Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei kaupoissa myydä juurikaan hihallisia mekkoja?

Vierailija
28.05.2017 |

Olenko poikkeava, kun haluaisin käyttää mekkoja, joissa on ainakin jonkin mittaiset hihat?

Kauppojen valikoimissa 95% mekoista on hihattomia. Samasta kankaasta voi olla hihallinen pusero ja hame - ja hihaton mekko. Niiden vähien hihallisten mekkojen mallit ovat lähes poikkeuksetta "mummoja".

En halua kulkea paljain olkavarsin, mutta en halua myöskään käyttää aina jotain villatakkia, bleiseriä tai huivia - haluan mekon, jossa on hihat!

Mistä ihmeestä esim. kuninkaalliset löytää vaatteensa, kun niiden mekoissa on aina hihat (ok, ehkä käyn väärän hintaluokan kaupoissa, mutta ei luulisi hihan verran kangasta niin paljoa maksavan ja käytän kuitenkin sellaisia 100-200€ maksavia mekkoja). Katsokaapa vaikka herttuatar Catherinea - ei ainuttakaan valokuvaa hihattomassa mekossa (paitsi iltapuvut). Eivätkö nämä kuninkaalliset ole tyyli-iko.eita, joiden tyyliä tavallisten tallaajienkin muodin pitäisi seurata? Vai erottaako hiha kuninkaallisen taviksesta?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee 3/4 hihat, ne ei pue ketään. Minusta on pukevampim kun voi itse vähän nostaa hihat, ei niin ylös kuin 3/4.

Vierailija
22/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä kaikille: ebayhin hakusanaksi abaya. Löytyy tosi kauniita pitkiä pitkähihaisia mekkoja, jotka eivät tuhoa budjettia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et edes ostele niitä kaikista halvimpia mekkoja, niin miksipä et samantien pistäisi rahojasi ompelijalla tismalleen sinuun makuusi ja sinun kropallesi teetettyyn vaatteeseen?

Ovatko ihmiset tyystin unohtaneet, että niitä vaatteita voi itse ommella tai ompeluttaa? Eivät ne hikipajojen työntekijät ole ainoita käsityötaitoisia ihmisiä tässä maailmassa.

Vierailija
24/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sutjakka vartaloltani, mutta inhoan niitä boleroita, huiveja ja jakkuja.Juuri kävin kauppakierroksella etsimässä lyhythihaista mekkoa, ei löytynyt.Netistä mekkojen tilaaminen liian monimukaista, pitäisi saada sovittaa kaupassa.Mieluiten useita vaihtoehtoja, joita ei siis Suomesta näköjään löydy.

Vierailija
25/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Lihavat käsivarret. Olen etsinyt t-paitojakin pidemmillä hihoilla koska kaikissa sellaiset lyhyet hihat. Ja 3/4 hihaisia haluaisin käyttää paidoissa niin vähän on tarjolla tai jos on, kaula-aukko on liian iso. T. rintava joka ei halua näyttää rintavalta

Vierailija
26/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai kaupat luulee, että kaikki ovat jumpanneet Allinsa pois ja olipa niitä tai ei, kaikki haluaa hihattoman.

Tyhmää todellakin.

Mulla ei kyllä ole alleja, haluaisin vaan töihin hihallisen siistin perusmekon. Käsivarret ja olkavarret paljaana on aika alaston olo, ja pakko kantaa jotain villtakkia mukana.

Vierailija
27/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen päivän etsin juuri tuollaista mekkoa mutta ei löytynyt. Samalla huomasin että lähestulkoon kaikista muistakin vaatteista oli myyty loppuun koot L:stä ylöspäin ja osasta oli jäljellä vain XS. Miksi kaupoissa ei ole sen kokoisia vaatteita mitä ihmiset ostaisivat?

Vierailija
28/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gudrun Sjömanilla on mekkoja pitkähihaisenakin. Oletteko ostaneet? Itsellä ei kokemusta. Hinta ainakin on aika korkea, mutta onko laatu hyvä?

Vierailija
29/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ehkä hihat ovat suunnittelijoiden tai sisäänostajien mielestä kökköjä. 

Vierailija
30/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut Noshilta kivoja hihallisia mekkoja, käypä katsomassa niiden nettisivut. Suomalainen firma, vaatteet luomupuuvillaa. Trikoota kylläkin melkein kaikki, mutta ainakin minun töissä ja arjessa kivoja asuja. Juhlavaateet sitten erikseen.

Vierailija
31/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen megaläski ja olen löytänyt kivoja hihallisia mekkoja netistä Cellbesiltä. Ehkä etuni on tuo läskiys - tykkään väljistä vaatteista ja kun tilaan tarpeeksi ison koon, niin on hyvä. Tyköistuvaa varmaan vaikeampi löytää.

Vierailija
32/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HihaLLISET ja polvet PEITTÄVÄT mekot kauppoihin TIMMITkeskivartalon kohdasta niin sitten ok.

Vierailija
33/55 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilisen päivän etsin juuri tuollaista mekkoa mutta ei löytynyt. Samalla huomasin että lähestulkoon kaikista muistakin vaatteista oli myyty loppuun koot L:stä ylöspäin ja osasta oli jäljellä vain XS. Miksi kaupoissa ei ole sen kokoisia vaatteita mitä ihmiset ostaisivat?

Ihan sama juttu nettikaupoissa, ainakin ne vaatteet jotka itseä kiinnostaisi on just noin että koko 40 saattaa vielä olla jäljellä (ja tietenkin kaikki sitä pienemmät) mutta 42 (ja 44) on loppuunmyyty. Suorastaan v*tuttaa kun itsellä on kaikki entiset vaatteet just kokoja 36-40 ja nyt kun vihdoin myönsi itselleen, ettei tänäkään kesänä niihin mahdu niin sitten ei edes voi ostaa sopivia.

En tiedä kenelle nuo plusmallistojen vaatteetkaan on tehty, niissä taas jopa se pienin eli 42 on ihan liian iso.

Vierailija
34/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta! Itse mietin aiemmin, että miksen ole "mekkoihminen" kunnes keksin, että vika on siinä ettei kaupoissa ole sellaisia mekkoja joista tykkäisin ja syynä juurikin hihattomuus - mekko päällä on liian alaston olo!

Vierailija
35/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä törmännyt tähän ongelmaan. Minusta hihallisia mekkoja on kaupassa ihan siinä missä hihattomiakin. Kesää kohti ehkä hihattomat valtaavat alaa, mutta etenkin viileämpinä kausina niitä kyllä on, eivätkä kaikki ole silti paksuja villamekkoja.

Herttuatar catherine muuten suosii esim. l.k. bennettin mekkoja, minultakin yksi tämmöinen löytyy.

https://www.lkbennett.com/Collections/Clothing/Dresses/c/clothing-dress…

Vierailija
36/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin hihallisia vaatteita. Nyt ei jää muuta vaihtoehtoa kuin tylsät ja muodottomat ja arkiset neulebolerot.

Vierailija
37/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peter Hahn nettikaupasta löytyy. Noi ei ole mitään teinityyliä vaan aikuisen naisen makuun enemmän ja osa mummomaisia myös, mutta voi sieltä löytää kivojakin.

Vierailija
38/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin yrittänyt etsiä mekkoa edes puolipitkillä hihoilla. Ihottuman takia en halua pitää hihattomia mekkoja tai edes paitoja.. Kaupat kuitenkin pursuaa pelkkiä hihattomia mekkoja sekä paitoja, äh. :-(

Vierailija
39/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan juuri tuo istuvuusongelma, tehdään ikään kuin mekosta vaan runko ja ihmiset ostaa siihen hihat lisävarusteena. Todella köyhää

Teettäisin mielellään vaatteita mutta ei oo enää ompelijoiden ammattikuntaa.

Sitäkin voisi huomioida verotuksessa, että käsityötä kotimaassa ja yksinyrittäjällä ei arvonlisäverotettaisi niin kovin, koska sitä työpaikkaa ei voi ulkoistaa ulkomaille.

Vierailija
40/55 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ongelma, juuri tästä oli puhetta kavereiden kanssa, että miksi ihmeessä ei ole mekkoja hihoilla. Ja jos jonkun löytää, niin materiaali on sitten joku polyesteri, ei kiitos.