Omituisin syy mihin teidän ystävyys on kaatunut?
Itsellä kaatui siihen että olin ottanut Netflixin ja annoin sitten ystävälle tunnukset että hänkin pystyi katselemaan, lupasi antaa joka kuukausi kahvipaketin tms. Se oli mulla vuoden se Netflix jota tosiaan hänkin käytti (en ikinä saanut niitä kahvipaketteja :D ) KUNNES jäin työttömäksi ja mun oli pakko sanoa Netflix irti ja sanoin asiasta ystävälle ennen sitä ja hän raivostui totaalisesti ja pisti välit poikki. Siis ihan totaalisesti meni välit poikki ja hän heitti 5 vuoden ystävyyden Netflixin takia menemään :D noh, ehkä niin oli parempi näin kun jälkikäteen ajattelen.
Kokemuksia?
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju. Minulla oudoin kaveruuden päättyminen oli se kun olimme kaverin kanssa viihteellä noin pari vuotta sitten ja minua tuli vastaan pari vanhaa koulututtavaa joiden kanssa tietysti vaihdoimme kuulumisia. Kaverini tulkitsi sen lopullisena hylkäämisenä oletettavasti ja katosi baarista ja sitä mukaan fbstä ja ei vastannut enää mihinkään yhteydenottoihin. Eikä ole siis kyselyistäni huolimatta kertonut mikä on. Annoin olla.
Ohiksena pakko tarttua tähän, kun oli niin kumma tapaus. Kuule, mulle tuli ihan sellainen kutina, että josko joku näistä kavereista, johon törmäsit oli hänen vanha kiusaaja/ahdistelija/muuta isompaa skismaa heidän välillään. Asia on tietysti vanha ja olet jo sen käsitellyt, mutta ihan popsahti heti tällainen, tavallaan looginen, vaihtoehto. Itse olisin nuorempana voinut haihtua samoin, jos uusi ystäväni olisikin paljastunut vaikkapa jonkun kiusaajan frendiksi. Olisin tuominnut samalla hänet (väärin, mutta olisin). Oisko näin voinut käydä tässä sulle?
itselleni tuli mieleen että tuo ystävä siirtyi viettämään iltaa näiden vanhojen kavereidensa kanssa, ja ohitti kokonaan sen toisen ystävän jonka kanssa oli lähtenyt illanviettoon. Kenties ei kaivannut häntä siihen porukkaan ollenkaan, ja itse ehkä jopa katosi siltä ystävältä näiden muiden kanssa. Kyllä minäkin kyllästyisin jos hyvä kaveri jonka kanssa oli alunperin tarkoitus viettää yhdessä iltaa, jäisi hengailemaan ihmisten kanssa jotka eivät ole kiinnostuneita minun seurasta ollenkaan, tai tuntisin oloni oudoksi täysin vieraiden seurassa, siinä svussa vain oleillen. Ei tuokaan käytös ihan oikein ole tältä ystävältä. en minäkään jaksaisi kuunnella täysin tuntemattomien ihmisten löpinöitä ihan koko iltaa, lähtisin lätkimään kun en tuollaista iltaa suunnitellut alun perinkään.
Minulla kaatui siihen, kun ''ystävä'' yhtäkkiä esti minut kaikkialla ja lopetti yhteydenpidon. Yhtään mitään en siis ihan oikeasti ollut tehnyt, sen tiedän aivan satavarmaksi. Ja mitään ei koskaan sanonut, enkä minä tietenkään lähtenyt kyselemään jos on noin törkeä niin siinä sitten on. Mielenkiintoinen päätös vuosien ystävyydelle. :D
Oli aika ailahtelevainen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kaatui siihen, kun ''ystävä'' yhtäkkiä esti minut kaikkialla ja lopetti yhteydenpidon. Yhtään mitään en siis ihan oikeasti ollut tehnyt, sen tiedän aivan satavarmaksi. Ja mitään ei koskaan sanonut, enkä minä tietenkään lähtenyt kyselemään jos on noin törkeä niin siinä sitten on. Mielenkiintoinen päätös vuosien ystävyydelle. :D
Oli aika ailahtelevainen tyyppi.
jos oli hyvin pitkä ystävyys niin miksi et selvitä? Voihan olla kyse ihan puhtaasta väärinkäsityksestäkin, joku on valehdellut sinusta jotain? Tai sitten, todennäköisemmin olet vaan unhohtanut vaikka hänen merkkipäivän, tai ohittanut hänet jossain isossa asiassa. Entäpä jos hän on sairastunut vakavasti yllättäen ja huomasi ettet käy luonaan? Usein takana voi olla joku tääainenkin suuri pettymys ystävään.
Jaanalla oli tapana pitää mykkäkoulua aina jollekin koulukaverille.
Eräänä päivänä minä olin vuorossa. Saavuin kuviksen tunnille ja tervehdin häntä.
Hän ei sanonut mitään ja näytti tympääntyneeltä. Ajattelin, että antaa olla sitten... eikä koskaan puhuttu sen jälkeen.
Olin ala- ja yläasteaikoina muutaman hengen tyttöporukassa. Kaikki oli välillämme normaalisti, kunnes sitten yläasteella erään kesän jälkeen "kaverit" jättivät minut ulkopuolelle. Lähtivät aina pois kun tulin paikalle eivätkä puhuneet minulle mitään - paitsi myöhemmin vittuillakseen. Tekivät muutenkin kiusaa.
En voinut ymmärtää mitä tapahtui, kunnes vuosia myöhemmin luokkakokouksessa juttu selvisi. Eräs porukan tytöistä ei voinut sietää minua, ja hän oli sitten valehdellut minusta joukon "pomolle": olin kuulemma haukkunut tätä kaikille ja yrittänyt syrjäyttää tämän porukasta. Kyseinen pomo oli tästä suuttunut niin, että määräsi, ettei kukaan joukosta enää olisi kanssani tai edes puhuisi minulle.
Omituinen syy tämä oli siksi, etten vuosiin edes tiennyt, mistä oli kysymys - mutta sainpahan vihdoin tietää, mistä koko yläasteaikani jatkunut kiusaaminen ja ulkopuolelle jättäminen johtuivat. Sen yhden tytön valheiden takia kaikki muut luokkani tytöt olivat vuosikaudet pitäneet minua kiusaajana ja pahanpuhujana, vaikken ollut oikeasti tehnyt kumpaakaan. Vaikka tässä onkin kyse "vain" yläasteaikojen jutusta, niin melko ikävää silti pilata toisen maine noin.
Jaa täällä muillekin käynyt samoin kun minulle. Minulla ja miehelläni meni välit kaveripariskuntaan, kun pariskunnan mies väitti tyttöystävälleen, miehelleni, ja muutamalle muulle, että minä olen kuulemma lähennellyt ja yrittänyt iskeä tätä miestä. Oikeasti ei olisi tullut mieleenkään, ja onneksi myös mieheni tiesi tämän. Myöskään kukaan tutuistamme ei uskonut miestä. En usko että edes hänen tyttöystävänsä oikeasti uskoi häntä, mutta varmaan riidan ja eron pelossa päätti että parempi uskoa.
Vieläkin on epäselvää, mistä tyyppi oli tällaisen ajatuksen saanut, luuliko hän näin oikeasti käyneen, vai keksikö hän tahallaan valheen? Kyseessä on kyllä vakavasti mielenterveysongelmainen, ajoittain psykoottinen ja oikeasti narsistinen henkilö. Joten päättelin että kyseessä oli vain yksi keino lisää eristää tyttöystävää, koska tulimme paremmin toimeen hänen kanssaan.
Se kun ennen asuin kaverini naapurissa, mutta vuokraisäntä ei jatkanutkaan vuokrasopimusta koska hänen tyttärensä halusi muuttaa asuntooni ja muutin pois. Muutin noin 5 kilometrin päähän ja kaverini ei voinut sitä sietää kun oli tottunut siihen että tuli tyylin joka päivä kylään ja sai 'ilmaiset' ruoat ja todellakaan ei puhettakaan että itse olisin voinut tehdä samoin, siis mennä vaan hänen luo ja syödä mitä löytää :D
Oli siis tottunut siihen ja kun muutin niin se oli 'mun' syy ja katkaisi välit :D
Syy oli se että kaveri oli oikeassa. Hänen sanomisistaan oli jopa apua ja iloa pitkällä tähtäimellä. Se vain kirpaisi niin syvältä ja niin kipeältä alueelta sillä hetkellä, että en voi olla tuon ihmisen seurassa ilman sitä fiilistä enää, joten huomasin etten enää ollutkaan innokas näkemään vaivaa sen eteen että ehdittäisiin nähdä. En siis ajattele ihmisestä mitään pahaa ja olen kiitollinen siitä mitä hän sanoi, mutta hänen seurassaan on silti haavoittunut ja epävarma olo. Ja sellainen fiilis että koko ajan arvioidaan.
Virheellisen palautteen olisin voinut ohittaa olankohautuksella ja ajatella että tässä asiassa hän oli väärässä. Se on vaikeampi niellä, että hän oli oikeassa.
Lainasin "ystävälleni" 300 euroa, jonka hän tarvitsi vuokraan.
Lupasi maksaa jouluun mennessä.
Vuoden päästä aloin kyselemään. Jäin itse työttömäksi joten 300 on aika iso raha.
Hän raivostui kyselyistä ja blokkasi mut täysin.
Ystävän kanssa viileni välit sen jälkeen kun hän tapasi yhden toisen ystäväni. Tapaaminen meni kivasti ja olen aivan varma ettei kukaan haukkunut toista selän takana tai muuta sellaista mikä selittäisi kaverini käytöksen. Kommunikaatio hänen puolelta väheni, kaveri alkoi olla kärttyisä jotenkin. Tuo sai minut pysymään etäämpänä hänestä, ajattelin antaa tilaa. Nyt välit onkin poikki
Ystävä ei kuulemma ymmärtänyt harrastustani. Outoa asiassa oli se, että hän oli tiennyt harrastuksestani alusta asti ja olimme jopa tutustuneet sen takia (hän ei ollut saman alan harrastaja, mutta sattui kuitenkin tietämään aiheesta jotain ja aloimme keskustella siitä). Jos hän niin kovasti paheksui asiaa, olisi voinut sanoa sen heti eikä vasta yli 10 vuoden ystävyyden jälkeen.
Ostin hänelle ja minulle paljon irtokarkkeja leffaan. Illan päätteeksi otin ne minun mukaan kotiin, koska itse ne maksoin :D
Ilmaisin mielipiteeni kärkkäästi ja vastapuoli ei kestänyt
Kaveri, joka ennen oli etäisempi, kiinnostui kovasti yhteydenpidosta, kun meitä yhdisti eräs lääketieteellinen hoito. Aiemmin jos pyysin häntä kahville, niin hän ei välttämättä vastannut oikein mitään.
Nyt olisi ollut innokkaana lähdössä ja alkoi soitellakin. Olisi pitänyt tukea häntä. En jaksanut, vaikka alussa minun oli tarkoitus häntä vähän auttaa. Loppui vain omat voimat ja ärsytti ettei seurani aiemmin ollut yhtä kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin raskaana olevalle ystävälleni, että tunnen jo vauvan liikkeitä (rv 15 oli itselläni silloin), hän oli minua 3 viikkoa edellä. Hän totesi, että en voi vielä tuntea mitään, koska minulla on ylipainoa ja paljon vatsanpeitteitä. En kuulemma voinut tuntea, koska hänkään ei vielä ollut tuntenut. Lisäksi hän muutenkin epäili raskauttani alusta asti; testistä piti laittaa hänelle kuvaa ja silloinkaan toinen punainen viiva ei hänen mukaansa ollut riittävän näkyvä, eli en hänen mielestään ollut raskaana. Koko alkuraskauden hän pelotteli keskenmenolla, tuulimunaraskaudella yms, koska hänen eräälle kaverilleen oli näin käynyt. Vertaili muutenkin koko ajan raskauksiamme keskenään.
Sain tarpeekseni, enkä ole häneen sen jälkeen yhteyttä pitänyt.
Idioottien seura on paras hylätä. Jos kaveri on tuollainen, että ihan periaatteesta täytyy kyseenalaistaa kaikki ja sille pitäisi olla aina jotenkin todistelemassa asioita, niin ei muuta kuin hankkiutuu eroon moisesta. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin kaveri, joka on tietävinään kaiken parhaiten.
"Kun mun yhdelle kaverille kävi silleen, niin kyllä se käy sitten sullekin." Voi pyhä yksinkertaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Lainasin "ystävälleni" 300 euroa, jonka hän tarvitsi vuokraan.
Lupasi maksaa jouluun mennessä.
Vuoden päästä aloin kyselemään. Jäin itse työttömäksi joten 300 on aika iso raha.
Hän raivostui kyselyistä ja blokkasi mut täysin.
Nii just. Itse jättää 300€ velan ikuiseen lainaan ja sitten kaveri, joka on hänelle sen 300 hyvää hyvyyttään "lainannut" on siinä se, jonka kanssa ei voi olla missään tekemisissä.
Näitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse katkaissut välejä kyseiseen ystävään (entinen paras), mutta viimeiset 3,5v olen odotellut hänen yhteydenottoaan. Siihen asti kaikki yhteydenpito oli minun varassani ja yksinkertaisesti päätin kokeilla kauanko saan odotella ilman omaa aktiivisuutta.
Minä tein samoin, olen nyt odotellut ...hm....noin 15v :D
No en oikeasti ole odotellut. Kerrasta poikki.
Sama. Eikä vastaillut viesteihin . Puheluun ei koskaan viimeaikoina enää vastannut. Tympäännyin ja lopetin yhteydenpidon yrittämisen.
Kun monivuotinen ystäväni varasti nukkuessani kukkarostani isomman rahasumman - olin hänen luonaan viikonloppuvierailulla.Tuntuu vielä tänäänkin kamalalta, tapahtumasta on monta vuotta.