Pitkällisen harkinnan jälkeen pojastamme näyttäisi tulevan
Kommentit (10)
Meillä taitaa olla hiukan samanlainen nimimaku, kun sekä Oiva että Otava ovat omalla suosikkilistallani kärjessä ja pidän todella paljon tuosta yhdistelmästä.
Jeolle tiedoksi, että nimi menee varmasti maistraatissa läpi, onhan noita Oivia ja Otavia Suomessa jo ennestäänkin ihan kiitettävä määrä :-) Otaviakin tällä vuosituhannella 83. Kiva että tällaiset nimet tulevat taas näkyvämmin käyttöön...
Ovat myös aika samankuuloiset nimet minusta, mutta kuitenkin ihan hyvät yhdessä!!
Mietin vaan onko kaksi " merkitysnimeä" liikaa peräkkäin? Vaikkakin molemmat nimet on ihania ja yhditelmänäkin kiva.
Ja sitten,edelleen todettava,et harvoinpa missään koulussa tmv edes käytetään koko nimeä,että kyllä se sanotaan vaan Oiva,eikä aina Oiva Otava,joten en usko tuohon kiusaamiseenkaan (eikä minusta nimessä ole edes mitään kiusattavaa).
Nykyisin kasvaa niin monta pikku Fransia,Elieliä,Paavoa ym,ettei Oiva todellakaan poikkea " massassa" liian paljoa :)
mutta Oivasta en ja ihan vain makuasia. Minusta Oiva ei ole komea ja miehekäs nimi...ja jotenkin vaan ei mun korvaa miellytä. Liian pehmeä ja pyöreä.
RouvaHuu:
Oiva Otava :-).Mitäs sanotte =)?
Jos itse saisin nyt nimetä molemmat poikani uudelleen, heistä tulisi Toivo ja Oiva. En ollut ajatellut aiemmin, mutta voisivat hyvinkin olla Oiva Otava ja Toivo Kaleva tai Oiva Kaleva ja Toivo Otava (ehkä näin päin).
Ja mitä tuohon kiusaamiseen tulee. Kyllä lapset vääntävät kiusattavaa ihan mistä vaan, jos niikseen tulevat. Se on sitten sama onko nimi erikoisempi vai tavallisempi.
Minä tunsin joskus pojan nimeltään Sampo Ukko Uljas, eikä häntäkään tietääkseni kiusattu. ;o)
onhan nuita nimimakuja niin paljon... ja mä taisin vähän liian lujasti tuoda mielipiteeni esiin...
niin,kyllähän määki yhden Oiva sedän tiedän :)
elä pahota mieltäsi kommentistani. Lapsesi on varmasti komea poika ;D
En todellakaan pahoittanut mieltäni, en lähimainkaan! Päinvastoin arvostan rehellisiä mielipiteitä ja ensireaktioita. Sehän se on se mielenkiintoisin. Sukulaiset tietty tottuu nimeen ja alkaa pitää sitä itsestäänselvyytenä. Mutta juuri vieraiden ensireaktiot siis kiinnostavat :).
mä voin vaan kuvitella,kuinka pikkuista kiusattaisiin koulussa... oiva otava... minä en henk.koht. laittaisi kyllä.. mutta tehän sen päätätte...
meneeköhän muuten papille läpi? onko hyväksytty nimi?
anteeks negatiivisuus,mut mä olin tippua tuolilta... Oiva-Otava