Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikuun inssiläisille pino!

28.03.2006 |

Onko jo muilla huhtikuulle tiedossa IUI:ta? Minä nappailin tänään aamulla (nyt kp8) viimeisen Clomin ja torstaina olisi tarkoitus mennä kontrolliultraan. Tämä on toinen inssimme ja reseptinä siis Clomit + Pregnyl + ruiskutus. Viime hoidossa inssi tehtiin kp15, toivottavasti nyttenkin, sillä olen kp14 työmatkalla. Eli hieman pitää jännittää ehtiikö tässä kierrossa tehdä inssiä ollenkaan.....

Viime inssissä en älynnyt kysyä sperman määrästä tai laadusta pesun jälkeen, nyt pitää kysyä.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut myös Kuuttarelle! Kyllä tuntuu tosiaan olevan plussat lujassa...

Mites Minniska sun inssi meni? Vai pääsitkö siihen tänään?

Täällä nyt siis pp 4 ja jonkinmoista valkovuotoa havaittavissa, mutta ei muuta kuin ootellaan...

Vierailija
62/90 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Kuutar, koita jaksaa!! Kyllä se plussa sieltä tulee, pidetään peukkuja seuraavaan kertaan. Onneksi sunkin ajatukset siirtyy seuraavaan yritykseen, ei ennätä hirveän kauan surra edellistä.

Snygg, mulla on toivottavasti keskiviikkona se inssi. Tänään tein ovistestin, mutta ei tullut kuin hailakka viiva, huomenna testi näyttää positiivista ja elämäni toinen inssi on ilm. keskiviikkona. Sehän tässä nyt on, kun tämä on mun oman testauksen varassa, miten täsmää ajoitus.

Nyt toivotaan, että saadaan seuraavissa plussaa, pakkohan jollakin on onnistua:)))))))))))))))))))) vai mitä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukut on täälläkin pystyssä kaikille, joilla vielä testaus edessä!

Itsellä menossa pp 6 ja jonkin verran on ollut valkovuotoa mutta mahdollisesti johtuu vain Lugesteron palluroista. Alavatsaa juilii ja välillä hieman viiltelee ihan vähän mutta nämäkin oireet voivat johtua lugesteronista. Rinnat eivät ole arat lainkaan pitäisiköhän ne tässä vaiheessa jo olla jos jotain olisi tapahtumassa...? En yhtään enää muista minkälaisia oireita oli missäkin vaiheessa plussaan johtaneen inssin jälkeen. Ärsyttävintä tässä on se, että kaikki oireet ennen testiä voivat olla joko alkaneesta raskaudesta tai lugeista. Täytyy vaan ilmeisesti jaksaa testipäivään asti ja yrittää olla arvailematta oireiden syytä. Helpommin tosin sanottu kuin tehty, vielä melkein puolitoista viikkoa tätä piinistelyä.

Vierailija
64/90 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tunsin kun munasolu irtosi ja näin oli tosiaan käynyt, joten ajoitus oli tällä toisella kertaa parempi ja simppojen tilannekin oli hiukka parempi.

Nyt ei voi muuta kuin toivoa parasta, hoitaja sekä lääkäri oli sitä mieltä että mahiksia onnistumiseen kyllä on. Limakalvo oli paksu, yritin kysellä miten paksu, mutta on kuulemma kolmikerroksinen ja oikein hyvä hedelmöittymistä ajatellen.

Miten teillä muilla menee??

Onkos mulla huomenna pp1??

Vierailija
65/90 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään laitoin aamulla pregnylin ja kotona sitten yritämme kovasti pitää vipinää peittojen alla! =)

Tarkoitus oli siis alunperin mennä klinikalle mutta poikamme on ollut kovassa kuumeessa maanantaista asti ja hänen lääkäriaikansa on huomenna siihen aikaan kun meidän inssi olisi ollut, joten lääkärin kanssa sovimme että yritämme sitten kotona.

Vierailija
66/90 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määpäs hyppään vielä teidän mukaan tähän huhtikuun pinoon ku pääsen perjantaina inssiin. Vähän tiukille meni, pelkäsin jo, että menee tällä kierrolla viikonlopulle ja vappumaanantai sotkee kaiken. Kyseessä siis mun eka inssi. Kävin eilen ultrassa ja kolme munasolua on kasvamassa. Tai kaksi varmasti ja lääkärin mukaan kolmas siellä takana piilossa. Clomeja oon syöny ja huomenna pitäs pistää se pregnyl-piikki. Hui ku pelottaa.. Tai kyllähän mää sitä vähän harjottelin eikä se käyny ees kipeetä mutta pelottaa silti, onnistuuko se siinä aamutokkurassa, ku pitäs pistää se viiden aikaa aamulla ennen töihin menoa. No niin, mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta, kaiken suhteen! :)

Vierailija
67/90 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan onko tuo 3-4 inssin määrä kokonaismäärä mitä julkisella puolella saa? Meillä siis lapsi toisesta inssistä ja nyt on yksi inssi tehty vauvan jälkeen. Jos nyt ei onnaa niin onkohan meillä siis vielä jäljellä 3 inssiä (tätä kakkosta varten) vai ainoastaan yksi?

