Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikuun inssiläisille pino!

28.03.2006 |

Onko jo muilla huhtikuulle tiedossa IUI:ta? Minä nappailin tänään aamulla (nyt kp8) viimeisen Clomin ja torstaina olisi tarkoitus mennä kontrolliultraan. Tämä on toinen inssimme ja reseptinä siis Clomit + Pregnyl + ruiskutus. Viime hoidossa inssi tehtiin kp15, toivottavasti nyttenkin, sillä olen kp14 työmatkalla. Eli hieman pitää jännittää ehtiikö tässä kierrossa tehdä inssiä ollenkaan.....

Viime inssissä en älynnyt kysyä sperman määrästä tai laadusta pesun jälkeen, nyt pitää kysyä.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen menossa inssiin huhtikuun alussa. Kyseessä on toinen inseminaatio lahjasiittiöillä, minulla apuna clomit. Tämä on kolmas clomikierto, kerran viikonloppu pilasi kaiken. Näissä kahdessa kierrossa ovulaatio tuli aivan eri aikaan (ensin superhitaasti, sitten etuajassa), joten en osaa yhtään arvioida inssipäivää. Saattaa olla, että ekalla kerralla oli enemmän stressiä kun kaikki ovistestitkin olivat uutta ja jännittävää. Ja muutenkin taisin olla vielä vähän varautunut koko hoidon suhteen. Oli kova pala luopua oman miehen siittiöistä.

Siittiöitä oli kovin vähän, ehkä epäonnistunut lopputulos johtui siitä. Nyt yritetään (toivottavasti) paremmalla onnella.

Taidan kokeilla tällä kertaa sitä punaviinikuuria, kun viimeksi välttelin alkoholia ja huonosti kävi. Katsotaan miten käy!

Onko muilla käytössä jotain kikkoja?

Vierailija
2/90 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Meillä edessä viimeinen inseminaatio huhtikuussa, lääkkeinä Gonal f piikityskynä, ja pregnyl irrotuspiikki. Perjantaina ultra, katotaan mitä tuo Gonal on saanu aikaan. Mulla ei ole tullut ainakaan mitään oireita ja pistoksia oon tehny jo 3 päivää.

Kesällä edessä koeputkihedelmöitys jos ei nyt tärppää..

kannattaisiko tikutella itse ovulaatiotestillä tota ovulaatiota?? olisikohan jotain apua..

Meillä vika miehen hitaissa siittiöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen kanssa tähän, koska menkat tulikin sitten myöhässä ja huhtikuulle siirtyi meillä tämä homma.

Meillä on siis sekundäärinen selittämätön lapsettomuus, taustalla on mun endo+kilpparin vajaatoiminta. Nyt eilen aloitin(kp5) Puregon-pistokset, niitä 5 päivänä ja sitten maanantaina on ultra...Ja pregnyl(?) irroituspiikin ja inseminaation ajankohta päätetään ilmeisesti silloin. Laskeskelin, että inssi olisi luultavasti sitten ens viikolla ke, to tai pe(?)..Eka yritys menossa ja kaikki on mulle ihan uutta, vähän(eikä niin vähääkään) kauhistuttaa, kuvittelen jo hyperstimulaatiot ja keuhkoveritulpat tässä paniikissani..;-)

Vierailija
4/90 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maaliskuun puolella, huomenna siis.

Sekundoja ollaan ja toisen yritystä nyt takana yli 2 v.

Inssi tehdään luomukiertoon, eilen oli ultra, jossa löytyi 18 mm munis. Mukavaa, että edes jotakin tapahtuu, vaikka en ihmettä odotakaan.

Tietysti odotukset nousee nyt, kun joku ulkopuolinen on tässä hommassa apuna. Pitää vaan yrittää olla liikoja toivomatta.

Tsemppiä teille muille ja palataan varmasti aiheeseen!!

Vierailija
5/90 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, Taysissa käyty ja ultra takana. Inssi on ensi tiistaina, joten huoleni siitä että tämä kierto menisi hukkaan oli turha! Vain yksi johtofollikkeli näytti olevan (ed. inssissä oli 2) ja limakalvo oli huono. Siksipä sain pistettäväksi Menopuria 3 x 75 IUI. Pregnyl sitten su illalla, mutta sen kanssa tuleekin aikamoista säätöä. Olen juuri tuon su ulkomailla, joten pitää ottaa kylmäpakkaus lentokoneeseen mukaan Pregnyliä varten. Onneksi hotellihuoneessa on minibaari, tarkistin tämän hotellin nettisivuilta :).

Lääkäri oli sitä mieltä, että Clomifenin käyttö mulla loppui sitten tähän. Vaste ei ollut erinomainen ja tuo limiksen oheneminen tietysti huono juttu. Kysyin, että paksuneehan limakalvo tuolla Menopurilla tarpeeksi ja lääkäri oli 100 % varma että paksunee.

Vierailija
6/90 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meilläkin olisi tarkoitus päästä inssiin tuossa viikolla 16-17 riippuen miten munis kasvaa.

Huomenna aloitan ensin terolutit että saadaan vuoto aikaiseksi ja sitten olisi vuorossa clomit ja menopur.

Vierailija
7/90 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen inssi siis meilläkin edessä. Huomenna on ultra Tayssissa ja luultavasti maanantaina inssi. Ainakin jos kierto on sama vanha ja luotettava. (ekalla kerralla oli kaks munasolua ja 45miljoonaa simppaa, mut ei onnannut) Samaa lääkitystä tuntuu olevan muilakin.. Clomit ja pregnyl..

Meillä ei ole kans mitään selvää syytä sanottu miksei onnistu. Mulla on selväää ylipainoa, mutta hormonit toimii, joten sen puoleen mulla kaikki ok. Miehellä on vähän vasta-aineita, mutta ei niin paljon, että sillä pitäisi periaatteessa olla vaikutusta. Ilmeisesti yhtenäisvaikutuksia..

Pikkasen omaa " lääkitystä" oon kokeillut. Eli sitä täälläkin moneen kertaan mainostettua greippimehua on kulunut, jos olis sitten limakalvot otollisena..

Toivottavasti kaikilla tärppää!!!

Vierailija
8/90 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka inssi oli tässä kuussa; menkat alkoi tiistaina ja tänään olisi ollut testipäivä, eipä sitä tarvinnut.

Soittelin aamulla TAYSiin: kontrolliultra on ensi viikon torstaina, kp10 - seuraavalla viikolla on sitten inssi jos kaikki ok.

Viime kierrossa inssi tehtiin kp13, ja kaksi munista oli silloin. Siittiöitä oli pesun jälkeen vain 2,2 miljoonaa (liian lyhyt pidättäytyminen, mutta lääkärin mukaan se ei ole ainoa syy), jos nytkin siittiöitä vähän, niin inssejä ei meille enempää tehdäkään =( Ollaan jo IVF-jonossa.

Huomenna käyn alkukierron verikokeissa ja sen jälkeen otan ensimmäisen clomin tähän kiertoon, otan vain puolikkaan, kun silläkin vastetta on.

Pregnyl sitten vuorossa taas ennen inssiä, se kyllä hirvittää jo valmiiksi - mulla on edelleen mahassa erivärinen alue siinä kohdassa, johon viimeksi pistin, ja siitä on jo aikaa!!

Vierailija
9/90 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä sitten taas testaillaan oviksia. Tänäänkin oli vielä negaa (hyvä - muuten ois mennyt taas ohi viikonlopun takia!), toivon että huomenna ois positiivinen, jotta maanantaina päästäis heti inssiin, silloin on ultra-aika joka tapauksessa. Vähän on ollut selkä kipeä, joten kyllä se ovis sieltä tulossa on. Mua vaan toi testailu tuntuu stressaavan, näen painajaisiakin asiasta, joten voi olla että ovis viivästyy sen takia, niin kuin silloin ekalla kerralla.

Vierailija
10/90 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorner, olitko inssissä tänään? Minulla oli inssi, koska eilen testini ystävällisesti näytti positiivista... Oli vähän sättäystä töissä kun mun on aina tosi hankalaa järjestää noita poissaoloja, mutta pääsin onneksi ajoissa paikalle.

Inssi meni ihan ok, lahjoitetussa spermassa siittiöitä oli aika vähän taas, reilut 3 milj., mut jos nyt ei tärppää, haluaisin vaihtaa luovuttajaa. Mutta toivotaan että nyt onnistaa! Limikset oli ihan hyvät, yleensä mulle ei olla niistä pahemmin puhuttukaan (paitsi jossain aikaisemmassa icsi-hoidossa oli vain n. 6 mm), mut nyt kun kysyin niin lääkäri sanoi sen puolen olevan ihan kunnossa, ainakin toistaiseksi. Kuulemma clomien käyttö pidemmän päälle ohentaa.

Jostain netistä löysin vinkin että kannattais syödä greippejä, jotta limikset paksuuntuis (saattaa olla kyllä täyttä potaskaa!?), ja olen niitä sitten vähän syönytkin... Ja punaviinikuurilla olen myös, ihan pikkuriikkinen lasi joka ilta. Viimeksi kokeilin ilman punaviiniä, eikä onnistunut joten kokeilen nyt sitten näin. Mulla on ollut hirveesti töitä ja stressiä, joten ehkä se punkku ainakin vähän rentouttaa. Onkos teillä muilla jotain kikkoja käytössä?

Vierailija
11/90 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssissä käyty ja nyt siis pp0. Testipäivä on 19. päivä. Toimenpide meni hyvin, mulla ssg tai inssit ei ole ikinä tuntuneet missään. Ilmeisesti kohdunkaula on niin suora että ei tarvitse ihmeemmin " väännellä" . Sperma-annoskin oli ollut hyvä, ilman pesua näytteessä yli 200 milj. ja pesun jälkeen 17 milj siittiötä. Sitten 52% oli joko suoraan eteenpäin liikkuvia tai hyvänmuotoisia, en muista enää. Mutta siis 52% oli niitä hyviä, heh. Kohdun limakalvo oli kuulemma kauniisti kolmikerroksinen ja edelleen vaan se yksi munasolu oikealla, follikkelin koko oli 23 mm eli on juuri nyt puhkeamassa. Siltä tuntuukin, turvottaa ja juilii oikein kunnolla.

Olo on oikein positiivinen ja toiveikas, aiemmissa hoidoissa jostain syytä en ole ollut yhtään toiveikas ja olo on ollut lähinnä... hmm " ihan sama miten käy" . Pientä masennustako ehkä..? Mutta nyt siis hyvä hytina ja peukut ja isovarpaat pystyssä ja ristissä!

Mitä muille kuuluu?

Vierailija
12/90 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään kirjoiteltiin juttua ihan samoihin aikoihin :). Kuten luitkin, mullakin oli inssi ja siis ihan samoissa siis ollaan. Toivottavasti tuo vähäinen siittiömäärä ei teillä haittaisi, vaan tulisi tulosta. Jotenkin tuntuu tosi hassulta, että 3 MILJOONAA on vähän...

Mäkään en oikein usko kikkakolmosiin näissä raskautumisasioissa. Helokkiöljykapseleita olen kyllä popsinut vaikka kuinka kauan (niissähän on " raskausvitamiini" e-vitamiinia ja niiden pitäisi edesauttaa limoja) mutta lähinnä kuivan ihon takia. Ja greippimehua ryystin nyt pari purkillista sen jälkeen, kun gyne puhui ohuesta kohdun limakalvosta. Punaviiniä ajattelin myös ottaa joka ilta tästä päivästä lukien. Tykkään kyllä muutekin punkusta, että mitenkähän saan päivittäisen annoksen pysymään yhdessä lasillisessa, heh!

No niin, peukut pystyyn siis meille ja muille!

Vierailija
13/90 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrolliultrassa käyty. Oikealla kasvamassa yksi munis, koko nyt 14-15mm, vasemmallakin on yksi, se on nyt n. 16mm. Limis 6-7mm. Pregnyl lauantai-iltana yhdeksältä ja inssi on sitten maanantaina puolen päivän tienoissa.

Pidättäytymistä silloin 4,5vrk, mikä on kuulemma hyvä aika.

Vierailija
14/90 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Liitynpä joukkoonne jännään. En ole pahemmin esihehkutellut, kun on tämä prosessi julkisella puolella niin hitaasti edennyt, ettei ole jaksanut innostua " julkisesti" kuin muutaman ekan vauvanyrityskuukauden... Vuosi meni tähän pisteeseen eri tutkimusten kautta yksityisen lääkärin lähetteestä.

Mutta tänään siis takana ensimmäinen inssi ja jännäys alkaa. Minulla on endotausta laparoskopioineen 3 v sitten, mutta kaikki muut osa-alueet kunnossa :) paitsi reilu vuosi yritystä takana jo reilusti yli 30 vuoden iässä.

On clomitettu ja pistetty, lääkkeiden vaikutus oli nopea, minulla oli jo kp11 tämä inssipäivä. 24mm oli rakkulan koko toimenpiteessä (yht. 2 rakkulaa). Hirveän kipeää kävi, kohdunkaulassa oli mutka, jota piti oikoa, auts! Ja minä kun luulin että se on ihan läpihuutojuttu. Eipä paljon ehtinyt keskittyä itse asiaan mitä onkaan tapahtumassa. Verta tihkui muutaman tunnin. No, mitäpä näistä synnytys käy varmaan huooomattavasti enemmän ;)

Vierailija
15/90 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin inseminaatio mullekin. Kaikki näytti kuulemma " loistavalta" ja 30 miljoonaa pestyä siittiötä ruiskutettiin...Nyt sitten jännätään pari viikkoa....Ja etukäteen pelkäsin, että se sattuu tai muuten epäonnistuu syystä tai toisesta, mutta kaikki meni hienosti, eikä tuntunut missään vaiheessa miltään. Jossain vaiheessa lääkäri sanoi, että nyt saattaa vähän nipistää, mutten huomannut silloinkaan mitään.

Toivotaan parasta, meille kaikille=)

Vierailija
16/90 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kesäkuussa -05 syntynyt " inssityttö" ja nyt olisi toinen lapsi toiveissa myös inseminaation avulla. Taustasta sen verran, että ensimmäistä lasta aloitettiin toivomaan jo syksyllä 2001 ja yli kahden vuoden jälkeen mentiin sitten vihdoin tutkimuksiin ja hoitoihin. Aluksi näytti siltä, että olemme selittämättömästi lapsettomia mutta matkan varrella diagnoosi muuttui selittämättömän ja munasolun kypsymishäiriön välimaastoon. Muutaman mönkään menneen clomikierron jälkeen aloitin pistoshoidot Menogonilla syksyllä 2004 ( + inssi)ja siitä saimme siis kauan ja hartaasti toivomamme pienen prinsessan.

Tällä hetkellä on meneillään kp4 ja Menopur-pistoksia 2 takanapäin. Pääsiäisen takia follikkeliultra on melko aikaisin eli kp 8 mutta pääsiäisen ylikään ei oikein uskalla odottaa kun viimeksi inssi tehtiin jo kp 13, joka on tässä kierrossa siis pääsiäisen jälkeinen tiistai. Jos samaan tahtiin mennään kuin viimeksi niin inssipäivä olisi siis juuri tiistai 18.4. Sitähän ei kuitenkaan koskaan tiedä miten tässä kierrossa käy, voi mennä inssi pidemmällekin.

Kovasti jännittää onnistuuko inssi ja jotenkin tuntuu, että ei meillä voi kahta kertaa käydä niin hyvä onni, että ensimmäinen inssi onnistuu mutta eihän sitä koskaan tiedä. Menogonista ei aikoinaan tullut mitään oireita ( pistoskohdat ainoastaan hieman ärtyivät), toivotaan ettei tästä Menopuristakaan. Positiivista Menopurissa on ainakin se, että aine ei kirvele pistettäessä toisin kuin Menogon, joka kirveli todella paljon ja kauan pistoksen jälkeen.

Plussaonnea kaikille!

Vierailija
17/90 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on vallannut masennus ja pahoin pelkään, että kyseessä on PMS. Nyt on pp6 eikä mitään oireita ole. Tietystikään mitään raskausoireita ei tässä vaiheessa pitäisikään olla, mutta siltikin jonkinlaiset nippailut olisi toivottavia niin voisi toivoa kiinnittymistä ja aristavat rinnat kertoisivat hyvästä keltarauhastoiminnasta. Mutta ei siis mitään. Olen aivan varma, että ei ole tärpännyt ja laskeskelen jo, milloin seuraava inssi päästäisiin tekemään. Tämä piinausvaihe on se pahin, follikkelivaiheessa on sentään jotain konkreettista tekemistä pistoksineen kaikkineen.

Masennusta lisää sekin, että ystäväni sai perjantaina kolmannen lapsen. He aloittivat toisen lapsen " teon" myöhemmin kuin me ja siis kolmas jo syntyi. Heillä jokainen lapsi on lähtenyt alkuunsa ensimmäisestä yrityskierrosta. Melkoinen tilastollinen ihme! Ja hän on jaksanut " naureskella" asiaa tietäen kuitenkin meidän tilanteemme. Myös työkaverini ilmoitti vahinkoraskaudesta.....minua heidänkin tilanteensa ärsytti: ei ole olemassa vahinkoraskauksia sillä nykyehkäisykeinot ovat varmoja. Sitäpaitsi sekin ärsytti, että he ilmoittivat asiasta julkisesti jo rv 7:llä......

Yritän hokea itselleni, että toisten lapset eivät ole meiltä pois, mutta siltikin mustaakin mustempi kateus nostaa päätään. Ja nyt PMS-oireiden kierteissä maailma näyttää melko epäreilulta.

Toivottavasti muilla on valoisammat ajatukset! Muistaakseni tänään maanantaina oli jollain inssi! Tsemppiä vaan itse toimitukseen. Ja niki72: Mullakaan tuo Menopur ei aiheuttanut mitään oireita. Mulla on sellainen muistikuva, että tällä palstalla usea on kehunut Menopuria: vaste on ollut hyvä ja toivottua tulostakin on tullut.

Vierailija
18/90 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä neljättä inssiä odotellaan! Huomenna alan pistämään Gonal-F:ää ja follikkeliultra on pääsiäisen jälkeisenä tiistaina ja inssi sit samalla viikolla eli pääsiäisen jälkeen. Niki72:lla tais olla kans inssi pääsiäisen jälkeen? Jos tästä kierrosta ei tärppää, seuraava askel on IVF syksyllä..

Vierailija
19/90 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesun jälkeen oli 5,5miljoonaa simppaa. Mutta siinä koko näytteessä (en huomannut katsoa, paljonko kokonaismäärä oli) oli 80% liikkumattomien simppojen määrä. Eli melkoisen huonoa tavaraa kaiken kaikkiaan :(

Muuten mun verikokeet on ok, mutta joku aivolisäkehormoni (joku FHS tms) oli hieman koholla, mutta kuulemma ultrauksen perusteella viitteitä munasarjojen laiskistumisesta ei ole, syynä kohonneeseen arvoon voi olla se, että koe otettiin kp4, silloin se voi kuulemma olla jo kohonnut..

Ovis ei ole tapahtunut vielä, molemmilla puolilla oli iso folli. Lääkärin mukaan ovis on kuitenkin ihan käsillä! Jotain jupisi, että toinen onkin nesteinen - mitähän se tarkoittaa..?!

Yksi inssi tehdään tämän jälkeen vielä, jos ei onnistu tämä. Se on joko seuraavassa tai sitä seuraavassa kierrossa - saadaan itse päättää, että kummassa. IVF-hoito on meillä sitten vuorossa viikolla 39.

Testipäivä on tämän inssin osalta sitten 25.4.

Ikävä tilanne oli minusta se, kun toimenpiteen jälkeen lääkärin puhelin soi ja siellä oli ilmeisesti hänen lapsensa - ainakin siihen malliin hän soittajalle puhui.. Niin ja matkallakin näin vauvoja siihen malliin, että.... *huoh*

Kuutar pp0

Vierailija
20/90 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina tehdyn inssin jälkeen munasarjatuntemukset vaimenivat, mutta nyt olen usean tunnin ajan kärsinyt vihlomisesta siinä munasarjassa, jossa follikkelit olivat. Panikoin tässä että mahdollinen alkio on kiinnittymässä väärään paikkaan, vaikka munatorveen. Veskissä oli juuri hento viiva verilimaa. Raskauteen en jaksa uskoa. Olen täysin paniikissa, pitäis selvitä työpäivästä:(

Tsemppiä teille muillekin, jaksakaa ajatella valoisia ajatuksia!