Vierailija

Miksi poliisi TAAS valehtelee? Ekstaasiin ei voi syntyä riippuvuutta sen vaikutus mekanismin vuoksi. Tarkoitan siis fyysistä riippuvuutta jota tässä tarkoitetaan. Ja mikä tämä vaurion vaara on? Kai kaikkea voi syödä liikaa, mutta aina kun yliannostuksia tapahtuu on kyseessä muu aine jota on käytetty ekstaasina.

Miten kukaan voi ottaa valistusta tosissaan kun näkee suoraan että valehdellaan päin naamaan? Nämä poliisit jotka pilaavat huumevalistuksen uskottavuuden lausunnoillaan pitäisi erottaa.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705282200167754_u0.shtml

• ylös 32
  • alas 12

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Ekstaasi vain vapauttaa aivojen oman serotoniinin. Kun serotoniini on loppu, ei ekstaasi enää toimi. Siksi siihen ei voi jäädä riippuvaiseksi.

• ylös 32
  • alas 3
Vierailija

Uskomatonta, lähes terveysvaikutteinen tuote siis. Oletko itse käyttänyt pitkäänkin?

• ylös 15
  • alas 7
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, lähes terveysvaikutteinen tuote siis. Oletko itse käyttänyt pitkäänkin?
En, mutta tuhannet suomalaiset kyllä vastaavaa tuotetta ja sitä kutsutaan yleisesti masennuslääkkeeksi.

• ylös 15
  • alas 8
Vierailija

Helposti addiktoituvat henkilöt addiktoituvat mihin vaan, sokerista lähtien.
En ole kuullut narkkarista, joka olisi koukussa ekstaasiin.
Kyllä ne on piri, subu ja rauhoittavat joihin koukussa ollaan, sitten on myssypäät joilla on lähtenyt kannabis aivan käsistä.
Lihavia ihmisiä on huomattavasti enemmän, koukussa ahmimiseen, sokeriin, rasvaan.
Kaikilla näillä ongelma on psyykkeessä, ei sinänsä missään substanssissa tai ruoka-aineessa.

Mä olen käyttänyt jonkin verran eri päihteitä koko aikuisikäni, 95% ajasta selvinpäin eikä ikinä ole tullut vastustamatonta himoa mihinkään päihteeseen (alkoholi, MDMA, ekstaasi, kannabis, hasis, laput, sienet).
Sokeri on ainoa johon ikinä olen millään tasolla koukuttunut, sain onneksi katkaistua nopeasti kun tajusin olevani koukussa ja alkoi vaikuttaa olotilaan.
Viekkarit tuli, mutta parin päivän sinnittelyn jälkeen alkoi helpottaa ja nykyisin olen sokerin kohtuukäyttäjä.

• ylös 25
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
MDMA saattaa olla pitkään käytettynä neurotoksista.
Pitää paikkansa ja siksi sen käyttöä ei suositellakaan, mutta välitöntä vaaraa siitä ei ole oikein käytettynä. Ja en tässä kehota ihmisiä käyttämään sitä, vaan olen huolissaan siitä että poliisi valehtelee nykyään kaikissa asioissa. Kyllä jaetun tiedon pitää perustua totuuteen kaikissa tapauksissa.

• ylös 23
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MDMA saattaa olla pitkään käytettynä neurotoksista.
Pitää paikkansa ja siksi sen käyttöä ei suositellakaan, mutta välitöntä vaaraa siitä ei ole oikein käytettynä. Ja en tässä kehota ihmisiä käyttämään sitä, vaan olen huolissaan siitä että poliisi valehtelee nykyään kaikissa asioissa. Kyllä jaetun tiedon pitää perustua totuuteen kaikissa tapauksissa.
Nykyään? Taidat olla aika nuori. Poliisin huumetiedotuslinja on aika hitosti loivempi ja faktaperusteisempi nykyisin kuin 90-luvulla, jolloin jo yksi kannabispiikki saattoi johtaa kuolemaan.

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Entä psyykkinen riippuvuus. Kysyn vaan kun kuulostaa että alan asiantuntijoita paikalla.

Vierailija

Ei poliisi noin kylla tuossa totea, vaan iltapaska listaa mita 'erittain vaarallinen huumausaine' voi tarkoittaa. Siita, onko MDMA oikeasti erittain vaarallinen huumausaine voi ollakin sitten montaa mielta (hevosella ratsastaminen on noin tuhat kertaa vaarallisempaa). 

On kylla harhaanjohtavaa puhua ekstaasista huumausaineena, se ei ole mikaan vakiintunut tieteellinen termi. Noi pillerit on sisaltaneet jotain PMA:ta tms. joka tappanut kayttajan (jos pillerit olivat edes syyna). MDMA (jota ekstaasipillerit yleensa sisaltaa) vaatii tosi ison annoksen etta siihen kuolee (puhutaan useammasta grammasta, eli yli kymmenesta pillerista), normaali annos on 100-250mg. 

Testatkaa huumeenne jos niita kaytatte! Amazonista saa tilattua regent-testeja ja muutenkin kannattaa ottaa selvaa miten ehkaista haittoja. 

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entä psyykkinen riippuvuus. Kysyn vaan kun kuulostaa että alan asiantuntijoita paikalla.

se voi tulla, mutta koska MDMA vaikuttaa serotoniintuotantoon se lakkaa toimimasta jos sita kayttaa liian usein (esim viikottain) koska serotoniinivarastot tayttyvat aivoissa hitaasti. Haittojen ehkaisemiseksi kayttovalin pitaisi olla vahintaan kaksi kuukautta. 

Vierailija

Puhdas MDMA (puhdas versio siis ecstacy-huumeesta) ollaan Amerikassa ottamassa lääkkeeksi psykoterapiaan. Rajoitetussa kokeilukäytössä on jo ollutkin jonkin aikaa.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Eiköhän toleranssin nousu ja riippuvuus ole aika lailla sama asia. Tarkoitan siis näitä ekstaasin käyttäjiä joille ei riitä mikään pieni määrä. En milligrammoissa tiedä mutta puhutaan yli 20 tabusta illassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Entäs psyykkinen riippuvuus alkoholin tai runkkauksen osalta? Monenhan on kova hinku nollata arki aina viikonloput ja useat runkkaakin päivittäin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ekstaasi vain vapauttaa aivojen oman serotoniinin. Kun serotoniini on loppu, ei ekstaasi enää toimi. Siksi siihen ei voi jäädä riippuvaiseksi.

Entä dopamiini ja noradrenaliini? Niihin suurin osa ekstaasin (minun mielestäni) hauskoista vaikutuksista perustuu. Parantaa masennuksen kaikilta hetkeksi, mutta masennuksen hoidossa haittavaikutukset ilmenevät jossain vaiheessa melko selvästi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eiköhän toleranssin nousu ja riippuvuus ole aika lailla sama asia. Tarkoitan siis näitä ekstaasin käyttäjiä joille ei riitä mikään pieni määrä. En milligrammoissa tiedä mutta puhutaan yli 20 tabusta illassa.
Kun serotoniini on käytetty loppuun, ei auta vaikka söisit 100 nappia.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Ekstaasi on tappava yhdistelmä tiettyjen ssri-lääkkeiden kanssa, tätä ei varmaan moni tiedä. Eli vaikka itse voisit sitä napsia muka ihan huoletta, voi lääkityksellä oleva kaverisi kuolla siihen samaan nappiin kerrasta. Sitä paitsi noista ei IKINÄ tiedä varmasti mitä ne sisältää. Vaikka joku olisi jo aiemmin testannutkin, niin et voi tietää onko samannäköinen tabletti kuitenkaan samaa erää. Ekstaasia käytettäessä äkkikuolema ei ole mikään harvinainen juttu, joten ihan hyvä, että nämä tapaukset tulevat välillä julki.

Typerää myös selittää, ettei kuolema johtunut ekstaasista vaan tabletissa olevista muista aineista, koska ekstaasina se tabletti on kuitenkin syöty. Ja usein käytettynä vakava mielenterveys- ja huumeongelma on taattu, koska aivokemia menee jo kertakäytön jälkeen ihan p*skaksi ja sitten aletaan aika pian tarvita kaikenlaisia muita nappeja, että olo olisi jotenkuten siedettävä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut psyykkisestä riippuvuudesta? Tai ekstaasin käytön jälkeisestä, serotoniinivajeesta johtuvasta sietämättömästä ahdistuksesta, joka taas johtaa fyysistäkin riippuvuutta aiheuttavien aineiden käyttöön?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta tuhannet suomalaiset kyllä vastaavaa tuotetta ja sitä kutsutaan yleisesti masennuslääkkeeksi.

Toimivat kylläkin ihan eri tavalla. Ekstaasi vapauttaa serotoniinia, masennuslääkkeet estävät serotoniinin takaisinottoa. Masennuslääkkeitä käytettäessä serotoniinia ei siis kuluteta yhtään enempää, vaan ne luonnollisesti vapautuneet serotoniinimolekyylit vain jäävät vaikuttamaan pidemmäksi aikaa, koska niiden palautusreseptoreihin on sitoutunut lääkeaine. Ekstaasi kuluttaa serotoniinivarastot kertarysäyksellä loppuun.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.