Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"En ole kuten muut naiset", "nainen on naiselle susi", "naiset ovat kieroja" ja muut sisäistetyn misogynian ilmentymät - jatkakaa listaa

Vierailija
29.05.2017 |

Sisäistelyllä misogynialla viitataan siis ilmiöön, jossa naisilla itsellään on naisvihamielisiä uskomuksia omasta sukupuolestaan. Naiset itse toistavat näitä uskomuksia itsestään ja muista naisista tai vaihtoehtoisesti tekevät eroa naissukupuolesta sisäistämiinsä uskomuksiin ilmoittamalla, etteivät ole kuten muut naiset ja viihtyvät enemmän miesten seurassa, koska miehet ovat reilumpia eivätkä juorua jne.

Mitä vastaavia sanontoja tai stereotypioita teille tulee mieleen?

(Ennen kuin miehet alkavat ruikuttaa, sisäistetty seksismi voi kohdistua myös miehiin. Miehet voivat ylläpitää uskomuksia miessukupuolen naiiviudesta, avuttomuudesta, tunteettomuudesta ja siitä, että kaikki miehet juovat kaljaa ja katsovat lätkää jne.)

Kommentit (440)

Vierailija
401/440 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä JOUDUN turvautumaan tohon "en ole niinkun muut naiset". Mulle on sosiaalinen ympäristö toitottanut koko elämän etten ole "naisellinen nainen". Tällä on viitattu siihen etten jaksa innostua muodista, en tissit paljaana hillumisesta, en meikeistä, en muiden naisten haukkumisesta, en vaunuista, en mieheni haukkumisesta ja niin edelleen (ja nämä ovat tilanteita jossa MINÄ olen kuullut etten ole "naisellinen nainen". On minulla naispuolisia ystäviä jotka ovat samanhenkisiä kun minä ja miehet osaavat olla ihan kamalia. Mutta koska näitä on, näitä "naisellisia naisia" ja ne on ne jotka vallitsee niin me muut pistämme aina silmään ja joudumme selittämään itseämme pois valtavirran jutuista. Ja itse pidän itseäni aivan täydellisesti naisellisena naisena, en ole yhtään äijä ja olen tyytyväisesti nainen. En välttämättä ole kauhean tietoinen juuri sukupuolestani (tai muiden), mutta ehdottomasti nainen isolla N:llä ja kyllästymään todistelemaan sitä.

En vain ymmärrä, miksi tarvitsee puhua muista naisista vähättelevään sävyyn. Mitä esimerkiksi on tissit paljaana hilluminen? Kaikissa "erilaisten naisten" teksteissä on samanlainen sävy, että muut kaakattaa kanalaumana, hilluu tissit paljaana jne. Sitten ei muka olla asenteellisia.

Mitä tahansa voi pilkata samalla retoriikalla. Esimerkiksi jääkiekon seuraamisen voi pelkistää tasolle "en todellakaan jaksa tuhlata aikaani tuijottaakseni isoja miehiä jahtaamassa jotain kumikökkärettä", ikään kuin siinä olisi koko totuus.

Tissit paljaana hilluminen on ainoa kärjistetty esimerkki listasta. Ja tällä tarkoitan siis tosiasiallisia tilanteita joihin välillä joutuu puolituttujen naisten kanssa, kun porukalla valmistaudutaan illanviettoon ja täytyy varmistaa kolmetoistakertaa, että rinnoista näkyy maksimaalisen paljon olematta kuitenkaan alasti, ja onhan sitä nyt heruttavan näköinen. Nämä ovat siis tilanteita joihin minä joudun ja aina vain naisten kanssa. Kuten sanoin, en pidä kaikkia naisia tällaisina. Silti joka kerta kun kohtaan tällaisen "stereotyyppisen" naisellisen naisen, joka kertoo minulle miten poikatyttö tai ei niin naisellinen nainen MINÄ olen, pohdin mielessäni että miksi oi miksi jotkut naiset vetävät koko sukupuolen älykkyysosamäärän kollektiivisesti alas olemalla niin käsittämättömän pinnallisia, juonittelevia ja usein myös ihan tyhmiä. Ja tämä on siis stereotyyppinen kuva, nämä naiset haluavat olla tällaisia koska yhteiskunta sitä odottaa ja he ovat tyytyväisiä rooliinsa. Hyvä niille, ei siinä mitään.Itse olen kuitenkin kyllästynyt kuulemaan miten vähän nainen olen. Minä jatkan varmistamista tarpeen tullen, että en ole "tyypillinen nainen" irrottautuakseni tästä stereotyyppimuotista. Odotan sitä päivää kun naistenlehdissä lukee jotain oikeasti fiksua ja naiselle muodikasta on olla tyytyväinen ulkonäköönsä ilman irto mitään. Ja tämä on minulle henkilökohtaisempaa koska olen itse nainen. Miehillä on omat ongelmansa.

Jospa ne haluaa saada munaa baarista, niin mikäs siinä sitten? :D  Minäkään en ole kiinnostunut osallistumaan kuvaamiisi illanviettoihin, mutta en silti koe tarvetta puhua heistä ikävästi tai arvioida heidän älykkyysosamääriään. Sen kun liikun muissa porukoissa, enkä muistele pahalla ikäviäkään kohtaamisia menneisyydestä. Baarinaiset eivät tule soittamaan ovikelloani.

No siis tämä just. Mä en ymmärrä, mistä ihmiset repii näitä kavereita jotka on kiinnostuneita ihan eri asioista kuin he ja syyttävät sitten sukupuolta, kun homma ei toimi?

Se johtuu huonosta itsetuntemuksesta ja ehkä eristäytyneisyydestä? Jos ei tunnista omaa tyyppiään ja on esimerkiksi todella voimakas introvertti? Monilla ihmisillä itsetuntemus on aika heikoissa kantimissa, jolloin mennään naimisiin ihan väärän puolison kanssa ja tehdään epätyydyttävää työtä, eletään jonkun toisen näköistä elämää. Ihan yleisestikään meitä ei opeteta tutustumaan omaan itseemme sen syvällisemmin, riittää kunhan sopeutuu riittävän hyvin siihen työtä tekevään massaan. Koskee niin miehiä kuin naisia.

Voi nyt luoja. On työporukoita, kaverin polttareita, kaverin kavereita jne. Väistämättä sitä on tekemisissä ihmisten kanssa keitä ei lähipiiriinsä välttämättä valitse.

Vierailija
402/440 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se baariin lähtö sitten ainoa asia, mitä te teette naispuolisten kaverien kanssa? Siihen nyt aika usein liittyy laittautuminen. Tuskin nämä samat naiset kuitenkaan lenkille tai ikeaan lähtiessä niitä tissejään tyrkylle laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/440 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole poikatyttö. Käytän meikkiä, olen hoikka, hyvännäköinen ja hyvässä parisuhteessa. Mulla on muutama hyvä naispuolinen ystäväkin. Lisäksi olen kauneusalalla töissä. Rakastan kaikkea naisellista ja seksikästä. Siitä huolimatta olen sitä mieltä että iso osa naisista on yksinkertaisia ja tyhmiä sekä älyttömän tylsää seuraa.

Se että ei pidä naisista kovin paljoa, ei tarkoita sitä että väheksyy kaikkea mitä naiset on ja tekee. Naisellinen maailma on ihana. Maailma on vain harmillisen täynnä todella tyhmää naisväkeä. Voi olla naisellinen ja arvostaa naisten kiinnostuksenkohteita, mutta tyhmä ei tarvi olla.

Tämä keskustelu täällä kuulostaa juuri sellaiselta mitä voi odottaakin. Jankuttamista, takertumista, vääntelyä ja kääntelyä, piikittelyä ja taas jankkaamista. Juuri sellaista tasoa että jos tässä olisi mies ja nainen vastakkain niin akka tarttuisi jopa äänensävyyn joka ei ole oikea ja tarkoittiko vai eikö toinen tarkoittanut mitä sanoi ja mitä se OIKEASTI tarkoitti. Siis, nalkutuksen kyllä iso osa naisista osaa.

Voitte jättää nasevat naisvihakommentit sanomatta jos pinna antaa myöten. Kasvattakaa henkistä tasoanne ja tyyliänne, lopettakaa nalkutus ja nauttikaa.

Juu en väitä ettet osaa nauttia...jne.

Eihän täällä tarvitse etsiä mitään rivienvälisiä loukkauksia, kun moni julistaa avomesti, että kaikki muut naiset ovat kanoja, nalkuttajia, nillittäjiä, ämmiä, tyhmiä ja vaikka mitä. :D Puhut yleislaatuisesti jostain äänensävyyn tarttumisesta ja jankkaamisesta osaamatta nimetä sadoista viesteistä yhtäkään konkreettista esimerkkiä.

Vierailija
404/440 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neidittely: Pertsa on kyllä varsinainen neiti.

Hamekankaan ostattelu miehille.

Jonkun negatiivisen ominaisuuden luonnehtiminen akkamaiseksi. Vrt. äijämäinen taas on kohteliaisuus ja miehekästä.

Vierailija
405/440 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole poikatyttö. Käytän meikkiä, olen hoikka, hyvännäköinen ja hyvässä parisuhteessa. Mulla on muutama hyvä naispuolinen ystäväkin. Lisäksi olen kauneusalalla töissä. Rakastan kaikkea naisellista ja seksikästä. Siitä huolimatta olen sitä mieltä että iso osa naisista on yksinkertaisia ja tyhmiä sekä älyttömän tylsää seuraa.

Se että ei pidä naisista kovin paljoa, ei tarkoita sitä että väheksyy kaikkea mitä naiset on ja tekee. Naisellinen maailma on ihana. Maailma on vain harmillisen täynnä todella tyhmää naisväkeä. Voi olla naisellinen ja arvostaa naisten kiinnostuksenkohteita, mutta tyhmä ei tarvi olla.

Tämä keskustelu täällä kuulostaa juuri sellaiselta mitä voi odottaakin. Jankuttamista, takertumista, vääntelyä ja kääntelyä, piikittelyä ja taas jankkaamista. Juuri sellaista tasoa että jos tässä olisi mies ja nainen vastakkain niin akka tarttuisi jopa äänensävyyn joka ei ole oikea ja tarkoittiko vai eikö toinen tarkoittanut mitä sanoi ja mitä se OIKEASTI tarkoitti. Siis, nalkutuksen kyllä iso osa naisista osaa.

Voitte jättää nasevat naisvihakommentit sanomatta jos pinna antaa myöten. Kasvattakaa henkistä tasoanne ja tyyliänne, lopettakaa nalkutus ja nauttikaa.

Kas kun kaikki akkamaisimmat puheenvuorot on niitä, joissa painotetaan, ettei olla yhtään niin kuin muut akat.

Vierailija
406/440 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä JOUDUN turvautumaan tohon "en ole niinkun muut naiset". Mulle on sosiaalinen ympäristö toitottanut koko elämän etten ole "naisellinen nainen". Tällä on viitattu siihen etten jaksa innostua muodista, en tissit paljaana hillumisesta, en meikeistä, en muiden naisten haukkumisesta, en vaunuista, en mieheni haukkumisesta ja niin edelleen (ja nämä ovat tilanteita jossa MINÄ olen kuullut etten ole "naisellinen nainen". On minulla naispuolisia ystäviä jotka ovat samanhenkisiä kun minä ja miehet osaavat olla ihan kamalia. Mutta koska näitä on, näitä "naisellisia naisia" ja ne on ne jotka vallitsee niin me muut pistämme aina silmään ja joudumme selittämään itseämme pois valtavirran jutuista. Ja itse pidän itseäni aivan täydellisesti naisellisena naisena, en ole yhtään äijä ja olen tyytyväisesti nainen. En välttämättä ole kauhean tietoinen juuri sukupuolestani (tai muiden), mutta ehdottomasti nainen isolla N:llä ja kyllästymään todistelemaan sitä.

En vain ymmärrä, miksi tarvitsee puhua muista naisista vähättelevään sävyyn. Mitä esimerkiksi on tissit paljaana hilluminen? Kaikissa "erilaisten naisten" teksteissä on samanlainen sävy, että muut kaakattaa kanalaumana, hilluu tissit paljaana jne. Sitten ei muka olla asenteellisia.

Mitä tahansa voi pilkata samalla retoriikalla. Esimerkiksi jääkiekon seuraamisen voi pelkistää tasolle "en todellakaan jaksa tuhlata aikaani tuijottaakseni isoja miehiä jahtaamassa jotain kumikökkärettä", ikään kuin siinä olisi koko totuus.

Tissit paljaana hilluminen on ainoa kärjistetty esimerkki listasta. Ja tällä tarkoitan siis tosiasiallisia tilanteita joihin välillä joutuu puolituttujen naisten kanssa, kun porukalla valmistaudutaan illanviettoon ja täytyy varmistaa kolmetoistakertaa, että rinnoista näkyy maksimaalisen paljon olematta kuitenkaan alasti, ja onhan sitä nyt heruttavan näköinen. Nämä ovat siis tilanteita joihin minä joudun ja aina vain naisten kanssa. Kuten sanoin, en pidä kaikkia naisia tällaisina. Silti joka kerta kun kohtaan tällaisen "stereotyyppisen" naisellisen naisen, joka kertoo minulle miten poikatyttö tai ei niin naisellinen nainen MINÄ olen, pohdin mielessäni että miksi oi miksi jotkut naiset vetävät koko sukupuolen älykkyysosamäärän kollektiivisesti alas olemalla niin käsittämättömän pinnallisia, juonittelevia ja usein myös ihan tyhmiä. Ja tämä on siis stereotyyppinen kuva, nämä naiset haluavat olla tällaisia koska yhteiskunta sitä odottaa ja he ovat tyytyväisiä rooliinsa. Hyvä niille, ei siinä mitään.Itse olen kuitenkin kyllästynyt kuulemaan miten vähän nainen olen. Minä jatkan varmistamista tarpeen tullen, että en ole "tyypillinen nainen" irrottautuakseni tästä stereotyyppimuotista. Odotan sitä päivää kun naistenlehdissä lukee jotain oikeasti fiksua ja naiselle muodikasta on olla tyytyväinen ulkonäköönsä ilman irto mitään. Ja tämä on minulle henkilökohtaisempaa koska olen itse nainen. Miehillä on omat ongelmansa.

Jospa ne haluaa saada munaa baarista, niin mikäs siinä sitten? :D  Minäkään en ole kiinnostunut osallistumaan kuvaamiisi illanviettoihin, mutta en silti koe tarvetta puhua heistä ikävästi tai arvioida heidän älykkyysosamääriään. Sen kun liikun muissa porukoissa, enkä muistele pahalla ikäviäkään kohtaamisia menneisyydestä. Baarinaiset eivät tule soittamaan ovikelloani.

No siis tämä just. Mä en ymmärrä, mistä ihmiset repii näitä kavereita jotka on kiinnostuneita ihan eri asioista kuin he ja syyttävät sitten sukupuolta, kun homma ei toimi?

Se johtuu huonosta itsetuntemuksesta ja ehkä eristäytyneisyydestä? Jos ei tunnista omaa tyyppiään ja on esimerkiksi todella voimakas introvertti? Monilla ihmisillä itsetuntemus on aika heikoissa kantimissa, jolloin mennään naimisiin ihan väärän puolison kanssa ja tehdään epätyydyttävää työtä, eletään jonkun toisen näköistä elämää. Ihan yleisestikään meitä ei opeteta tutustumaan omaan itseemme sen syvällisemmin, riittää kunhan sopeutuu riittävän hyvin siihen työtä tekevään massaan. Koskee niin miehiä kuin naisia.

Voi nyt luoja. On työporukoita, kaverin polttareita, kaverin kavereita jne. Väistämättä sitä on tekemisissä ihmisten kanssa keitä ei lähipiiriinsä välttämättä valitse.

Missä olen väittänyt, etteikö näin olisi? Tottakai elämässä joutuu tekemisiin kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta käsittääkseni ystävät ja kaverit pystyy valitsemaan. Siitähän tässä on kyse. Ja siitä, että ellei muka löydä samasta sukupuolesta omanlaista seuraa ja yleistää, että kaikki naiset ovat sellaisia ja tällaisia ja en tule naisten kanssa toimeen koska naiset...niin, olet viettänyt tiedostamattasi aikaa väätänlaisten naisten kanssa. Vika on myös sinussa, koska et osaa tunnistaa massasta niitä ihmisiä, joiden kanssa tulisit toimeen. Ihan turha väittää, että sinä olisit se ainut oikea uniikki lumihiutale, joka on vain niin kovin erilainen kuin muut naiset. Nyky-yhteiskunta menee entistä individualistisempaan suuntaan, kohta ei ole olemassa mitään perinteisiä mies-nais-rajauksia, koska ne on todettu hyödyttömiksi,

Ja nuista viidakkoheimoista puheenollen, siinä ei ole mitään ihmeellistä, että ilman toimivaa sosiaalihuoltojärjestelmää naiset, jotka voivat ainoina synnyttää jälkeläisiä, myös hoitavat kotia ja ruoan laittoa. Se ei silti tee näistä viidakkonaisista ns. stereotyyppisiä naisia. Se tekee heistä vain naisia, jotka pakon edessä hoitavat lapset ja muonituksen.

Vierailija
407/440 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ajattelutapa, että vain tietynlainen "hyvällä maulla" tehty paljastelu on sallittua. Jos teet sen ronskimmin kuin ko. ajattelija, olet tyrkky ja mauton.

Vierailija
408/440 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan taas, tuli luettua koko ketju. Ensimmäiseksi tahtoisin kiittää näitä muutamaa, jotka avasivat mm. huonoa itsetuntoaan toisten naisten naisten seurassa. Jotain sellaista toki ehkä olen aavistellut, mutta suorasanaisesti ääneen puettuna se oli aika hätkähdyttävää ja herättelevää.

Jotenkin nämä puheenvuorot tuntuivat rehellisiltä, ja toisaalta taas nämä "joo mutku mä vaan en kestä sitä tissien heilutusta ja verhoista puhumista" puolustelevilta ja uhoavilta.  Jos näitä stereotypiota nyt on pakko sitten viljellä, tehdään se toki. Naisten keskuudessa tosiaankaan ei oikein pärjää tyhjällä lätinällä pidemmän päälle. Miesseurassa voidaan todella voidaan valita joku täysin ykskaikkinen aihe, josta kaikki tietää (tai ainakin on tietävinään) jotain ja jauhaa sitä sitten tuntikaupalla tai siirtyä sujuvasti toiseen yhtä tyhjänpäiväiseen aiheeseen. Kuten täällä joku kerskuvasti sanoi, jauhaa terassilla paskaa.

Jos jotain siis naisten viaksi? synniksi? voisi sanoa, kyllä se kieltämättä on se, että jutut menevät nopeahkosti syvyyksiin ja väistämättä sitä kautta myös henkilökohtaisuuksiin. Tunteisiin, ajatuksiin, toimiin ja niistä heränneisiin tunteisiin ja ajatuksiin. Jos tämä tuntuu epämukavalta, ymmärrän sen. Silloin on helpompaa rempseästi siirtyä miesten joukkoon vertailemaan puhelimia.

MUTTA: se ei tarkoita, etteivätkö myös miehet nauttisi juuri samankaltaisesta syvyyksiin ja tunteisiin sukeltamisesta kuin naiset. Kyse on vain siitä, minkälaisessa ympäristössä he kokevat turvalliseksi sen tehdä. Se ei tosiaankaan ole se harrastusporukka, jossa on "kavereita" ja parhaimmillaan ne muutama nainen osoittamassa, miten kiva tälläinen römeä miesporukka on, jossa jauhetaan vaan paskaa, eikä nillitetä ja puhuta kuten naiset.

Vierailija
409/440 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisvaltainen työpaikka" pitäisi korvata sanalla "hoitoalan työpaikka". Hoitoalalle hakeutuvat tietyntyyppiset henkilöt, ja se on syy ilmapiiriongelmille eikä "naiseus". Olen ollut pitkään töissä isossa, naisvaltaisessa työpaikassa enkä tunnista tässä ketjussa väitettyjä naisvaltaisten työpaikkojen ongelmia. Omalle alalleni (vakuutusala) luultavasti hakeutuvat eri tyyppiset ihmiset kuin Hoitoalalle. Ehkä analyyttisemmalla, rationaalisemmat, vähemmän "tunneihmiset". Eli syy konflikteihin ei ole sukupuolessa vaan persoonallisuudessa

Vierailija
410/440 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen noinkin käsittää.

Vierailija
411/440 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti täällä selittelyt siitä, miten naislätkä tai jalkapallo ei nyt vaan ole niin kiinnostavaa, kun taso on niin paljon huonompi kuin miehillä. Näin siis maassa, jossa curling nousi seuratuimmaksi lajiksi hetsilteen,  kun pari kaveria onnistui nänniä lykkimään paremmin kuin Kanada.

Suomi on voittanut mm. naisten joukkuevoimistelun MM-kisat. Menikö Suomi sekaisin? Hehkuttivatko julkkiset hästägeillään voittoa? Varmaan johtui siitä, että taso on niin surkea ja laji niin vähän vaativa, lähes jokainenhan tommoiseen keikistelyyn pystyy. 

Ai niin, mutta kysehän on marginaalilajista. Onkohan näillä lätkäfaneilla mitään käsitystä siitä, miten marginaalinen laji lätkä maailmalla on? Millä perusteella me oikeastaan rahoitamme yhtä maailman mitassa marginaalilajia, jossa pärjäämme vuosi vuodelta huonommin, mutta emme toista, jossa olemme vuosikausia pärjänneet hyvin?

Keksiikö kukaan?

Vierailija
412/440 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tunnut luulevan, että naisvihasi ei ole naisvihaa kun pidät naisellisista asioista. Mutta naisia vihaat raivokkaasti. Se on ilmiselvää kun tekstisi lukee.

Vierailija
413/440 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa naisia, mutta minusta tuntuu, että kaikki naiset kollektiivisesti vihaavat minua. Joskus eräs kaveri sanoi, että juttuni kuulostavat aivan huonoitsetuntoisen teinipojan jutuilta, kun valitin, että en osaa puhua tytöille ja tytöt eivät halua tutustua minuun.

Vierailija
414/440 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä tarvitse etsiä mitään rivienvälisiä loukkauksia, kun moni julistaa avomesti, että kaikki muut naiset ovat kanoja, nalkuttajia, nillittäjiä, ämmiä, tyhmiä ja vaikka mitä. :D Puhut yleislaatuisesti jostain äänensävyyn tarttumisesta ja jankkaamisesta osaamatta nimetä sadoista viesteistä yhtäkään konkreettista esimerkkiä.

Näin naisena pakko sanoa, että tätä ketjua lukiessa ymmärsin miesten turhautumista täysin. Tässä ketjussa on vaikka kuinka paljon jankkaamista ja sanoihin tarttumista ja sitä rivien välistä lukemista. Ja hirveän usein tässäkin ketjussa on sanottu, että poikatytöt nimittelevät toisia naisia. Ei niitä nimittelijöitä niin kovin paljon ole, mutta kun nostetaan tikun nokkaan vain ne, niin saadaan taas vastakkainasettelu aikaiseksi.

Vierailija
415/440 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena pakko sanoa, että tätä ketjua lukiessa ymmärsin miesten turhautumista täysin. Tässä ketjussa on vaikka kuinka paljon jankkaamista ja sanoihin tarttumista ja sitä rivien välistä lukemista. Ja hirveän usein tässäkin ketjussa on sanottu, että poikatytöt nimittelevät toisia naisia. Ei niitä nimittelijöitä niin kovin paljon ole, mutta kun nostetaan tikun nokkaan vain ne, niin saadaan taas vastakkainasettelu aikaiseksi.

Lähes jokainen itsensä poikatytöksi nimennyt on akatellut, kanatellut, pitänyt naisia tyhminä, jne jne jne loputtomiin. Rivien välistä ei tarvitse lukea, mitä se tarkoittaa, kun kutsutaan toisia naisia lammas- tai kanalaumaksi. Vai onko siellä vielä joku erityinen rivien välikin, joka ei auennut, tarkoitetaanko vielä jotain halveksivampaa?

Muutama poikkeus, joka kertoi todella avoimen tuntuisesti ongelmistaan tulla toimeen toisten naisten kanssa ilman tätä akattelua, kanattelua, jne. sai paljon negapeukkua.

Keneltäkös, mitä luulette?

Vierailija
416/440 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratti täällä selittelyt siitä, miten naislätkä tai jalkapallo ei nyt vaan ole niin kiinnostavaa, kun taso on niin paljon huonompi kuin miehillä. Näin siis maassa, jossa curling nousi seuratuimmaksi lajiksi hetsilteen,  kun pari kaveria onnistui nänniä lykkimään paremmin kuin Kanada.

Suomi on voittanut mm. naisten joukkuevoimistelun MM-kisat. Menikö Suomi sekaisin? Hehkuttivatko julkkiset hästägeillään voittoa? Varmaan johtui siitä, että taso on niin surkea ja laji niin vähän vaativa, lähes jokainenhan tommoiseen keikistelyyn pystyy. 

Ai niin, mutta kysehän on marginaalilajista. Onkohan näillä lätkäfaneilla mitään käsitystä siitä, miten marginaalinen laji lätkä maailmalla on? Millä perusteella me oikeastaan rahoitamme yhtä maailman mitassa marginaalilajia, jossa pärjäämme vuosi vuodelta huonommin, mutta emme toista, jossa olemme vuosikausia pärjänneet hyvin?

Keksiikö kukaan?

Eli siis kerrotko miksi minun pitäisi katsoa naisten jalkapalloa jotta en ole misogynisti? Jos et näe tasoeroa miesten ja naisen välillä et joko tiedä pelistä mitään tai olet sokea. Pelin tempo on jo aivan eri. En katso kisoja arvokisamenestyksen vuoksi, joten en ymmärrä miksi minun pitäisi katsoa naisten futista vain koska he ovat korkeammalla rankingissa kuin miehet. Se on se ja sama minulle jos joku haluaa katsoa curlingia. Katson myös lähes ainoastaan miesten tennistä, pl. Serena Williamsin matsit. Siinäkin huomaa miesten ja naisten tasoeron, miesten puolella kukaan ei voisi dominoida 20 vuotta.

Vierailija
417/440 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksiikö kukaan?

Eli siis kerrotko miksi minun pitäisi katsoa naisten jalkapalloa jotta en ole misogynisti? Jos et näe tasoeroa miesten ja naisen välillä et joko tiedä pelistä mitään tai olet sokea. Pelin tempo on jo aivan eri. En katso kisoja arvokisamenestyksen vuoksi, joten en ymmärrä miksi minun pitäisi katsoa naisten futista vain koska he ovat korkeammalla rankingissa kuin miehet. Se on se ja sama minulle jos joku haluaa katsoa curlingia. Katson myös lähes ainoastaan miesten tennistä, pl. Serena Williamsin matsit. Siinäkin huomaa miesten ja naisten tasoeron, miesten puolella kukaan ei voisi dominoida 20 vuotta.

Katso hyvä ihminen mitä haluat! Se, että sinä olet tuollainen intohimoinen urheiluihminen, jota kiinnostaa ainoastaan suoritus, ei kuitenkaan poista varsinaisen sanomani sanomaa.

Mutta olet varmaan juuri oikea ihminen, pelkkää silkkaa urheilusuoritusta kun arvostat, selittämään minulle, mitä tapahtui Suomen curling-huumassa? Mikä siitä urheilulajista teki poikkeuksellisen kiinnostavan urheilullisesti?

Kysyisin myös mielipidettäsi joukkuevoimistelun MM-kisoista. Onko niissäkin mielestäsi - siis nimenomaan urheilullisesti ja suoritustasoa ajatellen - niin huono taso, että ne eivät voi sinua kiinnostaa?

Vierailija
418/440 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole moitittu mitään muuta kuin toisista naisista halventavasti puhumista. Et vieläkään käytä yhtäkään konkreettista esimerkkiä, vaan puhut passiivissa. Mielestäni teet nyt sitä, mitä itse kritisoit: jankkaat, kääntelet ja luet rivien välissä. Onko viestissäsi yhtään konkreettista kohtaa, johon voisi tarttua muuten kuin mutupohjalta? Ei. Ne viestit, missä on syytetty nimittelystä, on siteerattu hyvin tarkkaan nimittelijää. Sinä puhut vain jostain rivien välistä lukemisesta, jota on tuolla jossain, koska susta niinku tuntuu siltä. Jos et pidä jankkaamisesta, et viitsisi jankata.

Vierailija
419/440 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Not like other girls -hymni vuosien takaa: P!nk - Stupid Girls. 8-)

Vierailija
420/440 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naisvaltainen työpaikka" pitäisi korvata sanalla "hoitoalan työpaikka". Hoitoalalle hakeutuvat tietyntyyppiset henkilöt, ja se on syy ilmapiiriongelmille eikä "naiseus". Olen ollut pitkään töissä isossa, naisvaltaisessa työpaikassa enkä tunnista tässä ketjussa väitettyjä naisvaltaisten työpaikkojen ongelmia. Omalle alalleni (vakuutusala) luultavasti hakeutuvat eri tyyppiset ihmiset kuin Hoitoalalle. Ehkä analyyttisemmalla, rationaalisemmat, vähemmän "tunneihmiset". Eli syy konflikteihin ei ole sukupuolessa vaan persoonallisuudessa

Mutta kun jo sen hoitoalalle hakeutumisen syynä on naiseus. Tilastot kertovat näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi