Huhtikuun inssiläisille pino!
Onko jo muilla huhtikuulle tiedossa IUI:ta? Minä nappailin tänään aamulla (nyt kp8) viimeisen Clomin ja torstaina olisi tarkoitus mennä kontrolliultraan. Tämä on toinen inssimme ja reseptinä siis Clomit + Pregnyl + ruiskutus. Viime hoidossa inssi tehtiin kp15, toivottavasti nyttenkin, sillä olen kp14 työmatkalla. Eli hieman pitää jännittää ehtiikö tässä kierrossa tehdä inssiä ollenkaan.....
Viime inssissä en älynnyt kysyä sperman määrästä tai laadusta pesun jälkeen, nyt pitää kysyä.
Kommentit (90)
Olin oikeassa menkkatuntemuksista, eilen illalla alkoi vuoto eli tänään siis kp1. Todellinen deja vu (vai bon voyage), kuin kopio edellisestä innistä jolloin myös kp15 inssi ja pp16 vuoto. Turhaa hommaa sanon minä! Jos ei 2.5 vuoden yrityksen aikana ole tärpännyt meillä kertaakaan edes hailukan viivan verran, niin miksi hitossa se nyt tärppäisi. Kun ei mitään vikaakaan kummassakaan edes ole mitä hoitaa. Pettu virkele suoraansanoen.
Noh, se positiivinen asia tässä on, että menkat alkoivat nyt niin seuraava inssi varmaan saadaan tehdä tähän kiertoon kun mies on ovulaatiaikaan kotona. Katselin kalenterista, että toukokuussa olemme yhden viikon kotona. Ensin matkustaa mies, sitten minä ja sitten taas mies. Mutta onneksi siis tuo yksi viikko on juuri se, mihin ovis osuu.
TAYSn klinikka aukeaa nyt, niin eikun soittamaan.
Peukutuksia vielä piinailijoille. Kyllä se plussa aina jollekin pamahtaa! Siirryn toukokuun inssipinoon.
Pahoittelut Jornerille menkoista! Nyt ei tosiaan muuta kuin nenä kohti taivasta ja kohti uutta kiertoa, vaikka se niin vaikeelta kuulostaakin!
Mulla oli siis tänään inssi ja tällä kertaa kaikki meni mukavasti eli ajoitus tuntui olevan kohdillaan ja simppojakin oli 21 miljoonaa, kun viimeksi oli vain 3,5 miljoonaa.
Mulla on Niki toi inssi aina kans enemmän tai vähemmän kivulias, kun mun kohtu on tosi paljon eteenpäin kallistunu, niin sinne on kans vaikee saada sitä katetria, ihan niin kuin sullakin oli. Ekassa inssissä lääkäri joutui jättämään simpat kohdunsuulle, kun ei saanu katetria kohtuun asti, sen jälkeen inssit ovatkin olleet enemmän tai vähemmän ronkkimista. Tänään lääkäri keksi ottaa ultran avuksi ja hoitaja piti ultraa ja lääkäri laittoi katetrin sitte ultrasta katsomalla ja simpat meni perille heti eka yrittämällä. Kattelin itte ruudulta, kun simpat uiskenteli kohtuun, hassua....
Pahoittelut ja halauksen kaikille teille, jotka olette pettymyksen kokeneet!!!
Minulla nyt pp10, ei kummempia oireita. Tarttee odotella!
Mitenkäs teillä muilla; oletteko makoilleet siinä " pöydällä" toimenpiteen jälkeen..? Ajattelin, kun täällä toisessa ketjussa joku laittoi, että inssissä makoilee jonkin aikaa, ettei kallis neste valu pois, mutta minulle ainakin TAYSissa lääkäri sanoo heti toimenpiteen jälkeen, että voin nousta ja mennä pukemaan..
Nyt olen sitten miettinyt, että noinkohan inssi koskaan voisi onnistua, jos toiset saavat sentään hetken huilia ja toisten pitää heti pompata ylös. Toisaalta ei kai ne kaikki simpat ainakaan sieltä pois pullahta..!? Eihän?
Vaikea siihen olisi jäädä napottamaan, kun lääkäri käskee häipyä..
Nyt kovasti peukkuja kaikille, jotka tässä ketjussa vielä piinailevat!!
Vuoto alkoi kp24, pp14. Eipähän ehtinyt testata.
No, tämä oli tosiaan eka yritys, mutta endon kanssa tämä koko homma pelottaa, josko meille on apua tästä tulevaisuudessakaan. Julkisella puolella vielä 1 inssi ja yksi ivf. Seuraavaan inssiin pidetään kulemma kierto väliä. Pahkeinen.
Toivottavasti jäljellä olevilla tärppää! Nyt teillä täytyy olla jo prosentuaalinen mahis, kun niin monella on jo tullut pettymys...
...ja sitten komennettiin ylös. Eipä kyllä onnistunutkaan tällä ilveellä ;(
Voimahali Merileelle! Tuntuupa ne plussat olevan taas lujassa...
Mua ei oo " makuutettu" minkään inssin jälkeen, vaikka joka kerralla on ollu eri lääkäri. Heti on vaan komennettu ylös. Mutta eihän ne simpat sieltä nyt niin yhtäkkiä kaikki valu pois, eli enpä oikein usko, että tuolla " makuuttamisella" olis merkitystä...
Omien inssieni jälkeen on lääkäri aina jättänyt mut pöydälle makoilemaan siksi aikaa, että itse kirjaa koneelle inssin tiedot koneelle ja sitten vasta pyytänyt nousemaan ylös. Olen siis 2-3 minuuttia aina siinä pöydällä ollut. En osaa sanoa onko sillä sitten jotain käytännön merkitystä.
Onpa tosiaan plussat nyt tiukassa, pahoittelut ja voimia uuteen hoitoon kaikille negan saaneille. Silti uskon, että kyllä niitä plussiakin vielä tulee ihan varmasti!
Itsellä nyt menossa pp 2, ei mitään tuntemuksia kuten ei kyllä tässä vaiheessa varmasti pidä ollakaan. Lugesteronit kun alkaa lauantaina niin sitten alkaa oireitakin löytymään mutta ovat kyllä nimenomaan lääkkeen aiheuttamia. Mitenköhän tässä jaksaa vielä 2 viikkoa odotella testaamista. Olen kuitenkin päättänyt, että yhtään päivää virallista testipäivää aiemmin en testaa vaikka mikä olisi.
ja vasemmalta puolelta löytyi yksi 10mm kokoinen munis ja sitä nyt vielä kasvatetaan ja ens torstaina on sitten inssi. Limakalvo oli kuullema hyvän näköinen (9mm).
Voi harmi Jorner ja Marile! Ensi kerralla parempi tuuri.
Kuutar, pidetään vielä peukkuja, jospa saatas tähänkin porukkaan plussa:))
Makuutuksesta vielä, mun piti makoilla jokunen minuutti lääkärin määräyksestä ja sitten vasta ylös. Tosin tunne oli senkin jälkeen se, että kaikki valuu ulos.
Mulla on toinen inssi tulevana maanantaina tai tiistaina. Eka oli sillon maaliskuun viimeinen päivä ja hyppäsin sillon jo tähän pinoon. Kierto olikin vain 26 päivää, joten pääsen näin pian kokeilemaan onneani uudestaan.
Kuullaan!!
Eilen ja tänään on ollut tätimäistä juilintaa etenkin selässä. Se nyt voi tarkoittaa kumpaa vain.
Flunssainen olo - voi olla allergistakin (ja tod.näk. onkin).
Palelee - mutta olenkin napottanut pari päivää sisällä puolinukuksissa.
Nukuttaa - johtunee siitä kun olen ollut sisällä.
Tissejä aristaa jonkin verran enemmän tänään.
Lämpö oli tänään 36.6, eilen oli 36.7.
Eli ei noista nyt voi sanoa mitään
Mies oli sitä mieltä, ettei viikonloppuna kannata testata. Tulee kuulemma väärä tulos. Jaahas.. Täytyy nyt katsoa tilanteen mukaan. Toisaalta ei sitä yhden viivan tikkuakaan ole mukavaa katsella.. Mulla on siis tiistaina se virallinen testipäivä.
...Hassua kyllä jos jossain käsketään edes muutamia minuutteja makoilla ja toisaalla käsketään heti pukeutumaan.. Tuolla toisella palstalla joku meinasi, että ehkä se makuuttaminen olisi jotenkin psykologista, ettei ne simpat oikeasti valu sieltä pois.. Toisaalta ei kai niitä inssejä olisi mitään järkeä tehdä, jos kaikki valuisi ulos, kun heti pitää nousta. Vai mitä..!?!
Minniska: Peukkuja pidän, että nyt on se kierto, joka plussan tuo teille =)
Kiitos lohdutteluista monelle. Kyllä täältä vielä noustaan. Olen oikein hyvällä tuulella, sormet syyhyävät puutarhahommiin viikonloppuna ja odotan maanantain TAYSkäyntiä taas innolla. Nyt on kyllä pakko tärpätä jäljellä oleville. Ainakin Kuuttaren oireet kuulostavat lupaavilta :).
Niin, tuosta makoilemisesta inssin jälkeen. Mun käsityksen mukaan sillä ei ole merkitystä, saa maata jos haluaa mutta välttämätöntä se ei ole. Mulla on kokemusta kahdesta inssistä, toisessa makoilin melko pitkäänkin mutta toisessa nousin heti. Ja molemmissa sama neg. tulos.
Jaksamista loppupinoilijoille!
Soitin tänään sairaalaan (oys), että ei onnistunut ja sain kuulla että uudella päätöksellä joutuu odottamaan 2 kuukautiset ennen kuin saa yrittää uudelleen. On lääkärit tiukassa. Eli sitten menevät juhannusviikolla kiinni ja kuukauden sulku, joten huonolla tuurilla toinen inssi tulee vasta syksyllä! Tosin omilla joskus hyvinkin lyhyillä kierroillani EHKÄ juuri juuri onnistuu tehdä ennen juhannusta. Sainpa uutta jännitettävää :(
Pahoittelut menkkojen alkamisesta. Ihmeellisiä on nämä alueelliset säädökset. OYS:ssa saa siis vain kaksi inssiä kun käsittääkseni TAYSissa annetaan 4. Ompa kummallista ja epäreilua ja vielä tuo, että niitä vähiä inssejä pakotetaan odottamaan pari kiertoa!!! :( Toivottavasti ehditte tekemään sen toisen inssin ennen kesätaukoa!
Saako tosiaan jossain vain kaksi inssiä julkisella? Mä käyn hoidoissa Porissa julkisella ja siellä saa 3-4 inssiä, meillä nyt siis tää neljäs.
Kuuttarelle täältäkin paljon plussatuulia! Sun oireet kyllä kuulosti aikasta lupaavilta...
pp14 kääntyi sitten illan koittaessa ja sateen alkaessa KP1. Sattuu taas kovaa, vai kuinka yritin olla elättelemättä turhia toiveita =(((
Pahasti näyttää, että tipun minäkin!
Lämpö laskenut jo pohjalukemiin ja tuhruttaa jo. Eikä rintojakaan arista.
P***A!
Huomenna soittelen kai sitten TAYSiin, jos nyt tulevaan kiertoon jo sen viimeisen inssin teemme, kun ne munisten kasvatuspiikit aloitetaan kp5 ja sitä ennen on käytävä siellä.
Kyllä tympii ja ahdistaa!! :(
Pahoittelut Justiinelle. Nyt on plussat tiukassa.
Miten sinä Kuutar?? Toivon ettet ole tipahtanut. Tuntui hyvältä lukea noita sun oireita...pidän peukkuja vielä!
Minä suunnistan kohti uutta inssiä...tein tänään ovistestin ja hailakka viiva tuli eli huomenna taitaa näyttää positiivista eli keskiviikko olisi inssipäivä. En käy ennen inssiä missän ultrassa, joten hirvittää että tämä on nyt oman testeilun varassa.
Pakkasin viikonloppuna meidän lapsosen vauvalakanat ja vein varastoon. Tuntuu vaan siltä, että meille ei sitä toista lasta anneta, uskon puute on kova. En kyllä edes itkeä tihruttanut, kun sen pakkaushomman tein, helpotti jotenkin. Tällä hetkellä taas tuntuu, että en haluakaan vielä luovuttaa...
Tsemppiä muille!!
Nyt alkaa olla jo kunnollisen oloista vuotoa ja aika torstaille varattuna TAYSiin, että saan ohjeet piikittelyyn.
Lämpö ollut eilen ja tänään alkukierron lukemissa, eli ei kai sitä mitään toiveita ole enää. Hoitaja sanoi, että jos vuoto on niukkaa, niin testin voi tehdä, muuten ei tarvitse.
Jos nyt siis kierto on alkamassa, niin tämä on meitin viimeinen inssikierto, sen jälkeen on omatoimista räpellystä 3-4 kiertoa ennen sitä koeputkihoitoa, joka siis syyskuun lopussa.
Tänään oli siis inssi ja viime inssistä poiketen teki kyllä aika kipeää. Kohdunkaulassa oli mutka, joka jouduttiin sitten jotenkin pihdeillä suoristamaan ennen kuin katetri meni sisälle. Tämä sattui melkoisesti ja ihan kuin siinä ei olisi ollut tarpeeksi niin siitä seurasi sitten melkoinen verenvuoto ( lääkäri kertoi, en itse nähnyt enkä tuntenut) joka ei meinannut millään tyrehtyä. Siinä sitten välineet haarojen välissä odottelin, kun lääkäri lähti hakemaan toisesta huoneesta tuppoja siistimistä & verenvuodon tyrehdyttämistä varten. Miehen spermakin oli jostain syystä melkoisesti huonontunut puolentoista vuoden aikana, joten jotenkin olin jo valmiiksi lyöty kun lääkäristä lähdin kotiin päin.
Nyt tuntuu kyllä siltä, että viimeksi kaikki meni loistavasti kaikin puolin ja tämän seurauksena inssi tuotti tulosta, nyt ei mitenkään voi onnistua kun tuntuu, että kaikki meni vähän pieleen. No, onneksi miehen sperma oli lääkärin mukaan kuitenkin ihan ok huononemisesta huolimatta eli siitä ei pitäisi onnistumisen olla kiinni.
Lugesteronin aloitan lauantaina ja annostus on 200 mg aamuin illoin. Testauspäivä on pp 16 eli torstai 4.5.
Sen verran voisin noihin menkka/raskausoireisiin sanoa, että viime inssin jälkeen oli aivan selkeät menkkaoireet: alavatsaa nipisteli, rintojen arkuus hävisi n. 3 päivää ennen oletettuja kuukautisia ja selkää särki. Olin aivan varma testatessani, että nega pamahtaaja suunnittelin jo baariin lähtöä illalla mutta niin se elämä vaan yllätti ja tuo " menkkaoire" on nyt päälle 10 kk prinsessainen. Oireista ei siis voi oikein päätellä suuntaan eikä toiseen onko raskaana vai ei.
Onnea kaikille piinailijoille + inssiin menijöille ja pahoittelut jo negan saaneille.