Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sellaista opettaja on sinulle sanonut, joka ei pitänytkään ollenkaan paikkaansa?

Vierailija
27.05.2017 |

Meille painotettiin yläasteelta asti, että suomalaisten kuuluu osata natiivin tasolla englantia, että kaikki kuulemma maailmalla olettavat niin. Tajusin vasta aikuisena, että tärkeintä on puhua suunnilleen sujuvasti ja siten että tulee ymmärretyksi, eikä kukaan ulkomaalainen ole olettanut että suomalaisena osaisin kieltä yhtä hyvin kuin natiivit. Paskapuhetta siis.

Toinen juttu oli, kun käsityöopettaja sanoi että koot 38 ja 40 ovat TODELLA suuria, eikä ole tavannut ketään aikuista kenellä olisi normaalipainoisena näin ISO koko. Suunnilleen huusi nuo sanat. Myöhemmin tuli tajuttua, että nuo ovat aivan normaaleja kokoja eivätkä mitään XXXXL-kokoja. Näin sitä siirretään syömishäiriöiset ajattelutavat nuoriin tyttöihin. Kyseinen opettaja oli siis myös nainen ja todella hoikka ja mainitsi usein kuinka hänen hameensa/farkkunsa ovat kokoa 34.

Tuleeko teille mieleen vastaavia juttuja?

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja väitti, ettei kaksi sinisilmäistä voi saada ruskeasilmäistä lasta.

Sama. Ja hieman shokissa olin, koska itselläni ruskeat silmät ja molemmilla vanhemmilla siniset silmät.

Vierailija
42/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen historian ope antoi aikoinaan ymmärtää, että sodat Venäjän kanssa olivat väistämättömiä eikä niitä olisi voinut mitenkään välttää. Hiljattain opin tyttäreni lukion historian kirjaa luettuani, että sodat olisi ehkäpä ollut vältettävissä, mikäli Venäjän aluevaatimuksiin Suomen ja Viron välissä olisi suostuttu. Aluevaatimuksiin suostumista suositteli Mannerheim ja Paasikivi, mutta 1939 Suomen hallitus ei siihen suostunut ja sota alkoi.  

Millainen maa Suomi nyt olisikaan, jos sotaa ei nykyisenlaisessa mittakaavassa olisikaan käyty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja sanoi että lentopallo on pehmeä että kun sattui lentopallo suoraan naamaan, nii opettaja sanoi ettei e voinut koskea -_-

Vierailija
44/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja väitti, ettei kaksi sinisilmäistä voi saada ruskeasilmäistä lasta.

Sama. Ja hieman shokissa olin, koska itselläni ruskeat silmät ja molemmilla vanhemmilla siniset silmät.

Meillä taas väitti, että ruskeasilmäinen voi saada vain ruskeasilmäisiä lapsia. Äidilläni ruskeat silmät ja minulla siniset, kuten isälläni...

Vierailija
45/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpötti inhimillisyydestä ja siitä, että kaikki turvapaikanhakijat tulisi ottaa vastaan, koska suuri hätä ja lisäksi kuulema suomalaisten geenibooli muutenkin heikohkoa! Naisope siis tämä ja aikoi kutoa villasukkia ja luovuttaa henkilökohtaisesti..huh huh

Tuo vastaanottamisasia on asenne- ja mielipideasia mutta suuri hätä on totta ja samoin se että meidän geenipoolille ei tee ollankaan pahaa saada uutta verta rajojen ulkopuolelta. 

Vierailija
46/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Metsässä pitää liikkua varovasti, koska emokyy kiipeää puuhun munimaan ja poikaset voi tippua niskaan sieltä."

MITÄ? Miksi ihmeessä kyy kiikkuis jonnekin mäntyyn synnyttämään? Ei se mikään kirjosieppo ole...

Kyy rullaa itseään oksan ympärille ja rutistaa vauvakyyt ulos. Lähde: HS Teema luonto 3/17.

Vierailija
47/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan se Työvoimapula™. Kuulemma ihan kohta posahtaa. Suomi tarvitsee miljoonia työntekijöitä paikkaamaan Työvoimapulaa™ 

Just tämä. Kaikkialle tarvitaan hirveästi työntekijöitä ja varsinkin matikkaa osaamalla on todella haluttu vaikka kuinka moneen paikkaan. Joopajoo

- työtön matemaatikko

Ikävää että olet työtön, mutta onhan matematiikasta paljon hyötyäkin. Itse painotan ainakin lapselleni, kuinka tärkeää on osata matematiikkaa. Ei sitä kuka tahansa paskahousu pysty matemaatikoksikaan lukemaan, jos siihen pystyy, pystyy aika moneen muuhun asiaan.

Valitettavasti moni muu ei ole tätä mieltä. T: Työtön matematiikan ope.

Vierailija
48/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan se Työvoimapula™. Kuulemma ihan kohta posahtaa. Suomi tarvitsee miljoonia työntekijöitä paikkaamaan Työvoimapulaa™ 

Just tämä. Kaikkialle tarvitaan hirveästi työntekijöitä ja varsinkin matikkaa osaamalla on todella haluttu vaikka kuinka moneen paikkaan. Joopajoo

- työtön matemaatikko

Ikävää että olet työtön, mutta onhan matematiikasta paljon hyötyäkin. Itse painotan ainakin lapselleni, kuinka tärkeää on osata matematiikkaa. Ei sitä kuka tahansa paskahousu pysty matemaatikoksikaan lukemaan, jos siihen pystyy, pystyy aika moneen muuhun asiaan.

Rehellisyyden nimissä on sanottava, että peruskouluaikaiset tutut pärjäävät elämässä paljon mua paremmin, vaikka olivat matikassa seiskatasoa eivätkä siitä ole parantaneet. Kannattaa varautua, että tuolla opetuksella saat lapsestasi yhtä katkeran kuin mitä minä olen, jos sille käy samalla tavalla

Vierailija
49/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion englannin opettaja saarnasi, että meillä on englannin aineissa saksan sanoja tai olemme muuten sotkeneet saksan elementtejä englantiin. Hän painotti, ettei englannin kielessä koskaan - siis ei koskaan- ole sch-yhdistelmää vaan se kuuluu saksan kieleen. - No mites sana "school"?

Vierailija
50/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minun on turha haaveilla lukioon pääsystä. Sinänsä tuo oli erittäin huvittava

kommentti häneltä koska ainoa asia jossa en ole ollut hyvä oli matemaattiset aineet.

No miten sitten kävi? Pääsin lukioon heittämällä. Parasta oli se kun tuo opettaja kerran vieraili lukiossa jossa opiskelin. Toivottavasti tunnisti minut. Ainakin itsekseni naureskelin tuolle opettajalle nähdessäni hänet ja kävin dialogia päässä tyyliin - noh... mulkvisti katsopa kuka tässä.

Vierailija
51/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki valkoihoiset lapset syntyvät sinisilmäisinä, väri muuttuu ajan kanssa jos on muuttuakseen.

Minä kyllä synnyin ruskeasilmäisenä. Ei uskonut.

80-luvulla tämä.

Vierailija
52/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Aika monesta luonnonilmiöstä esitettiin niin yksinkertaistettu tai vanhentunut selitys, että se yliopistossa haittasi uuden oppimista. Esimerkiksi elektronit eivät todellakaan kierrä atomiydintä kuin planeetat aurinkoa. 

minkähän asian oppimista tuo malli sinulla haittasi?

Vierailija
53/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteen historian ope antoi aikoinaan ymmärtää, että sodat Venäjän kanssa olivat väistämättömiä eikä niitä olisi voinut mitenkään välttää. Hiljattain opin tyttäreni lukion historian kirjaa luettuani, että sodat olisi ehkäpä ollut vältettävissä, mikäli Venäjän aluevaatimuksiin Suomen ja Viron välissä olisi suostuttu. Aluevaatimuksiin suostumista suositteli Mannerheim ja Paasikivi, mutta 1939 Suomen hallitus ei siihen suostunut ja sota alkoi.  

Millainen maa Suomi nyt olisikaan, jos sotaa ei nykyisenlaisessa mittakaavassa olisikaan käyty?

Viro päätti antaa periksi taistelun sijaan, siitä voit arvailla miten suomen olisi käynyt.

Vierailija
54/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnonopettaja paukautti, että minusta ei koskaan tule mitään. Guess what, olen uskonnonopettaja! Oliko hän siis oikeassa, en tiedä, mutta jos oli, niin ei hänestäkään sitten mitään tullut.

Oli oikeassa. "Ne ketkä eivät osaa, opettavat".

Vierailija
55/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- työtön matemaatikko

Rehellisyyden nimissä on sanottava, että peruskouluaikaiset tutut pärjäävät elämässä paljon mua paremmin, vaikka olivat matikassa seiskatasoa eivätkä siitä ole parantaneet. Kannattaa varautua, että tuolla opetuksella saat lapsestasi yhtä katkeran kuin mitä minä olen, jos sille käy samalla tavalla

Ei kannata painottaa mitään, ellei osaa perustella miksi jotain kannattaa tehdä.

Vierailija
56/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että koulutus Suomessa on ilmaista.

Vierailija
57/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme yläasteen äikäntunnilla käymässä kirjastossa ja kaikkien piti muistaakseni lainata jotain. Otin hyllystä nimen perusteella mielenkiintoisen oloisen kirjan ja aloin lukea takakansitekstiä saadakseni lisätietoa siitä mistä kirja kertoo - varmaan useimmat tekevätkin näin, itse ainakin aina. Äikänope oli siinä lähettyvillä ja alkoi vihaisena saarnata luokallemme jotain, että älkää koskaan lukeko takakansitekstejä, ne on huijausta ja kustantajan kirjoittama mainos, jolla ihmiset saadaan lukemaan se kirja. Totta tai ei, itse en ainakaan koskaan nappaisi hyllystä tuntematonta kirjaa vain kirjailijan, nimen, kannen ja/tai satunnaisen pläräämisen perusteella. Takakansiteksti on mielestäni oiva keino selvittää mistä kirja kertoo ja olisiko se sellainen, jonka haluaisin lukea, oli kustantajan mainos tai ei. Ja äikänopen suusta tuo on erittäin paha siksi, että jotkut tuonikäiset on muutenkin vaikea saada lukemaan. Sanomalla noin saattaa tappaa sen lopunkin mielenkiinnon, joka saattaisi syttyä sen takakannen perusteella.

No, tämä äikänope oli muutenkin vähän outo. Kesken erään tunnin hän alkoi vihaisesti valittaa meille siiderimainoksesta, jossa lumiukon porkkananenä oli laitettu alas penikseksi. Opettaja paasasi, kuinka mainos luo ihan väärän kuvan, koska alkoholi heikentää erektiota. Ihan sama, vaikka oli kuinka asiaa, sylki roiskuen meille siitä huutaminen oli todella kiusallista eikä liittynyt tunnin aiheeseen lainkaan.

Vierailija
58/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minusta ei tule koskaan mitään

Vierailija
59/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteella opettaja sanoi, etteivät eläimet osaa ajatella vaan toimivat vain vaistonsa varassa. Jokainen vähänkään eläinten kanssa tekemisissä ollut tajuaa, ettei se niin mene.

Meillä tais olla sama ope? Toinen opettaja painotti sitten yläasteella, että planeettoja on olemassa tasan yhdeksän eikä muilla tähdillä kuin Auringolla ole planeettoja.

Vierailija
60/222 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,5 keskiarvolla ei ole mitään asiaa yliopistoon.

Pääsykokeet menneet hyvin; ensimmäistä yliopistotutkintoani pääsin opiskelemaan kaikista hakijoista parhaana.