Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista opettaja on sinulle sanonut, joka ei pitänytkään ollenkaan paikkaansa?

Vierailija
27.05.2017 |

Meille painotettiin yläasteelta asti, että suomalaisten kuuluu osata natiivin tasolla englantia, että kaikki kuulemma maailmalla olettavat niin. Tajusin vasta aikuisena, että tärkeintä on puhua suunnilleen sujuvasti ja siten että tulee ymmärretyksi, eikä kukaan ulkomaalainen ole olettanut että suomalaisena osaisin kieltä yhtä hyvin kuin natiivit. Paskapuhetta siis.

Toinen juttu oli, kun käsityöopettaja sanoi että koot 38 ja 40 ovat TODELLA suuria, eikä ole tavannut ketään aikuista kenellä olisi normaalipainoisena näin ISO koko. Suunnilleen huusi nuo sanat. Myöhemmin tuli tajuttua, että nuo ovat aivan normaaleja kokoja eivätkä mitään XXXXL-kokoja. Näin sitä siirretään syömishäiriöiset ajattelutavat nuoriin tyttöihin. Kyseinen opettaja oli siis myös nainen ja todella hoikka ja mainitsi usein kuinka hänen hameensa/farkkunsa ovat kokoa 34.

Tuleeko teille mieleen vastaavia juttuja?

Kommentit (222)

Vierailija
181/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulle on monta juttua jäänyt mieleen, mitä ope sanoi, vaik oon 40v, varsinkin kun se oli jotain ihan hullua, absurdia ja typerää.

Vierailija
182/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että tämän palstan keskustelijat ovat todella nuoria, kun keskustelussa on "mitä opettaja sinulle sanoi". Ehkäpä se selittääkin paljon tämän palstan tasosta =(

Mistä ihmeestä tai miten teet tuon tasoisia päätelmiä. Tottakai ihmiset kertoo omista kokemuksistansa niine sanoin kuin ne kokevat. Ei keskustelun taso mihinkään katoa ellei joku sitä väheksy, tai tahallisesti pilaa. Sinä väheksyt itse kommentillasi muita palstalaisia. Yhtähyvin 80-vuotias mummo voi selittää kokemuksensä baikka 20 kymppisenä sellaisena, kuin se silloin oli, niitä sanoja käyttäen mitkä parhaaksi kokee. Pyrin itse aina kertomaan oman kokemuksen,oman näkökannan, jätän huomioimatta liian kärkkäät provosoivat kommentit, joilla yritetään tahallisesti aiheuttaa mielipahaa, tai saada keskustelu siirtymään väärille urille. T. 34N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että tämän palstan keskustelijat ovat todella nuoria, kun keskustelussa on "mitä opettaja sinulle sanoi". Ehkäpä se selittääkin paljon tämän palstan tasosta =(

Palstan taso voi olla hyvä, olipa iköhaarukka mitä tahansa. Palstalla huonot keskustelijat, jotka ei tänne sovi, ovat häiriköitä monet, tahallisesti väärin ymmärtäviä, muita pilkkaavia, ja tämäkään ei vielä palstan tasosta, vaan näistä ihmisistä jotain. Kaikki mielipiteet on tervetulleita, mutta muita alistava törkeä kommentointi taas ei.

Vierailija
184/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen bilsanopettaja opetti periytyvyyttä ja aihetta käsiteltiin silmien värien periytyvyydellä, esimerkkeinä tietenkin perinteiset sininen ja ruskea. Kysyttiin sitten että mitenkäs vihreät silmät, johon opettaja vastasi että vihreitä silmiä ei ole olemassa. Toki sitten huomautimme että onhan meilläkin monilla, johon hän viisaasti kertoi sen olevan mutaatio, joka ei ole tavallista. Myöhemmin ymmärrettiin tietenkin että silmien väriin vaikuttaa vähän muutkin geenit kuin ''dominoiva ruskea'' ja "resessiivinen sininen". 

Vierailija
185/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaanohjakusen opettaja väitti minulle seiskalla, että natsit ovat saksalaisia äärinationalisteja, jotka haluavat hävittää kaikki muut, paitsi saksalaiset. Toisaalta kerran hän käski nousta tuolin päällä ja pistää juliste seinään, mutta kun siinä julistetta teippasin opettaja työnsi tuoli sormet selkänojan etupuolella ja kämmenpohja takapuolella ja kun hyppäsin tuolilta pois tuoli kippasi ja kysyessäni tästä olin liian kaukana, mutta en saanut sanaakaan selvää, kun tivasin miten aikuinen ihminen voi luulla tuon toimivan mitenkään.

Vierailija
186/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä ikäluokkaa, että kansakoulussa opettaja epäili, etten pääse oppikouluun.

Vierailija
187/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että minun on turha haaveilla lukioon pääsystä. Sinänsä tuo oli erittäin huvittava

kommentti häneltä koska ainoa asia jossa en ole ollut hyvä oli matemaattiset aineet.

No miten sitten kävi? Pääsin lukioon heittämällä. Parasta oli se kun tuo opettaja kerran vieraili lukiossa jossa opiskelin. Toivottavasti tunnisti minut. Ainakin itsekseni naureskelin tuolle opettajalle nähdessäni hänet ja kävin dialogia päässä tyyliin - noh... mulkvisti katsopa kuka tässä.

Eräs opettaja, jonka kanssa en tullut toimeen yläasteella, kertoi lukion ekana päivänä minulle vihaisena, etten tule pääsemään lukiosta läpi ja kehotti hakemaan ammattikouluun. Onneksi hän oli kolmen vuoden päästä paikalla lakkiaisissani, jossa rehtori luetteli ääneen kaikki E:n ja L:n kirjoittajat, minulla oli useampikin...

Vierailija
188/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteen bilsanopettaja opetti periytyvyyttä ja aihetta käsiteltiin silmien värien periytyvyydellä, esimerkkeinä tietenkin perinteiset sininen ja ruskea. Kysyttiin sitten että mitenkäs vihreät silmät, johon opettaja vastasi että vihreitä silmiä ei ole olemassa. Toki sitten huomautimme että onhan meilläkin monilla, johon hän viisaasti kertoi sen olevan mutaatio, joka ei ole tavallista. Myöhemmin ymmärrettiin tietenkin että silmien väriin vaikuttaa vähän muutkin geenit kuin ''dominoiva ruskea'' ja "resessiivinen sininen". 

No samantyylisesti vastattiin meille,mutta asteen erolla. Eli opettajan mukaan "ei ole tavallaan ikäänkuin olemassa" mutta kuitenkin "vihreät silmät ovat muunnos ruskeasta ja yksinkertaistetussa mallissa luetaan ruskeiden silmien joukkoon ja harmaat muunnos sinisestä ja luetaan sinisten silmien joukkoon". Mainittiin myös, että joskus voi olla sekaväriset silmät tai toinen silmä eri värinen.

Kukin sitten ymmärtää usein asiat miten kykenee.

Muistan senkin, kuinka muutama oppilas vauhkona selitti että opettaja valehtelee kun väittää ihmisen polveutuvan apinasta. Vaikka eihän se opettaja koskaan niin väittänyt, vaan yritti selittää evoluutiota rautalangasta ja että ihmisillä ja muilla apinoilla on yhteinen kaukainen esi-isä. Silti aina päädyttiin väittelyyn että eihän ihminen voi polveutua apinasta vaikka opettaja niin väittää...

Aika moni näistä "opettaja väitti" jutuista lienee samanlaisia: ei ole ymmärretty edes mitä väitetään.

Toki joskus opettajatkin väittävät sekopäisiä juttuja. Meillä oli esim. yksi sekopäinen vastavalmistunut opettaja 2000-luvulla. Vaikutti tynnyrissä kasvaneelta avohoitopotilaalta. Jokaikinen luokka yritti tehdä valitusta rehtorille...

Vierailija
189/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

188 jatkaa. Yhdelle tutulleni kerrottiin ala-asteella, ettei hän pidä laskinta taskussa aikuisena.

Vierailija
190/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei sinun kiusaamiseen pidä meiltä opettajilta apua pyytää ja odottaa, sillä sinun on itse puolustettava itseäsi kiusaajia vastaan. Et voi odottaa koko elämäsi ajan, että saisit aina muilta ihmisiltä apua ongelmiisi, koska muutkaan eivät aikuisena apua toisilta saa". Tiedän opettajan olleen väärässä, mutta silti minun on vaikea pyytää apua muilta kun sitä tarvitsen, vaikka tiedän hänen olleen väärässä.

