Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei kaupoissa myydä juurikaan hihallisia mekkoja?

Vierailija
28.05.2017 |

Olenko poikkeava, kun haluaisin käyttää mekkoja, joissa on ainakin jonkin mittaiset hihat?

Kauppojen valikoimissa 95% mekoista on hihattomia. Samasta kankaasta voi olla hihallinen pusero ja hame - ja hihaton mekko. Niiden vähien hihallisten mekkojen mallit ovat lähes poikkeuksetta "mummoja".

En halua kulkea paljain olkavarsin, mutta en halua myöskään käyttää aina jotain villatakkia, bleiseriä tai huivia - haluan mekon, jossa on hihat!

Mistä ihmeestä esim. kuninkaalliset löytää vaatteensa, kun niiden mekoissa on aina hihat (ok, ehkä käyn väärän hintaluokan kaupoissa, mutta ei luulisi hihan verran kangasta niin paljoa maksavan ja käytän kuitenkin sellaisia 100-200€ maksavia mekkoja). Katsokaapa vaikka herttuatar Catherinea - ei ainuttakaan valokuvaa hihattomassa mekossa (paitsi iltapuvut). Eivätkö nämä kuninkaalliset ole tyyli-iko.eita, joiden tyyliä tavallisten tallaajienkin muodin pitäisi seurata? Vai erottaako hiha kuninkaallisen taviksesta?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuskailen myös tämän ongelman kanssa, etenkin kesäisin! Käsivarteni ovat paksut ja löllöt enkä millään välittäisi esitellä niitä julkisilla paikoilla. Haluaisin lyhyet tai 3/4-hihat. Ongelmana mulla on myös se, että kaikki mekot ovat kamalan lyhyitä! Ja olen 167 cm eli en edes kovin pitkä. En välittäisi kesällä olla selluliittiset reidet esillä ja pelätä vilautusvaaraa. Pitäisi kai opetella ompelemaan? 

Ja mä en kanssa ymmärrä tuota, että miten vaatteista on AINA koot 40-42 loppu!! Jos kysyntää on niin paljon, niin MIKSI niitä ei voida tilata kauppoihin tarpeeksi? 

Vierailija
42/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat hellemekot olen saanut tilaamalla Intiasta Kurta kurti-mekkoja, on väriä ja edulliset hinnat, eivätkä hiosta helteellä. Jos joku innostuu, niin koko pitää katsoa sieltä taulukoista, olen itse M, mutta XL on sopiva koko niissä mulle, kun on isot rynnäkset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekseni olen löytänyt hihallisia mekkoja, mutta ihan netistä (Mango, Zara, Andiata, Net-a-Porter). Nyt kyllä haluaisin tietää, millainen on se vältettävä mummonmekko. Olisiko kuvia linkittää?

Vierailija
44/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa Cos:n sivuilta, onhan siellä yli puolet mekoista hihallisia. Mistä kiikastaa?

Vierailija
45/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täälläkin. Mulla on olkapäissä ja selässä aika paljon aknearpia ja haluaisen että mekko peittäisi ne. En jaksa enää sitä ainaista bleiserien ja kaiken maailman lärpäkkeiden kanssa pelleilyä!

Vierailija
46/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnekseni olen löytänyt hihallisia mekkoja, mutta ihan netistä (Mango, Zara, Andiata, Net-a-Porter). Nyt kyllä haluaisin tietää, millainen on se vältettävä mummonmekko. Olisiko kuvia linkittää?

Oma pituus on 178 cm ja midimitta on osoittautunut käteväksi, töissä ei vilautteluvaaraa. Mutta mikä ihme on mummonmekko? Monet ovat isoäitejä jo reilusti alle viisikymppisinä ja heillä voi olla vaikka millaisia leninkejä. Toisaalta ketjussa mainittu Catherine pukeutuu hyvinkin asiallisiin ja ei niin nuorekkaisiin mekkoihin. Tekeekö koko mummon vai mistä on kysymys?

47/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Nyt sattumalta löysin Ellokselta Zizzin mekon, oli musta ja tummansininen tarjolla. Olin varma että ei onnistu postimyynnistä, mutta niin vaan istui kuin valettu!

Vierailija
48/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa Cos:n sivuilta, onhan siellä yli puolet mekoista hihallisia. Mistä kiikastaa?

Onhan noissa hihat mutta kaikki muu onkin sitten pielessä :D Kamalia kaapuja.

Vierailija
49/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, joten ehkä joku jo ehti mainita, mutta sama ongelma häämekoissa!! Kuka ihme päätti että häämekot on nykyään lähes poikkeuksetta olkaimettomia??!? Pari vuotta sitten kun metsästin häämekkoa, niin ehkä noin yksi sadasta mekosta liikkeessä oli edes olkaimellinen. Löysin onneksi lopulta mekon mutta on se nyt saakeli kun melkein pelkkiä olkaimettomia pukuja isossa hääpukuliikkeessä.

Vierailija
50/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noissa hihat mutta kaikki muu onkin sitten pielessä :D Kamalia kaapuja.

Aha, mitä ihmettä sinä sitten haet? Jotain fiftarimekkoa vai?

Vierailija
51/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hihat, mekko on muuten minimittainen laatikko

Vierailija
52/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä törmännyt tähän ongelmaan. Minusta hihallisia mekkoja on kaupassa ihan siinä missä hihattomiakin. Kesää kohti ehkä hihattomat valtaavat alaa, mutta etenkin viileämpinä kausina niitä kyllä on, eivätkä kaikki ole silti paksuja villamekkoja.

Herttuatar catherine muuten suosii esim. l.k. bennettin mekkoja, minultakin yksi tämmöinen löytyy.

https://www.lkbennett.com/Collections/Clothing/Dresses/c/clothing-dress…

Miksi alapeukut? Cosin vaatteet haukuttiin laatikoiksi, nämä eivät ole laatikoita, mutta eivät silti ok (vaikka ovat juuri niitä mekkoja joiden perään komenteissa haikailtiin).  Minkälaisia mekkoja sitten etsitään?

Valitusta valittamisen ilosta?

Vierailija
53/55 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
54/55 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mekot on alunperin suuniteltu niille joilla allit ei lepata.

Vierailija
55/55 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä kaikille: ebayhin hakusanaksi abaya. Löytyy tosi kauniita pitkiä pitkähihaisia mekkoja, jotka eivät tuhoa budjettia.

Tää on oikeasti hyvä vinkki, ebaystä ja myös aliexpressistä löytyy. Ja kannattaa sitten katsoa niitä mekkoja ihan vaan mekkoina eikä kiinnittää muuhun huomiota.