Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sellaista opettaja on sinulle sanonut, joka ei pitänytkään ollenkaan paikkaansa?

Vierailija
27.05.2017 |

Meille painotettiin yläasteelta asti, että suomalaisten kuuluu osata natiivin tasolla englantia, että kaikki kuulemma maailmalla olettavat niin. Tajusin vasta aikuisena, että tärkeintä on puhua suunnilleen sujuvasti ja siten että tulee ymmärretyksi, eikä kukaan ulkomaalainen ole olettanut että suomalaisena osaisin kieltä yhtä hyvin kuin natiivit. Paskapuhetta siis.

Toinen juttu oli, kun käsityöopettaja sanoi että koot 38 ja 40 ovat TODELLA suuria, eikä ole tavannut ketään aikuista kenellä olisi normaalipainoisena näin ISO koko. Suunnilleen huusi nuo sanat. Myöhemmin tuli tajuttua, että nuo ovat aivan normaaleja kokoja eivätkä mitään XXXXL-kokoja. Näin sitä siirretään syömishäiriöiset ajattelutavat nuoriin tyttöihin. Kyseinen opettaja oli siis myös nainen ja todella hoikka ja mainitsi usein kuinka hänen hameensa/farkkunsa ovat kokoa 34.

Tuleeko teille mieleen vastaavia juttuja?

Kommentit (222)

Vierailija
221/222 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matikan tunnilla yläasteella 2000-luvun alussa piirtelin hajamielisesti vihkoon fiftarityttöä kellohameineen, kun olin saanut tehyä määrätyn tehtävän. Sijaisope ilmestyi pulpettini vierelle ja alkoi huutaa, ettei "mun ikäisen enää kuuluisi piirtää tuommosia". En noloudeltani saanut sanaa suustani, koko muu luokka varmaan ajatteli, että piirtelin jotain seksikuvia tms. Siinäpä selkeästi hetki, jolloin viimeistään lopetin piirtotaitojen kehittämisen, kun kerran olin siinä niin auttamattoman huono ja jälkeenjäänyt. Itsetuntoni on kautta elämän ollut miinuksen puolella, eikä tuokaan ainakaan auttanut.

Englannin sijaisopettaja myös yläasteella väitti kiven kovaan, että do-verbi taipuu dying, eikä hyväksynyt ollenkaan, kun viittasin ja ehdotin, että olisiko se mieluummin doing. Muu luokka vilkuili mua vaivaantuneena ja taululle jäi lukemaan taivutusmuoto "dying"...

en usko tota enkku-juttua.

Usko pois vaan. Mietin tuossa tilanteessa itekin, että oikeestiko... ja ensin, että olenko mä tässä nyt se jotenkin aivan kujalla oleva, kun tuo ei käynyt mulle järkeen, eikä kukaan muukaan sanonut luokasta mitään.

Vierailija
222/222 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnanopettaja yläasteella: "sinulla tulee aikuisena olemaan hirvittäviä selkävaivoja ja -kipuja, sen näkee ihan selvästi jo nyt". Oikein esitelmöi kaikille käyttäen minua esimerkkinä. Asian hän päätteli siitä, että olin kankea tietyissä liikkeissä.

Olen nyt yli 50-vuotias eikä minulla ole koskaan ollut selkäkipuja. Haha!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla