Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hemmettiä? Virheiden suosio ennätylukemissa HS-gallupissa

Vierailija
28.05.2017 |

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005230008.html

Ketkä näitä populisteja oikein kannattaa?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnettu tosiasiahan on, että sähkö tulee töpselistä ja maailma pelastuu kun Suomessa kielletään autoilu ja siirrytään polkupyöriin. Ja muut maat porskuttavat.

Tuollaisia joku meneekin äänestämään, en ymmärrä.

Miksi ihmeessä joku ei vielä tänäpäivänä ole kiinnostunut ilmastonmuutoksesta ja halua toimia sen hidastamiseksi? Tottakai joukkoliikenne ja pyöräily on järkevää. Siis miksi ei olisi. Itse kuljen kesät pyörällä töihin ja talvella bussilla. Valaise nyt vähän.

Vaikka Helsingissä kiellettäisiin kaikki moottoriajoneuvot, olisi se luonnon kannalta silti pelkästään merkityksetöntä näpertelyä. Vaikka Vihreät on ollut Helsingissä merkittävässä asemassa jo pitkään, niin silti kaupunki laskee joka vuosi suuria määriä jätevettä mereen ilman puhdistusta, sillä häiriöitä ei saada poistettua. Puhdistetussakin jätevedessä menee valtavat määrät ravinteita mereen, sillä puhdistustulos ei edes yritä olla täydellinen. Jätevesien lääkejäämiä ei edes yritetä puhdistaa. Puistoihin levitetään runsasravinteista puhdistamolietettä Metsäpirtin mullan seassa ja suoraan hulevesiviemärien viereen. Hulevesiä ei puhdisteta muuten kuin isommat roskat seulotaan pois ja nekin kehnosti.

Samaan aikaan julistetaan maatalouden ravinnepäästöistä ja vaaditaan autoilua vähennettäväksi.

Pelkkää populismia, eikä edes se hätkähdyttänyt Vihreitä että heidän politiikkansa seurauksena kaupunki poltti enemmän kivihiiltä kuin ennen.

Keskuspuistoakin taas pienennetään ja samaan aikaan tekopyhästi vannotaan ympäristönsuojelun nimiin.

Suomeen tarvittaisiin uusi ympäristöpuolue noiden valevihreiden tilalle.

Vierailija
42/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnettu tosiasiahan on, että sähkö tulee töpselistä ja maailma pelastuu kun Suomessa kielletään autoilu ja siirrytään polkupyöriin. Ja muut maat porskuttavat.

Miksi ihmeessä joku ei vielä tänäpäivänä ole kiinnostunut ilmastonmuutoksesta ja halua toimia sen hidastamiseksi? Tottakai joukkoliikenne ja pyöräily on järkevää. Siis miksi ei olisi. Itse kuljen kesät pyörällä töihin ja talvella bussilla. Valaise nyt vähän.

Voin luvata ettei ilmastonmuutosta tulla perumaan. Paljon helpompi on perua tyttöjen mahdollisuus liikkua turvallisesti Suomessa.

Ilmastonmuutos on joidenkin arvioiden mukaan ihmiskunnan tämänhetkisistä ongelmista vakavin, joten jos sitä ei estetä, ei kannata muullakaan ole juuri väliä.

Mutta kun Vihreät EIVÄT TOIMI ILMASTONMUUTOKSEN ESTÄMISEKSI.

Vihreät on tehnyt hartiavoimin työtä vuosikymmenet edistääkseen sitä. Päästöiltään puhtaan ydinvoiman käyttöä olisi pitänyt lisätä jo vuosikymmeniä sitten. Vihreät on hirttäneet meidät fossiilienergiaan ja lopettaneet meiltä kilpailukykyisen teollisuuden, kun energia on kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät syövät demareilta kannatusta. 10 vuoden päästä Vihreiden ja demareiden paikka on vaihtunut. Demareiden äänestäjät ovat vanhoja ja ajan myötä äänestäjät kuolevat pois vanhuuteen. Mitä demarit voi tarjota nuorelle äänestäjälle? Hikisten AY-äijien horinoita? Ei taida toimia nykypäivänä.

Mä oon periaatteessa poliittiselta kannaltani demari. Mutta jotenkin vihreät on arvoasioissa selkeämpiä sekä tuntuvat ymmärtävän paremmin nykyajan realiteetteja. Mulle esim opiskelevana osa-aikafreelancetyötä ja 50-50 vaimon kanssa vauvaa kotona hoitavana sopis hyvin joku perustulo byrokraattisen tukivenkoilun sijaan.

Vierailija
44/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vihreät olisi tilkinnyt rajan paremmin kuin persut, kokoomus ja keskusta teki :)

Virheethän eivät koskaan ole kysyttäessä suostuneet ottamaan kantaa siihen kuinka monta juhlapaikanhakijaa tänne voidaan maksimissaan ottaa.

onko sipilä, orpo tai soini sanoneet mitään?

Katainen puhui 1,8 miljoonasta.

Vierailija
45/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät syövät demareilta kannatusta. 10 vuoden päästä Vihreiden ja demareiden paikka on vaihtunut. Demareiden äänestäjät ovat vanhoja ja ajan myötä äänestäjät kuolevat pois vanhuuteen. Mitä demarit voi tarjota nuorelle äänestäjälle? Hikisten AY-äijien horinoita? Ei taida toimia nykypäivänä.

