut minäkin.( Vai onko joku 16-17 vuotias jonka haluaa kutsua?)
Kirjoita kutsuun vain yksinkertaisesti loppuun:
Otathan huomioon -juhlat ovat K18 😃 (joku muodikas emoji perään niin kukaan ei loukkaannu)
Yksi av:n vakikäyttäjä vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sitten että et ala kiukutella, kun useampi perhe jättää juhlat väliin.
No voi jeesus sentään. Jos nyt kerran joutuu ilman kakaroita lähtemään jonnekin, niin heti pitää loukkaantua.
Ei kaikilla ole luotettavaa lapsenvahtia tai ollenkaan. Harva ottaa sen riskin jonkun tumpelon/tuntemattoman kanssa teidän häiden vuoksi, että jotain sattuisi lapselle..
Henkilökohtaisesti en tuollaisiin juhliin tulisi, koska lapselle olisi elämys mennä häihin, joissa ei nyt joka päivä tule käytyä, ja olisi vaikea perustella toiselle, miksi hän ei pääse mukaan juhliin.
;Jostain syystä minulla ei ollut lapsena mitään vaikeutta ymmärtää, kun äiti selitti, että me lapset emme pääse mukaan ystäväperheen tyttären häihin, koska vain äiti ja isä on kutsuttu. Aika pieni lapsi tajuaa jo sen, että synttäreille voi mennä vain ne, jotka on kutsuttu.
Tämä muuten tapahtui noin 40 vuotta ditten.
40 vuotta sitten tuo olikin ok, nykyään ei voi lapselle sanoa "ei", kun siitä tulee trauma. Ja nähtävästi myös vaikeuksia vanhemmalle kun joutuu perustelemaan jonkun asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita kutsuun että "Huomioittehan että järjestämme juhlat aikuisten kesken ja siihen perään ikäraja. Totuushan on että harva niistä aikuisistakaan sinne teidän häihinne haluaa oikeasti tulla, joten lapselliset saavat ainakin hyvän syyn kieltäytyä.
Sääli että te joudutte raahautumaan apinalaumanne kanssa stressaantunut ja harmaa naama norsun....llä juhliin. Normaalit, elämästään nauttivat ihmiset juhlivat ja viettävät ihan mielellään aikaa ystäviensä kanssa. 😊. Ei selvästi kannata tehdä lapsia jos se tekee elämästä noin keljua.
Ilmaisu "norsunvittu" confirmed eli WT possu on saapunut paikalle röhkimään! : D
En yhtään ihmettele että sun ystäväpiiri on tuollainen.
normaali ystävä haluaa juhlia ystävänsä hääpäivää ja olla läsnä. Itse en tunne ainuttakaan kuka ajattelisi ettei halua oikeasti mennä ystävänsä hääjuhlaan.
Sun tekstiä lukiessa en ihmettele vaikka sulla tollaisia "ystäviä" oliskin.
Ystäväni ovat hyvin erilaisia kuin sinä ja kaltaisesi. Heillä ÄO on yli ja BMI alle 70. Sinulla ja WT-seurapiirilläsi se onkin toisin päin. : D
En jaksa uskoa, että kukaan korkean ÄO:n omaava jaksaisi haukkua toisten painoa.
Vaikuttaa siltä, että ketjussa melskaava lapsia apinoiksi ym. haukkuva on juuri 18 täyttänyt teini, joka on kateellinen pikkusisaruksilleen eikä halua heitä mukaan mihinkään kivaan, kun itse on niin "aikuinen". Joillain tuokin vaihe voi olla hankalampi kuin toisilla :D
En usko että häihinne on tunkua muutenkaan.
Kieltäytyisin moisesta hääkutsusta, koska kyseessä olisi alkoholihuuruinen tilaisuus. Eihän muuten noin jyrkästi lapsia pois rajattaisi, jopa teini-ikäiset. En siksi, etteivät omat lapset pääsisi mukaan, vaan ihan periaatteesta. Muutamat alko-häät olen jättänytkin väliin. Mielestäni alkoholia nautitaan ravintoloissa, ei kristillisessä perhejuhlassa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä, miten joku voi suuttua jos ei saa viedä lapsiaan häihin. Itse en ole loukkaantunut, vaan olen hommannut lapsenvahdin. Yksiin häihin emme menneet, koska inhosimme morsianta eivätkä edes olleet meille läheisiä, ylipäätään ihmettelimme miksi saimme kutsun. Häät olivat lapsettomat, joten sanoimme ettemme saa lapsenvahtia mistään, niin ei tarvinnut mennä. Erään ystäväparin häihin menimme ilman lapsia, vaikka lapset olisivat saaneet tulla, mutta siellä oli alkoholia ja halusimme mieheni kanssa rentoutua ja tanssia, ja lapsemme olivat silloin 1- ja 3- vuotiaat. Häät olisivat menneet lasten vahtimiseksi. Yksi lapsistamme on nyt teini-iässä, eikä varmaan lähtisi häihin mukaan, jos olisi pikkuisenkin tuntemattomampi hääpari hänelle.
En ole koskaan ottanut lapsia mukaan esim. oman kummilapsieni häihin. Ei ole käynyt mielessäkään. Myös sellainen tilanne, jos suvuissa on paljonkin lapsia, ei heitä yksinkertaisesti voi kaikkia kutsua. Juhlatilat ovat rajalliset. Ap, jollet vaan halua lapsia, vaikkakaan heitä ei taida olla, kuin kaksi poikaa, ollenkaan häihisi, sen täytyy tulla kutsussa s e l v ä s t i esiin. Kun on kyse näin vähäisestä lapsimäärästä, loukkaantumiseen kannattaa varautua, etenkin, jos nämä lapset ovat lähisukulaisen, eli siskon, tai veljen.
Vierailija kirjoitti:
Kieltäytyisin moisesta hääkutsusta, koska kyseessä olisi alkoholihuuruinen tilaisuus. Eihän muuten noin jyrkästi lapsia pois rajattaisi, jopa teini-ikäiset. En siksi, etteivät omat lapset pääsisi mukaan, vaan ihan periaatteesta. Muutamat alko-häät olen jättänytkin väliin. Mielestäni alkoholia nautitaan ravintoloissa, ei kristillisessä perhejuhlassa.
Kristillinen perhejuhla :D :D *tyrsk*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätimme mieheni kanssa, ettemme halua pieniä lapsia häihimme, ja päätimme ikärajaksi 16. Miten ilmaista tämä kauniisti hääkutsussa? En halua loukata miehen sukua, ja ovat todella perhekeskeisiä. Minun suvussa ei alle 16-vuotiaita ole tällä hetkellä.
Sepä kätevästi sattui että ikärajaksi tuli 16v kun sinun suvussasi ei ole sen nuorempia.
Näitä käteviä sattumuksia on meilläkin ollut. Vanha ystävä ja esikoisemme kummisetä oli menossa naimisiin ja morsiamen valitseman juhlapaikan ahtauden takia lapsivieraat piti rajata pois. No eihän siinä mitään, mutta tilaisuudessa havaitsimme, että sulhasen puolelta rajoitus pätikin niin, ettei esimerkiksi sulhasen veljien lapsista ollut ketään paikalla. Mutta kas vain, morsiamen puolelta lapsivieraita olikin jotain 5 ja 10 väliltä, ja esimerkiksi serkkujen lapsia eli ei aivan lähisukuakaan edes. Tämä ei mielestäni ollut kovin tyylikästä, koska ei ollut esimerkiksi niin, että morsiamen puolelta olisi muuten tullut paljon vähemmän häävieraita kuin sulhasen. Ja meidän esikoinen oli häiden aikaan jo melkein 18 vee...
Sanoisin ei kiitos.
Nuo viinahäät on juuri sellaisia jossa morsian ja sulhanen tappelee loppuillasta.
