Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelussa : "Kerro lempirunoilijasi tunnetuin runo"

Vierailija
25.05.2017 |

Tätäkö tämä nykyään on? Työnhausta on tullut tuollaista teatteria. Haastattelussa en osannut kerta kaikkiaan mitään tuohon sanoa. Sanoin vain rekrytoijalle, että eiköhän tämä ollut tässä. Minä tulin hakemaan töitä, enkä paikkaa runokerhosta. Jos ihan oikeasti työn saamisesta tehdään näin vaikeaa, niin sitten lienee parempi, että työtä tekevät runoilijat elättävät minua, kun makaan sohvalla ja palstailen.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tykännyt paljon tuosta kysymyksestä. 

Luulen kyllä, että tätä ei edes tapahtunut, mutta 4/5 kuitenkin.

Varmaan "Hymyilevä Apollo" olisi ollut turvallinen valinta, ilkikurisella päällä olisin valinnut runon "Toads", joka kertoo työn myrkyttävästä vaikutuksesta elämään ja uskalluksen puutteesta hypätä oravanpyörästä.

Vierailija
62/72 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin tykännyt paljon tuosta kysymyksestä. 

Luulen kyllä, että tätä ei edes tapahtunut, mutta 4/5 kuitenkin.

Varmaan "Hymyilevä Apollo" olisi ollut turvallinen valinta, ilkikurisella päällä olisin valinnut runon "Toads", joka kertoo työn myrkyttävästä vaikutuksesta elämään ja uskalluksen puutteesta hypätä oravanpyörästä.

Hyvät valinnat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysyttiin kerran tuo. Vastasin että Eino Leinon "Heinäsaari" ja perään lausahdin ne muutamat värssyt.

Ensinnäkään minun ei edes odotettu vastaavan kuin apteekin hyllyltä ja sitten vasta tilanne meni koomiseksi kun kysyin rekrypimulta osaisiko hän sen ruotsiksi. Osasihan hän, nokkelana lähti lausumaan sitä kunnes tajusi kuulostavansa todelta hölmöltä ja lehahti punaiseksi. Sen jälkeen totesin kuivasti "jos pysyttäisiin edelleen niissä asiakysymyksissä..."

En saanut paikkaa, mutta tulipahan osoitettua stereotyyppiselle hooärrän tädille että jää alta aikayksikön toiseksi jos alkaa leikkimään pikkunäppärää ja tsekkaamaan kuinka reagoin...

Joo, niin varmaan.

Vierailija
64/72 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli mieleen Yrjö Jylhä:

Talvipäivä puolessa on vasta, hyökkäystä ei, vain tykkitulta. Viuhuu sirpaleet ja roiskuu multa.Haavoissaan vain joku hiljaa huokaa: veljet, vesitilkka tuokaa

Vaikuttavia sotarunoja 

hänellä. Ehkä rekrytoija olisi ihmetellyt kun olisin itkua pidätellen paatoksella lausunut.

Vierailija
65/72 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin, että minkälaisesta huumorista pidän. Tämä kysymys tuli mukamas loppukevennyksenä, sillä aiemmin multa kysyttiin vain itse työtehtävään sekä aiempiin työkokemuksiini liittyviä asioita. Olen autisti, joten paniikissa vaan vastasin että tilannekomiikka. No haastattelija jatkoi hiillostamista ja käski antaa esimerkkejä... Eihän siihen osannut sanoa kuin että Mr Bean :D Onneksi ei jatkanut kyselyä, että annappa tuostakin joku esimerkki...

Sain työpaikan ja tämä mua haastatellut oli siis tuleva esimieheni. Perehdyttämisestä ja johtamisesta ei ollut tietoakaan ja esimieheni ei edes oikein tuntunut kunnolla tietävän, minkälaiseen työtehtävään mut alunperin palkkasikaan. Kuulostaa hullulle mutta niin se oli, kunta-alalla siis kaiken lisäksi oltiin. Suurimmalta osin itse piti keksiä millä työpäivät täyttää.

Lähdin koeajalla, muutama kuukausi meni ennen kuin sain uuden ja paremman työn. Siellä ei sentään haastattelussa kysytty kuin itse työtehtävään liittyviä asioita.

Vierailija
66/72 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahkasiasta olin vetänyt kauniin ja puhuttelevan buuriport_to runon joka menee jotenkin näin:

Sä senkin lihava buuriport_to, lopeta rotusort_to.

Munat sulta leikataan, silmäpussit meikataan.

Siinä sitten kimität, nee_ke_riä viihdytät.

Vierailija
67/72 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei Pegasokseni hurjana laukkaa
runoratsuni aina paskaa haukkaa

Vierailija
68/72 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevät tuli lumi sanoi puli puli...

tuntematon runoilija

Vierailija
69/72 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eliitti kyykyttää tavallisia ihmisiä Suomessa kaikin tavoin ja mitään kapinaa ei ole vielä silti alkanut eliittiä vastaan

Vierailija
70/72 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka martti syrjä ja vihreän joen varrella tjsp. 

tai juice leskinen ja syksyn sävel

hector ja yhtenä iltana

Etc.

Vierailija
71/72 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalo uhkaa hirmuisin

ammuin nuolen ilmoihin

ja albatrossia haavoitin

Aku ankasta, tekoälyn mielestä perustuu coleridgen runoon mutten tiedä. 

Vierailija
72/72 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lausuin kylmästi Maamme - runon. Sitten kysyivät että olet siis isänmaallinen? Vastasin että "kyllä, on tiettyjä periaatteita, joita noudattamalla oma arki ja isänmaa pysyvät horjumatta pystyssä. Ilmeisesti minä en todellakaan sovi tähän työpaikkaan". Nousin ylös ja poistuin tilaisuudesta, sanaakaan sanomatta. Eivät ole soittaneet perään.