Vierailija
68/90 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sitten tänään hulluuspäissäni testaamaan kun posti toi Jenkeistä tilaamani raskaustestit (Saveontest) vaikka niin olin päättänyt, että odotan viralliseen testipäivään. En hetkeäkään uskonut, että minkäänlaista viivaa tulisi mutta 5 minuutin kuluessa testauksesta testissä näkyi kuin näkyikin hailakkaakin hailakkaampi testiviiva mutta viiva kuitenkin.

En nyt oikein tiedä mitä tässä pitäisi ajatella. Onkohan mitenkään mahdollista, että testi näyttäisi positiivista näin aikaisessa vaiheessa? Tuntuu kyllä vaikealta uskoa. Pakko oli testata toisen kerran iltapäivästä ja lopputulos oli ihan sama: todella hailakka, tuskin silmin nähtävä viiva mutta viiva kuitenkin. Pregnylinkään ei pitäisi enää näkyä, koska pistin sen viime viikon maanantaiaamuna eli 11 päivä sitten ja annostuksena oli 5000 IU.

Eipä tässä auta muu kuin odotella kärsivällisesti pari päivää ja katsoa vahvistuuko viiva vai ei.

Plussasäteitä kaikille vielä piinaileville!

Vierailija
69/90 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut Niki!!!! Eikös se kuitenkin aina oo niin, että plussa on plussa, vaikka olisi himmeäkin! Nyt vaan odottelemaan sen vahvistumista! Onkos sulla jotain oireita ilmenny?

Aattelin myös ite testata sunnuntaina, niin tiedän voiko vappuna siemailla viiniä vaiko eikö. Mullakin on sunnuntaina vasta pp 10, eli eihän siellä välttämättä mitään näy... Mua on tänään vaivannu armoton närästys ja kuvitelmat on tietysti huipussaan...

Vierailija
70/90 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat maassa kyllä vielä pari päivää ja jos silloin kaksi viivaa vielä tulee niin pakkohan se on uskoa, että inssi onnistui.

Ainoa oire tällä hetkellä on lievä kuvotus, joka alkoi eilen. Ehkä sen takia juuri sitten testasinkin tänään vaikka tosiaan uskoin, että testi ei voi mitenkään näyttää vielä himmeääkään viivaa. Mulla alkoi samanlainen kuvotus viime raskaudessa myös tosi aikaisin, monta päivää ennen virallista testipäivää joten ehkä vähän oli sellainen olo, että mitä jos olisikin tärpännyt.

Nyt on Snygg sulle pekut ja varpaat pystyssä, että plussa tulee. Ei se näköjään ole mahdottomuus plussata näinkin aikaisilla päivillä. Riippuu tietysti testin herkkyydestä ja monesta muusta asiasta. Vaikka sulle testi negaa näyttäisikin sunnuntaina niin älä masennu. On niin varhaista testata silloin, että negatulos ei tosiaan ole mitenkään varma.

Tule kertomaan sunnuntaina miten kävi. Testaan itse seuraavan kerran myös sunnuntaina.

Vierailija
71/90 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsen testaileen vasta parin viikon päästä jos on tarvista..

Vierailija
72/90 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, mä pidän Ellun kanssa teille peukut ja varpaat pystyssä, että viiva vaan vahvistuu, ihanaa!! Aivan upea juttu:-)

Lounis+tyttö +muut revohka

Vierailija
73/90 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eka inssi 25.4. (lääkityksenä clomit + crinone) ja nyt siis piinaillaan.. Mulla yleensä alkaa pms-tuntemukset ihan älyttömän aikaisin (tyyliin jos ovis on ollu kp 16, niin selkä-, hartia- ja alavatsatuntemukset saattaa alkaa jo kp 19-20!!) Nyt on siis kp 22 (pp 6?) ja ko. oireet alkoivat pikkuhiljaa tuttuun tapaan jo kp 19-20. Eilen ei yllättäen ollut mitään sen kummempia oireita, mutta tänään taas on ollu - eli taitaa olla peli menetetty jälleen kerran:(

