Masentaako kylmä alkukesä? Juhannus 3 viikon päästä ja kesä puolivälissä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei masenna, onhan nyt ollut upeita ilmoja muuten! Viikonloppunakin teimme tuntikausia pihalla pihatöitä ja kävimme hieman veneilemässä, viikko sitten viikonlopun olimme ulkona pihatöissä myös ja eilen oli aivan ihana ilma pyöräillä. Olemme ottaneet kevään kauniista ilmoista kaiken mahdollisen irti ja sisätyöt ovatkin hieman rästissä sen takia. Ihan turhaa on säätä syyttää jos mitään ei saa aikaiseksi, ihan itsestä se syy silloinkin löytyy.
Minä kyllä ihmettelen näitä kylmästä keväästä puhujia. Alkuun oli kylmää, mutta äitienpäivästä lähtien on aurinko paistanut joka päivä. Terassit ovat olleet täynnä ja ihmiset nauttineet upeista keleistä.
Olin vajaan viikon Hämeenlinnassa ja siellä lämpötila oli hellelukemissa.
Kaikki ei asu Hämeenlinnassa. Meillä mittari on ollut vasta 2x 20 -21 koko vuonna.
Vierailija kirjoitti:
On historiallisen kylmää. Näin kylmää ei ole ollut muistini mukaan koskaan. Toiset ei vaan tunnista tai halua myöntää tätä koska heidän selkäranka on niin heikko että totuuden katsominen silmästä silmään musertaisi heidät.
Viime vuonna juhannuksenja kesäkuunloppu oli kylmä mutta tätä ennen oli lämmin jakso. Nyt tämä lämmin jäi puuttumaan.
Samoin viime kesänä hellepäiviä oli vain muutama.
Kannattaa muuttaa Suomesta pois. Elämänlaatu kohoaa puolella.
Mikä kylmä alkukesä? Toukokuu ei ole kesäkuukausi. Mistä tiedät, että alkukesästä tulee kylmä?
Prototyyppi kirjoitti:
Ei masenna. Vietän kylmän alkukesän Etelä-Euroopan 25+ asteessa. Masentaa kyllä palata takaisin Suomeen, jos säätila on edelleen yhtä kolea kuin lähtiessä.
Ei kannata tulla takasin. Hae turvapaikkaa sieltä missä nyt olet.
Ei masenna kun kesäkuu juhannuksineen menee tiiviisti töissä ja sitä (hikistä) hommaa on mukava tehdä kun ei ole helle :)
Heinäkuussa painun Kalajoen hiekkasärkille makaamaan vaikka väkisin, kun oma loma alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kylmä alkukesä? Toukokuu ei ole kesäkuukausi. Mistä tiedät, että alkukesästä tulee kylmä?
On kylmää vähintäänkin kesäkuun 10 päivän tienoille asti. Todennäköisesti koko kesä on todella kylmä. Aika heikko elämisen taso Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei masenna, nyt on ollut sateetonta ja aurinkoista, sekin jo tekee kesäfiiliksen, kun luonto vihertää. Juhannuksen jälkeen voi sitten lämmetä shortsisäiksi.
(Kuljen pyörällä töihin ja pääsiäisen jälkeen ei ole kertaakaan tarvinnut valita bussia sateen takia, kastunutkin olen varmaan kerran pari.)
Viimeiset kaksi viikkoa ovat olleet parasta kevättä ikinä. Kirsikkapuut, omenapuut, alppiruusut kukkivat, ihanan vihreää ja vehreää kaikkialla. Ja aurinko on totisesti paistanut. On ollut hyvä tehdä remonttia, kun ei ole ollut pelkoa sateesta.
Sadetta kyllä tarvitaan ja sitä ehkä jo tänään saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei masenna kun kesäkuu juhannuksineen menee tiiviisti töissä ja sitä (hikistä) hommaa on mukava tehdä kun ei ole helle :)
Heinäkuussa painun Kalajoen hiekkasärkille makaamaan vaikka väkisin, kun oma loma alkaa.
Saat näemmä vahingonilosta kiksejä. Eipä täällä muita iloja olekkaan. Sää surkea. Kovasti vaan hallinto jakaa verovaroja ulkomaille kun meillehän EU:n pitäisi maksaa kun pidämme tämän onnettoman kolkan asuttuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei masenna, nyt on ollut sateetonta ja aurinkoista, sekin jo tekee kesäfiiliksen, kun luonto vihertää. Juhannuksen jälkeen voi sitten lämmetä shortsisäiksi.
(Kuljen pyörällä töihin ja pääsiäisen jälkeen ei ole kertaakaan tarvinnut valita bussia sateen takia, kastunutkin olen varmaan kerran pari.)Viimeiset kaksi viikkoa ovat olleet parasta kevättä ikinä. Kirsikkapuut, omenapuut, alppiruusut kukkivat, ihanan vihreää ja vehreää kaikkialla. Ja aurinko on totisesti paistanut. On ollut hyvä tehdä remonttia, kun ei ole ollut pelkoa sateesta.
