Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut pakkokutsutut vieraat eivät tajua jättää tulematta?

Vierailija
25.05.2017 |

Ihan tosi. Luulisi sillä serkun hoidollakin rinkuttavan päässä kellot edes sen verta, että tajuaisi ettei häntä kutsuta kuin pakosta ja etiketin sanelemana. Kun ei olla oltu juuri lainkaan tekemisssä, mutta kun nyt sattuu saman katon alla serkun kanssa asumaan, niin pakko sekin sittem kutsua ettei tule jälkiporua... Tai joku miehen kaverin avokki, joka koskaan ei ole päässyt porukkaan kuulemma mukaan, on aina vain hiljaa kun joutuu seuraan. Luulisi, että tajuaisi viimein ettei kaikkialle ole sitten pakkko änkeytyä.

Menetkö itse joka hiton juhliin vain koska puolisosi on kutsuttu ja sinut pakollisena lisänä? Jos niin mieti vielä kun seuraava kutsu tulee, että halutaankohan sinut sinne ihan oikeasti...

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi. Jos kerran olisin päättänyt kutsua ko. henkilöt, niin ottaisin tämän tilaisuutena tutustua kenties mukaviinkin ihmisiin, jotka ovat syystä tai toisesta jääneet etäisemmiksi.

Vierailija
2/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tosissas:)

Vierailija
4/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on helpompaa, kun ei tarvitse pohdiskella tuollaisia. Jos kutsu tulee, osallistun

Vierailija
5/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi. Jos kerran olisin päättänyt kutsua ko. henkilöt, niin ottaisin tämän tilaisuutena tutustua kenties mukaviinkin ihmisiin, jotka ovat syystä tai toisesta jääneet etäisemmiksi.

Mitenköhän luulet että morsiammena pystyisin niin paljon aikaa kuluttamaan omissa juhlissani lähes tuntemattomien ihmisten seurassa, että heihin tutustuisin? Ja kun mitään kiinnostusta ei ole pitää yhtään enempää yhteyttä jatkossa, niin ei tosiaan huvita alkaa mitään väkinäistä small talkia vääntämään.

Vierailija
6/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa nolo.

Älä kutsu ihmisiä, joita et halua juhliisi. 

Vierailija
7/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos saa kutsun niin silloin oletetaan että on tervetullut. kyllä minä tänä kesänä painelen avokin kaverin synttäreille vaikken tätä kaveria edes tunne tai ole koskaan nähnyt (tosin erikseen vielä mainittiin että ota emäntä mukaan).

Vierailija
8/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkokutsutut onkin mulle ihan uus juttu. Täytyykin olla tarkkana jos tulee kutsuja juhliin.

Vierailija
9/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalahjan otat varmaan kuitenkin mielelläsi vastaan koko pariskunnalta, vaikka toinen saisi mielestäsi jäädä tulematta.

Vaikutat kyllä ihmiseltä, jonka häihin en tulisi edes kutsuttuna puhumattakaan siitä, että osallistuisin lahjaan.

10/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja jos ei tule niin tietysti sitä si ihmetellään porukalla "kyl mä hänet ainakin kutsuin" "on se törkeää kun ei tullut"

Vierailija
11/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sie oot paviaani. Ne haluaa sirkushuveja. 

Vierailija
12/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaapas asennettasi vähän ap. Ensinnäkin ketään ei ole pakko kutsua mihinkään tai koko juhlia edes järjestää, jos ei halua. On kyllä fiksua kutsua seuralainenkin, jos ihminen alkaa olla sen ikäinen, että sellainen mahdollisesti häneltä löytyy. Fiksua, mutta ei pakollista. Täysin tyhmää kuitenkin on ensin esittää kutsu ja sitten vinkua, kun kutsuttu tulee paikalle. Ja muuten, minut aina kutsutaan joka paikkaan ja harvemmin missään käyn. Jotkut kutsujat tuntuvat loukkaantuvan tästä menemättä jättämisestäkin. Toki ilmoitan, etten tule, mutta ihan sama miten teet, ei koskaan ole hyvä.

Vierailija
13/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte yhdessä kutsun, jossa on siis mainittu molempien kutsuttujen nimet, niin jos jätät menemättä kumppanisi kanssa olet itsekäs possu, joka ei ole kenestäkään muusta kuin  itsestä  kiinnostunut. - Jos menet niin olet sitten kutsujan mielestä olet "vieras" joka ei olisi saanut tulla paikalle. Vaan kutsun toisenasaajana olisi pitänyt ymmärtää että kutsun tarkoituksena oli kertoa, että sinua ei haluta paikalle erityisesti ainkaan silloin, mitä kutsussa on kerrottu. Hankalaksi on mennyt kutsujen vastaanottaminen. - Vaikka itselläni ei ole lapsia niin olen nähnyt kutsuja, joissa huomaavaisesti on saatettu kertoa, että kyseessä on ns. aikuisten juhla, ja kutsuja(t) toivovat, että paikalle ei saapuisi lapsia. - Tällaisen erillisen rajoituksen ymmärrän hyvin, vaikka se saattaa toki aiheuttaa lapsiperheissä hieman järjestelyjä.      

Vierailija
14/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas ap, että kuka sua pakottaa? Luulisi, että sulla ois omakin tahto.

Vierailija
15/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdenkin sinne mieheni seuraksi, en kutsujien kiusaksi.

Vierailija
16/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap on yleensä päässyt elämässä häihin asti tuolla käytöksellä?

Vierailija
17/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että kuka on kenenkin hoito? Jäi mietityttämään... Ootko mun veljen tuleva vaimo, joka ilmoitti, ettei halua hutsuja häihinsä? Mielenkiinnolla odotan, että kenet hän rajaa pois vieraslistalta.

Vierailija
18/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mä olin aikuinen ja kutsuin häihini vain ne ihmiset, jotka halusin paikalle.

Vierailija
19/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan me eikä tulla koskaan erikseen

Vierailija
20/44 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne pakkokutsutut ei ole ikinä kuulleet pakkokutsuista? Mä en ainakaan tiennyt moista edes olevan. Sori, jos olen johonkin juhlaan tullut pakkokutsuttuna, jonka olisi pitänyt älytä jäädä pois 😔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi