Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi aloitti kiinteät vauvalleni ilman lupaa :(

Vierailija
29.05.2017 |

Nyt raivostuttaa ihan järkyttävästi!
Vauvani on ollut täysimetyksellä ja minulle oli todella tärkeää 6kk täysimetys.
Minulla oli tänään kampaaja ja anoppi oli hoitamassa vauvaani. Hänpä oli sitten keittänyt perunaa ja antanut vauvalle!! Mitä hel**ttiä!
Siinä meni 6kk täysimetys!
Siinä meni ensimmäisten kiinteiden valokuvaushetki!
Kuulemma 5kk ikäisen täytyy jo maistella kiinteitä..tämä oli anopin selitys.
Mua itkettää ja tuntuu, että minulta on viety nyt jotain hyvin tärkeää :(
Kaiken lisäksi anoppi oli käynyt ennen ruokahetkeä kärryttelemässä lähikaupassa ja ostanut korviketta, johon oli perunan muussannut!! Ja syy tähän perseilyyn ei voinut olla vauvan nälkä, sillä jätin reilusti pumpattua rintamaitoa kun lähdin kampaajalle. En kestä :( miten joku voi olla noin ilkeä ja ajattelematon!!

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä isovanhempia jotka eivät kunnioita vanhempien kasvatuslinjoja ja päätöksiä. En lainkaan. Itse perunansyönti on pikkujuttu, mutta se että tehdään päätöksiä omatoimisesti ja kunnioittamatta vanhempien toiveita ei ole pikkujuttu ainakaan minulle. Koska yleensä sooloilut eivät jää perunan syöntiin. Pienen lapsen kasvattaminenkin hankaloituu kovasti jos johdonmukaisesta linjasta poiketaan. 

Täysin samaa mieltä. Meillä miehen äiti ruinaa lasta hoitoon ja osoittaa mieltään, jos ei vähintään kerran viikossa kyläillä (hän ei koskaan kyläile meillä). Silti ei voi pieninpiäkään pyyntöjä toteuttaa jos lapsi on hänellä hoidossa, ihan esimerkkinä, että jos paistaa aurinko niin aurinkorasvaa laitetaan, hattu pidetään ulkona päässä ja janoon vettä, mehua sitten ehkä välipalan yhteydessä jos on pakko antaa. Ja välipala mielummin jotain muuta kuin puoli pakettia keksejä.

Ärsyttävintä tässä on juuri se, että emme ole riippuvaisia hänen avusta vaan hän itse sitä vaatii ja ihan joka hiton kerta tekee jotain, mistä tietää, ettemme tykkää. Joka kerta kun käy mummolassa niin palautetaan lapsi, joka on ihan sekaisin sokerista ja uhmaa ihan kaikkea kun juuri on saanut tahtonsa kaikesta läpi.

Mun äiti haluaa toimia yhteisten sovittujen linjojen mukaan ja hänen luona olon jälkeen tuo tempperamenttinen taapero on paljon parempituulinen.

Tämä viimeinen! Esimerkiksi rajoja kokeilevan uhmiksen kanssa kaiken a ja o on johdonmukaisuus. Onpahan nähty sitäkin että päivän hoidossa ollut lapsi käy illalla ihan ylikierroksilla kun ei ole jaksettu hyväksi havaituista asioista pitää kiinni. Sitten kyllä ihmetellään että "no mitenkä se nyt tolleen kun oli niin kivaa päivällä koko ajan" ja lykätään äidille nukutettavaksi se hankala lapsi.

Vierailija
102/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa äitiydestä on tullut aivan tällaista sairasta touhua? Järkyttävää suorittamista ja kontrollifriikkiyttä etenkin, mitä tulee imetykseen. Ei näin voi kasvaa millään muotoa tervettä ja tasapainoista lasta, kun äiti on tuollainen. Nyt järki käteen ja merkittävää rentoutumista niin kaikki voi perheessä paremmin.

Minä pidän itseäni perin rentona mutsina, mutta se ei tarkoita että haluan sukulaisten ja vanhempien tallovan omien näkemysteni yli aivan tarkoituksella. Ei se ole suorittamista vaan ihan alkeellista toisen ihmisen kunnioittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei alle puolivuotiaan lapsen äidin kuulu lähteä mihkään hummailemaan kolmeksi tunniksi ja olettaa, että anoppi hoitaa vauvaa sillä aikaa ohjeiden mukaan. Joko anoppi hoitaa niin kuin parhaaksi näkee ja hyväksyt sen - tai jos et hyväksy, et pyydä hoitoapuakaan. Helppoa ja selkeää.

Mutta millainen ihminen haluaa toimia auttaessaan ("auttaessaan") vain oman päänsä mukaisesti. Toimitteko niin kaveriennekin kanssa? Kaveri pyytää kastelemaan kukkia ja jättämään yhden ruukun kastelematta niin tungetko sinne vettä koska hoidat homman nii kuin parhaaksi näet. Ei tarvi pyytää apua jos ei kelpaa!

Vierailija
104/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin mummona  leikkasin vuoden  vanhalle tyttären tytölle  otsatukan. on katsottu valokuvaa ja muistutettu mummon leikkaamat    hiukset.

Sama täällä! Häpeän sitä vieläkin vuosienkin päästä. Mitä minä oikeen ajattelin?! 😣

Vierailija
105/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 pojan äiti kirjoitti:

Sitten kun haette lastanne kaupungilta/kyliltä  neljan aikaan aamuyöstä vaikka kotiintuloaika oli klo 23 ja sitten kun pelkäätte että hän jää kännissä hankeen nukkumaan tai kun reksi soittaa viidennentoistakerran jotain koulujutusta te ette tosiaankaan muista kuka sille kersalle laittoi lusikan suuhun ekaa kertaa.

Niinpä. Katsos kun mummo vahtivuorollaan on päästänyt kersan kaupungille vaikka lapsella ei oikein ikää siihen olisi. Kun se niin pyysi eikä halunnut pahoittaa mieltä.

Ei se vanhempien kasvatuslinjojen tallominen perunaan lopu.

Vierailija
106/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärrän, miksi päiväkodin täti mietti, että uskaltaako kertoa vai ei. Meidän tyttö on ensimmäiset askeleet ilman tukea päiväkodissa. Siitä ei ole kuvia, enkä minä, eikä mieheni niitä nähnyt. Täti oli miettinyt, että jättää kertomatta, kun aiemmin vastaavasta on pahoitettu mieli. Onneksi oli sen verran jo oppinut tuntemaan mua ja miestä, että tiesi että iloitaan aidosti tytön oppimasta, vaikka ei itse niitä askelia nähtykään. Nähtiin niitä sitten seuraavana aamuna :)

Musta toi oli hoitajalta ihan turhaa ilkeilyä. Te olisitte voinut itse nähdä ne 'ensi askeleet' samana iltana tai seuraavina päivinä.

Tiedän että osa hoitajista tekee tota tahalleen, kun vihaa pienten lasten työssäkäyviä vanhempia. Eka sanakin on heillä aina päiväkodin hoitajan nimi.

Päiväkodissa työskennelleenä voin allekirjoittaa. Kuunnellut vierestä kun taukotilassa naureskellaan pirullisesti sitä vanhempien ilmettä kun lapsen ensiaskeleet otettiin hoidossa.

Näissä tilanteissa neuvoisin lasten vanhempia sanomaan että käveli se jo eilen.

No tälläkin hetkellä päiväkodissa työskentelevänä ja jo vuosia niissä työskennelleenä, en todellakaan voi allekirjoittaa tuollaista tapahtumaa ikinä.

On kyllä ollut aika sairas ihminen, joka nauttii siitä että toiselle tulee paha mieli ja kyllä yleensä tälle alalle, lasten pariin hakeutuu suhteellisen empaattisia ihmisiä. Eli ei tuo oo yleistä, onko edes tottakaan...

Vierailija
107/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tai täysin, minäkin olisin suuttunut. Täysimetys ei tuosta kaadu mihinkään mutta minä olisin suuttunut siitä korvikkeesta. En halunnut altistaa lapsiani lehmänmaidon proteiineille ennen kuin olivat 1-vuotiaita ja olisin todella suuttunut jos joku olisi vain huvikseen pilannut tämän.

Vierailija
108/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin mummona  leikkasin vuoden  vanhalle tyttären tytölle  otsatukan. on katsottu valokuvaa ja muistutettu mummon leikkaamat    hiukset.

Sama täällä! Häpeän sitä vieläkin vuosienkin päästä. Mitä minä oikeen ajattelin?! 😣

Täytyy myöntää, että voisin kyniä sen omin luvin lapseni tukkaa leikkoovan hiuksia myöskin... kenelläkään muulla kun minulla ja miehelläni ei oli päätäntä valtaa asian suhteen. Isäni päivittelee tyttöni pitkää tukkaa, toistelee miten pitäisi leikata otsatukka. Kuitenkin voin luottaa siihen, ettei sitä mene kukaan saksimaan, vaikka hoidossa onkin joskus.

Ap, anoppisi meni yli rajansa jos ohjeistus oli antaa maitoa, ei kiinteitä sen kolmen tunnin aikana. Mutta ei se täysimetys mihinkään loppunut vaikka maistoikin perunaa, joten älä sitä murehdi. Oli silti törkeää mennä syötteleen muita juttuja, vain nähdäkseen ilmeen... mun mies oli vetänyt pultit omalle äidilleen, jos sen olisi tehnyt, oli nimittäin niin täpinöissään kun sai syöttää itse ekana kertana kiinteämpää ruokaa. Ja oli meillä kamera mukana, tuli ihmetyksestä aivan mahtava kuva... vaikka hyvin muistaisimme sen kuvattakin, kurjaahan olisi meistä kummastakin se menettää vain siksi, koska joku on niin itsekäs ja haluaa itse olla ensimmäinen toisen lapsen suhteen.

Vierailija
109/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hele. Mulle peruna olis ok (olettaen että antoi vain pari lusikallista eli maisteluannoksen, eikä kerralla mahan täyteen eli ehkä suolisto jumiin), mutta korvikkeen annosta näkisin punaista. 

Vierailija
110/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se sekoitti sitä perunaa korvikkeeseen eikä pumpattuun maitoon?

Kyllä toi nyt vaikuttaa aika suunnitelmalliselta sekoilulta. Ymmärrän ap:n närkästyksen. Miksi mummojen täytyy yrittää omia näitä lapsen kasvun virstanpylväitä? Milloin syötetään salaa kiinteitä, milloin 1v synttäreillä lauletaan ja puhalletaan kynttilöitä silloin kun lapsen äiti on vessassa jne.

Kyllä kiinteiden aloittaminen on lapsen vanhempien oikeus, velvollisuus ja vastuu. Mitä jos vauva olisi oireillut, joko sille perunalle tai korvikkeelle. Ja kyllä meitä aikoinaan neuvola ohjeisti, että kun kerran on maistelut aloittanut niin sitä täytyy sitten kans tehdä, ja ettei siinä vaiheessa voi pitää enää mitään taukoja.

Vierailija
111/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei alle puolivuotiaan lapsen äidin kuulu lähteä mihkään hummailemaan kolmeksi tunniksi ja olettaa, että anoppi hoitaa vauvaa sillä aikaa ohjeiden mukaan. Joko anoppi hoitaa niin kuin parhaaksi näkee ja hyväksyt sen - tai jos et hyväksy, et pyydä hoitoapuakaan. Helppoa ja selkeää.

Tässähän tämä kiteytyi. Valtaosa täällä unohtaa että kaikkien teidän mummot ovat teidän tai miehenne äitejä ja paaaaaljon kokeenempia äitejä kuin te vielä tänä päivänä taaperoidenne kanssa. Kannattaisi kunnioittaa sitä kokemusta ja yrittää ottaa siitä oppia itsellekkin. Miksi ihmeessä keskitytte lillukan varsiin lapsen kasvatuksessa ja unohdatte usein ne suurimmat ja merkittävimmät asiat. Ja muistakaa että tekin olette joskus mummoja.. 

Vierailija
112/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun  anoppi oli niin vanha  hyvä, kun pysyi  valveilla  meillä käydessä!  Saatikka olis syöttäny vauvaa,ei olis tullu mieleenkään antaa hoitaa ei niin tärkeätä olis ollu? 

Vierailija
113/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiesus. Onneksi inhoan penskoja enkä siten niitä tullut tehneeksi. En edes olisi tiennyt että pitää ottaa valokuva  heti kun vauva syö eka kertaa potaattia...Tuntuu monimutkaiselta tieteishommalta tuo vauvan hoito.

Vierailija
114/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

äippä minäkin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän tämä kiteytyi. Valtaosa täällä unohtaa että kaikkien teidän mummot ovat teidän tai miehenne äitejä ja paaaaaljon kokeenempia äitejä kuin te vielä tänä päivänä taaperoidenne kanssa. Kannattaisi kunnioittaa sitä kokemusta ja yrittää ottaa siitä oppia itsellekkin. Miksi ihmeessä keskitytte lillukan varsiin lapsen kasvatuksessa ja unohdatte usein ne suurimmat ja merkittävimmät asiat. Ja muistakaa että tekin olette joskus mummoja.. 

Kun/jos musta tulee mummo, en IKINÄ menisi varastamaan omalta lapseltani oman lapsensa ensihetkiä. Se olisi itsekästä ja katalaa, saanhan kokea ne oman lapseni kanssa.

Vierailija
115/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä anoppi tai oma äiti olisi tehnyt vastaavan tempun, niin ei olisi enää lasta nähnyt sen jälkeen! Ymmärrän todella harmituksesi. Ja kun on selvät ohjeet ruokailusta annettu ja luotettu lapsi hoitoon, niin hypitään tuolla tavalla varpaille! Tuskin tulee olemaan viimeinen kertaa kun kyseenalaistaa sun valinnat, eli suosittelen että et enää jätä lasta hänen kanssaan valvomatta.

Vierailija
116/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain tajuan ap:n närkästyksen. Jos näinkin helposti hahmotettavasta asiasta (vauva imee vain tuttipullosta äidinmaitoa) on anopin yllättävän päähänpiston takia luovuttu, yhteisten pelisääntöjen sopimisesta tulee tosi vaikeaa. Siinä tapauksessa täytyy toivoa, että anoppi on sentään jokseenkin tolkun ihminen ja hänen lastenhoitotaitonsa ovat nykyvaatimusten tasolla. Hän varmaan jatkaa omalla linjallaan miniän mielipiteistä välittämättä tulevaisuudessakin.

Hyvänä puolena on, että lusikallinen perunaa ei ole kovin vaarallista eikä pilaa täysimetystä. Mitä tulee valokuviin, eipä niitä kaikkia ensihetkiä saa muutenkaan aina ikuistettua.

Vierailija
117/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa idiootti anoppi. Olisin kyllä itse ihan raivona jos olisin ap ja saisi anoppi kuulla kunniansa. Turha olisi tulla uudestaan vauvaa hoitamaan. Todella itsekästä ja ajattelematonta toimintaa anopilta!

Vierailija
118/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se käytti perunan kanssa korviketta jos pumpattua maitoa oli valmiina?

Vierailija
119/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Because before one food is for fun vai miten se nyt menikään :D Päivän parhaat naurut!

120/163 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään, taisi mennä elämä nyt pilalle. Tuskin sinun maailma siihen kaatuu jos vauva maistaa kiinteitä, minun lapsi aloitti jo 4kk maistamaan ja nyt 1v8kk ruoka uppoaa hyvin.