Sadetta kyllä tarvitaan ja sitä ehkä jo tänään saadaan.
Vahingonilo ja ilkeys kukoistaa säässä kuin säässä.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Ei masenna. Vietän kylmän alkukesän Etelä-Euroopan 25+ asteessa. Masentaa kyllä palata takaisin Suomeen, jos säätila on edelleen yhtä kolea kuin lähtiessä.
Ei kannata tulla takasin. Hae turvapaikkaa sieltä missä nyt olet.
Mieli kyllä tekisi.
Oulussa kymmenen päivän ennusteessa on +11 lämpimin päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kylmää vähintäänkin kesäkuun 10 päivän tienoille asti. Todennäköisesti koko kesä on todella kylmä. Aika heikko elämisen taso Suomessa.
No minusta olisi "aika heikko elämisen taso", jos koko kesän olisi +25 asteen lämpötilat, niin ettei öisin saa nukuttua eikä ulkona voi tehdä yhtään mitään. Kaikki ihmiset eivät pidä hellettä minään elämisen tason mittarina.
Vierailija kirjoitti:
Minun nuoruudessani ei ollut helteitä toukokuussa. Muutama viime vuosi on ollut poikkeus minun ikäluokalleni. Samoin muutamana vuonna elokuussa toistunut järkyttävän kuuma helleaalto, oli ensimmäinen jonka koin ja sen kauheampaa olotilaa en tiedä. Henkeä ahdistaa, vatula olo, tuntuu että keuhkot on täynnä vettä liian suuren ilmankosteuden takia jne. En käsitä mikä ihmisiä helteessä viehättää, suomalaisiakin on kuollut nestehukkaan noina hirveinä hellepäivinä, tietysti usein vanhuksia.
Sää on pukeutumiskysymys, kylmä tulee ainoastaan jos jättää vaatteet kotiin .
Millähän vuosikymmenellä olet ollut nuori kun mun lapsuudessa ja nuoruudessa niitä oli?? Olen syntynyt 60. 70 -luvulla otettiin aurinkoa Suomenlinnassa joten on ollut pakko olla tosi lämmin kun bikineissä tarkeni. Purjehdin kavereiden kanssa kaikki kesät vapusta alkaen ja monta kertaa sortseissa ja t-paidassa toukokuussa. Veneitä kunnostaessa tuli hiki!
V 84 vappukin oli niin helteinen että 4kk ikäinen vauva oli pelkissä vaipoissa vaunussa.
2011 7-11.5 oli 21-26 astetta, samoin 2016 äitienpäivänä hätyyteltiin hellelukemia ja lämpöä jatkui muutaman päivän. Mulla on ikikalenteri mihin merkkaan lämpötiloja ja on siellä kivasti ollut lämpimiä päiviä viimeisten 7 vuoden aikana.
Vrt tämän vuoden toukokuussa vain 2 päivänä 20-21 astetta - vuoden ensimmäiset lämpimät päivät.
Toisin kuin sinulla mun elämä alkaa vasta kun mittari näyttää 25 tai yli. Ei ole kipuja, energiat ihan tapissaan ja nautin täysillä! Aika harvoin siis kotisuomessa.
Nythän on ollut mitä ihanin kevät. Kun on viileämpää luonto herää pikku hiljaa. On kiva kun ehtii ihailla puiden hiirenkorvat ja kukkanuput. Jos toukokuussa käy helle, kaikki tapahtuu muutamassa päivässä. Kaikki puut kukkivat yhtäaikaa. Ja aurinkoa on ollut täällä etelärannikon tuntumassa lähes joka päivä, valon voima ja kauneus ovat ihmeelliset. Ja sekin on kiva, että puolialastomia ihmisiä ei ole juuri näkynyt!
Vierailija kirjoitti:
Oulussa kymmenen päivän ennusteessa on +11 lämpimin päivä.
Kannattaa ehkä muuttaa pois Oulusta jos niin kovasti paleltaa.
Tuli tästä ketjusta mieleen Pekka Poudan repeilyt
Ei masenna juuri mikään, säät vähiten.
Maaliskuussa pari viikkoa Balilla, sitten toukokuussa Amsterdam, Ruotsi ja Islanti vuorossa. Heinäkuussa moottoripyörällä kuukaudeksi Saksa - Italia - Kreikka - Albania - Montenegro yms... suunnalle.
-Bias-
Mä en tiedä, miten, milloin ja miksi suomalaiaet siirsivät Suomen kartalla Etelä- tai ainakin Keski-Eurooppaan. Koko toukokuu on valitettu kesäsään puutetta. Mistä saakka toukokuu on Suomessa kesäkuukausi? Nyt on kevät ja kesä vielä kaukana edessäpäin eli alkaa juhannuksesta.
Ei masenna. en ole helteen ystävä. Kymenlaaksossa on ollut sitäpaitsi parikymmentä astetta lähes joka päivä, yöllä mukavan viileää. Sadetta saisi välillä tulla, luonto on rutikuiva.