Vierailija

Katsoin äsken viikon sään ja kolealle näyttää.

• ylös 5
  • alas 10

Sivut

Kommentit (65)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei masenna!
Mä oon nyt kolmisen viikkoa ollut kesälomalla, ensimmäisinä kahtena päivänä satoi lunta.. Kyllä tämä varmasti normaalisti ottaisikin aivoon, mutta oon suht viimeisilläni raskaana ja vain kiitollinen, kun ei ole kauhean kuuma!

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Asenteeni muuttui kylmää alkukesää kohden joskus, kun tajusin että yleensä lämpimät ilmat tulevat vasta juhannuksen jälkeen. Juhannuksena tarvitsee vielä takkia mutta sitten alkaa uikkarikelit.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Katoin oman kotipaikkani tulevaa säätä. 10+ astetta näyttäis olevan eka kesäviikko eli ihan normaali alkukesän sää.

Vierailija

näinä vuosikymmeninä Juhannus on alkukesää ja eihän sitä ole koulutkaan vielä loppuneet

Vierailija

Masentaa. Kylmää on ollut monta monta kuukautta ja kesä on todella lyhyt muutenkin. Onhan +10 astetta nyt ihan vittumainen "kesä"keli.

• ylös 20
  • alas 5
Vierailija

Ei masenna, onhan nyt ollut upeita ilmoja muuten! Viikonloppunakin teimme tuntikausia pihalla pihatöitä ja kävimme hieman veneilemässä, viikko sitten viikonlopun olimme ulkona pihatöissä myös ja eilen oli aivan ihana ilma pyöräillä. Olemme ottaneet kevään kauniista ilmoista kaiken mahdollisen irti ja sisätyöt ovatkin hieman rästissä sen takia. Ihan turhaa on säätä syyttää jos mitään ei saa aikaiseksi, ihan itsestä se syy silloinkin löytyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Masentaa. Kylmää on ollut monta monta kuukautta ja kesä on todella lyhyt muutenkin. Onhan +10 astetta nyt ihan vittumainen "kesä"keli.

"kylmää on ollut monta kuukautta...". Joo, yleensä talvella ja keväällä voi olla kylmää. Masennuksesi tulee ihan muista syistä ja sitä tuskin lämmin ilma parantaa.

• ylös 12
  • alas 7
Vierailija

Kylmyys masentaa aurinko piristää. Toki olisi ihana käyttää kesämekkoja ja sandaaleja mutta toistaiseksi mennään farkuissa ja villapaidassa trenssin alla. Etelärannikolla on aina kylmä:(

Yleensä aloitan uintikauden jo vappuna mutta nyt olen "dipannut" vasta kerran, jotenkin vanhemmiten inhoaa kylmää vieläkin enemmän. Tähän päälle vielä talven ensimmäinen flunssa äitienpäivänä, edelleenkin ihan tukossa ja räkäinen. Tämäkin estää kesän aloitusta.

No, 3 vkoa ja ollaan kaukana täältä, takuuauringossa:D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei masenna, onhan nyt ollut upeita ilmoja muuten! Viikonloppunakin teimme tuntikausia pihalla pihatöitä ja kävimme hieman veneilemässä, viikko sitten viikonlopun olimme ulkona pihatöissä myös ja eilen oli aivan ihana ilma pyöräillä. Olemme ottaneet kevään kauniista ilmoista kaiken mahdollisen irti ja sisätyöt ovatkin hieman rästissä sen takia. Ihan turhaa on säätä syyttää jos mitään ei saa aikaiseksi, ihan itsestä se syy silloinkin löytyy.

Minä kyllä ihmettelen näitä kylmästä keväästä puhujia. Alkuun oli kylmää, mutta äitienpäivästä lähtien on aurinko paistanut joka päivä. Terassit ovat olleet täynnä ja ihmiset nauttineet upeista keleistä.
Olin vajaan viikon Hämeenlinnassa ja siellä lämpötila oli hellelukemissa.

• ylös 10
  • alas 12
Vierailija

Ei masenna, rakastan keväässä ja kesässä valoisuutta ja sitä oulun seudulla riittää, tuleva syksy ja talvi ikuisuuden kestävänä pimeänä jaksona sen sijaan ahdistaa jo nyt.

Vierailija

Ei masenna, nyt on ollut sateetonta ja aurinkoista, sekin jo tekee kesäfiiliksen, kun luonto vihertää. Juhannuksen jälkeen voi sitten lämmetä shortsisäiksi.
(Kuljen pyörällä töihin ja pääsiäisen jälkeen ei ole kertaakaan tarvinnut valita bussia sateen takia, kastunutkin olen varmaan kerran pari.)

Vierailija

Minun nuoruudessani ei ollut helteitä toukokuussa. Muutama viime vuosi on ollut poikkeus minun ikäluokalleni. Samoin muutamana vuonna elokuussa toistunut järkyttävän kuuma helleaalto, oli ensimmäinen jonka koin ja sen kauheampaa olotilaa en tiedä. Henkeä ahdistaa, vatula olo, tuntuu että keuhkot on täynnä vettä liian suuren ilmankosteuden takia jne. En käsitä mikä ihmisiä helteessä viehättää, suomalaisiakin on kuollut nestehukkaan noina hirveinä hellepäivinä, tietysti usein vanhuksia.

Sää on pukeutumiskysymys, kylmä tulee ainoastaan jos jättää vaatteet kotiin .

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ihmettelen näitä kylmästä keväästä puhujia. Alkuun oli kylmää, mutta äitienpäivästä lähtien on aurinko paistanut joka päivä. Terassit ovat olleet täynnä ja ihmiset nauttineet upeista keleistä.
Olin vajaan viikon Hämeenlinnassa ja siellä lämpötila oli hellelukemissa.

Lähes joka päivä on satanut, ja lämpötila päivällä nollan ja viiden välillä. Yöllä käy vieläkin pakkasella. Kylmää tämä minusta on.

Suomi on pitkä maa.

T. Oululainen

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Viimeiset pari viikkoahan ollut ihan loistavia!

Ja ainahan Juhannuksena on kylmä ja muutenkin huono sää.

Vierailija

On historiallisen kylmää. Näin kylmää ei ole ollut muistini mukaan koskaan. Toiset ei vaan tunnista tai halua myöntää tätä koska heidän selkäranka on niin heikko että totuuden katsominen silmästä silmään musertaisi heidät.

• ylös 10
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

"kylmää on ollut monta kuukautta...". Joo, yleensä talvella ja keväällä voi olla kylmää. Masennuksesi tulee ihan muista syistä ja sitä tuskin lämmin ilma parantaa.

Niin en tiedä missäpäin sinä asut, mutta täällä on ollut varmaan puolivuotta suunnilleen yhtäkylmää. Talvella oli +5, keväällä +5 ja ei aina sitäkään ja nyt hyvä jos yli kymmenen asteen mennään ja silloin tuulee perkeleesti.
Itse inhoan kylmää. Talvella se vielä menee kun se kuitenkin kuuluu siihen. Mutta kylmä kevät ja alkukesä suorastaan vituttaa. Eihän viime kesänä lämmennyt oikein missään vaiheessa, joten en liikoja odota tältäkään kesältä. Suomen kesät ovat yhä kylmempiä ilmastonmuutoksen takia. Oikeasti tekisi mieli muuttaa jonnekkin muualle .
Ap ei varmaan tarkoittanut masennuksella ihan oikeaa masennusta. Masentunut ihminen ei välitä hevonkettuakaan onko ulkona +10 vai +25.

• ylös 10
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.