Juhlimme aikuisten kesken.
Näin meillä oli eikä mitään ongelmaa.
Me mentiin simppelisti maistraatissa naimisiin viikko mun siskon häiden jälkeen. Ei puhuttu mitää siellä häissäkään. Miehen vanhemmat olivat todistajina koska asuvat lähempänä kun mun vanhemmat. Toimituksen jälkeen soitin äidilleni ja tokaisin vaa et saa onnitella, menin just naimisiin. Helppoa ja ilman mitää turhaa stressiä jne. Bileet kesti koko viikonlopun pienellä porukalla kavereiden kesken ja faceen vaan et mentiin tänään naimisiin siitä sen enempää meuhkaamatta. Tosin en ole koskaan tykännyt olla huomion keskipisteenä, omat rippijuhlatkin olivat jo ihan liikaa mulle :D
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin ei kiitos.
Nuo viinahäät on juuri sellaisia jossa morsian ja sulhanen tappelee loppuillasta.
Juuri näin. Häiden irvikuvia nää viina"juhlat". "Mennäänpä vaikka naimisiin, että saadaan syy kännätä oikein kunnolla". Juhlien seurauksena erotaan.
En saakeli jaksa lukea kaikkia näitä "me ei tulla häihin jos siellä vaan juodaan viinaa eikä meidän 2 vuotias pääse kokemaan kristillistä perheyhtyttä ja näin opi tuntemaan sukumme tuhatvuotisia perinteitä-kommentteja vaan annan yksinkertaisen neuvon:
Laitatte kutsun päälle niiden nimet jotka kutsutte!!!
Jos kutsutte jonkun 16 vuotiaan niin kutsu hänellekin. Hääpari SAA KUTSUA kenet haluaa!!!
Häät eivät ole lastenjuhla. Sellaiset saa pitää jos haluaa MUTTA EI OLE PAKKO kutsua kaikkia vauvasta vaariin.
Oman tyttäreni häät olivat tyylikkäät ja hienostuneet. Ei ollut kirkuvia kakaroita eikä dementoituneita mummoja. Vain läheiset aikuiset kauniisti katetun pöydän ääressä. Meitä oli kuitenkin 36. Hääpari oli etusijalla, ei juoksevat muksut ja väsyneet äidit. Samppanjaa juotiin ja viiniä ruoan kanssa, Ei siis läträttty viinalla vaikkei lapsia ollutkaan.
Pitäisi riittää, kun laittaa kuoren päälle vain kutsuttavien nimet eikä "perheineen". Mutta koska suomalaisen on vaikea tätä ymmärtää, kehoitan laittamaan kutsuun "juhlimme aikuisten kesken" tai vastaavan tekstin.
Täysin typerää lapsiperheeltä loukkaantua; joko hankkivat lastenvahdin tai jäävät pois tai vanhemmista vain toinen tulee paikalle. Kirkkoon et tosin voi estää heitä lapsia tuomasta, kirkko on kaikille avoin, poikkeuksena jotkut julkkishäät.
Itselläni oli jo 35 v sitten häät, joihin oli kutsuttu vain aikuiset, lähinnä tilanpuutteen vuoksi. Kirkossa oli lapsia, mutta heidät haettiin pois sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa minulle tulleessa hääkutsussa on ihan nätisti ilmaistu näin:
"Toivomme, että Perheen pienimmät jäävät juhlamme ajaksi mukavan hoitotädin hoiviin!"
Minusta hyvä tapa."...mukavan hoitotädin hoiviin" :D :D :D Vedit just illan parhaat! Jos mun kutsussa lukisi mitään tuollaista, jäisi juhlat (ja lahjat) väliin.
Ja alapeukkujen määrästä päätellen palstalla on muitakin idiootteja. "Mukavan hoitotädin" xD
Olemme moukkia juntteja:D Älkää lapsiperheet vaivautuko.
Odotat näköjään kutsua.