Mitä sellaista opettaja on sinulle sanonut, joka ei pitänytkään ollenkaan paikkaansa?
Meille painotettiin yläasteelta asti, että suomalaisten kuuluu osata natiivin tasolla englantia, että kaikki kuulemma maailmalla olettavat niin. Tajusin vasta aikuisena, että tärkeintä on puhua suunnilleen sujuvasti ja siten että tulee ymmärretyksi, eikä kukaan ulkomaalainen ole olettanut että suomalaisena osaisin kieltä yhtä hyvin kuin natiivit. Paskapuhetta siis.
Toinen juttu oli, kun käsityöopettaja sanoi että koot 38 ja 40 ovat TODELLA suuria, eikä ole tavannut ketään aikuista kenellä olisi normaalipainoisena näin ISO koko. Suunnilleen huusi nuo sanat. Myöhemmin tuli tajuttua, että nuo ovat aivan normaaleja kokoja eivätkä mitään XXXXL-kokoja. Näin sitä siirretään syömishäiriöiset ajattelutavat nuoriin tyttöihin. Kyseinen opettaja oli siis myös nainen ja todella hoikka ja mainitsi usein kuinka hänen hameensa/farkkunsa ovat kokoa 34.
Tuleeko teille mieleen vastaavia juttuja?
Kommentit (222)
Ihan hupijuttuja kasvihuoneilmiöstä ja syyllisti yhteiskuntaa siitä! Haastaa pitäisi suoranaisesta valehtelusta oikeuteen! Ihmosen vaikutus ilmastonmuutokseen tutkimusten mukaan alle 3% eli ilmasto muuttuu vaikka täällä Telluksella ei olisi ensimmäistäkään ihmistä!
Huumevalistus Suomessa on ollut minun kouluaikanani (2000-luvun alussa) sekä nykyään niin epämääräistä, pelottelevaa ja valheisiin perustuvaa että ei ihme ettei uskota niitä kovien huumeiden varjopuolia kun huomataan että ei se kannabis tappanutkaan vaikka opettaja näin kertoi.
Meidän huumevalistus on täysin verrattavissa amerikkalaiseen seksivalistukseen: ei voida kertoa miten asiat on oikeasti vaan pelotellaan liioitellen ja valehdellen seurauksia. Molemmissa pätee täyskielto valistuksen aiheena olevaa asiaa kohtaan ja jos sitä ei noudata, saat joka kerta taudin ja tulet raskaaksi seksistä (seksivalistus usan malliin) tai kuolet/saat vähintään psykoosin kaikista huumeista pieninäkin annoksina (suomalainen huumevalistus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan se Työvoimapula™. Kuulemma ihan kohta posahtaa. Suomi tarvitsee miljoonia työntekijöitä paikkaamaan Työvoimapulaa™
Ja opot sanoivat jokaisesta alasta, että eläköitymisen takia vaaditaan hirveästi uusia työntekijöitä alalle.
Näin sanottiin yliopistossakin vielä 2000-luvun alussa. Eläköityneiden tilalle ei sitten palkattukaan uusia, vaan koko alaani on supistettu rajusti.
Pidin esitelmää harrastuksestani ja opettaja sanoi, että jotkut asiat esitelmässäni eivät pidä paikkaansa. Pitivät kyllä, mutta kyllähän opettaja tietää aina kaikesta paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Tuon vaatekokojutun on oltava väärinymmärrys.
Ei ole. Tämä tapahtui, kun mittasimme kokojamme hameiden tekoa varten. Olen joskus aiemminkin kertonut tämän täällä, ja väitettiin väärinymmärrykseksi. Opettaja sanoi tämän ennen mittaamista, ja oli aivan järkyttynyt ja suorastaan vihainen kun yhden sopusuhtaisen ja täysin normaalipainoisen tytön kooksi paljastui 40. Tämä tapahtui yläasteen alkupuolella. Ap
YYA-sopimuksesta ei tule koskaan edes muuttaa pilkkuakaan (vaan jatkaa sitä aina vaan). Tämän sanoi kokoomuslainen hissanmaikka 80-luvulla erittäin painokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteen ope sanoi että vauva tulee äitin pepusta ulos. Minä noheva tokaluokkalainen sitten yritin väittää vastaan, mutta ei ope uskonut ja suuttui vielä :(
Voi ei. :( Miksihän lapsille pitää valehdella? Aikuiset voisivat olla mieluummin vaikka kokonaan hiljaa vaikeista asioista kuin johtaa tahallaan harhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteen ope sanoi että vauva tulee äitin pepusta ulos. Minä noheva tokaluokkalainen sitten yritin väittää vastaan, mutta ei ope uskonut ja suuttui vielä :(
Mulla sama. Luokanopettaja väitti, että lapset eivät tule pimpistä ulos. Olin myös tokalla luokalla. Tämä ihan 2000-luvun alussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon vaatekokojutun on oltava väärinymmärrys.
