Nouseeko paino kaikilla e-pillereistä tai minipillereistä? Ahdistaa aloittaa, en halua läskiperseeksi!
Täytyisi aloittaa hormonaalinen ehkäisy, mutta en kestä jos paino nousee 10 kiloa! Onko sinulla noussut?
Kommentit (21)
Mulla nousi paino pari kiloa, mutta ei mitään minkä ulkopuolinen huomaisi. Nesteturvotusta.
Pillerit ei aiheuta lihoamista vaan se, että istutaan rakkauden huumassa mussukan kanssa sohvalla karkkipussia jakaen. Kiinnitä siis huomiota syömiseen!
Ja ne jotka tänne tulee jankkaamaan siitä, että pillerit lihottaa, niin ei ne lihota. Olen jutellut gynekologien kanssa aiheesta ja he ovat asiaan perehtyneitä ja jokainen on sanonut että se on se suhde joka lihottaa.
Ei nouse, itse en käytä mutta siskoni käyttää eikä ole lihonut yhtään. Ei kannata sen takia pelätä :) en ole kuullut että nostaisivat merkittävästi ruokahalua kenelläkään, eli pidät kiinni ihan normaalista syömisrytmistäsi ja liikuntatavoistasi niin et varmasti tule lihomaan yhtään.
Söin pillereitä 9 vuotta ja ei vaikuttanut painoon mitenkään.
Tytär on nyt käyttänyt pillereitä 4 vuotta ja toivoi että paino nousisi kun on liian hoikka mutta ei mitään muutosta tai vaikutusta painoon. Iho on kyllä paremmassa kunnossa.
Ah, kiitos helpottavista vastauksista. Tähän mennessä luin keskusteluita, joissa kaikilla oli noussut sen 7-20 kg painoa. Olen nyt täydellisen tyytyväinen painooni, mutta en halua kiloakaan ylimääräistä.
Suhde on vanha eikä tuleva mahdollinen painonnousu johdu ainakaan uudesta suhteesta :D
Hormonaalinen ehkäisy on vain nyt aloitettava toisen sairauden hoidosta johtuvista syistä.
ap
Miksi kuparikierukka ei käy? Onko sulla endo tai PCOS?
Halut kyllä lähtevät kokonaan kun e-pillereitä syö.
Joo en suosittele pillereitä (paitsi jos sairauden takia on ihan pakko), ei niinkään lihomisen, vaan kaikkien muiden sivuvaikutusten takia.
No sitten taas kasvaa maha jos niitä ei ota. Kumpi se nyt parempi sitten on.
Pidän kuparikierukkaa vähemmän eettisenä vaihtoehtona. Tuo haluttomuus vähän hirvittää, kun sitä on jo ilman pillereitäkin... En todellakaan ottaisi käyttöön mitään tällaista ehkäisyä, jollei olisi pakko. Saisi jo pikkuhiljaa miehillekin kehitellä jotain pilleriä, tämä on ehdottomasti yksi suuri epäkohta naisen asemassa, että hän joutuu ehkäistäkseen vetämään hormoneja jotka saavat aikaan kaikenlaista ikävää...
No itse en ole kyllä lihonut alkuunkaan, vaikka vuosikausia olen jo pillereitä popsinut.
Yksilöllistä. Minulla nousi 13 kiloa. Ja kun lopetin ne pillerit, paino laski parissa kuukaudessa ilman tietoista laihduttamista ne 13 kiloa. Ja pillereiden aloitus ja lopetus tapahtui pitkän parisuhteen aikana, ei siis mihinkään suhteen aloitusvaiheeseen tms liittyen.
Vertailun vuoksi: koskaan en ole mitään hormoneja käyttänyt, painoindeksi aina alle 20, vaikka laiska liikkumaan. N49
Vierailija kirjoitti:
Pidän kuparikierukkaa vähemmän eettisenä vaihtoehtona. Tuo haluttomuus vähän hirvittää, kun sitä on jo ilman pillereitäkin... En todellakaan ottaisi käyttöön mitään tällaista ehkäisyä, jollei olisi pakko. Saisi jo pikkuhiljaa miehillekin kehitellä jotain pilleriä, tämä on ehdottomasti yksi suuri epäkohta naisen asemassa, että hän joutuu ehkäistäkseen vetämään hormoneja jotka saavat aikaan kaikenlaista ikävää...
Miksi miestenmpillerit eivät aiheuttaisi miehille sivuvaikutuksia? Harva lääke on sivuvaikutukseton, koska elimistössä vallitsee homeostaasi.
Vierailija kirjoitti:
Täytyisi aloittaa hormonaalinen ehkäisy, mutta en kestä jos paino nousee 10 kiloa! Onko sinulla noussut?
Ei noussut paino, koska en suostunut popsimaan pillereitä.
Ehkäisy on enemmän miesten heiniä, heille on helppoa ja halpaa laitattaa nipistimet johtimiin.
Naisten sterilointi vaatii enemmän aikaa ja on vaarallisempaa ja kalliimpaa.
E-pillerit taas aiheuttavat naisille rajua lihomista, veritulppia ja infarkteja.
Ratkaisu: miesten sterilointi.
Vierailija kirjoitti:
Lihot heti siaksi jo ensimmäisestä e-pilleristä.
Älä ota sitä!
Ja saat ensimmäisen veritulpan 2-kymppisenä.
Ei ole noussut kiloakaan, olen syönyt pillereitä hormoniongelmiin jo yli 5v.