Joku kirjoitteli tuonne aiemmin, ettei niistä säryistä ym. oireista oikein voi tietää onko ne pms:ää vai kiinnittymiskipuja/raskausoireita. Varmaan pitääkin paikkaansa joidenkin kohdalla, mutta itsellä vaan on aika kyyninen olo tuon jutun suhteen. Tuntuu, että heti ekoista vihlaisuista, nippailuista tai heijastuskivuista jotenkin vain " tietää" , että se on menoa nyt, turha toivoa enää mitään:( Johtuu varmaan siitäkin, kun pms-oireet on niin voimakkaat ja tosiaan alkaa jo niin hyvissä ajoin. (Mistäköhän ihmeestä sekin johtuu..?)

Plussaonnea teille joiden kohdalla se on vielä tässä kierrossa mahdollista & muille paljon voimia & jaksamista!

Wilhelmiina

Vierailija
74/90 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toka inssi ke 26.4 eli laskin et nyt olis pp 6 menossa. Vielä ei mitään tietoa kuinka on käynyt. Luulisin, että viikonloppuna tiedän, alkaa tiputtelu jos alkaa menkat.

Wilhelmiinalle sellaista, että ei vielä tässä vaiheessa välttämättä ole selviä oireita, vaikka olisi onnistunutkin. Ei kaikilla ole koko alkuraskauden aikana mitään tuntemuksia, se on niin yksilöllistä.

Mulla on ennestään yksi lapsi ja tiesin silloin noin viikkoa ennen testausta, että olen raskaana. Tissit oli tosi kipeet, olin väsynyt ja vilutti. Nyt vaan odotan, että saisin vastaavia oireita ja mahdollisimman pian. Vaikka voihan sitä plussata ilman näitä oireitakin, kaikki on mahdollista niin kauan kun alkaa selvät menkat.

Tsemppiä kaikille!!

Vierailija
75/90 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" että ei vielä tässä vaiheessa välttämättä ole selviä oireita, vaikka olisi onnistunutkin. Ei kaikilla ole koko alkuraskauden aikana mitään tuntemuksia, se on niin yksilöllistä."

En tarkoittanutkaan että vielä pitäisi olla raskausoireita, vaan sitä, että en jaksa uskoa raskautumiseen juuri pms-oireideni takia. Olen ollut kerran raskaana, pari vuotta sitten, ja silloin jotenkin vain " tiesin" olevani raskaana jo viikko hedelmöittymisen jälkeen, vaikka varsinaiset raskausoireet (oksentelu ym.) alkoivatkin vasta, kun menkat olivat jo myöhässä muutaman päivän. Ja muistaakseni minulla ei ollut tuolloin pms-oireita ollenkaan (vaikka joillakin kuulemma on, raskaudesta huolimatta). No, se raskaus päättyi surullisesti raskausviikolla 23, eikä uutta raskautta ole kuulunut sen jälkeen... :( En siis usko saavani raskausoireita nytkään ennen menkkojen myöhästymistä, mutta pms-oireet kertovat ikävä kyllä siitä, että menkat ovat tulossa n.viikon päästä:( Vaikka kyllähän tietysti jokainen raskaus samallakin ihmisellä on erilainen, mistäpä sitä tietää reagoisiko keho nyt ollenkaan samalla tavalla kuin viimeksi. Mutta tosiaan, tuntuu että usko raskautumiseen on kadonnut kaikkien näiden pettymysten takia..

Jaksamista sinulle (ja muille) piinailuun, toivotaan että tärppää:)

Vierailija
76/90 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mitä tarkoitat, ajattelin vaan rohkaista sinua, ettei vielä kannata menettää toivoa. Ja tottahan se on, että jokainen raskaus voi olla aivan erilainen jo ensi oireista alkaen.

Olen pahoillani rankan kokemuksesi vuoksi, kyllä elämä on välillä rankkaa ja epäreilua. Tsemppiä ja voimia sinulle:)))

Jospa tämä inssi toisi mukavia juttuja meille molemmille. Se on tosiaan jännä, miten voimakas tunne voi tulla hyvinkin äkkiä. Mullakin selvät oireet alkoi ehkä noin viikkoa ennen testausta. Ja kyllähän sitä toivoo ja odottaa samankaltaisten oireiden tuloa. Osaan oireita kuvitellakin, sekin on omituista. Nyt on taas tissit kipeet, mutta on ollut monesti muulloinkin kierron tässä vaiheessa, joten siitä ei voi vielä päätellä mitään.

Me mennään aika samoissa, joten peukut pystyyn!!! Toivotaan, että plussa-aalto tulee....

Vierailija
77/90 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa pp5.. Eilen kuulin surullisen uutisen, isäni oli yllättäen kuollut sairaskohtaukseen töissä. Tuntuu uskomattomalta, vielä toissa päivänä näin hänet.. Ja lapsenlapset jäivät ainakin mun puolelta näkemättä, vaikka niin kovasti odotin, että saisin pian kertoa hänelle onnellisen uutisen. Mieli aika maassa enkä todellakaan jaksa enää uskoa sitä vähääkään positiiviseen tulokseen. Mutta tällasta se elämä on, yhden elämä päättyy ja toisen alkaa..

Vierailija
78/90 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani Unelm@ isäsi poismenon johdosta. Oma isäni kuoli sydänkohtaukseen 2,5 vuotta sitten eikä hänkään koskaan nähnyt lapsenlastaan ( itselläni 11 kk vanha tyttö). Tiedän tuon tunteen " juurihan hänet vasta näin" , koska näin myös oman isäni sydänkohtausta edeltävänä päivänä ja sydänkohtauksen jälkeenkin olin vielä sairaalassa käymässä ja isän piti toipua ihan hyvin. Mutta mutta... toisin kävi ja viiden tunnin päästä äitini soitti, että isä oli saanut uuden sydänkohtauksen josta ei sitten enää selvinnyt.

Nyt tuntuu varmasti masentavalta mutta suurestakin surust kuitenkin selviää ajan myötä ja pidän kovasti peukkuja, että saat elämääsi iloa plussan muodossa.

Omaa napaa hieman. Olen siis se hullu testailija, joka jo pp 10 intoutui testaamaan postin tuodessa tilaamani testit. Pp 10 kaksi testiä näytti siis hailakkaakin hailakkaampaa viiva ja pp 12 samoin. Sitten löysin tahdonvoimani jostain ja olen ollut testaamatta tähän päivään asti. Huomenna on virallinen testipäivä ja aamulla sitten testin teen. Vaikka ne viivat olivatkin aiemmissa testeissä niin en ole mitenkään varma, että huomenna testi näyttäisi plussaa. Ei ikinä pitäisi mennä testaamaan niin aikaisin kuin menin, koska nuo herkät testi joita käytin näyttävät varmasti kaikki kiinnittymisen yrityksetkin, jotka eivät johda pysyvään plussaan. No, huomenna ollaan viisaampia.

Nyt on molemmat peukut pystyssä lopuille huhtikuun inssiläisille, jotka eivät vielä ole testanneet. Kyllä sen plussan/ plussien on pakko jollekin napsahtaa!

Vierailija
79/90 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten virallinen testipäivä ja negaahan sieltä tuli kumminkin. Menkatkin alkoivat sitten illalla kun jätin lugeannoksen aamulla ottamatta.

Ehkä siellä on jotain ollut tapahtumassa, koska kyllä ne erittäin himmeät viivat siihen raskaustestiin tuli viime viikonloppuna enkä ollut ainoa, jotka ne siinä näki. Oireena ollut lievä kuvotus on saattanut olla lugesteronin sivuoire.

No, pettymyksestä on nyt selvitty ja kesäkuussa sitten seuraavan kerran piinistellään, toivottavasti paremmalla onnella. Mies on ulkomailla koko toukokuun työmatkalla, joten tässä kuussa ei inssiä voi tehdä.

Nyt sitten plussaatte loput piinistelijät :) On teitä ainakin muutama vielä.

Vierailija
80/90 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palanousee kurkkuun, sekä Unelm@n että Nikin juttuja lukiessa, toivon teille onnistumisia tässä projektissa.

Voi niki, minäkin olin jo varma, että saadaa yksi plussa tähänkin joukkoon. No, seuraavalla kerralla sitten parempi onni!!

Mulla menossa pp9, ei erityisiä oireita. Jos alan miettimään, niin onhan mulla vaikka mitä, mutta onnistun niin hyvin kuvittelemaan oireita. Yritän olla aloittamatta sitä, tulee vaan turha pettymys. Tai onhan se nega joka kerta pettymys, mutta täytyy vaan sitten siirtää ajatukset seuraavaan kertaan. Olen aika varma, että täytyy taas ensi viikolla soittaa sairaalaan ja kertoa, että olen tulossa taas inssiin ja hypätä toukokuun porukkaan...

Tsemppiä kaikille ja yritetään tiristää edes yksi plussa:::)))))))