Mä oon periaatteessa poliittiselta kannaltani demari. Mutta jotenkin vihreät on arvoasioissa selkeämpiä sekä tuntuvat ymmärtävän paremmin nykyajan realiteetteja. Mulle esim opiskelevana osa-aikafreelancetyötä ja 50-50 vaimon kanssa vauvaa kotona hoitavana sopis hyvin joku perustulo byrokraattisen tukivenkoilun sijaan.

Perustulo tänne oli muuten yllättäen kokoomuslainen idea ja peräisin jo 80-luvun alusta.

Vierailija
46/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin luvata ettei ilmastonmuutosta tulla perumaan. Paljon helpompi on perua tyttöjen mahdollisuus liikkua turvallisesti Suomessa.

Ilmastonmuutos on joidenkin arvioiden mukaan ihmiskunnan tämänhetkisistä ongelmista vakavin, joten jos sitä ei estetä, ei kannata muullakaan ole juuri väliä.

Mutta kun Vihreät EIVÄT TOIMI ILMASTONMUUTOKSEN ESTÄMISEKSI.

Vihreät on tehnyt hartiavoimin työtä vuosikymmenet edistääkseen sitä. Päästöiltään puhtaan ydinvoiman käyttöä olisi pitänyt lisätä jo vuosikymmeniä sitten. Vihreät on hirttäneet meidät fossiilienergiaan ja lopettaneet meiltä kilpailukykyisen teollisuuden, kun energia on kallista.

Nimenomaan. Haluavat siirtää tuotannon köyhiin maihin jossa ei luonnosta eikä ihmisoikeuksista välitetä. Suomen autojen päästöllä ei ole MITÄÄN vaikutusta ilmastoon.

Vierailija
47/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on tyhmiä eikä katso tekoja, vaan menee mielikuvilla.

Ajatellaan, että vihreät on luontopuolue, vaikka teot puhuvat muuta. Esimerkiksi Helsingin keskuspuistoa ovat pilkkomassa.

Koijärvi-liikkeestä on pitkä aika, nyt vihreät ovat samanlaisia korruptoituneta pyrkyreitä kuin muutkin. Tarvittaisiin uusi luontopuolue.

Vierailija
48/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreillä muut arvot on hyviä paitsi maahanmuutto. Sille ei muut puolueetkaan tee mitään, vaikka viimeksi persuilla oli jytky. Oikeisto haluaa halpatyömarkkinansa.

Vierailija
49/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä olisi miten iso hiilijalanjälki, meitä on tosi vähän verrattuna Intiaan, Kiinaan, Afrikkaan.

Monissa paikoin poltetaan vielä puuta ja ruskohiiltä ihan lämmän saamiseksi. 

Ihan sama mitä me tehdään, naurettavaa painostaa suomalaisia kun suurimmat kokonaissaastemäärät tehtaillaan ihan muualla. Kiinalaisten halpatuotteiden ostamisen voisi kyllä lopettaa.

Vierailija
50/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät lupasivat korjata homekoulut ja panostaa koulutukseen (eli turvata naisopettajien suojatyöpaikat), joten näitä kahta teemaa rummuttamalla saatiin keskiluokan ja akateemisten lapsiperheiden äänet kotiin. Ei vaan puhuttu mistä rahat moiseen...mitä nyt todettiin että jos yritysten verosuunnittelu saataisiin kuriin niin rahaa olisi poltettavaksi asti. Jos ja jos. Paljon kysymysmerkkejä. Katsotaan mikä on tilanne kun seuraavat kuntavaalit ovat käsillä.

Vierailija
51/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatus hyvä, mutta minä en aio muuttaa tottumuksiani kun virheät haluavat Suomen melkeinpä yksinään hoitavan maailman päästövähennykset. Vaikka koko Suomi siirtyisi takaisin kivikaudelle, ei sillä ole maailman ilmastoon mitään vaikutusta.

Olemme tuomittuja, sitä ei mikään estä. Aasialaiset, kiinalaiset, afrikkalaiset tms sikiävät ja saastuttavat minkä kerkeävät.

Siksi minäkin autoilen, kun kerran voin.

Vierailija
52/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskiluokkainen nettomaksaja, ja totta kai äänestän vihreitä. Ainut puolue, joka ei ryve menneisyydessä.

Vierailija
53/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatus hyvä, mutta minä en aio muuttaa tottumuksiani kun virheät haluavat Suomen melkeinpä yksinään hoitavan maailman päästövähennykset. Vaikka koko Suomi siirtyisi takaisin kivikaudelle, ei sillä ole maailman ilmastoon mitään vaikutusta.

Olemme tuomittuja, sitä ei mikään estä. Aasialaiset, kiinalaiset, afrikkalaiset tms sikiävät ja saastuttavat minkä kerkeävät.

Ootko kuullut Pariisin sopimuksesta?

Vierailija
54/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kuullut Pariisin sopimuksesta?

Sopimus ei sinänsä pyri rajoittamaan autoilua, vaan tarkoituksena on vähentää fossiilisten polttoaineiden käyttöä. Biopolttoaineita käyttäen voisi siis ajaa miten paljon tahansa, eikä sopimus vaarantuisi.

Vierailija
55/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quuhyty2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustulo tänne oli muuten yllättäen kokoomuslainen idea ja peräisin jo 80-luvun alusta.

Mutta jotenkin vihreät ovat onnistuneet brändäämän asian omaksi ideakseen. Lisäksi puolueen ympärillä käyvä pöhinä tekee siitä huomattavasti sdp:tä vakuuttavamman. Tosiasioista en sitten tiedä....