Listatkaapas paikkakuntien nimiä, jotka muistetaan aina jostakin ko. paikkakunnalla tapahtuneesta traagisesta jutusta esim. murhasta, perhesurmasta tms.
Itselläni esim. Pihtiputaasta jonkun jutellessaan mun ajatuksiini tulee väkisin mieleeni ne kuuluisat "kahdeksan surmanluotia" eli hra Pasasen ammuttua neljä pollaria kuoliaaksi.
Luetelkaapas muita vastaavia: ?
Jotenkin sellaisen surullisen kuuluisan traagisen tapahtuman jälkeen koko paikkakunta ikään kuin on leimaantunut, ja saa synkän maineen.
Kommentit (229)
Ei paikkakunta, mutta Bodominjärvi.
Bodomjärvi.
Harvoin kuulee Whitechapelistakaan ilman Viiltäjä-Jackia.
Rauma. 80-luku
8. Luokkalainen ampui kaksi luokkatoveriaan kesken oppitunnin.
Lapua on syöpynyt lapsenmieleeni: panostehdas räjähti 70-luvulla.
Isojoki - äiti oli tuntenut Kyllikki Saaren, asuneet 5 km toisistaan. Lapsuuteni tarinoita.
Espoo yhdistyy mun mielessä beigeen väriin, helmikorvakoruihin ja burberryhuiveihin... traagista
Jokelan ja Kauhajoen koulusurmat, Hyvinkään ampumistapaus, Tehtaankadun (Hki) poliisisurmat, Albertinkadun (Hki)ampumaratasurmat. Vihtavuoren räjähdys, Tiedä nyt leimaako ko.tapahtumat paikkaa, mutta lienevät jääneet historiaan jollain tapaa.
Rautavaara. Naisen ajeltua linja-autoon tahallaan päin ja kolme lastaan kyydissä, jotka kaikki kuolivat äitinsä mukana. Kauhee tapaus, kun ajattelee,että lapsista kahden isä oli linja-autossa.
Vierailija kirjoitti:
Jokela ja Kauhajoki... :S
Niin kamalaa kuin tuo olikin, niin jotenkin lohdutti, että tekijä ei ollut eteläpohjalainen. Oli tullut sinne vain opiskelemaan ja Kauhajoella oli huono tuuri (siis että valitsi Kauhaoen). Olen itsekin opiskellut samassa oppilaitoksessa, tosin silloin tuota uutta rakennusta ei vielä ollut. Etelä-Pohjanmaalla on paljon Saari nimisiä (vrt. Kyllikki Saaren murha naapurikunnassa Isojoella), mutta tämä Saari oli kaukaa.
Punavuori (punavihreän kuplan kauhut)
Limingassa pari vuotta sitten mies pahoinpiteli vaimonsa ja ampui lopulta itsensä. Tämä tuli suurena järkytyksenä, kukaan ei juuri tästä miehestä osannut odottaa sellaista, ilmeisesti kulissit oli kunnossa.
Muistan kuinka täälläkin vouhkattiin, että Limingassa muka ammuskellaan ja puukotellaan vähän väliä. Ei muuten onneksi, mutta tuo yksikin tapaus oli liikaa.
Konginkankaan bussiturma Äänekoskella.