Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut jäävät roikkumaan exiensä perheeseen?

Vierailija
31.10.2022 |

Sanottakoon heti alkuun, että henkilöllä, tässä vaikka Kaisa, ei ole lapsia kenenkään kanssa ja kyse on korkeintaan muutamien vuosien suhteista. Mielestäni tämä on siinä mielessä outoa, että Kaisalla on mennyt välit itse exiinsä, mutta on pakkomielle pitää yhteyttä tämän sukuun tai perheeseen. Onko tämä ihan normaalia, kun muihin vastaaviin en ole törmännyt?

Esim. Seurusteli kaksi vuotta exänsä Heikin kanssa ja erosivat todella huonoissa väleissä, Heikillä ei ole mitään halua enää nähdä koko ihmistä eivätkä ole nähneetkään. Kaisa nyt kuitenkin vieläkin 10 vuoden jälkeen omasta aloitteestaan pitää satunnaisesti yhteyttä Heikin perheeseen (sukulaisiinkin), en tosiaan tiedä miksi kun kyseessä ei ole yksinäisiä ihmisiä.

Nyt suunnittelee menevänsä kylään toisen, 6 vuoden takaisen exänsä Matin mummon luokse, joka ei ole edes kysellyt tämän perään. Ihan vaan kun tykkäsi tuosta mummosta ja tämä siitä. Mummo tykkää kyllä tämän exän uudestakin puolisosta. Kaisa on myös itse uudessa suhteessa, joten eläisi nyt sitä uutta elämää uuden kumppanin suvun seurassa.

Tässä vain esimerkkejä, millaisista suhteista Kaisa ei osaa päästää irti, onko tässä joku trauma vai mikä on syynä? Ymmärtäisin jos välit exiin olisivat kunnossa.
En kerro olenko ex vai Kaisa itse.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En kerro olenko ex vai Kaisa itse."

Kyllä sinä kerroit hyvin selkeästi kumpi olet🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
2/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin paremmin toimeen ex-anoppini kuin poikansa kanssa. Erossa harmittikin eniten tämän yhteyden harveneminen. Ex-anoppi olikin sitten vieraana kun menin naimisiin, poikaansa en tod kutsunut 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne välit pitää laittaa poikki muihin sukulausiin. Olen veljeni eksän kanssa tekemisissä.

Vierailija
4/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän sisko on paras ystäväni. Ei ero poistanut meidän ystävyyttä. Ja erottiin eksän kanssa hyvissä väleissä.

Vierailija
5/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex anoppini ( kaikki) on olleet mukavia, vahvoja, tolkun ihmisiä ja arvostan heitä. En tajua miten niin surkeita miehiä voi tulla sellaisista naisista, mutta aina ei voi voittaa. Silti mitään yhteyttä en ole pitänyt. Olisi kyllä todella outoa.

Vierailija
6/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex anoppini ( kaikki) on olleet mukavia, vahvoja, tolkun ihmisiä ja arvostan heitä. En tajua miten niin surkeita miehiä voi tulla sellaisista naisista, mutta aina ei voi voittaa. Silti mitään yhteyttä en ole pitänyt. Olisi kyllä todella outoa.

No eipä sinulla järki paljon päätä pakota🤣🤣🤣 Näillä miekkosilla kun on se isäkin, joko elossa, kadonnut tai mullan alla, mutta ainakin joskus ollut.

Vierailija
7/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä olikin kyllä tuollaiset ei-bestikset. Jos ei ole kuuteen vuoteen pitänyt yhteyttä exän mummoon, niin eikö ole hieman erikoista ottaa yhtäkkiä yhteyttä? Varsinkin mummon, jolla muutenkin menee jo ihmiset sekaisin. Ihan vaan kun on kiva.

Luulin kyllä, että tässä ymmärrettäisi ero tuollaisen exän siskon-bestiksen ja exän siskon-ei bestis välillä, ettei olisi tarvinnut vielä enemmän alkaa rautalangasta vääntämään. Tietenkään ei mitään bestistä heivata, sen sijaan exän tädin varmaan voisi jo unohtaa?

En muuten ole Matti, vaan mietin onko tässä terapian paikka.

Vierailija
8/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lapsellinen ajatusmalli. Jos tapaa kivan ihmisen joka sattuu olemaan sukua kumppanille niin miksi siitä kivasta ihmisestä täytyy erota samalla kun kumppanista? Hohhoijaa.

Vierailija
9/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei eli raadin päätös on, että jatka samaan malliin? Halusin tälle vain mielipiteen, kun kuulemma ei ole normaalia.

Vierailija
10/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kysyä myös miksi sukulaiset pitävät yhteyttä exään. Hyväksyykö poika tai tytär heidän yhteydenpidon. Onko manipuloiva exä vai kiva. Käykö ex kumppanin lapsuudenkodissa vai missä. 

Vierailija
11/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapsettomalla siskolla on useampi exä. Ei heistä kukaan ole yhteyksissä muuhun sukuun ja tuskin ko. siskoonkaan.

Vierailija
12/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oudolle ajatukselle.

Vierailija
13/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa vähän oudolta. Siis juuri tuo että jos pitää yhteyttä vaikka ei ole mikään hyvä ystävä ja on jo uudessa suhteessa.

Jos itse eroaisin niin pitäisin varmaan yhteyttä anoppiini. On sentään ollut anoppini 20 vuotta ja on lasteni mummo. Mutta en ole ollut exän sukulaisiin yhteydessä paitsi jos kaupassa olen nähnyt niin on saatettu pari sanaa vaihtaa kuten naapureiden ym tuttujen kanssa.

Vierailija
14/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa lapsellinen ajatusmalli. Jos tapaa kivan ihmisen joka sattuu olemaan sukua kumppanille niin miksi siitä kivasta ihmisestä täytyy erota samalla kun kumppanista? Hohhoijaa.

Kyllä minä koen kuormittavana, että exäni on läsnä yli puolissa sukuni kekkereistä. Ei ole yhteydessä omaan sukuunsa, kun heistä ei saa irti taloudellista hyötyä. Aina saan olla varuillani ja pitää tarkasti etäisyyttä, ettei exä kouraise minua jostain ja vahtia sanojani sekä äänensävyäni tarkkaan, ettei eksä vain jostain random-mielipiteestäni loukkaannu ja myöhemmin pura loukkaantumistaan lapsiimme. Erosta on yli 10 vuotta.

Vierailija
15/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välit exän sukulaisiin ovat luontevat ja exän sukulaisetkin niin tahtovat, niin miksei voisi pitää yhteyttä?

Harmihan se olisi, jos kivaan ihmiseen/ ihmisiin ei voisi enää yhteyttä pitää.

Väkisin seuraan tunkeutuminen on sen sijaan eri asia. Jos huomaa, että exän sukulaiset ei halua olla yhteyksissä, niin silloin kannattaa pysyä poissa. Pätee myös toiseen suuntaan.

Vierailija
16/24 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhteydenpito on vilpitöntä, eikä siihen liity exän asioiden urkkiminen tai joku kosto- tai ärsyttämisajatus, niin voihan yhteyttä pitää.

Sen sijaan jos tietää, että pelkkä läsnäolo vaikka joissain juhlissa herättää liikaa pahennusta, niin fiksu pysyy sieltä pois. Ei koske yhteisten lasten juhlia, mikäli lapsia on.

Vierailija
17/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yhteyttä exän siskoon, mutta exään meni välit kokonaan ja vihaan hänen uutta tyttöystäväänsä.

Tuo sisko menee usein kotipuoleen autolla, välillä mummolan kautta ja olen miettinyt, jos menisin hänen mukaansa jos olen menossa sinne päin myös.

Mutta huomasin suunnittelevan tuota reissua siihen ajankohtaan, että pääsisin vähän kuin vahingossa mummolaan myös, esim. mummon synttärit. En tiedä miksi haluaisin, että heidän mummonsa kaipaisi minua. En saa kiinni näistä ajatuksista ja siksi mietin kuinka normaalia tämä on. Mutta kerroin eräälle ihmiselle tästä asiasta ja hänen mielestään takerrun noihin ihmisiin. Kirjoitin tarkoituksella aloituksen niin, että minua luultaisi exäksi ja kyllä vastaukset muuttuivatkin kun paljastuikin toisin päin.

Vierailija
18/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap ole kumpikaan, hän on se nyksä jota veetuttaa kun miehen exä pyörii nurkissa. 

Mun miehen exä (heillä on lapsia keskenään) on tuollainen että tuppautuu miehen sukulaisille. Mies jää sitten itse juhlista pois, koska ei halua nähdä exäänsä joka kiusaa miestä joka käänteessä, mutta miehen suvulle näyttää hyää naamaa.

Vierailija
19/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap ole kumpikaan, hän on se nyksä jota veetuttaa kun miehen exä pyörii nurkissa. 

Mun miehen exä (heillä on lapsia keskenään) on tuollainen että tuppautuu miehen sukulaisille. Mies jää sitten itse juhlista pois, koska ei halua nähdä exäänsä joka kiusaa miestä joka käänteessä, mutta miehen suvulle näyttää hyää naamaa.

No kyllä tuossa miehen pitäisi suvulleen sanoa että hän tulee juhliin eikä eksänsä, jos sitä ei halua nähdä. Tai sitten mies kasvaa aikuiseksi ja kestää lasten takia nähdä eksäänsä lasten juhlissa. Onhan se nyt kumminkin aikoinaan valinnut elämäänsä.

Vierailija
20/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niitä roikkujia, joista ei pääse millään eroon. Kai se on kiusan tekoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä