Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikuun inssiläisille pino!

28.03.2006 |

Onko jo muilla huhtikuulle tiedossa IUI:ta? Minä nappailin tänään aamulla (nyt kp8) viimeisen Clomin ja torstaina olisi tarkoitus mennä kontrolliultraan. Tämä on toinen inssimme ja reseptinä siis Clomit + Pregnyl + ruiskutus. Viime hoidossa inssi tehtiin kp15, toivottavasti nyttenkin, sillä olen kp14 työmatkalla. Eli hieman pitää jännittää ehtiikö tässä kierrossa tehdä inssiä ollenkaan.....

Viime inssissä en älynnyt kysyä sperman määrästä tai laadusta pesun jälkeen, nyt pitää kysyä.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

inssipäivä meillä oli pe 31.3 ja nyt taitaa mun laskutaidon mukaan olla menossa pp11. Olen tässä vaiheessa jo varma, ettei inssi tuottanut tulosta. Normaali tiputtelu, jota mulla on ennen menkkoja on jo alkanut.

Täytyy nyt vaan sitten suunnata ajatukset seuraavaan follikkeliultraan ja mietti mitä kaikkea voisi kysellä lääkäriltä. Olisiko vinkkejä?

Rupesin miettimään vasta inssin jälkeen seuraavia kysymyksiä, mikä on siittiöiden vähimmäismäärä inssissä, pestyjen siitiöiden ikä yms. Olin niin onnellinen, kun hoitaja sanoi, että niitähän lähti liikenteeseen 8 miljoonaa, pidetään peukkuja. Jälkeen päin sitten tajusin, että puhuttiin kuitenkin aika pienistä määristä.

Menkat taitaa alkaa perjantaina ja olo ei ole silloin häävi, pettymyskin nostaa tietysti päätänsä. Täytyy vaan yrittää unohtaa, ettei mene pääsiäinen pilalle ja pitkä vapaa.

Tsemppiä muillekin jo inssissä käyneille ja sitä odottaville!!

Vierailija
22/90 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi..

Meillä oli ekassa inssissä pesun jälkeen 2,2 miljoonaa simppaa, nyt oli 5,5 milj. Ja kun niitä nyt oli noin " paljon" niin saamme sitten vielä yhden inssin, jos tämä toinen ei tulosta tuota.

Silloin ensimmäisen inssin jälkeen noista määristä täällä kyselin ja joku tiesi kertoa, että pesun jälkeen pitäisi olla 5 miljoonaa.

Eli teillä on ollut ihan hyvä määrä niitä =)

Mulle lääkäri sanoi ekassa inssissä että ne pestyt säilyisivät pari päivää hengissä, mutta minusta joku on täällä joskus sanonut, ettei ne niin kauaa säily. Ehkä se riippuu simpoista...

Peukkuja nyt kuitenkin vielä, niin kauan kun menkat eivät ole alkaneet, on toivoa!

Peukkuja muillekin!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luin inssin jälkeen, että vähintään 5 miljoonaa pitäisi olla. Siihen nähden tietysti hyvä, että raja ylitettiin. Lueskelin tuolta muiden määriä, pesun jälkeen on ollut jopa 45 miljoonaa jne. Tuli noiden lukujen jälkeen sellainen tunne, että aika heikoilla oltiin.

Tietty pitää muistaa se, että onnistumiseen ei kuitenkaan tarvita kuin se yksi ainoa. Kun yritystä on lähes 2,5 vuotta takana, tuntuu ettei sinne enää kukaan löydä perille. Ja mietin vielä sitäkin, josko minussa kuitenkin on jotakin vikaa. Ultrassa kaikki näytti hyvältä, mutta endoakaan ei ole vielä pois suljettu. Laparoskopiaa mennään ilmeisesti vasta, jos inssit eivät tuota tulosta.

Kiitos ja onnea sinulle matkaan!!

Vierailija
24/90 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sitä pienemmälläkin määrällä onnistuminen inssissä on mahdollista, kun meillekin se kolmas inssi on luvattu, vaikkei nytkään tosiaan ollut kuin se 5,5 miljoonaa siittiötä. Eikä meillä käsittääseni tuossa määrässä ole ainoatakaan, joka liikkuisi nopeasti eteen päin, on vain niitä kaartelevia.

Pieni toivon vire on, mutta se on tosi pieni..

Luulen, että meillä voi olla kyse jostain isommasta asiasta.. Että esim. ne solut eivät tule toimeen keskenään tms. Meillä yritystä on kaksi vuotta takana. Niissä tutkimuksissa, joita itselleni on tehty, on kaikki ok, eikä oireitakaan ole mistään vakavammasta. Ylipainoa minulla on, mutta ovulaatio on siitä huolimatta tapahtunut spontaanisti ja olen nyt saanut kyllä jo kohta 20 kiloa pudotettuakin..

IVF:ssä sitten varmaan selviää, että missä se vika on.. Toivon kyllä hartaasti, ettei sinne asti jouduta...

Vierailija
25/90 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä sen, että pienemmälläkin määrällä täällä on onnistuttu. Meillä on ennen pesua vain 4 % normaalimuotoisia ja 30 % vasta-aineita, joten usko luomuplussaan on kadonnut kokonaan. Ne ei taida tutkia tuota vasta-aineiden osuutta ennen pesua ja sehän on voinut noustakin ja sen tiedän, että jos sitä on 40 % sillä on jo vaikutusta onnistumiseen. Lääkärin mukaan, joka kirjoitti simpoista viime keväänä ja syksynä lausunnon, meillä olisi kaikki simppojen osalta ok. Itse olen kuitenkin eri mieltä, tuntuu vaan siltä.

Meilläkin on nyt toisen lapsen yritystä takana 2 v 4 kk ja aika tuntuu todella pitkältä. Tutkimusten mukaan mullakin on kaikki ok eli ollaan kuulemma sillä harmaalla alueella, kun mitään syytä ei ole. En ihmettelisi, vaikka mulla olisi endo ja kerroin sen inssin tehneelle lääkärille, mutta sitä tutkitaan vasta sitten jos nämä ei tuota tulosta.

Mua ei hirvitä se ivf, tosin ehkä tiedän siitä niin vähän. Enemmän hirvittää se, että jos aika valuu hukkaan kun ei tehdä riittäviä toimenpiteitä. Olen ihan varma, että tämä oli hutikierros, mutta olihan tämä vasta eka kerta ja täytyy tsempata seuraavaan yritykseen.

Toivotaan, että teillä kolmas kerta toden sanoo!! Ainahan se olisi parempi, jos ei tarvitsisi rankempiin hoitoihin mennä. Millon teillä on se kolmas kerta??

Vierailija
26/90 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me piinaillaan nyt tätä toista inssiä, on pp2 vasta. Mutta jos tämä ei tulosta tuota niin seuraavassa tai sitä seuraavassa kierrossa sitten on se kolmas ja viimeinen inssi. Eli me nyt vielä toivotaan, että toinen kerta toden sanoisi =)

Meillä kun yhtään lasta ei vielä ole, niin vuoden yrittäminenkin tuntui jo iäisyydeltä!! Ja pelko jäädä kokonaan lapsettomaksi on valtava :(

En mäkään kauhiasti siitä ivf:stä tiedä, mutta juttuja olen kuullut.. Se punktio eritoten pelottaa. Ja tietysti sekin, että mitä ne kaikki mömmöt saa aikaa kehossa - mulle sopii tosi huonosti kaikki hormonit aina :(

Ja sekin hirvittää, että vaikka julkisella ollaankin, niin rahaa palaa! Itse olen opiskelija ja mieskin tekee vain satunnaisesti töitä, joten...

Mutta niin kauan yritetään, kun se kannattaa. Jossain vaiheessahan se on pakko luovuttaa, jos kaikki on jo koitettu, mutta sinne asti on jaksettava!

Mullekin on tehty vain HSG, ei laparoskopiaa. Mutten usko, että endoa itseltäni löytyisi, kun siihen ei mikään viittaa. Eikä tuolla TAYSissa lääkäri ole puhunut mitään, että lapaan missään vaiheessa aihetta olisi.

Tiedä sitten, missä vika...

Toivottavasti teille pian selviää jotain syytä asiantilaan ja pääset masua kasvattelemaan =) Jaksuja!

Vierailija
27/90 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt pp5(vai6?) ja mun tissejä vihloo aivan vimmatusti. Lisäks mulla on alamahalla sellasia kramppeja, että puolpaniikissa jo kuvittelen, että jos siellä on jotain tapahtunut, niin väärässä paikassa ainakin...=O

Ja kuinkahan kauan se pregnyl mahtaa vaikuttaa? Sehän (käsittääkseni) näyttää positiivista raskaustestissä aika pitkään, testasin nimittäin huvikseni toissapäivänä ja selkät viivat tuli kyllä. Mutta kai se on jo siinä 2 viikossa poistunut, kun pitäisi " oikeasti" testata?

Enpä tajunnut tuotakaan kysyä. Mä yritin netistä löytää noista oireista jotain tietoja, mutta ei missään lue mitään. Outoa.

Vierailija
28/90 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on tissivihlontaa ja myös alavatsatuntemuksia. Sehän kertoo, että ainakin jotain tapahtuu :). Sullahan voisi nyt olla ne ajat, että mahdollinen alkio kiinnittyy ja olisi kiinnittymiskipuja...

Pregnyl vaikuttaa muistaakseni n. viikon, kahdessa viikossa tosiaan on hävinnyt.

ON: Nyt pp8, pahin pms-kiukutus ja ahdistus hävinnyt, mitään fyysisiä oireita ei ole. Tai no, jonkinnäköistä painontunnetta alavatsalla. Menkkoihin varaudun :(

Vierailija
29/90 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis ultrassa ja kaikki näytti hyvältä. Tänään on siis menossa vasta kp 8 mutta pääsiäisen takia oli pakko mennä jo tänään ultraan. Johtofollikkeli oli n. 11 mm ja kohdun limakalvo näytti hyvältä. En tullut kysyneeksi limiksen paksuutta mutta hyvin on kuulema paksuuntunut. Tämä inssi menee näköjään sitten ihan saman kaavan mukaan kuin edellinenkin onnistuneeseen lopputulokseen johtanut inssi eli Menopur pistoksia jatkan kp 11 asti ja kp 12 eli ensi maanantaina pistän Pregnylin aamulla klo 7 mennessä. Inssi on sitten tiistaina kp 13 ja siitä ei kun piinailemaan vaan.

Olin ihan varma, että tämä inssikierto menee ihan pyllylleen, koska ikuisena pessimistinä näissä asioissa ajattelin, että koska meille ensimmäinen inssi toi aikoinaan ihanan prinsessamme ei tämä kerta voi mennä niin kuin pitää. Hyvä että olin väärässä ainakin tähän asti.

Hyvää pääsiäistä kaikille ja plussaonnea!

Vierailija
30/90 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän peukkuja, että toinen inssi tuottaa tulosta!! Sehän olisi tosi hyvä juttu ja sitten ei tartteisi miettiä rankempia hoitoja ollenkaan. Ymmärrän kyllä miltä tuntuu, kun ei ole vielä lasta. Me tehtiin esikoista lähes vuosi ja kävin silloin läpi kaikenlaisia tuntumuksia. Nyt vaan peukut pystyyn ja toivotaan parasta:)))))

Mulla on nyt menossa kp2 eli menkat alkoi tosi oudosti jo kp26. Ikinä ei ole ollut näin lyhyttä kiertoa. Mulle on ominaista pidemmät kierrot yleensä 29-31. Nyt on muutama kierto ollut 28 päivää.

En ole kovin pettynyt, mitään oireitahan ei ollutkaan, joten aavistelin tämän. Nyt sitten vaan kohti seuraavaa inssiä.

Justiinelle sen verran, että sehän on hyvä, jos massussa jotakin tuntuu ja tisseissä myös. Toivotaan, että on tärpännyt!!

Vierailija
31/90 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nyt piinapäivät vähissä. Olin jo eilen ihan varma että menkat alkavat, mutta tänään ei sellaista selkäkipua sitten ollutkaan. Ajattelin huomenna testailla kotona, veritestipäivä vasta torstaina. Mutta jos tulee negaa, menkat alkavat huomenna todennäköisesti. Pettymyksiä on koettu jo niin paljon, että en oikein uskalla toivoakaan... mutta negan tullessa olen kuitenkin aina tyrmistynyt, ihmeellinen tämä ihmisen mieli...

Vierailija
32/90 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minkäänlaisia tuntemuksia vielä ole ollut...

Ekassa inssikierrossa muka oli jo vaikka kuinka aikaisin, mutta silloinhan menkat alkoivatkin sitten jo pp12..

Pp15 on sitten testaus, jos sinne asti pääsen.

Peukkuja kaikille!

Vierailija
33/90 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt iski niin armoton vitutus, et menkat on tulossa kyllä varmasti. Lisäksi alavatsa kramppailee ihan siihen malliin, että ei toivoakaan enää =(

Tissit on kyllä edelleen järkyn kipeät, mutta mä luulen, että kroppa on mennyt vaan niist piikeistä sekasin.

No, eipä mikään yllätys ole, mutta silti vähän mieli maassa.

Vierailija
34/90 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi virallinen testipäivä. En kyllä aio testata, sillä mitään raskauteen viittaavia oireita ei ole enkä haluaisi nähdä sitä iänikuista ainoaa viivaa tikussa :(. Viimeinssissä menkat alkoivat pp16, ja nytkin korkeintaan silloin tai pp17 aion testata.

Vierailija
35/90 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä näin sitten tänään sen iänikuisen viivan siellä testitikussa. Torstaina vasta verikoe, mutta heti testaamisen jälkeen menkat alkoivat, joten ehkäpä uskon negan ilman verikoettakin. PLÄÄÄH.

Aina tässä käy näin. Olen ihan varma, että minussakin on jotain vikaa, mutta lääkäri ei ainakaan ole mitään kertonut. **tuttaa niin ***vetisti. No, tää on kuukauden paskin päivä, ei tämä tästä huonommaksi muutu. Täytyy alkaa valmistautua kolmanteen inssiin. En kohta enää keksi, mitä vielä voisin tehdä toisin. Jos nyt vaihdan ne luovutetut siittiöt...

Joko muut olette testailleet?

Vierailija
36/90 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kertokaa tämä lyhenne pp, jotainko jälkeen ovulaation vai mahd. hedelmöityksen vai?? (kp:n olen jo ymmärtänyt).

Itsellä 12 pvää inssistä, menkkaoireita on rintojen arkuutta, pientä mahapingotusta ja keljutusta. Ei ole toiveet korkealla. Kun kysyin lääkäriltä testipvää, sanoi että muutaman päivän kun menkat on myöhässä, mutta teillä muilla näyttää olevan tiedossa tarkka/määrätty päivä milloin testaatte.. Mikähän se on yleisesti suositeltu testiajankohta?

Olenpas kaikesta tietämätön tällä eka hoitokierroksella, eikä lääkärikään osaa kertoa kaikkea, pah, tällaistako julkisella puolella ;)

Tsemppiä edelleen teille!

Vierailija
37/90 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pas**nmarjat sentään kun jouduit näkemään iänikuisen viivan :(. Uskon että ketuttaa. Kuule, mä tulen aivan varmasti kohta perässä kolmatta inssiä suunnittelemaan. Niin olin PMS-itkun kourissa tänään kun töistä ajelin ja menkkajomotukset alkoi alavatsassa.

Toivottavasti sun mieli paranee uutta inssiä suunnitellessa. Ehkäpä teillä luovuttajan vaihdos olisi tosiaan paikallaan. *Lohtuhali* täältä ja koita jaksaa!!

Vierailija
38/90 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pp tarkoittaa piinapäivää ja pp0 on inssipäivä ja pp1 sitten seuraava ja niin etiäppäin. Näyttäisi, että monella on testipäiväksi " määrätty" pp14, mulle sanottiin että testaa 2vk + 1 pvän päästä, elikkäs pp15.

Vierailija
39/90 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Hepsikselle negasta!!! Mutta niin kuin sanoit eka kp on kuun paskin päivä, mutta kyllä siitä taas uusin voimin ylös noustaan, usko pois. Toivotaan, että se kolmas inssi tuo toivotun tuloksen!

Mä kävin tänään follikkeliultrassa ja neljäs ja viimeinen inssi on torstaina. Tänään pitäis pistää Pregnyl...

Paljon plussasäteitä piinailijoille! Perässä tullaan!

Vierailija
40/90 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä näistä piina-ajan alavatsakivuista. Kaveri joka tuli aikanaan inssistä raskaaksi oli kokenut samoja pms-vatsatuntemuksia, mutta mankat ei sitten alkaneetkaan:)

Että ei voi senkään varaan laskea. Ei kannattaa toivoa heittää, tämä oireilu/oireiluttomuusosasto taitaa olla yhtä henkimaailman hommaa.