Ei ole. Tämä tapahtui, kun mittasimme kokojamme hameiden tekoa varten. Olen joskus aiemminkin kertonut tämän täällä, ja väitettiin väärinymmärrykseksi. Opettaja sanoi tämän ennen mittaamista, ja oli aivan järkyttynyt ja suorastaan vihainen kun yhden sopusuhtaisen ja täysin normaalipainoisen tytön kooksi paljastui 40. Tämä tapahtui yläasteen alkupuolella. Ap
Sitten on kyllä ollut melkoinen mestari tämä opettaja! Onhan hänen luokillaan täytynyt vuosien varrella olla kymmeniä koon 40 ja varsinkin koon 38 oppilaita. Minäkin kasvoin jo alaluokilla pitkäksi ja olin kohtalaisen hoikka mutta vankkatekoinen - yläasteella en varmasti enää kokoa 36...
Muistan kuinka opettajani oikein painoitti minulle, ettei kaksi A-veriryhmän omaavaa voi saada kuin A-veriryhmän lapsen. Itse olen siis O ja vanhempani A. No itse sitten kauhuissani tarkistelin asiaa, veripalvelun sivuilla luki suoraan, että mahdollista on :D Meidän perheessä on vielä niin, että 3/4 lapsesta on O ja vain yksi A. Taitaa tuo opettaja edelleen viljellä tuota ja pelästyttää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kuinka opettajani oikein painoitti minulle, ettei kaksi A-veriryhmän omaavaa voi saada kuin A-veriryhmän lapsen. Itse olen siis O ja vanhempani A. No itse sitten kauhuissani tarkistelin asiaa, veripalvelun sivuilla luki suoraan, että mahdollista on :D Meidän perheessä on vielä niin, että 3/4 lapsesta on O ja vain yksi A. Taitaa tuo opettaja edelleen viljellä tuota ja pelästyttää lapsia.
Ei liity aloituksen aiheeseen, mutta biologian ope kertoi lukiossa, että eräs opiskelija sai tietää olevansa adoptoitu vasta kun koulussa käsiteltiin veriryhmiä. Sitä kautta sitten paljastui, etteivät hänen vanhempansa mitenkään voineet olla biologisia vanhempia. Tässä tapauksessa siis oikeasti eivät voineet olla. Mahtoi olla melkoinen shokki.
Höpötti inhimillisyydestä ja siitä, että kaikki turvapaikanhakijat tulisi ottaa vastaan, koska suuri hätä ja lisäksi kuulema suomalaisten geenibooli muutenkin heikohkoa! Naisope siis tämä ja aikoi kutoa villasukkia ja luovuttaa henkilökohtaisesti..huh huh
Opettaja väitti, ettei kaksi sinisilmäistä voi saada ruskeasilmäistä lasta.
"Metsässä pitää liikkua varovasti, koska emokyy kiipeää puuhun munimaan ja poikaset voi tippua niskaan sieltä."
MITÄ? Miksi ihmeessä kyy kiikkuis jonnekin mäntyyn synnyttämään? Ei se mikään kirjosieppo ole...
Pikku koululaisena kieltäydyin tekemästä tehtäviä, sellaisiakin, jotka toisten mielestä olivat kivoja (esim. askartelu). Istuin siksi usein luokan ulkopuolella ja jäin jälki-istuntoon tekemään näitä tehtäviä. Lappuja tuli kotiin ja äiti tuli keskustelemaan tilanteestani kouluun. Opettaja sanoi äidilleni, ettei hän ole kovin huolissaan, sillä "lapsellisuutta se vain on". Todellisuudessa kärsin sairaalloisen huonosta itsetunnosta jo tuolloin pienenä tyttönä. En halunnut tehdä koulussa mitään, mistä joku olisi voinut huomata, etten osaa, tai en ole täydellinen. Tuo pelko on aina ollut osa elämääni, se on osa minuuttani. Elämäni on siksi henkisesti melko raskasta.
Jos purkan nielaisee, kestää kymmenen vuotta, että se tulee ulosteena ulos. Ei onneksi ollut biologian opettajan sanomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan se Työvoimapula™. Kuulemma ihan kohta posahtaa. Suomi tarvitsee miljoonia työntekijöitä paikkaamaan Työvoimapulaa™
Just tämä. Kaikkialle tarvitaan hirveästi työntekijöitä ja varsinkin matikkaa osaamalla on todella haluttu vaikka kuinka moneen paikkaan. Joopajoo
- työtön matemaatikko
Ikävää että olet työtön, mutta onhan matematiikasta paljon hyötyäkin. Itse painotan ainakin lapselleni, kuinka tärkeää on osata matematiikkaa. Ei sitä kuka tahansa paskahousu pysty matemaatikoksikaan lukemaan, jos siihen pystyy, pystyy aika moneen muuhun asiaan.
Yliopiston luennolla 80-luvulla eläkeikää lähestyvä apulaisprofessori väitti, että entropia on sama asia kuin informaatio.
Uskonnonopettaja paukautti, että minusta ei koskaan tule mitään. Guess what, olen uskonnonopettaja! Oliko hän siis oikeassa, en tiedä, mutta jos oli, niin ei hänestäkään sitten mitään tullut.