Vierailija

Kun käy n. Tunnin lenkillä.

• ylös 4
  • alas 7

Kommentit (13)

Vierailija

No minä kävin aina tuon ikäisenä hakemassa pikkuveljeni hoitopaikasta ja olimme sitten kotona kaksin, kunnes vanhemmat tulivat kotiin. Ja hän oli vielä pienempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No ei oikein vielä. Riippuu tietysti onko miten rauhallisia lapsia ja miten tulevat toimeen keskenään. Tuolla kokoonpanolla voi jo jättää esim suihkussa käynnin ajaksi isommalle valvottavaksi. Muuten ei oikein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No minä kävin aina tuon ikäisenä hakemassa pikkuveljeni hoitopaikasta ja olimme sitten kotona kaksin, kunnes vanhemmat tulivat kotiin. Ja hän oli vielä pienempi.

Tämä tapahtui varmaan 1990-luvulla tai aiemmin? Maailma on muuttunut siitä kovastikin...

Vierailija

Tunniksi voit jättää iltapäivällä.
Ihan sopivaa.
Missä isä on? Miksei hän voi katsoa lapsia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui varmaan 1990-luvulla tai aiemmin? Maailma on muuttunut siitä kovastikin...

80-luvun alussa. Eivätkä lapset ole siitä juuri muuttuneet.

Vierailija

Ennen 70-80 luvulla oli ihan tavallista. Nykyään toi 9-v tarvitsee vielä hoitajan.

Vierailija

Minä jätän välillä. Tunti on kyllä maksimi, ja 9-vuotias on todella järkevä ja 4-vuotias todella rauhallinen. Teroitan aina isommalle, että pitää olla kännykkä koko ajan valmiudessa siltä varalta, että pienemmälle sattuu jotain.

arjen realismia

Voi jättää.

Olet fiksu kasvattaja. Lapsesi pääsevät pitkälle eikä murrosikä ole veret seisauttava.

Vierailija

Riippuu 4-vuotiaasta ja riippuu 9-vuotiaasta. Jos molemmat todella rauhallisia tapauksia ja istuvat kiltisti tv:n ääressä lenkin ajan, voisin kuvitella käyväni lenkillä. Puolen tunnin lenkki on parempi vaihtoehto. Ota känny mukaan. Lapsetvoivat soittaa tarvitaessa. Kävin mieheni kanssa yhteisellä puolen tunnilla kokeiluna, kun lapset oli 6 ja 9 vuotta. Vartin päästä nuorimmainen jo soitti perään ja kyseli milloin tullaan kotiin. Lapset suhtautuvat asioihin eri tavalla teoriassa kuin käytännössä. Nyt kesälomalla aion tehdä aamulenkin ja jättää lapset keskenään puoleksi tunniksi. Nyt iät 7 ja 10v. Aamulenkki siksi, että lapset ovat rauhallisemmillaan silloin. Kännyn otan tietysti mukaan. Ja naapurien kanssa ollan päivittäin tekemisisssä, joten niiltäkin saa apua, jos tulee superhätä.

Vierailija

Minä olen nyt uskaltanut jättää max tunniksi. Ruutuaika on rajoitettua mutta kun lähden lenkille, annan tabletin. Kaikki ovat samassa asennossa sohvalla palatessani kuin lähtiessäni. Toi 9 vuotias on järkevä ja erittäin fiksu pienemmän kanssa olemaan plus 7 vuotias myös. Isä on jossain lähistöllä töissä joten eivät ole yksin yksin. Meillä ei ole naapureita, siksi harjoitellaan vielä näin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.