Vierailija
191/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo on hurjaa, kun sanotaan, ettei aikuisena voi laskimella laskea. Monessa työpaikassa, vaikka helpon laskun lasken päässä, on mulla ja muilla laskin taskussa tarkistamista varten, ja muutenkaan ei kukaan vaadi päässä laskemaan, mieluummin laskimella, että menee oikein.

Vierailija
192/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset syö aina kaiken ruuan lautaselta ja ottaa joka ruokalajia. No, eipä näin taida olla tosiaankaan.

Vierailija
193/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin suorittaneeni lukion ja kirjoittaneeni matematiikan. Opettaja eiuskonut. Teki mulle kokeen laskut oli 1000 jaettuna 100:lla ja 3+2+3+y=10 eli y=? Ja 500jaettuna 50= jne jne. En viitsinyt kaivaa laskinta esiin ja viidessä minuutissa tein kokeen. Sain hirveän saarnan kun en edes yritä ja tarjosi laskinta lainaan, ei vilkaissut paperia vaikka sanoin jo laskeneeni, vaati yrittämään kovemmin. Lähdin pois ja sanaakaan sanomatta opettaja seuraavan kerran palautti kokeen, oli kaikki oikein, yllätys yllätys.

Vierailija
194/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknisen työn opettaja valitti kun tein liian nopeasti työt. Kuulemma oikeassakin elämässä pitää asiat viimeistellä viimeisen päälle. Miettii nyktpäivän työelämää niin taidin olla oikeassa..

Vierailija
195/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki huumevalistus joka on oikeasti huumevalehtua.

Vierailija
196/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut koskaan vastaan tällaista tilannetta, koska olin lahjakas lapsi ja koulumme positiiviseen ilmapiiriin kuului, että opettajat kannustivat oppilaita.

Vierailija
197/222 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijattiin, että jumala olisi olemassa :(

Vierailija
198/222 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikan tunnilla yläasteella 2000-luvun alussa piirtelin hajamielisesti vihkoon fiftarityttöä kellohameineen, kun olin saanut tehyä määrätyn tehtävän. Sijaisope ilmestyi pulpettini vierelle ja alkoi huutaa, ettei "mun ikäisen enää kuuluisi piirtää tuommosia". En noloudeltani saanut sanaa suustani, koko muu luokka varmaan ajatteli, että piirtelin jotain seksikuvia tms. Siinäpä selkeästi hetki, jolloin viimeistään lopetin piirtotaitojen kehittämisen, kun kerran olin siinä niin auttamattoman huono ja jälkeenjäänyt. Itsetuntoni on kautta elämän ollut miinuksen puolella, eikä tuokaan ainakaan auttanut.

Englannin sijaisopettaja myös yläasteella väitti kiven kovaan, että do-verbi taipuu dying, eikä hyväksynyt ollenkaan, kun viittasin ja ehdotin, että olisiko se mieluummin doing. Muu luokka vilkuili mua vaivaantuneena ja taululle jäi lukemaan taivutusmuoto "dying"...

Vierailija
199/222 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse vanhempainvapaalla opettajansijaisuuksia miehen töiden salliessa. Olin eräällä koululla sijaistamassa ja luokan vakituinen opettaja oli äitiyslomalla. Tuona päivänä opettaja juuri sattui tulemaan esittelemään muutaman kuukauden ikäistä vauvaansa luokalle.

Oppilaat saivat kysellä vauvasta. Yksi oppilas kysyin, minkä väriset silmät vauvalla on.

Opettaja vastaa: "Kaikilla vauvoilla on syntyessään siniset silmät, joten hänellä on nyt vielä siniset silmät"

Itselläni oli sillä hetkellä ruskeasilmäinen taapero kotona, joka oli kyllä syntyessäänkin ruskeat silmät. En kehdannut korjata tuota opettajan jakamaa väärää tietoa kaikkien vastasyntyneiden sinisistä silmistä. Harmi.

Vierailija
200/222 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sijainen väitti yläasteella - 08 - 09 että ravihevoset vetää juostessaan peräsuolenkautta happea, ei mennyt kellekkään läpi ja sijainen kimpaantui kun muutama poika väitti hänelle vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän